Graspop Metal Meeting 2025

Even op een andere noot: zojuist kaartjes voor The Gathering in doornroosje Nijmegen. Ahhh jeugd sentiment
Als ik zie hoe die show en alle andere extra shows compleet weg zijn in minuten. Begin ik bijna te denken dat ze ook prima in de metal dome zouden kunnen.
Weet niet of al onze Belgische vrienden dit kennen maar zeker in nl heeft deze band een goeie doorbraak gehad en is een inspiratie voor andere bands geweest.

Ja, een soort FAQ waar je naartoe kan verwijzen zou wel ideaal zijn. Is wel een functie die ik een beetje mis op dit forum, op een platform als reddit bijvoorbeeld hebben veel subreddits een lijstje met veelgestelde vragen aan de rechterkant van je scherm.

Kan je nagaan hoe veel tijd dit ons zou besparen.

Vraag: Komt Metallica op Graspop volgend jaar?
Antwoord: Nee

Zo gemakkelijk kan het zijn om 100 pagina's minder te hebben aan het eind :)
Wat? Metallica volgend jaar weer niet? Het zit ook niet mee.
Gaan we gewoon met zijn allen weer op soad hopen.

Maar goed de reacties moeten gewoon met de beste intenties hier zijn.
Het is inderdaad iets rustiger en dat zal wel komen door december, geen nieuwe aankondigen of het ontbreken van een timetable.
Dus stilte voor de storm.

Verder helemaal eens met een FAQ. Hoewel mensen ook vaak op zoek zijn naar persoonlijke adviezen.
Ik snap dat de longtime gebruikers alles al voorbij hebben zien komen. Misschien ook een idee is dat ze de nieuwere laten reageren die weten het vaak ook wel. Je hoeft je niet verantwoordelijk te voelen voor dit topic, dat zijn we met zijn allen.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Goed dat hier weer een keer over gesproken wordt, alleen vond ik het grapje met de poster eigenlijk wel grappig. Ik lees hier de laatste tijd een stuk minder door de oeverloze herhaling van dezelfde discussies en vragen (verwachten we nog namen tweemaaal per dag met dezelfde antwoorden) met de eventuele headlinepositie van FiR als absoluut dieptepunt. Rw forum heeft er ook een handje van met recent weer de discussie over Pommelijn Thijs. Ergens hoop je dat er een soort collectief geheugen ontstaat: dit hebben we al besproken.

Voor mij zit de lol er nog steeds het meeste in om nieuwe ontdekkingen met elkaar te delen en te speculeren over andere posters en festivals en wat Graspop dan nog kan boeken. Laten we dat vooral vast houden!

Als ik zie hoe die show en alle andere extra shows compleet weg zijn in minuten. Begin ik bijna te denken dat ze ook prima in de metal dome zouden kunnen.
Weet niet of al onze Belgische vrienden dit kennen maar zeker in nl heeft deze band een goeie doorbraak gehad en is een inspiratie voor andere bands geweest.
Hebben al 4x op Graspop gestaan ook (lang geleden, heb slechts 1x mee gemaakt), dus the Gathering lijkt me hier wel bekend :)

Waren in de tijd van Mandylion hier toch ook wel redelijk bekend stonden bv. ook op de Metalopolis cd's van Studio Brussel. Als het al gebeurt zie ik ze eigenlijk eerder op Alcatraz. Maar om zeker te zijn heb ik toch ook maar een ticketje voor Doornroosje gekocht :)

• Winning
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Jamel
Goed dat hier weer een keer over gesproken wordt, alleen vond ik het grapje met de poster eigenlijk wel grappig. Ik lees hier de laatste tijd een stuk minder door de oeverloze herhaling van dezelfde discussies en vragen (verwachten we nog namen tweemaaal per dag met dezelfde antwoorden) met de eventuele headlinepositie van FiR als absoluut dieptepunt. Rw forum heeft er ook een handje van met recent weer de discussie over Pommelijn Thijs. Ergens hoop je dat er een soort collectief geheugen ontstaat: dit hebben we al besproken.

Voor mij zit de lol er nog steeds het meeste in om nieuwe ontdekkingen met elkaar te delen en te speculeren over andere posters en festivals en wat Graspop dan nog kan boeken. Laten we dat vooral vast houden!
Wow, we gaan hier zometeen nog zowaar een consensus bereiken, lijkt het wel..! :eek:😝;)

• Geweldig
Waarderingen: Joslittel
Verder helemaal eens met een FAQ. Hoewel mensen ook vaak op zoek zijn naar persoonlijke adviezen.
Ik snap dat de longtime gebruikers alles al voorbij hebben zien komen. Misschien ook een idee is dat ze de nieuwere laten reageren die weten het vaak ook wel. Je hoeft je niet verantwoordelijk te voelen voor dit topic, dat zijn we met zijn allen.
Het gaat er niet echt om dat 'oudere' leden geen zin (meer) zouden hebben om te reageren op praktische vragen ofzo. Die bereidheid zal er heus wel blijven.
Het punt is meer dat zulke vragen afleiden van de 'kern' van het topic, nl. praten, discussiëren, speculeren, ventileren, vooruitkijken en evalueren over de line-up van GMM.

