Graspop Metal Meeting 2025

Landmvrks hun nieuwe single is weer heel fijn
Dat belooft wat voor het nieuwe album, met nummers als Creatures en Sulfur alvast een mooi begin
Hopelijk staan deze gewoon op Graspop straks, ze stonden wel op de uitgelekte poster namelijk
Als we het over fijne metalcore bands hebben in de undercard, dan behoren wat mij betreft Landmvrks, Imminence en Currents allemaal tot de beste mogelijke boekingen.
Ik onderschrijf dit bericht. Landmvrks zijn van harte welkom op Graspop, evenals Polaris en Beartooth van hun EU tour een paar maanden terug

Halestorm speelt 2 juli de Effenaar. Klinkt als een vrije dag waar ze een "kleine" show op plannen. Daarmee klinkt het logisch dat ze daarna naar Werchter reizen.

Ze touren echter wel met IM vlak voor GMM, dus helemaal zeker is het allemaal niet.
Iron Maiden and Halestorm will go separate ways after the show in Helsinki. Iron Maiden will head towards Dessel and Halestorm has headline shows in Tallinn and Riga. But there's a gap before the whow in France. So maybe Saturday on Graspop?
1734022112492.png

• Geweldig
Waarderingen: dogsoldierspoon
In de oorspronkelijke tour announcement van Maiden stond de volgende tekst:

Halestorm has already been announced as special guests for the first half of the tour (except for the UK arena shows). The British metal band The Raven Age will open the concerts in Ireland and the UK.

Hierdoor ben ik ervanuit gegaan dat Halestorm op Graspop ook zou supporten, omdat Halestorm de eerste helft zou doen, Avatar de tweede helft, en The Raven Age alleen het UK & Ireland deel. Alleen nu staat The Raven Age dus op Graspop en Halestorm niet dus ik zal het wel verkeerd begrepen hebben.

Persoonlijk kan Halestorm me gestolen worden maar Avatar en The Raven Age vind ik wel leuk. Helaas heeft Avatar nog helemaal geen tourdata in juni, alleen maar in Juli.

Challenge accepted! 🤓👍

Plan van aanpak:
  • copy-paste alle bands 1996-2019 (Wikipedia)
  • copy-paste alle bands 2022-2024 (Wikipedia + Clashfinder)
  • wat filterwerk
  • duplicates verwijderen
  • gestopte/uitgesloten bands verwijderen (incl. Alcatraz-bands)
  • alle bands 2022-2024 uit bands 2025 verwijderen
  • overgebleven bands verdelen over dagen en podia op basis van info en eigen inschatting
  • aanvullen met bands uit gefilterde lijst 1996-2019, plus wat aangekondigde Hellfest-namen en persoonlijke wensen
  • volgorde per podium losjes bepaald op basis van Spotify-views en eigen inschatting
Neem het resultaat uiteraard vooral niet al te serieus. 😉
Met name met de (sub)headliners ben ik behoorlijk over de schreef gegaan (want YOLO.. 💁‍♂️).
Ook heb ik vanzelfsprekend niet al te veel rekening gehouden met tourschema's van alle bands, en heb ik op sommige podia bepaalde bands te hoog/laag gezet, dan wel veel teveel dure bands of wat veel van een bepaald genre bijelkaar geplaatst.
(groen = reeds aangekondigd; blauw = aangevuld)

Bekijk bijlage 11971
Haha heel tof !!
Ziek veel mogelijkheden dus. Dit verdient een prijs

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Voor de nog meer symphonic metal liefhebbers, Xandria al licht opschrijven? Spelen ook begin juni in duitsland al. Speelden 30 november nog in de pul (was heel strakke setlist!) dus mss dat ze daardoor niet in de eerste batch zaten

Bekijk bijlage 11997
Ik was er ook bij in Uden. Was zeker een goede show!

Ik denk dat jou analyse wel eens kan kloppen, want het concert was inderdaad niet uitverkocht.

Also, misschien dat Sirenea dan ook een optie is? Stonden er samen met Xandria in de Pul

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en wsk
Hmm „serieus“? Absolutely not. But these bands can be so goddamn funny in concert. I’ve attended a Brutal Sphincter show a while back and that was some of the dumbest fun I’ve had in a while.
Daar kan ik me nog wel wat bij voorstellen ja. Maar ik kan het toch moeilijk geloven dat er mensen zijn die op momenten bij zichzelf denken van "goh, laat ik eens een lekker muziekje opzetten. Waar heb ik zin in vandaag? Weet je wat! Ik ga lekker naar Gutalax luisteren!".

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: dvdh666 en MetalLimbo
Daar kan ik me nog wel wat bij voorstellen ja. Maar ik kan het toch moeilijk geloven dat er mensen zijn die op momenten bij zichzelf denken van "goh, laat ik eens een lekker muziekje opzetten. Waar heb ik zin in vandaag? Weet je wat! Ik ga lekker naar Gutalax luisteren!".
Yeah I agree. Stuff like Vulvectomy or Begging For Incest can be fun for a gym session but that’s about it for me.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Jamel
Ik was er ook bij in Uden. Was zeker een goede show!

Ik denk dat jou analyse wel eens kan kloppen, want het concert was inderdaad niet uitverkocht.

Also, misschien dat Sirenea dan ook een optie is? Stonden er samen met Xandria in de Pul
Yep en Genus Ordinus Dei mag ook wel meekomen!
Klopt ook kdenk 2 weken eerder naar rhapsody geweest en toen was het balkon ook vol, nu zag het ernaar uit dat het preciees afgesloten was wat toch wel jammer is voor hun strak optreden

• Leuk
Waarderingen: Virp

Users who are viewing this thread