Fijn dat je de poster ff deelt. Dacht al dat je deze poster bedoeldePetitie om pagina 666 enkel maar uit deze poster te laten bestaan.
Edit voor de volledigheid, ik bedoel deze poster: Bekijk bijlage 12017
Fijn dat je de poster ff deelt. Dacht al dat je deze poster bedoeldePetitie om pagina 666 enkel maar uit deze poster te laten bestaan.
Edit voor de volledigheid, ik bedoel deze poster: Bekijk bijlage 12017
Lijkt me toch best reële kans dat ze north afsluiten nu FiR geen headliner blijktStaan inderdaad op donderdag, dus kan nu nog enkel op vrijdag op Graspop maar gaat denk ik niet gebeuren. Gaan niet denk ik van Kopenhagen naar Dessel komen om dan terug naar Duitsland te gaan voor een show op zaterdag
Je bedoelt toen jij nog met afstand de grootste spammer was?Christus, wat verlang ik terug naar het forum van 2019...
Zekers, weet ik ook wel, maar volgens mij was dat redelijk inhoudelijk. Niet altijd uiteraard. Ik weet niet wat voor label ik hierop kan plakken. Dit is gewoon een uit de klauwen gelopen Whatsappgroep. Zo... heb m'n mening nogmaals geventileerd, dus ik ga er weer vandoor.Je bedoelt toen jij nog met afstand de grootste spammer was?
Eens hoor. Al zie ik de lol er wel van in, het hoeft van mij ook niet, als die spam. Maar aan de andere kant scroll je er gemakkelijk voorbij, dus zoveel overlast veroorzaakt het ook weer niet. En het is gewoon hoe een flink gedeelte van de groep het forum graag gebruikt, het heeft een sociaal aspect en dan hoort een lolletje er af en toe bij. Al zou een meer inhoudelijk main topic en de lolletjes in de chat geen kwaad kunnen, maarja, dat blijkt moeilijk helemaal te scheiden.Zekers, weet ik ook wel, maar volgens mij was dat redelijk inhoudelijk. Niet altijd uiteraard. Ik weet niet wat voor label ik hierop kan plakken. Dit is gewoon een uit de klauwen gelopen Whatsappgroep. Zo... heb m'n mening nogmaals geventileerd, dus ik ga er weer vandoor.
Zekers, weet ik ook wel, maar volgens mij was dat redelijk inhoudelijk. Niet altijd uiteraard. Ik weet niet wat voor label ik hierop kan plakken. Dit is gewoon een uit de klauwen gelopen Whatsappgroep. Zo... heb m'n mening nogmaals geventileerd, dus ik ga er weer vandoor.
Ik denk dat inmiddels ook wel iedereen weet hoe ik daarover denk, heb niet voor niets een (helaas mislukte) poging gedaan om zo'n aparte inhoudelijke pagina op te zetten..Eens hoor. Al zie ik de lol er wel van in, het hoeft van mij ook niet, als die spam. Maar aan de andere kant scroll je er gemakkelijk voorbij, dus zoveel overlast veroorzaakt het ook weer niet. En het is gewoon hoe een flink gedeelte van de groep het forum graag gebruikt, het heeft een sociaal aspect en dan hoort een lolletje er af en toe bij. Al zou een meer inhoudelijk main topic en de lolletjes in de chat geen kwaad kunnen, maarja, dat blijkt moeilijk helemaal te scheiden.
Als het alsmaar rustig zou verder kabbelen, was er geen enkele issue.Laat dit topic maar rustig verder kabbelen. Er zijn ergere dingen in het leven.
Alleen zo'n apart topic voor praktische zaken zou idd wel handig zijn.
Goh ja. Voor mij is dat kabbelenAls het alsmaar rustig zou verder kabbelen, was er geen enkele issue.
Het hele punt is juist dat het volgen van dit topic regelmatig meer lijkt op wildwaterkanovaren zonder peddels...
Als het alsmaar rustig zou verder kabbelen, was er geen enkele issue.
Het hele punt is juist dat het volgen van dit topic regelmatig meer lijkt op wildwaterkanovaren zonder peddels...