Praktische vragen zijn vanzelfsprekend nodig, nuttig en welkom, maar halen wel 'de vaart' uit het main topic, en maken het minder prettig leesbaar.
Een apart topic (meer dan alleen een FAQ) daarvoor zou dan ook een uitkomst kunnen zijn, en zelfs een hoop voordelen kunnen bieden (bovenop de reeds aanwezige zoekfunctie natuurlijk).
Er zijn hier meer dan genoeg leden die ook (ver) buiten dit main topic kijken, en die meer dan bereid zijn om mensen van persoonlijke adviezen te voorzien.
En anders kan een linkje in het main topic naar een prangende vraag of interessante discussie over praktische zaken natuurlijk wonderen doen.

Nogmaals, ik ben zeker geen voorstander van een complete versplintering van het ons zo geliefde GMM-topic, maar veel eerder van een efficiëntere manier van lezen en praten over bepaalde onderwerpen, wat m.i. prima bereikt zou kunnen worden met slechts enkele extra topics, zoals dus een topic over praktische vragen, de al ingeburgerde H&M chat en het eveneens al actieve Alcatraz-topic.

Als dan verder nog het aantal onnodige reacties enigszins beperkt zou worden, zou dat in mijn ogen het hele topic ten goede komen.
Dat hoeft zelfs niet eens te leiden tot een afname van het aantal pagina's binnen dit topic, want ik vermoed dat het er ook toe zou leiden dat weer meer (oude en nieuwe) leden actief/actiever worden in het topic.
Het probleem is m.i. dan ook niet zozeer het grote aantal pagina's, maar vooral de trend van kwantiteit over kwaliteit, wat voor mij dus juist andersom zou moeten zijn (hoewel het zoals eerder gezegd dus wel degelijk weer de goede kant op lijkt te gaan ;) ).

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Eerste hit als je zoekt Pommelien Thijs op Graspop (het zou dus zomaar kunnen):

Om het dan even over ontdekkingen te hebben... long time lurker hier, eindelijk geregistreerd om te zeggen dat ik Last Train heb ingeluisterd en wel uitkijk naar wat die live kunnen brengen. Op plaat klinken ze iig goed! Iemand live ervaring mee?

Rock Hard Festival (DE) (6 - 8 jun): Dismember - The Gems - Sanhedrin - Amethyst - Tailgunner

470216275_1124354469064564_1752650575389649951_n.jpg
Rock For People (CZ) (11 - 14 jun): Kim Dracula

Freak Valley Festival (19 - 21 jun) (DE): Motorpsycho (y) - My Sleeping Karma ❤️- Dead Meadow - The Thing - The Polvos - Sarkh

470196568_987210820104219_9126649259939190459_n.jpg

Rock Imperium Festival (ES) (26 - 29 jun): The Cult (y) als laatste headliner en lineup compleet

470138058_627298452973035_1622372553360488060_n.jpg

Kan me niet echt voorstellen dat The Cult plan A was als headliner voor Rock Imperium. Ik ben benieuwd of die zich ook op Graspop gaan melden. En zo ja: op welke positie.

Je bent me net voor. Vond The Cult als headliner ook wel bijzonder. Daar had ik ze qua positie absoluut niet verwacht
Headliners zijn daar toch een slag kleiner dan op Graspop, maar zou wel een toffe "nieuwe" booking zijn vind ik

Headliners zijn daar toch een slag kleiner dan op Graspop, maar zou wel een toffe "nieuwe" booking zijn vind ik
Th Cult ston vorig jaar toch voor Graspop op de line up? Maar hadden afgezegd? Stond mij zoiets bij dat ik ze op mijn must see lijst had staan. Mochten ze volgend jaar komen. Ga ik ze zeker zien. Blijft een leuke band met een paar echt gave songs.

• Leuk
Th Cult ston vorig jaar toch voor Graspop op de line up? Maar hadden afgezegd? Stond mij zoiets bij dat ik ze op mijn must see lijst had staan. Mochten ze volgend jaar komen. Ga ik ze zeker zien. Blijft een leuke band met een paar echt gave songs.
Echt aangekondigd op een affiche? Kan ik mij eigenlijk niet herinneren maar sowieso hebben ze nog nooit gespeeld

Nee, stonden er vorig jaar oorspronkelijk ook niet, anders had ik dat vast wel onthouden!

• Leuk
Kan me niet echt voorstellen dat The Cult plan A was als headliner voor Rock Imperium. Ik ben benieuwd of die zich ook op Graspop gaan melden. En zo ja: op welke positie.
Ligt het er dan aan op welk podium ze staan?
Als ze op GMM komen zou het alleen op de zaterdag mogelijk zijn.
19de Copenhell, 20ste Hellfest en 22ste op een festival in de UK.
Het afgelopen concert wat ze in de 013 speelden vond ik erg goed.
Dus laat ze maar komen

Ligt het er dan aan op welk podium ze staan?
Als ze op GMM komen zou het alleen op de zaterdag mogelijk zijn.
19de Copenhell, 20ste Hellfest en 22ste op een festival in de UK.
Het afgelopen concert wat ze in de 013 speelden vond ik erg goed.
Dus laat ze maar komen

Dit is fijn nieuws. Als ze er staan, grote kans om ze te kunnen zien met een momenteel al best sterke zaterdag!

Users who are viewing this thread