Graspop Metal Meeting 2025

Snap het probleem met herhaling niet...

In geval val Architects kan ik nog deels verstaan dat 3x geen scheepsrecht is (en voor mezelf EC, gmm en pkp) maar zelfs dan nog.. als die komen is het optreden evengoed genieten of we gaan naar RW om ze mee te pikken voor LP

Graspop is 1x op het jaar, ik zie mensen naar Graspop gaan en dan voordien of nadien een zaaltour meepakken waar je voor dezelfde prijs 3 bands ipv 30 kan zien die dag.

Alsof die personen een godgans jaar ook niet nog eens de artiesten op herhaling zetten in hun playlist. Maar die ene live herhaling op 365 dagen is dan een probleem.

Er spelen nog bands tijdens die optredens en als dat niet zo is kan je gaan eten..

Waarom terug naar 3 dagen om herhaling tegen te gaan ipv als u het u niet past gwn een dag te skippen (ngsteeds voordiger als combi)

Het lijkt vaak vooral dat het net de band waar iemand niet 100% fan van is die liefst niet op herhaling mogen komen. En geloof mij als volgend jaar Till daar opnieuw als HL staat zaag ik ook wel. Maar voor de rest zijn de meeste gwn opnieuw genieten..

Een herhaling van een volledige of zelfs 25%van de affiche zou uiteraard wat teveel zijn of getuigen van weinig inspiratie. Maar zelfs moest dat zo zijn, who cares je bent een weekend van huis weg en we maken er toch een feestje van

In geval val Architects kan ik nog deels verstaan dat 3x geen scheepsrecht is (en voor mezelf EC, gmm en pkp) maar zelfs dan nog.. als die komen is het optreden evengoed genieten of we gaan naar RW om ze mee te pikken voor LP

Graspop is 1x op het jaar, ik zie mensen naar Graspop gaan en dan voordien of nadien een zaaltour meepakken waar je voor dezelfde prijs 3 bands ipv 30 kan zien die dag.

Alsof die personen een godgans jaar ook niet nog eens de artiesten op herhaling zetten in hun playlist. Maar die ene live herhaling op 365 dagen is dan een probleem.

Er spelen nog bands tijdens die optredens en als dat niet zo is kan je gaan eten..

Waarom terug naar 3 dagen om herhaling tegen te gaan ipv als u het u niet past gwn een dag te skippen (ngsteeds voordiger als combi)

Het lijkt vaak vooral dat het net de band waar iemand niet 100% fan van is die liefst niet op herhaling mogen komen. En geloof mij als volgend jaar Till daar opnieuw als HL staat zaag ik ook wel. Maar voor de rest zijn de meeste gwn opnieuw genieten..

Een herhaling van een volledige of zelfs 25%van de affiche zou uiteraard wat teveel zijn of getuigen van weinig inspiratie. Maar zelfs moest dat zo zijn, who cares je bent een weekend van huis weg en we maken er toch een feestje van

Hangt voor mij persoonlijk ook wat van de tour af. Ik heb nu niet zo'n grondige hekel aan Guns 'n' Roses als de rest van het forum bv, maar ze zouden gewoon voor de derde keer exact hetzelfde brengen. Dan liever iets dat ik nog niet tweemaal (en eigenlijk niet zo heel lang geleden) gezien heb. Daarom vind ik om de 2/3 jaar Iron Maiden zo erg niet, want er zitten wel altijd nummers in die ik nog niet live hoorde.

Het voelt dit jaar wel als headliners bij elkaar sprokkelen hoor als hier naast Till ook nog The Prodigy, Falling in Reverse en Powerwolf bij komen. Laat staan Judas Priest en Scorpions op herhaling. Ben dan wel benieuwd naar de kracht van de middle en undercard. Als die ook matig is dan had de organisatie van mij best mogen overwegen om weer terug te gaan naar 3 dagen met een opstartdag op donderdag.
Ik zou persoonlijk liever JP, Scorpions of BMTH op herhaling zien.
Maar ik vermoed dat er nog een nieuwe naam bij komt, omdat er nog festivals headliners hebben geblurd. We hebben nog een south te vullen naast Korn.
De bovengenoemde namen op herhaling zie ik dat wel doen, maar die "nieuwe" namen niet zo gauw.

