Graspop Metal Meeting 2025

Imminence en Currents staan in mijn top 3 meest beluisterde bands (en albums). Beide bands zijn live ook bijzonder goed. De metalcore van Imminence wordt ook violincore genoemd, de viool van frontman/zanger Eddie mengt heel mooi met de gitaren. En een hele goede zanger trouwens. Currents is misschien wel mijn favoriete band van dit moment. De zanger beheerst zowel scream, grunt als clean uitzonderlijk goed. Daarnaast zit het muzikaal ook heel goed in elkaar, zware riffs en zelfs gitaarsolo's wisselen elkaar in rap tempo af, aangevuld met de dubbele basdrum die ook ruim vertegenwoordigd is.

Dus gaat dat zien mensen!
Imminence vond ik op Graspop 2022 al erg goed en die hebben dan dit jaar nog dat geweldige album 'The Black' uitgebracht. Dus zijn zeker een must see voor me! Currents kende ik helemaal niet, maar viel me tijdens het inluisteren na de grote aankondiging direct op. Ik vind ze super proggy en die zanger is inderdaad een baas.

• On fire
Waarderingen: PreFXDesigns en mvl1980
Imminence vond ik op Graspop 2022 al erg goed en die hebben dan dit jaar nog dat geweldige album 'The Black' uitgebracht. Dus zijn zeker een must see voor me! Currents kende ik helemaal niet, maar viel me tijdens het inluisteren na de grote aankondiging direct op. Ik vind ze super proggy en die zanger is inderdaad een baas.
Currents afgelopen jaar in de 013 gezien. Hele toffe band maar heeft me live niet omver geblazen helaas. Alsnog wel de moeite waard hoor!

• Leuk
Waarderingen: Jamel
The Black is mijn AOTY, geen twijfel mogelijk. Heb ze in oktober in de Melkweg gezien, volgend jaar in december staan ze in 013 voor de finale van de 'The Black' tour, met een strijkkwartet op het podium. Wil ik graag zien!

Mijn AOTY van 2023 was The Death We Seek van Currents. Volgende week geven ze nog een concert in Utrecht, dus ga ze nog zien dit jaar!

South Of Heaven (NL) (7-8 jun): Soulfly - Channel Zero - I Am Morbid (Domination set) - Angelus Apatrida - Nephylim - Inherited en hiermee ontbreken ze blijkbaar enkel nog de headliner voor zaterdag, verder hebben ze ook de day-split

Bekijk bijlage 11979
De zondag vind ik erg sterk geworden en eigenlijk nog best verleidelijk. Met Meshuggah en In Flames twee hele fijne grote namen en met Sylosis, Textures en Decapitated dagopvulling die precies in mijn straatje ligt. Nog even afwachten of Meshuggah niet toevallig precies op de donderdag neerstrijkt in Dessel.

KING DIAMOND will embark on a European tour next spring/summer. Support on select dates on the trek will come from PARADISE LOST, ANGEL WITCH and UNTO OTHERS.

Tour dates o.a.:
June 20 - Copenhagen, Denmark - Copenhell
June 22 - Dessel, Belgium - Graspop Metal Meeting

King Diamond en Paradise Lost staan al op de affiche.
Kunnen we dan ook Angel Witch en Unto Others verwachten?

KING DIAMOND will embark on a European tour next spring/summer. Support on select dates on the trek will come from PARADISE LOST, ANGEL WITCH and UNTO OTHERS.

Tour dates o.a.:
June 20 - Copenhagen, Denmark - Copenhell
June 22 - Dessel, Belgium - Graspop Metal Meeting

King Diamond en Paradise Lost staan al op de affiche.
Kunnen we dan ook Angel Witch en Unto Others verwachten?
Ik hoop het, Unto Others is echt geweldig

Ik vind het best bijzonder dat je er precies drie noemt die ik ook heel tof vind, terwijl ik eigenlijk over het algemeen niets met metalcore heb. Is dit het resultaat van jouw muzikale ontdekkingsreis van dit jaar? :)
Nee dat niet eens eigenlijk, waardering van deze bands kwam daarvoor nog

Imminence hebt ik ontdekt bij het inluisteren voor Graspop 2022 en hebben me toen live wel echt omver geblazen.
Landmvrks ontdekt voor Graspop 2023 en waren live zo goed dat ik ze inmiddels al 3x gezien heb
Currents ben ik alleen nog minder bekend mee, nog niet live gezien ook, maar weet wel dat hun nieuwste album "The death we seek" heel goed ontvangen werd, en heb dat ook wel veel geluisterd destijds. Ben benieuwd hoe die live zijn.

Wat vind jij overigens van Jinjer?

Qua de wat grotere metalcore bands zal onze smaak verder uit elkaar liggen, de wat meer mainstream/stadion metalcore bands liggen jou minder denk ik. (dingen als Architects, Parkway Drive, MiW, WSS, Beartooth, I prevail; of voor jou waarschijnlijk nog erger: ECB/FiR)

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Jamel
Wat vind jij overigens van Jinjer?
Zeer goed. Al heb ik bij hen wel het gevoel dat ze er niet alles uit halen wat erin zit. Ze hebben een aantal heel sterke nummers, maar nog meer nummers die me weinig tot niets doen. Denk ook dat ze veel meer kunnen doen met Tati haar geweldige range. Maar goed, het is wel een band waar ik graag naartoe ga op een festival.

Qua de wat grotere metalcore bands zal onze smaak verder uit elkaar liggen, de wat meer mainstream/stadion metalcore bands liggen jou minder denk ik. (dingen als Architects, Parkway Drive, MiW, WSS, Beartooth, I prevail; of voor jou waarschijnlijk nog erger: ECB/FiR)
Op Parkway Drive en Motionless in White na klopt het wat je zegt. Ik vind PWD live echt geweldig. En MiW vind ik op album ook best tof. Heb die alleen nog niet live gezien.

Halestorm speelt 2 juli de Effenaar. Klinkt als een vrije dag waar ze een "kleine" show op plannen. Daarmee klinkt het logisch dat ze daarna naar Werchter reizen.

Ze touren echter wel met IM vlak voor GMM, dus helemaal zeker is het allemaal niet.

Op Parkway Drive en Motionless in White na klopt het wat je zegt. Ik vind PWD live echt geweldig. En MiW vind ik op album ook best tof. Heb die alleen nog niet live gezien.

Zaten we bij MiW niet gezamenlijk op de tribune aan de Jupiler in 2023? Natuurlijk anders dan ergens voorin, maar toch

Users who are viewing this thread