Graspop Metal Meeting 2025

Net geluisterd naar Falling in Reverse, lijkt me qua stijl nog verder van Graspop wegstaan dan Muse (maar goed, mijn mening). Hopelijk worden ze niet geboekt, en anders zal ik ze nog eens goed beluisteren. Eerdere albums klonken overigens wel wat beter

• Leuk
Waarderingen: Nightrage
Net geluisterd naar Falling in Reverse, lijkt me qua stijl nog verder van Graspop wegstaan dan Muse (maar goed, mijn mening). Hopelijk worden ze niet geboekt, en anders zal ik ze nog eens goed beluisteren. Eerdere albums klonken overigens wel wat beter
Dat kan je dan ook wel zeggen van Sleep Token. Ze blenden beide verschillende genres en doen dat voortreffelijk. Falling in Reverse is wel meer metal dan Muse dus ik vind ze er prima bijhoren moesten ze er staan. Dat hij de show in NL heeft gecanceld vind ik ook niet kunnen...

• Leuk
Waarderingen: Steph85 en Loek123
Het laatste album is gevarieerder en biedt wat meer Hip-hop nummers, maar komt over het algemeen veel meer overeem met GMM 😉.
Luister naar de meer klassieke nummers van de Band zoals "Zombified", "Raised By The Wolves" of "I'm not a Vampire" en misschien verander je van gedachten. 🙂
Maar als je het niet leuk vindt, begrijp ik het. Iedereen heeft zijn eigen smaak. 😊

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo
Ik heb al 3 geweldige headliners. Als de geruchten juist zijn, en Volbeat komt ook. Dan is de bovenkant van de lineup voor mij al wel geslaagd. Kan alleen maar beter worden met de bands in de undercard💪🤘

• Leuk
Waarderingen: bunsofsteel
Dat kan je dan ook wel zeggen van Sleep Token. Ze blenden beide verschillende genres en doen dat voortreffelijk. Falling in Reverse is wel meer metal dan Muse dus ik vind ze er prima bijhoren moesten ze er staan. Dat hij de show in NL heeft gecanceld vind ik ook niet kunnen...

Ze spelen uiteraard metal en horen op die manier op Graspop, maar het lukt me niet om te horen wat er nu juist goed aan is. Ze zijn allemaal competent in wat ze doen (zang en instrumenten), maar het is allemaal zo middelmatig en overgeproduceerd. Bij Sleep Token heb ik dan nog iets van "OK, dit is uniek, dit is iets bijzonders", of ik het nu goed vind of niet. FiR gooit een hoop genres op een hoop en doet er dan niets opmerkelijks mee. Blijf ervaren dat die hun faam te danken hebben aan alles wat er naast het podium gebeurt, niet op het podium. Maar goed, mogelijk sijpelt mijn afkeer van de zanger er dan toch ergens doorheen. Men moet de kunst scheiden van de artiest, maar dat is hier nogal moeilijk, aangezien ik me er vooral aan stoor dat het een narcistische aandachthoer vol zelfmedelijden is en elke song overladen is met "boehoehoe, ze zijn allemaal tegen mij", zijn Trumpiaanse persoonlijkheid is zijn kunst.

I(k) will zal proberen try to remind (te) onthouden

Anyway, om het even terug serieus te houden en Graspop gerelateerd, ik ben nu op Revolution Calling en zie op een Jera On Air banner dat Sex Pistols met ene Frank daar op zaterdag headliner is. Zelf ben ik geen fan van Sex Pistols en vind ik ze te punk en te weinig metal (Anti-Flag, Pennywise, The Offspring, ... Kan ik nog begrijpen maar Sex Pistols niet raar genoeg) voor Graspop. Maar wat denken jullie. Kan zoiets werken op Graspop? Eventuele Jupiler headliner?
O...was daar ook gisteren...vol huis daar met 5500 hardcore/punk liefhebbers...My all time favourite BIOHAZARD....vorig jaar op GRASPOP waren zo ook al vet... (Drumstick gekregen van Danny)...mss terug in 2025 voor GRASPOP met de nieuwe cd...