Was eigenlijk meer bedoeld als opmerking over de spam van mensen die om de paar pagina's weer dezelfde poster delen die al eerder gedeeld is, vind dit niet zo nodig. Was zeker niet mijn bedoeling om die poster nog 10 keer extra voorbij te zien komen.Dit geintje met al die posters dumpen is daarvan een goed voorbeeld, dat was gewoon erom vragen, hè @Loek123 ?
Uiteindelijk is een verandering in gedrag bij een grote groep, denk toch wel een kleine 100 mensen die hier posten, gewoon niet gemakkelijk en zal dan ook niet zo snel gebeuren. Je hebt dan echt een soort politieagentje nodig die posts gaat verspreiden over de verschillende topics en mensen erop aanspreekt wanneer het in het verkeerde topic wordt geplaatst. Opzich heeft het redelijk goed gewerkt met de Hardrock & Metal Chat, maar er komen hier nog steeds een hoop berichten die eigenlijk daar thuis horen. Iedere pagina gaan klagen over off topic posts komt helaas de sfeer ook niet echt ten goede. (hiermee doel ik niet op jouw post overigens)Het meest stoor ik me juist aan de honderden nietszeggende, ongeduldige, vaak zelfs wat zeurderige reacties die naar mijn mening helemaal niks toevoegen, zoals:
En dan is er natuurlijk nog het alom aanwezige "Vandaag is de dag!", wat inmiddels nog hardnekkiger in dit forum geworteld zit dan de paardebloemen in mijn tuin...
- "Denken jullie dat vandaag nog een aankondiging kan komen?"
- "Ik begrijp niet dat festival X al heeft aangekondigd en GMM niet."
- "Zou band X, die al 100 maal ontkracht of uitgesloten is, niet alsnog kunnen?"
Maar goed, tegen die meme is simpelweg niet op te boksen, dus dat moeten we maar accepteren..
Tenslotte heb ik ook altijd gepleit voor een apart topic voor praktische zaken (een soort FAQ), zoals camping, tickets, munten, vervoer, eten, drinken, etc.
Ook dat zou ongetwijfeld een pagina of 100-200 kunnen schelen, en het ook makkelijker maken voor mensen met zulke vragen om een antwoord daarop te vinden. Win-win dus.
Zo, mijn zegje toch weer even gedaan (was alweer een tijdje geleden)..
Dat snapte ik, hoor. Alleen werken dat soort oproepen vaak eerder averechts, waar ik in dit geval de humor wel van kon inzien.Was eigenlijk meer bedoeld als opmerking over de spam van mensen die om de paar pagina's weer dezelfde poster delen die al eerder gedeeld is, vind dit niet zo nodig. Was zeker niet mijn bedoeling om die poster nog 10 keer extra voorbij te zien komen.
Ben het met je eens dat het dit jaar toch al een stuk minder is geworden, en het een stukje prettiger wegleest (vandaar dat ik ook al een hele tijd niet geklaagd had.. ).Uiteindelijk is een verandering in gedrag bij een grote groep, denk toch wel een kleine 100 mensen die hier posten, gewoon niet gemakkelijk en zal dan ook niet zo snel gebeuren. Je hebt dan echt een soort politieagentje nodig die posts gaat verspreiden over de verschillende topics en mensen erop aanspreekt wanneer het in het verkeerde topic wordt geplaatst. Opzich heeft het redelijk goed gewerkt met de Hardrock & Metal Chat, maar er komen hier nog steeds een hoop berichten die eigenlijk daar thuis horen. Iedere pagina gaan klagen over off topic posts komt helaas de sfeer ook niet echt ten goede. (hiermee doel ik niet op jouw post overigens)
Overigens even iets anders, ik heb het idee dat ik dit jaar meer posts heb gelezen met geklaag of grapjes over de vandaag is de dag posts, dan het aantal vandaag is de dag posts die er daadwerkelijk geweest zijn. Ben er zelf ook al een tijdje mee gestopt, en met mij een hoop andere mensen geloof ik. Gewoon 1 iemand die het post en de rest die dag bericht liked werkt ook prima, en zorgt voor een hoop minder spam.
