Graspop Metal Meeting 2025

Wel benieuwd naar wat men dan vind van Johnny Cash zijn versie van Hurt. Vind men daar hetzelfde van als bij Disturbed met Sound of Silence?

Heb het origineel denk ik nog nooit gehoord, maar die van Cash is echt geweldig
Ik vind Johnny Cash afgrijselijk, dus kan dat moeilijk beoordelen. Het origineel is een heftig persoonlijk verhaal en blijkbaar herkende Cash zich daarin. Dat is dan wel weer mooi. Wie is men eigenlijk?
Blijft allemaal persoonlijke smaak uiteindelijk. Zo vind ik de zang van dat figuur van Disturbed op hun eerste album best tof, maar kan ik zijn overdreven zang bij Sound of Silence niet aanhoren.

Wel benieuwd naar wat men dan vind van Johnny Cash zijn versie van Hurt. Vind men daar hetzelfde van als bij Disturbed met Sound of Silence?

Ik ben fan van Cash, en vind dat hij er geen slecht nummer van heeft gemaakt, maar ik vind het ook lang niet zo sterk als het origineel (terwijl Trent dat dus zelf wel vindt). De originele versie is een stuk dreigender in opbouw, begint ontzettend kwetsbaar en breekt de 2e helft helemaal open in utter despair, ook muzikaal zo meeslepend. Live tevens een geweldige afsluiter van een waanzinnige set daar op Werchter.

Luister dat origineel toch maar eens ;)

Alles is persoonlijk smaak.
Maar van die van NIN beter.
Van cash is ook goed maar vooral omdat ik daar denk ik het einde van zijn leven hoor zingen

Denk dat bij Cash ook de bijhorende, breekbare videoclip veel heeft bijgedragen aan het succes van die versie (volgens mij ooit al hier en daar uitgeroepen tot beste videoclip ooit). En dat zijn vrouw 2 maanden later overleed en hij zelf 6 maanden later.

• Leuk
Waarderingen: Mark's Kal
Breaking Benjamin.

Like Red last year, known them for abou 18y and never saw them live so would be nice
Ik hoop echt dat ik ze eens kan zien, het feit dat ze op de leaked poster van Kamelot stonden, wilt toch zeggen dat er gesprekken waren? Misschien willen ze liever gaan touren als ze hun nieuwe album uit hebben? Ze spelen wel in Amerika in mei en juli, dus moesten ze terug met de boot komen, hoop ik in het najaar 🙏
2 jaar geleden Red pas ontdekt, past ook wel in dit rijtje, geweldige band!

• Leuk
Waarderingen: MartinB en Lars.
Het is duidelijk waarom Breaking Benjamin hier weinig verschijnt, maar is er een reden dat het vrij gelijkaardige Chevelle ook zelden tot nooit in Europa tourt?

Er zijn ook een aantal Amerikaanse bands die voor covid om de paar jaar op Graspop stonden en na covid er niet meer gestaan hebben. Wordt voor deze bands toch hoog tijd.

Onder andere: Lamb of god, Trivium, Killswitch Engage, Godsmack

Een aantal van deze bands heeft al aangegeven moeite te hebben met de gestegen kosten van touren, maar hoop toch dat ze een manier vinden om weer een rondje festivals te doen.

• Leuk
Waarderingen: Nightrage
Er zijn ook een aantal Amerikaanse bands die voor covid om de paar jaar op Graspop stonden en na covid er niet meer gestaan hebben. Wordt voor deze bands toch hoog tijd.

Een aantal van deze bands heeft al aangegeven moeite te hebben met de gestegen kosten van touren, maar hoop toch dat ze een manier vinden om weer een rondje festivals te doen.
Trivium is toch op tour met bfmv? Als die komen kan je trivium ook wel verwachten denk ik.

Ze mogen van mij alleszins afkomen!

Het is duidelijk waarom Breaking Benjamin hier weinig verschijnt, maar is er een reden dat het vrij gelijkaardige Chevelle ook zelden tot nooit in Europa tourt?
Volgens mij zulke bands in de vs veel groter en krijgen ze het hier financieel niet rond.
Godsmack kwam ook heel lang niet om die reden.

Trivium is toch op tour met bfmv? Als die komen kan je trivium ook wel verwachten denk ik.
Nee, die doen samen een zaaltour in het voorjaar. Over het algemeen zegt dat niets over een eventuele festivaltour. Bovendien is bfmv brits en komen die vaker deze kant op.

Ik hoop heel erg dat trivium in juni ook deze kant op komt, zou ze graag zien. Tot nu toe zijn ze alleen bekend gemaakt voor bloodstock in augustus geloof ik.

Users who are viewing this thread