Graspop Metal Meeting 2025

Sleep Token staat daar ook flink hoog, derde grootste naam die dag. Wellicht Marquee headliner op Graspop?
Ik denk toch echt dat die de marquee wel ontgroeid zijn, en gewoon op de mainstage staan als ze er staan
Geen Falling in Reverse? Lijken op Rock Im Park zelfs headliner te zijn (gespot door @Loek123 )
zou graag credit nemen maar dat was @Rockbeer
iron maiden - the prodigy
slipknot - sleep token
Korn - volbeat
scorpions - disturbed

nieuwe gok voor de headliners
Doe maar geen headliners op herhaling dit keer aub.

Ik hoop wel echt op The Prodigy voor een keer iets nieuws.

• Leuk
Waarderingen: saurus
De goed als zekerheden: Iron Maiden, Slipknot, Korn en Volbeat qua headliner?
The Prodigy heeft genoeg hits alleen om 2 uur te spelen, zet ze maar als afsluiter met ervoor Iron Maiden bvb die niet zo laat willen spelen. Als dat op donderdag is, is de 3 dagen erna recupereren op mijn leeftijd :)

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Van Volbeat is nog niks bekend toch? Dan kan het net zo goed Ghost zijn. Of zouden die eerst een zaal tour willen doen na het nieuwe album?

Within Temptation is ook nog een goede kans toch, die wonen toch vlakbij

• Leuk
Waarderingen: nepticot
The good as certainties: Iron Maiden, Slipknot, Korn and Volbeat as headliner?
Volbeat is nog niet zo zeker als de rest denk ik, tot dat die een keer iets bekend maken.
There is no news about Volbeat yet, right? It could just as well be Ghost. Or would they want to do a venue tour after the new album?

Within Temptation is also a good chance, they live nearby
Ghost is expected to do a venue tour

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Enkel die laatste dag van RaR zou ik direct een ticketje voor aanschaffen met Sleep Token / Idles / Lorna Shore / Deafheaven & Jinjer.
Dag 2 met Slipknot / In Flames / Spiritbox zou ik enkel doen mits die ontbrekende headliner nog wat is. Die eerste dag zou ik zelfs niet overwegen.
Bovenstaande namen mogen allemaal wel naar Graspop komen aangevuld met The Prodigy

De goed als zekerheden: Iron Maiden, Slipknot, Korn en Volbeat qua headliner?
The Prodigy heeft genoeg hits alleen om 2 uur te spelen, zet ze maar als afsluiter met ervoor Iron Maiden bvb die niet zo laat willen spelen. Als dat op donderdag is, is de 3 dagen erna recupereren op mijn leeftijd :)
Volbeat zou ik dus absoluut niet op rekenen.. Die komen eerst met een zaal tour voor het nieuwe album. En zullen in 2026 de festivals wel gaan domineren samen met ghost..

Enkel die laatste dag van RaR zou ik direct een ticketje voor aanschaffen met Sleep Token / Idles / Lorna Shore / Deafheaven & Jinjer.
Dag 2 met Slipknot / In Flames / Spiritbox zou ik enkel doen mits die ontbrekende headliner nog wat is. Die eerste dag zou ik zelfs niet overwegen.
Bovenstaande namen mogen allemaal wel naar Graspop komen aangevuld met The Prodigy
Maak wel niet de soort gelijke fout als mij. Deze ochtend ging ik er van uit dat Nova Rock was van donderdag tot zondag maar is blijkbaar van woensdag tot zaterdag. Ik zou net als u bij dit denken in dag 1, 2 en 3 maar die line ups roteren per stad he ,😅🤣

Kittie heeft de post van een fan geliket. Fan vroeg of ze naar Graspop komen. Geen 100 percent bevestiging maar een goed teken (of een slecht voor wie ze niet graag hoort. Nu ja een mens moet eten en drinken natuurlijk ook)

Bijlagen

• Screenshot_20241023-170706~2.png
    Screenshot_20241023-170706~2.png
    221,3 KB · Weergaven: 64
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo
Die lijst van Rock am Ring / in Park staan ook werkelijk maar twee bands op die me iets zouden kunnen boeien.
Als dat de norm voor GMM wordt sla ik ook 2025 weer over.