Uiteindelijk hebben we wel gewoon een stuk minder berichten hier als vorig jaar rond dit tijdstip geloof ik. Om op een positieve noot af te sluiten, hebben we dus wel degelijk minder spam als voorheen
Dat spreekt voor zich. Het fileprobleem is ook een kwestie van een alsmaar groeiend aantal autorijders.Kwestie van een alsmaar groeiend forum. Probeer het Rock Werchter topic ook bij te houden, maar soms zijn daar ook gewoon 5 pagina's in een dag erbij.
Zekers, weet ik ook wel, maar volgens mij was dat redelijk inhoudelijk. Niet altijd uiteraard. Ik weet niet wat voor label ik hierop kan plakken. Dit is gewoon een uit de klauwen gelopen Whatsappgroep. Zo... heb m'n mening nogmaals geventileerd, dus ik ga er weer vandoor.
Ja, ik ben het er wel mee eens dat het handig zou zijn om een apart topic te hebben voor de praktische dingen, maakt het voor de leden ook gemakkelijk om dingen terug te vinden. Dan zou ik dat topic ook gewoon door laten lopen door de verschillende jaren zodat je door de jaren heen een mooie database krijgt van alle nodige festival info. Op gegeven moment heb je daar dan wel alle informatie over de verschillende accommodatie staan etc. Nu moet alles ieder jaar opnieuw beantwoord worden omdat niemand in de oude topics kijkt wat daar allemaal gedeeld werd qua info.Ben het met je eens dat het dit jaar toch al een stuk minder is geworden, en het een stukje prettiger wegleest (vandaar dat ik ook al een hele tijd niet geklaagd had.. ).
Blijkbaar zijn er inmiddels wel degelijk een hoop mensen die wat terughoudender zijn geworden met reageren.
Maar er is uiteraard altijd nog ruimte voor verbetering (zoals dus een apart topic voor praktische zaken).
Het is echter ook niet zo dat ik mensen wil ontmoedigen om te reageren, integendeel!
En een goede, leuke discussie mag imho ook best wel een keertje ontsporen en off-topic gaan.
Ik vind het alleen jammer als zo'n discussie dan ineens weer wordt doorbroken met vragen als "Wat kost ook alweer zo'n festitentje op camping Inferno?" of whatever..
Er hoeft zeker geen strakke etiquette te worden gehandhaafd door politieagentjes, maar ik denk dat het al enorm zou helpen als we met z'n allen af en toe eens een linkje van/naar een ander topic zouden plaatsen, zoals de toch redelijk succesvolle H&M chat.
Het kan ook gewoon beide: een reactie kan zowel to the point en on topic als wollig en lollig zijn!Gwn een voorkeur van communcatiestijl..
Jij zal liever tot the point en on topic zaken hebben, terwijl anderen graag het wat wollig en lollig houden. Mijn voorkeur gaat wel uit naar het 2e, wat meer animo
Helemaal mijn idee!Ja, ik ben het er wel mee eens dat het handig zou zijn om een apart topic te hebben voor de praktische dingen, maakt het voor de leden ook gemakkelijk om dingen terug te vinden. Dan zou ik dat topic ook gewoon door laten lopen door de verschillende jaren zodat je door de jaren heen een mooie database krijgt van alle nodige festival info. Op gegeven moment heb je daar dan wel alle informatie over de verschillende accommodatie staan etc. Nu moet alles ieder jaar opnieuw beantwoord worden omdat niemand in de oude topics kijkt wat daar allemaal gedeeld werd qua info.
Ja, een soort FAQ waar je naartoe kan verwijzen zou wel ideaal zijn. Is wel een functie die ik een beetje mis op dit forum, op een platform als reddit bijvoorbeeld hebben veel subreddits een lijstje met veelgestelde vragen aan de rechterkant van je scherm.Helemaal mijn idee!
Je kunt daarnaast ook op de eerste pagina bepaalde reacties vastzetten en bijwerken, om zo direct een handig overzicht van bepaalde zaken te hebben.