Er zijn honderden en honderden metalbands die goed genoeg zijn om op Graspop te spelen en voor wie het een hele eer zou zijn om daar uberhaupt eens te mogen spelen. Bij de undercard, waar er zó ontzettend veel opties zijn, zijn er gewoon geen redenen om daar te gaan herhalen, behalve een opgedrongen package deal of om eventueel een onverwachte annulering te komen opvullen.

Er zijn honderden en honderden metalbands die goed genoeg zijn om op Graspop te spelen en voor wie het een hele eer zou zijn om daar uberhaupt eens te mogen spelen. Bij de undercard, waar er zó ontzettend veel opties zijn, zijn er gewoon geen redenen om daar te gaan herhalen, behalve een opgedrongen package deal of om eventueel een onverwachte annulering te komen opvullen.
I would like to Watch painkiller 35 anniversary your by Judas Priest i think they deserve a spot again

Excited about next week‘s announcements!

For me it could go either way - worst case:
WT / Powerwolf / Volbeat + some repetition

Best case:
Deftones / Falling In Reverse + something unexpected

Either way, I already have 3-4 headliners to look forward to and the undercard won’t disappoint, I’m sure of it.

Worst case for me would be
Avenged Sevenfold-Electric Callboy-any punk or hardcore band like Knocked Loose

I snored during A7x and EC once in a life is really enough. Absolutely no fan of punk or hardcore, sorry. Too sober for that

Most love case would be
Nine Inch Nails-A Perfect Circle-Smashing Pumpkins-Limp Bizkit (80s child, I was a teenager during numetal)

I know, won't ever happen. Maaybe APC but that would have been among the first four names.

Excited about next week‘s announcements!

For me it could go either way - worst case:
WT / Powerwolf / Volbeat + some repetition

Best case:
Deftones / Falling In Reverse + something unexpected

Either way, I already have 3-4 headliners to look forward to and the undercard won’t disappoint, I’m sure of it.

Haha, wissel best case en worst case om en je hebt het voor mij!

Ben je er komend jaar ook een keer bij op een meeting? Je bent hier nu al jaren aanwezig, maar hebben je nog niet bij een meeting gezien?

Haha, wissel best case en worst case om en je hebt het voor mij!

Ben je er komend jaar ook een keer bij op een meeting? Je bent hier nu al jaren aanwezig, maar hebben je nog niet bij een meeting gezien?
Different folks, different strokes haha!
And that’s awesome, regardless of what the remaining headliners are, someone’s gonna be happy about them.

Yes, I’ve been going since 2018. In 2023 (during Infected Rain’s set I think?) I wanted to attend the meeting in the Metal Dome but apparently I missed some change of plans because I couldn’t find any of you.

Will try again in 2025!

Om eerlijk te zijn loop ik ook niet warm van Lindemann solo als headliner en dan puur muzikaal gezien.
Ik vraag me af hou hij deze status verdiend heeft, als je ziet dat andere artiesten (Corey Taylor,Phil Anselmo,Bruce Dickinson,...) die zonder hun groep komen een spot in de namiddag/ vroege avond krijgen.
En ik had hem sowieso niet meer verwacht op de affiche van GMM, dacht niet dat ze zich zouden "verbranden" aan deze naam al is hij officieel onschuldig.
Enfin het is wat het is of je nu pro of contra bent.

Ik hoop wel dat Muse geen andere verrassing wordt en dat die naar GMM komen ipv RW.
Dan zou ik ze graag wisselen met Green Day of Linkin Park.

Just checked YT numbers.

Lindemann solo has tons more views than both Dickinson's and Taylor's stuff. I'm surprised, didn't think that he was soo successful on his own. Especially when you see how graphic some of his videos are, and Rammstein is probably not that much bigger than Slipknot or Maiden.

By the way, could Bad Omens be a contender for second row headliners? All four heads are 50+, nothing for the <30 crowd.

Users who are viewing this thread