Graspop Metal Meeting 2025

Ja, waarom zou men daar niet naar luisteren. Niet altijd, niet veel.maar in een goede nonsens bui wel 💩

Luister ook naar Guns n Roses dus vreemd stemgeluid is me niet vreemd

Probeer van GNR eens de studioversie te beluisteren. Maakt het een stuk draaglijker.

• Geweldig
Waarderingen: Nightrage
Yep en Genus Ordinus Dei mag ook wel meekomen!
Klopt ook kdenk 2 weken eerder naar rhapsody geweest en toen was het balkon ook vol, nu zag het ernaar uit dat het preciees afgesloten was wat toch wel jammer is voor hun strak optreden
Ja was echt jammer dat het niet vol was. Was immers zelfs de laatste show van de tour!

• Leuk
Waarderingen: wsk
De zondag vind ik erg sterk geworden en eigenlijk nog best verleidelijk. Met Meshuggah en In Flames twee hele fijne grote namen en met Sylosis, Textures en Decapitated dagopvulling die precies in mijn straatje ligt. Nog even afwachten of Meshuggah niet toevallig precies op de donderdag neerstrijkt in Dessel.
Meshuggah, In Flames en nog een paar namen zijn wel mooi, maar voor de rest vind ik het eigenlijk best slap allemaal, ook die laatste worp.
Vooral heel veel generieke, saaie thrash en death, niet zo mijn ding.

Maar ticket is desondanks allang binnen, en we zullen ons ongetwijfeld wel vermaken. 😉🍻

En gelukkig is er de vrijdag nog met Heilung, Alcest en The Hu, dus kom ik ook nog wel aan mijn muzikale trekken! 😎🤘

South Of Heaven (NL) (7-8 jun): Soulfly - Channel Zero - I Am Morbid (Domination set) - Angelus Apatrida - Nephylim - Inherited en hiermee ontbreken ze blijkbaar enkel nog de headliner voor zaterdag, verder hebben ze ook de day-split
De zondag vind ik erg sterk geworden en eigenlijk nog best verleidelijk. Met Meshuggah en In Flames twee hele fijne grote namen en met Sylosis, Textures en Decapitated dagopvulling die precies in mijn straatje ligt. Nog even afwachten of Meshuggah niet toevallig precies op de donderdag neerstrijkt in Dessel.
Meshuggah, In Flames en nog een paar namen zijn wel mooi, maar voor de rest vind ik het eigenlijk best slap allemaal, ook die laatste worp.
Vooral heel veel generieke, saaie thrash en death, niet zo mijn ding.

Maar ticket is desondanks allang binnen, en we zullen ons ongetwijfeld wel vermaken. 😉🍻

En gelukkig is er de vrijdag nog met Heilung, Alcest en The Hu, dus kom ik ook nog wel aan mijn muzikale trekken! 😎🤘
Ik vind de line up wel wat sterker geworden, maar nog steeds niet echt motiverend genoeg om een ticket aan te schaffen
Als Soulfly nog op de zondag erbij stond zou ik een dagticket wel overwegen
Jullie nog een gokje wat die laatste headliner zal worden? Opeth ofso misschien, dat die pas aangekondigd worden in Februari na hun show?
Had zelf niet verwacht dat er nog een headliner bij zou komen, dacht dat In Flames die andere dag gewoon zou headlinen

Ik vind de line up wel wat sterker geworden, maar nog steeds niet echt motiverend genoeg om een ticket aan te schaffen
Als Soulfly nog op de zondag erbij stond zou ik een dagticket wel overwegen
Jullie nog een gokje wat die laatste headliner zal worden? Opeth ofso misschien, dat die pas aangekondigd worden in Februari na hun show?
Had zelf niet verwacht dat er nog een headliner bij zou komen, dacht dat In Flames die andere dag gewoon zou headlinen
Muse? 🤣

Inferno is vrij groot, en leek grotendeels best rustig. Het lag afgelopen jaar echter aan die straat met kroegen/feestcafés. En die hadden het idee om tot 02:00 een wedstrijdje te doen wie de bass het hardst zet.
Kon ik nog enigszins mee dealen. Maar mijn vriendin die wat minder goed tegen prikkels kan had hier wel een zware aan.
Ik ken het probleem. Oplossing: Na 2 uur slapen of metal dome.

• Leuk
Waarderingen: davidfcutreg
Mystic festival (4 - 7 jun): Deense Invasie: 🚨 JOHN CXNNOR 🚨 en nog wat andere Denen (MØL , Embla . Plaguemace - CABAL) die toevallig ook wel eens meedoen bij John Cxnnor.

470026495_1136296894522001_3995053494592109051_n-min.jpg

Metalfest Open Air (CZ) (6 - 8 juni): All For Metal

Summerside Festival (CH) (26 - 28 juni): Alestorm - Loma - Majestica - The Minx

Barcelona Rock Fest (ES) (26 - 29 jun): Doro - Insomnium - Lynyrd Skynyrd - Phil Campbell and the Bastard Sons - Stryper

470035573_1148108743347974_8387104594487153428_n.jpg

Tuska (FI) (27 - 29 jun): Endstand - Horizon Ignited

Midalidare Rock (BG) (11 juli): DORO - W.A.S.P. - headliner Manowar was al eerder aangekondigd.

Een andere band die trouwens ook zeker niet zou misstaan op Graspop is Magoria. Deze samenwerking van Nederlandse metal artiesten brengt rock opera's en doet daarmee wel een beetje denken aan Ayreon meets Victoriaans Engeland. bereidt je voor op een gekostumeerd muzikaal spektakel met enkelen van de beste muzikanten en vocalisten uit de lage landen.

De band is nog wat nieuwer in de scene, maar het was voor mij wel echt mijn muzikale ontdekking van 2024!
Een mainstage zal nog wat te veel zijn gevraagd, maar ik zie zeker potentie voor de kleinere stages.
1734035037565.png

Gutalax is gewoon geweldig aanstekelijke muziek waar je af en toe lekker om kunt lachen en dansen. Het is zo aanstekelijk dat ik 3 vrienden van me die ik misschien het best kan omschrijven als halve corpsballen, mee heb gekregen naar baroeg open air om in de pit te gaan met gutalax. Verder luisteren zij totaal geen metal maar voor gutalax maken ze een uitzondering.

• Leuk
Waarderingen: saurus en MetalLimbo

Users who are viewing this thread