Graspop Metal Meeting 2025

in de tekst bij dream theater staat : Hun hits én hun nieuwe album ‘Parasomnia’ vormen het perfecte recept voor een uurtje ‘heaven on stage’. #GMM25
volgens mij krijgt de afsluiter in de marquee meer speeltijd.

als sub wordt het dus op south stage voor iron maiden van 18.40 tot 19.40 of op northstage van 19.50 tot 20.50. aangezien maiden altijd om 21.00 begint.
dit exacte gesprek is hier ook al eerder gevoerd, maar zou deze tekst niet zo letterlijk nemen. denk niet dat het betekent dat ze exact 60 minuten speeltijd krijgen. sub op mainstage en marquee headliners krijgen beiden vaak 75 minuten overigens.

• Leuk
Waarderingen: J00st en prins
in de tekst bij dream theater staat : Hun hits én hun nieuwe album ‘Parasomnia’ vormen het perfecte recept voor een uurtje ‘heaven on stage’. #GMM25
volgens mij krijgt de afsluiter in de marquee meer speeltijd. 75 min.

als sub wordt het dus op south stage voor iron maiden van 18.40 tot 19.40 of op northstage voor powerwolf van 19.50 tot 20.50. aangezien maiden altijd om 21.00 begint.

In 2023 waren we er ook heilig van overtuigd dat Ghost na GNR zou afsluiten vanwege de tekst op de website. Iets met “met een nachtkus naar bed sturen” ofzo.

Zou er niet teveel waarde aan hechten

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Ik zie Dream Theater eigenlijk wel nog werken in de Marquee.
Begrijp me niet verkeerd, ik zou niet liever willen dan DT in de marquee te krijgen na Iron Maiden, tijdens Powerwolf.
Alleen is hun positie op de poster naar mijn gevoel te hoog om als marquee headliner te staan.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Daar loopt nog wel wat meer rond dat gerust mag doorkomen...
Knocked Loose, Stick To Your Guns,

Nu ik ff over de line-up van vorig jaar nadenk... Fleddy Melculy mag van mij gerust op herhaling komen, liefst wel terug op Jupiler Stage. Hoewel ik het ze enorm gunde om de main te mogen knallen (vorig jaar kort praatje mee gemaakt, waren echt topkerels), zie ik ze liever op een iets kleiner podium.
Fleddy gaat niet gebeuren. 5 juni staat ie in de AB met zijn andere project Coffin Feeder. Die zou ik dan nog eerder een kans geven.

• Leuk
Waarderingen: Akron02
heeft iedereen hier al tickets? ik moet eerlijk zijn dat ik nog steeds aan het afwachten ben. Heb mijn oog al op Jera laten vallen, 14 jaar graspop maakt dat er heel veel zaken zijn die ik al meermaals heb gezien en voor mij zijn er nog niet genoeg zaken waar ik warm van wordt voorlopig. gecombineerd met het feit dat mijn meest beluisterde genres metalcore, deathcore, hardcore meer vertegenwoordigd zijn op jera. Ik hou de boot nog even af.

alsook: een huis verbouwen kost geld, en festivals ook.

heeft iedereen hier al tickets? ik moet eerlijk zijn dat ik nog steeds aan het afwachten ben. Heb mijn oog al op Jera laten vallen, 14 jaar graspop maakt dat er heel veel zaken zijn die ik al meermaals heb gezien en voor mij zijn er nog niet genoeg zaken waar ik warm van wordt voorlopig. gecombineerd met het feit dat mijn meest beluisterde genres metalcore, deathcore, hardcore meer vertegenwoordigd zijn op jera. Ik hou de boot nog even af.
Jera voor mij dit jaar.
Doet niets af van de affiche van Graspop, dit jaar gewoon minder mijn ding. Headliners op Graspop zijn stuk groter, maar spreken me minder aan of heb ik al veelvuldig gezien.
Combinatie met nog eens overpriced accomodatie, maakt de keuze voor jera wat makkelijker.
Vorig jaar topweekend gehad op Jera, dus dit jaar maar weer.
Jera tickets met ambassadeurskorting gekocht, wat heel wat scheelt.
Prijzen zijn weer een andere discussie.

