Graspop Metal Meeting 2025

2025....14e GP...bouwjaar 1957...en wat mij hier altijd opvalt is de voorliefde voor "ouwe meuk" als headlines...Best vreemd want ik vermoed dat de gemiddelde leeftijd hier geen 67 is....
Oké, ik geef toe dat Uriah Heep me enorm verraste vorig jaar maar ik hoe zit het hier met Airborne, Black Stone Cherry, Dragonforce, State Champs etc.etc.

Volgens mij is de meerderheid hier geen fan van de "ouwe meuk" als headliners. Heb weinig mensen positief gezien over Judas Priest, Motley Crue, Def Leppard, Scorpions of KISS de laatste jaren...

Gelukkig...ik hoop toch dat niemand die serieus metalfan dit wil gaan zien of gezien heeft

Babymetal lijkt me wel leuk om eens mee te maken, maakt me niet minder een serieuze metalfan dan anderen

Vandaag wordt het uitkijken naar de aankondiging van Rock am ring om 16 uur. Toch verwacht ik geen al te grote verrassingen/namen buiten Linkin Park hopelijk.
Ik verwacht dat bands als FIR hun schema pas bekend willen maken nadat hun tour in Europa gedaan is moesten ze komen naar de Europese festivals.

Volgens mij is de meerderheid hier geen fan van de "ouwe meuk" als headliners. Heb weinig mensen positief gezien over Judas Priest, Motley Crue, Def Leppard, Scorpions of KISS de laatste jaren...

Babymetal lijkt me wel leuk om eens mee te maken, maakt me niet minder een serieuze metalfan dan anderen
smaken verschillen, deze oude lul vond juist judas priest en zeker ook alice cooper nog erg goed afgelopen jaar. nu heb ik persoonlijk ook niks met tool en BMTH.

scorpions en def leppard beide goede bands maar live hoeft het inderdaad voor mij ook niet meer.

Gelukkig...ik hoop toch dat niemand die serieus metalfan dit wil gaan zien of gezien heeft
Je hebt genoeg niche dingen. Dit is er een van. Heb ze nu 2x gezien, omdat ik er toch al was. Niet zo mijn ding, maar kan begrijpen dat ze fans hebben.
De band die eromheen zit is retestrak, was super om die aan het werk te zien, vooral die bassist, die vent is echt een beest op zijn instrument!
Maar het jammere van deze band is, dat dit eerst een zeldzame verscijning was in Europa, nu voor zover ik weet 3 jaar achter elkaar. 2023 tour met Sabaton, 2024 festivals, en 2025 weer Europa...

• Leuk
Waarderingen: InsaniTiny
smaken verschillen, deze oude lul vond juist judas priest en zeker ook alice cooper nog erg goed afgelopen jaar. nu heb ik persoonlijk ook niks met tool en BMTH.

scorpions en def leppard beide goede bands maar live hoeft het inderdaad voor mij ook niet meer.

Ik vind het allemaal ook gewoon geweldig hoor, al was GNR wel wat jammerlijk, maar hier op het forum is de meerderheid nooit heel positief erover. Althans dat is mijn observatie, wat dus blijkbaar een totaal andere is dan wat Hans net zei

Als gast van 19 vind ik het juist geweldig om de oude rock-pioniers live te zien, maar ik kan me voorstellen dat mensen 5 keer Scorpions of Judas Priest wel genoeg vinden

Als gast van 19 vind ik het juist geweldig om de oude rock-pioniers live te zien, maar ik kan me voorstellen dat mensen 5 keer Scorpions of Judas Priest wel genoeg vinden
Ik kan me hier ook volledig in vinden. Ik heb pas sinds twee jaar geleden de kans om naar graspop te gaan en ben zeer content dat ik de oude bands zoals Guns n roses, alice cooper, Def leppard, MC, scorpions, etc heb kunnen zien (ook al waren enkele rampzalig zoals GnR)

As i lay dying tour lijkt gecancelled, de clean vocalist en tourmanager zijn ook opgestapt, Hoe hard ik ook fan ben, ik denk dat het tijd is dat ze gewoon helemaal stoppen, het is duidelijk dat samenwerken met Tim voor niemand werkt.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik heb al eens een ticket voor babymetal gekocht, so what. Ben ik dan geen metalhead? Mijn haar is ongevee 30cm lang, maakt dat het goed? Of doet baardlengte er toe? Gatekeeper… Die bands zijn voor heel wat mensen wel een gateway naar het metalgenre. Als je mensen gaat weren uit de metalcommunity omdat ze naar een bepaalde band luisteren, dan is er binnenkort geen community meer, of zal er een nieuwe zijn, waar gatekeepers niet bij zitten omdat ze zo druk bezig waren met hun genre te beschermen dat ze niet doorhadden dat het muzieklandschap ook kan veranderen.

Ik ben volgens een heleboel mensen hier ook al een ouwe rocker. Maar ik heb me dit jaar super vermaakt bij Baby metal. Het bewijs werd zelfs gedeeld op YouTube. Leeftijd en metal heeft geen ruk met elkaar te maken. Het is juist leuk om op elke leeftijd nieuwe bands te ontdekken binnen ons geliefde genre.

Maar dat is natuurlijk wel een ding waar men hier op het forum zelf de oorzaak van is (niet dat dat verkeerd is). Door veel concerten te bezoeken en ook verschillende andere metalfestivals, krijg je gewoon sneller die herhaling. Maar volgens mij heb je zelf ook al wel eens gezegd dit jaar dat je desnoods gewoon Graspop een jaar overslaat en dat niet erg vindt, omdat dan het jaar erop het weer wat frisser is.

De vraag is dan alleen of dat zo gaat zijn met alle concerten en festivals die je dan weer tussendoor bezoekt, inclusief Alcatraz :p
Nouja, je kan nog zo veel concerten en festivals bezoeken, je blijft toch afhankelijk van welke bands touren om ze te kunnen zien. Er lijken de laatste tijd steeds meer bands te zijn die elk jaar touren, en dus jaar na jaar op allerlei verschillende line ups terugkomen, terwijl andere mooie namen niet of nauwelijks actief zijn. Zo wordt het poultje van namen steeds voorspelbaarder en minder fris, ongeacht of je zelf veel concerten en festivals bezoekt of niet.

Users who are viewing this thread