Graspop Metal Meeting 2025

I(k) will zal proberen try to remind (te) onthouden

Anyway, om het even terug serieus te houden en Graspop gerelateerd, ik ben nu op Revolution Calling en zie op een Jera On Air banner dat Sex Pistols met ene Frank daar op zaterdag headliner is. Zelf ben ik geen fan van Sex Pistols en vind ik ze te punk en te weinig metal (Anti-Flag, Pennywise, The Offspring, ... Kan ik nog begrijpen maar Sex Pistols niet raar genoeg) voor Graspop. Maar wat denken jullie. Kan zoiets werken op Graspop? Eventuele Jupiler headliner?
Met ene Frank 😂 Frank Carter is nu geen klein visje. De Miles Kennedy van de punk mss wel? Zal wel ook op Graspop staan. Denk net niet toegankelijk genoeg voor Werchter. Ben wel benieuwd, zijn toch 4 van de 5 overgebleven members, enkel de zanger die voor zijn zieke vrouw zorgt is er niet bij. Initieel een ‘reunie’ gedaan voor een benefietconcert.

• Leuk
Waarderingen: Paddy en saurus
Met ene Frank 😂 Frank Carter is nu geen klein visje. De Miles Kennedy van de punk mss wel? Zal wel ook op Graspop staan. Denk net niet toegankelijk genoeg voor Werchter. Ben wel benieuwd, zijn toch 4 van de 5 overgebleven members, enkel de zanger die voor zijn zieke vrouw zorgt is er niet bij. Initieel een ‘reunie’ gedaan voor een benefietconcert.
Frank Carter heeft al paar keer op Werchter gestaan hoor. En iedereen kent de Sex Pistols neem ik aan, kan perfect op Werchter staan.

I(k) will zal proberen try to remind (te) onthouden

Anyway, om het even terug serieus te houden en Graspop gerelateerd, ik ben nu op Revolution Calling en zie op een Jera On Air banner dat Sex Pistols met ene Frank daar op zaterdag headliner is. Zelf ben ik geen fan van Sex Pistols en vind ik ze te punk en te weinig metal (Anti-Flag, Pennywise, The Offspring, ... Kan ik nog begrijpen maar Sex Pistols niet raar genoeg) voor Graspop. Maar wat denken jullie. Kan zoiets werken op Graspop? Eventuele Jupiler headliner?
Het kan werken... Maar ja, meer op de Jupiler Stage denk ik. In 2023 stond Generation Sex op het Mainstage en dat werkt niet veel goed... Maar de Sex Pistols hebben een grote cultstatus dus waarom niet (en met Frank Carter klinkt het live heel goed.).

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass
Het voelt dit jaar wel als headliners bij elkaar sprokkelen hoor als hier naast Till ook nog The Prodigy, Falling in Reverse en Powerwolf bij komen. Laat staan Judas Priest en Scorpions op herhaling. Ben dan wel benieuwd naar de kracht van de middle en undercard. Als die ook matig is dan had de organisatie van mij best mogen overwegen om weer terug te gaan naar 3 dagen met een opstartdag op donderdag.

• Leuk
Waarderingen: JK79
Nice. De aankondigingen van de headliners gehad. Nu wachten op de interessare namen van de undercard.

Hoop op
Zeal and ardor
Opeth
Orbit culture
Alcest
Senser
Lorna shore
Hippotraktor
Cult of Luna

• Leuk
Waarderingen: Reislustig
Undercard top-3 (orrr…6 :))

Expecting to see:
Opeth
Alcest
Amenra

Hoping to see:
Dödsrit
Afsky
Dødheimsgard

As a big Anathema fan, I’d love it if Weather Systems are there but I doubt they’ll manage to put together a band and tour till then (hopefully I’ll be proven wrong).
And too bad that Mastodon are in Alcatraz…

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Het voelt dit jaar wel als headliners bij elkaar sprokkelen hoor als hier naast Till ook nog The Prodigy, Falling in Reverse en Powerwolf bij komen. Laat staan Judas Priest en Scorpions op herhaling. Ben dan wel benieuwd naar de kracht van de middle en undercard. Als die ook matig is dan had de organisatie van mij best mogen overwegen om weer terug te gaan naar 3 dagen met een opstartdag op donderdag.

Zou eerlijk gezegd niet klagen over een terugval naar 3 dagen. Die donderdag is altijd zo moeilijk te regelen en het zou (hopelijk toch) de ticketprijs weer ietsje lager zetten. Hopelijk moet ik dit jaar niet werken op vrijdag, want met Iron Maiden als headliner wordt het anders weer een korte nacht (had het Slipknot of KoRn geweest, had ik het gerust wel kunnen skippen).

• Leuk
Waarderingen: festivalryo en Joslittel

Maar als Iron Maiden alleen de donderdag kon, dan werkt een opwarmdag niet.

In plaats daarvan een uitbuikzondag?

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik denk toch dat we iets te negatief zijn met z'n allen.
Tot nu toe hebben we pas 4 namen, waarvan 2 north stage headliners.
De eerste 3 waren toch bands die we allemaal al hadden verwacht
Till is voor velen, en voor mij ook, een onverwachte tegenvaller. Maar heb ook nog nooit meegemaakt dan Graspop 8 headliners boekt die ik wel wil zien.
Ik denk toch dat we nog even een paar dagen moeten afwachten tot we 8 headliners hebben voordat we de organisatie afschieten.

Ik denk toch dat we iets te negatief zijn met z'n allen.
Tot nu toe hebben we pas 4 namen, waarvan 2 north stage headliners.
De eerste 3 waren toch bands die we allemaal al hadden verwacht
Till is voor velen, en voor mij ook, een onverwachte tegenvaller. Maar heb ook nog nooit meegemaakt dan Graspop 8 headliners boekt die ik wel wil zien.
Ik denk toch dat we nog even een paar dagen moeten afwachten tot we 8 headliners hebben voordat we de organisatie afschieten.
Inderdaad, normaal moet voor zowel zaterdag als zondag de grootste naam nog worden bekend gemaakt, dus benieuwd wat ze komende dagen aankondigen.

De helft van de headliners moeten nog komen hoor, hebben zelfs nog 2 south stage headliners tegoed.
Klopt, maar meestal vind ik juist de headliners minder interessant omdat ik ze of al te vaak gezien heb of ik er niet veel aan vind.
ik ga meestal voor de bands lager op de affiche.
alleen Tool als headliner vond ik dan weer wel erg vet. Maar dat is dan ook mijn all time favourite

• Leuk
Waarderingen: Loek123

Users who are viewing this thread