Graspop Metal Meeting 2024

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.391
7.884
ga je daar echt 1 uur en 10 minuten van tevoren staan ja? vermoed 10 minuten op voorhand en je hebt een uitstekende plek bij Kamelot.
Inderdaad, er zijn zo veel mooie dingen die je kunt doen met dat uur.
Een stukje limp bizkit, een stukje Abbath, een half uur avenged sevenfold of zelfs een heel optreden van Wolfmother.

nu ik die dingen zo opnoem heb ik wel het gevoel dat die zaterdagavond vrij stacked is. toch wel veel forum favorieten op 1 avond
zal voor mij een avondje mainstage worden maar zelfs als ik de mainstage volledig links laat liggen zou ik nog steeds een fantastische avond hebben
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.356
10.986
Inderdaad, er zijn zo veel mooie dingen die je kunt doen met dat uur.
Een stukje limp bizkit, een stukje Abbath, een half uur avenged sevenfold of zelfs een heel optreden van Wolfmother.

nu ik die dingen zo opnoem heb ik wel het gevoel dat die zaterdagavond vrij stacked is. toch wel veel forum favorieten op 1 avond
zal voor mij een avondje mainstage worden maar zelfs als ik de mainstage volledig links laat liggen zou ik nog steeds een fantastische avond hebben
Precies! Ik ga lekker voor een half uur Wolfmother en een half uur Avenged Sevenfold. Door de dikke programmering van die avond zal het echt niet overvol gaan staan bij Kamelot en is kort op voorhand aankomen bij die show geen probleem. Zeker omdat ze op een open podium staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.469
714
ga je daar echt 1 uur en 10 minuten van tevoren staan ja? vermoed 10 minuten op voorhand en je hebt een uitstekende plek bij Kamelot.
True true, Maar aan de andere kant hebben die toch een stevige fanbase. En gezien ik echt iemand ben die vooral barrier staat wil ik toch mijn plek veroverd hebben.
Plus, wat mis ik na Blind Guardian. Met het volle publiek dat weg gaat lopen ben je wel 5 min onderweg naar de main, en dan van een afstandje krijg je Break Stuff nog mee en dan is die show ook over. Dan is het 10 min tot A7X, die me laatste jaren ook niet meer goed genoeg interesseren om die echt mee te pakken (enkel de echte oude nummers vind ik nog wel eens leuk)
Dus dan zorg ik liever voor een plekje mid voor, met een biertje erbij lekker wachten tegen de barrier op Kamelot klinkt voor mij als een mooie afsluiter tot BMTH.
Even een rust momentje tot we weer verder mogen schreeuwen, gezien ik bij zowel Kamelot als BMTH de longen uit m'n lichaam ga schreeuwen!
 
Laatst bewerkt:

JusticeForAll

Nieuw lid
16 mei 2024
2
20
Hallo, na jaren lurken toch ook besloten een account aan te maken. Zal mijn 19e of 20e Graspop zijn, intussen, dus ik draai al even mee. Ik moet zeggen dat ik dit jaar wat teleurgesteld ben in de line-up, maar goed, het blijft een traditie bij ons, dus ik kijk er toch weer naar uit.
Mijn spoorboekje:

Do: Brothers of Metal - Alien Weaponry - Asinhell - Doro - Kerry King - Kvelertak - Ne Obliviscaris - Megadeth - Alice Cooper - Tool

Vrij: Svartsot - Khemmis - Brian Downey's Alive & Dangerous - Borknagar/Vintage Varavan (nog niet uit) - Hammerfall - High On Fire - Bruce Dickinson/Kadavar/Avantasia (nog niet uit) - Electric Callboy - Judas Priest

Za: Iron Allies - Flotsam & Jetsam - Frog Leap - Pain - Glen Hughes - Uriah Heep - Brutus - Blind Guardian - Abbath

Zo: John Coffey - Extreme - Black Stone Cherry - Isahn - Ereb Altor - Deep Purple - stukje Scorpions van ver - Emperor

Zoals je kan zien heb ik best een ruime metalsmaak.