• Haha
Waarderingen: Honk
Volbeat zou ik dus absoluut niet op rekenen.. Die komen eerst met een zaal tour voor het nieuwe album. En zullen in 2026 de festivals wel gaan domineren samen met ghost..
Eigenlijk perfect, Volbeat 1 keer gezien is voor mij voldoende. Ga dan toch meestal naar een andere podium.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Niet helemaal mee eens. Natuurlijk kan een festival wel steeds terugvallen op dezelfde namen, maar afgelopen jaar was ook volgens mij ruim de helft een first time op Graspop. Daarnaast kan een band wel elk jaar touren, maar je bent dan toch echt zelf verantwoordelijk als je elk jaar ziet.

Dat men hier tickets koopt voor PWD met een zaalshow is niet de schuld van Graspop. Dat Graspop potentieel Powerwolf gaat neerzetten komende editie terwijl ik ze net nog in de AFAS heb gezien, daar ben ik zelf verantwoordelijk voor.

Als ik vanaf nu zou besluiten om alleen nog maar Graspop te doen en verder geen enkel concert of ander festival meer zou bezoeken, dan is elk jaar de lineup gewoon fris. Ookal staan er namen voor de vijfde keer in tien edities tijd.
Dat ik niks anders zou mogen bezoeken dan alleen Graspop om het fris te houden voor mezelf is echt een absurde take. Bovendien gaat dit niet over alleen Graspop, maar juist over de diversiteit in aanbod over de gehele linie, alle concerten en festivals bij elkaar. Daarbinnen lijkt de laatste jaren steeds meer gerecycled te worden, waarbij de diversiteit in opties afneemt. Ongeacht wat je zelf kiest te bezoeken of niet.

Overigens inderdaad wel knap dat Graspop afgelopen jaar zoveel first timers neer wist te zetten inderdaad. Lees mijn uitspraken dus ook niet als kritiek op de Graspop organisatie, maar meer als observatie van een trend in de hele live muziek sector.

Dat ik niks anders zou mogen bezoeken dan alleen Graspop om het fris te houden voor mezelf is echt een absurde take. Bovendien gaat dit niet over alleen Graspop, maar juist over de diversiteit in aanbod over de gehele linie, alle concerten en festivals bij elkaar. Daarbinnen lijkt de laatste jaren steeds meer gerecycled te worden, waarbij de diversiteit in opties afneemt. Ongeacht wat je zelf kiest te bezoeken of niet.

Overigens inderdaad wel knap dat Graspop afgelopen jaar zoveel first timers neer wist te zetten inderdaad. Lees mijn uitspraken dus ook niet als kritiek op de Graspop organisatie, maar meer als observatie van een trend in de hele live muziek sector.

Ik bedoelde ook niet niks anders mogen bezoeken, maar eerder dat je niet verplicht bent om alles te moeten bezoeken. Ik denk niet dat je kan stellen dat de diversiteit in aanbod van alles bij elkaar afneemt, er zijn veel bands die tegenwoordig inderdaad elk jaar terugkeren, maar of je minder acts kan zien, dat betwijfel ik dan wel, hoeveel concerten zijn er in Nederland op jaarbasis wel niet te bezoeken?

Als je naar elk mogelijk concert, dan heb je nogal snel het gevoel van herhaling.

Gelukkig...ik hoop toch dat niemand die serieus metalfan dit wil gaan zien of gezien heeft
Hebben echte metalfans zich aan een muziekcode te houden dan?

Ik zou er zelf niet naartoe gaan maar luister wel van hardstyle tot nederlandse meezingers. Kwestie van te weten of ik men metalkaart moet inleveren ergens..

• Leuk
Waarderingen: Moniek en Valthys

Users who are viewing this thread