Niks tegen jou persoonlijk maar ik wordt echt gestoord van deze take. We kunnen dan het hele forum wel opdoeken toch? Niemand hoeft zijn mening meer te geven over festivals, want je hoeft er toch niet naar toe. Iedereen wilt toch dat een festival een lineup heeft waar ze blij van worden? in plaats van een line up vol met dingen waar je niet heen moet?
Tuurlijk wil je een festival waar je blij van wordt, maar de meerderheid van ons gaat toch al geen lineup krijgen waar je alle bands wil zien. Wordt jij moe van Parkway Drive als ze er in 2026 weer staan, na hun Ziggodome show in 2025? Is die herhaling erg?
Slipknot komt voor mij ook iets te vaak, maarja, kan nou ook niet zeggen dat ik ze al te vaak heb gezien, ben er nog nooit geweest. Ik zie liever wat anders, ik kan eerder naar huis, of naar het alternatieve programma kijken, mits aanwezig. Maar dat nu dit jaar in december in de Ziggodome staat, heeft voor mij echt nul invloed op of ze te snel terugkomen op Graspop.
Maar volgens mij was het
@Joslittel die laatst zei Rotting Christ (?) dit jaar (?) al twee keer te hebben gezien, als die dan weer op Graspop staan (los van dat het een directe herhaling is), natuurlijk klopt het dan dat het wel wéér die naam is, maar (nogmaals los van dat ze dan dit jaar op Graspop stonden) is dat toch niet een ding waar Graspop wat aan kan doen. Kijk ook maar weer naar dat grote aantal first-time boekingen deze editie van Graspop. Allemaal namen die niet op herhaling komen, terwijl het misschien wel zo voelt, omdat je die namen de afgelopen jaren al veel hebt zien passeren, maar ik word dan weer gestoord van de take dat een band dan maar even een jaar (of meerdere jaren) weg moet blijven. Waarbij in het geval van Graspop ik Powerwolf het meest herinner, omdat ze al een paar jaar op rij te zien zijn op wat voor een plek, dan moeten ze maar gewoon even weg blijven, pets boem weg inkomsten van het touren. Maar ook op andere plekken op het forum zijn zo uit het hoofd Fred Again... en Rammstein andere voorbeelden, al zal Rammstein zo monsterlijk veel verdienen met hun tours dat daar een pauze niet zoveel invloed zal hebben op hun bankrekening in negatieve zin.
Maar een lineup vol herhaling kan ook dus ook nog steeds wel een leuk festival zijn, maar hoeveel bands zijn er nou daadwerkelijk op herhaling. Afgelopen jaar in ieder geval Architects, Mammoth WVH en Machine Head (en nog iets misschien?), maar de rest zit er toch al weer een jaar tussen, de bands die je leuk vindt, bezoek je misschien tussendoor nog bij een concert in het jaar dat ze niet op Graspop staan, maar hoe erg zou je dat vinden, als je fan bent van de band? (zie ook mijn vraag van PWD aan het begin)
Hoeveel kan Alcatraz er aan doen dat Architects op herhaling komt, omdat ze in datzelfde jaar ook op Graspop hebben gestaan en het jaar ervoor ook op Graspop, tussendoor in januari 2024 nog de Lotto Arena. Dat is 3x sinds Graspop 2023, voordat ze op Alcatraz staan. Wat moeten ze dan doen? Een andere band boeken? Toch ook weer een kwestie van wat er mogelijk is, wat dan tussendoor door
@Joslittel ook nog is benoemd met namen uit de VS die misschien minder hier touren vanwege de inkomsten.