O...was daar ook...My all time favourite BIOHAZARD....vorig jaar op GRASPOP waren zo ook al vet...mss terug in 2025 voor GRASPOP met de nieuwe cd...
De laatste doorkomst gemist. Ben niet speciaal van de herhalingen, maar laat Biohazard maar komen

Powerwolf, Volbeat en Within Temptation lijken me ook de meest realistische headliners op dit moment
Dan missen we nog 1 northstage headliner, zal wel een kleinere headliner worden zoals Prodigy/Disturbed/FiR etc
Dan missen we nog een southstage headliner zou ik zeggen.

The often speculated Powerwolf, Falling in Reverse, Within Temptation and Volbeat would be ok, I guess. I'd check out all of them but I'm not a fan.

Maybe the alternative program on stage 3 or the metaldome kicks their butt. This year Abbath for example was monster, he pulverized Architects and A7x with his killer set.

Biggest trouble this year: Limp Bizkit and Blind Guardian at the same time. I chose the Chocolate Starfish, so please bring the Guardian again!

Het laatste album is gevarieerder en biedt wat meer Hip-hop nummers, maar komt over het algemeen veel meer overeem met GMM 😉.
Luister naar de meer klassieke nummers van de Band zoals "Zombified", "Raised By The Wolves" of "I'm not a Vampire" en misschien verander je van gedachten. 🙂
Maar als je het niet leuk vindt, begrijp ik het. Iedereen heeft zijn eigen smaak. 😊
Zombified, Raised By The Wolves en IAm Nog a Vampire...Ben ik de enige die een Griezelbusgenre aannvoelt komen?
Wellicht leuk voor de kindermiddag?

• Thinking
Waarderingen: Piebe71
Er zijn nog festivals met nog niet geïdentificeerde headliners. Misschien zit er toch nog ergens iets aan te komen (dat dan niet Volbeat heet).
In een paar post terug heb ik een lijstje gestuurd.
Wat tourt er nu...

Greenday en Linkin park (2 grote namen die sowieso altijd op Werchter zullen staan.)

Aerosmith heeft zijn Farewellshow gecanceld.

BMTH, Scorpions, Judas Priest, A7x Electric Callboy, Avatasia stonden er vorig jaar al. Ze zijn allemaal in Europa in juni. Maar dan gaat men weer klagen over herhaling.

Within Temptation staat al op Dynamo...het lijkt mij stug dat die geen eisen hebben gesteld rondon exclusiviteit in een straal van x km.

Sabaton is exclusief op Swedenrock.

Marilyn Manson, maar alleen in begin van het jaar.

PWD heeft een zaaltour na de zomer. Dat zou op zijn minst vreemd zijn als ze ineens in de zomerfestival komen.
Ayreon same thing in 013 voor 15.000 man.

Machine Head stond er al 2 jaar en staat nu op alcatraz.

Gojira staat al op Alcatraz en Dynamo. Dus zeker geen Graspop.

Floor Jansen heeft een Theatertour, After Forever 2.0 is eenmalig en zonder haar in 013. Nightwish heeft gezegd niet te touren.

Gepromoveerde nu metal namen?
Korn (Staat reeds op de.north) Disturbed, Limp Bizkit, Deftones

De overige mèh-we-hebben-niks-dus-maken-we-ze-headliner-namen:
King Diamond, The Prodigy, Dream Theater, Rise Against, Iggy Pop, In Flames, Powerwolf, Sex Pistols & Frank Carter, Sleep Token, Falling in Reverse, Kreator, Emperor, BFMV en Turnstile
Waarvan alleen In Flames, King Diamond en Emperor ooit eerder afsloten. En die zijn niet super populair op dit forum als headliners.
Overigens staan In Flames, Kreator, BFMV, Turnstile en Emperor al op omringende festivals, dus weinig kans.

Op Greenfield, Rock Am Ring, Dynamo hebben headliners geblurd. Dus waarschijnlijk moet een band nog hun tour bekend maken.
Dat kan Volbeat zijn...maar waarom zo geheimzinnig daarover?
Dan toch een speciale deal met bijv Ghost die eerst zijn tickets wilt verkopen van zijn arena tour? Of een band die altijd wat rare trekjes heeft bij zijn booking als headliner? Kugh Mano Kugh War?
Of is het een naam die al eerder is geopperd?
"Slash says 2025 is “all about Guns N’ Roses”, teases potential tour next summer"
Of toch nog een verrassing?
The story continues.. .

Users who are viewing this thread