Graspop Metal Meeting 2025

Daar kan je over discusieren natuurlijk.
Voor de een wel, de andere niet. Is niet iets dat kan gemeten en bewezen worden.
ik bedoelde puur de ticketprijs, als je geen ambassadeursticket hebt, dan betaal je 239 voor 3 dagen. Graspop is 309 voor 4 dagen.
Dus de prijs per dag is op Graspop zelfs goedkoper, terwijl je er natuurlijk grotere namen voor terugkrijgt.
Voor dit jaar kan het nog niet goed vergeleken worden omdat de line up nog niet compleet is, maar over het algemeen staan de grote namen van Jera ook op Graspop met daarboven nog grotere headliners.

Los daarvan lijkt Jera me een heel leuk festival hoor waar ik me goed zou vermaken, ik zal er waarschijnlijk ook wel eens heen gaan. Als Graspop niet op de planning staat had ik waarschijnlijk al in ieder geval een donderdag ticket voor Jera in de pocket. maar door de grote overlap in beide festivals nog niet naar Jera geweest.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Er wordt ook melding gemaakt dat camping Inferno bijna vol is

Op zich ben ik wel blij met Judas Priest. Vorig jaar heb ik basically enkel het eerste nummer gevolgd van op een iets te grote afstand (eerste nummer ging normaal iets zijn dat ik nog niet live had gehoord), omdat ik nog naar Pendulum wou. Maar iedereen kan raden hoe dat afgelopen is, 10 minuten na ze gestart waren nog proberen binnen te geraken in die tent. Dat was gewoon onbegonnen werk. Daardoor ook Judas Priest maar van op een grote afstand moeten kijken (ik had bijna een verrekijker nodig) want nog op een deftige plaats geraken daar zonder mensen kwaad te maken, was ook niet echt nog goed te doen. Ik stond op de 30ste rij ofzo, maar met mijn klein gestalte zag ik eigenlijk maar heel weinig. Dit jaar nog eens te goed een Priest show

• Leuk
Waarderingen: Nightrage
Zo veel opties waren er natuurlijk niet meer over. Ze hebben duidelijk te lijden onder het aanbod dit jaar. En je kan één keer een band als NiN uit je hoed toveren wanneer de puzzel samenvalt, maar een tweede keer lukt gewoon niet. Hopen op een spetterend pakket namen binnenkort!

Niks tegen JP, integendeel, maar ergens toch wel een beetje een zwaktebod. Hopelijk sluiten zij het southstage af voordat Till Lindemann dat op north doet.
Zat ik ook aan te denken maar dacht ook dat jp geen moeite had met laatste slot. Dus dan zou het vanuit till zijn afgedwongen in het contract.

heeft iedereen hier al tickets? ik moet eerlijk zijn dat ik nog steeds aan het afwachten ben. Heb mijn oog al op Jera laten vallen, 14 jaar graspop maakt dat er heel veel zaken zijn die ik al meermaals heb gezien en voor mij zijn er nog niet genoeg zaken waar ik warm van wordt voorlopig. gecombineerd met het feit dat mijn meest beluisterde genres metalcore, deathcore, hardcore meer vertegenwoordigd zijn op jera. Ik hou de boot nog even af.

alsook: een huis verbouwen kost geld, en festivals ook.
Ik heb mijn tickets ook nog niet, en het ziet er steeds minder naar uit dat we naar Graspop gaan dit jaar. Zaterdag staat nog open, maar daarvoor wachten we nog even het pakket namen af.

Zat ik ook aan te denken maar dacht ook dat jp geen moeite had met laatste slot. Dus dan zou het vanuit till zijn afgedwongen in het contract.
Dit bekijk ik natuurlijk puur egoïstisch vanuit mijn eigen perspectief. TL heb ik weinig verwachtingen van, dus liever eerst JP en dan TL, zodat ik die laatste niet hoef uit te zitten in afwachting van Priest. Maar nog veel liever: een nog aan te kondigen banger om de Marquee af te sluiten!

Wat een zwaktebod, het zat er al aan te komen maar dit moet voor mij toch het zwakste headliner duo zijn sinds de invoering van de dubbele mainstages.

Tenminste zijn ze zo vriendelijk geweest om de minst interessante headliners beiden op de zondag te zetten, dat waardeer ik dan weer wel.

• Leuk
Waarderingen: MartinB

Users who are viewing this thread