De enige manier waarop Dream theater in de Marquee zou staan is tijdens powerwolf (na iron maiden dus), maar hiervoor denk ik dat Dream theater veel te groot is. Sub lijkt me logischer ookal zou hun set waarschijnlijk beter passen in het donker/ tent
Ik vermoed eigenlijk dat Powerwolf na Iron Maiden gaat spelen. Gezien het feit dat Iron Maiden altijd al stopt om 23 h maar Graspop nog door gaat tot minstens 00 h 30

Ik denk (en hoop want wil echt geen clash van DT met Powerwolf)

19 h 35 - 20 h 50: Dream Theater (north)
21 h 00 - 23 h 00: Iron Maiden (south)
23 h 10 - 00 h 40: Powerwolf (north)

Momenteel nog niet.

Ik ben vorig jaar er gaan werken en zoek dat dit jaar ook te doen. Vooral omdat het mogelijk een jaar lijkt te worden dat ik (zoals VR op RW vorig jaar) maar een beperkt aantal bands graag wil zien en mijn stelregel blijft-> 5bands op een dag of ik koop geen ticket, anders haal ik het er niet uit

plus het is ook gwn goedkoper en zorgt ook dat ik in principe niet moet stressen over tickets..

• Leuk
Waarderingen: Somekindofdylan
Ik vermoed eigenlijk dat Powerwolf na Iron Maiden gaat spelen. Gezien het feit dat Iron Maiden altijd al stopt om 23 h maar Graspop nog door gaat tot minstens 00 h 30

Ik denk (en hoop want wil echt geen clash van DT met Powerwolf)

19 h 35 - 20 h 50: Dream Theater (north)
21 h 00 - 23 h 00: Iron Maiden (south)
23 h 10 - 00 h 40: Powerwolf (north)
Dat is toch exact wat ik heb geschreven? :)

• Leuk
Waarderingen: Paddy en MetalLimbo
Heb zelf toch wel het gevoel dat de grote metalcore/punk namen nog moeten komen voor deze editie. Dingen als ADTR, BFMV, Landmvrks, Polaris, Knocked Lose, Poppy, Rise Against etc.kunnen de line up toch al snel een ander tintje geven.

EDIT: Qua prijs vind ik overigens dat je op Graspop veel meer voor je geld krijgt dan op Jera.

• Leuk
Waarderingen: MartinB en festivalryo

Vooral dat laatste is herkenbaar. Maar hebben al wel donderdagtickets, en wachten even de volgende drop af of er nog een zaterdag bij komt. Eisbrecher en nog wat leuks is een heel eind voldoende!

Heeft graspop al eens namen aangekondigd in de week van de Belgische muziek volgens stubru. maw is dat altijd de laate week van januari?

Ik herken het volledig. Zelf hield ik tot voor kort ook de boot wat af. Als Metalcore fan vind ik het tot nu toe een magere editie, maar we zijn uiteraard vorige editie wel enorm verwend. Echter, heb ik toch met enkele vrienden de sprong toch maar gewaagd, aangezien de kans vrij groot is dat er wel leuke namen zullen zitten tussen de volgende batch. Vooral als je kijkt naar al het lekkers dat rond tourt op dit moment: Polaris, Knocked Loose, Poppy, Landmvrks, A Day to Remember, Alestorm, etc. Daarnaast heb ik Iron Maiden nog niet gezien en aangezien het toch een speciale editie hoort te worden met klassiekers die ze nooit meer spelen, leek dit mij wel de gepaste moment voor mijn IM-'ontmaagding'.

Users who are viewing this thread