En tenslotte heb ik ook nog een klein verkoopspraatje:
Een kameraad van mij heeft door omstandigheden een chalet van 6 personen te veel in Metal Park. Is er hier iemand geïnteresseerd? Mag gewoon weg aan aankoopprijs, hoor.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.495
6.290
Hallo, na jaren lurken toch ook besloten een account aan te maken. Zal mijn 19e of 20e Graspop zijn, intussen, dus ik draai al even mee. Ik moet zeggen dat ik dit jaar wat teleurgesteld ben in de line-up, maar goed, het blijft een traditie bij ons, dus ik kijk er toch weer naar uit.
Mijn spoorboekje:

Do: Brothers of Metal - Alien Weaponry - Asinhell - Doro - Kerry King - Kvelertak - Ne Obliviscaris - Megadeth - Alice Cooper - Tool

Vrij: Svartsot - Khemmis - Brian Downey's Alive & Dangerous - Borknagar/Vintage Varavan (nog niet uit) - Hammerfall - High On Fire - Bruce Dickinson/Kadavar/Avantasia (nog niet uit) - Electric Callboy - Judas Priest

Za: Iron Allies - Flotsam & Jetsam - Frog Leap - Pain - Glen Hughes - Uriah Heep - Brutus - Blind Guardian - Abbath

Zo: John Coffey - Extreme - Black Stone Cherry - Isahn - Ereb Altor - Deep Purple - stukje Scorpions van ver - Emperor

Zoals je kan zien heb ik best een ruime metalsmaak.

En tenslotte heb ik ook nog een klein verkoopspraatje:
Een kameraad van mij heeft door omstandigheden een chalet van 6 personen te veel in Metal Park. Is er hier iemand geïnteresseerd? Mag gewoon weg aan aankoopprijs, hoor.
Welkom! Wij gaan elkaar veel tegenkomen, aan je planning te zien. Haak gerust eens aan bij een meeting!
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.128
2.867
Hallo, na jaren lurken toch ook besloten een account aan te maken. Zal mijn 19e of 20e Graspop zijn, intussen, dus ik draai al even mee. Ik moet zeggen dat ik dit jaar wat teleurgesteld ben in de line-up, maar goed, het blijft een traditie bij ons, dus ik kijk er toch weer naar uit.
Mijn spoorboekje:

Do: Brothers of Metal - Alien Weaponry - Asinhell - Doro - Kerry King - Kvelertak - Ne Obliviscaris - Megadeth - Alice Cooper - Tool

Vrij: Svartsot - Khemmis - Brian Downey's Alive & Dangerous - Borknagar/Vintage Varavan (nog niet uit) - Hammerfall - High On Fire - Bruce Dickinson/Kadavar/Avantasia (nog niet uit) - Electric Callboy - Judas Priest

Za: Iron Allies - Flotsam & Jetsam - Frog Leap - Pain - Glen Hughes - Uriah Heep - Brutus - Blind Guardian - Abbath

Zo: John Coffey - Extreme - Black Stone Cherry - Isahn - Ereb Altor - Deep Purple - stukje Scorpions van ver - Emperor

Zoals je kan zien heb ik best een ruime metalsmaak.

En tenslotte heb ik ook nog een klein verkoopspraatje:
Een kameraad van mij heeft door omstandigheden een chalet van 6 personen te veel in Metal Park. Is er hier iemand geïnteresseerd? Mag gewoon weg aan aankoopprijs, hoor.

Welkom!
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
230
398
Mijn spoorboekje voor GMM dit jaar.

donderdag: Erra - Bleed from Within - Shadow of Intend - Bury Tomorrow - Ne Ovliviscaris - Max en Igor Cavelera.

Vrijdag: Svartsot - Brand of Sacrifice - Bork Nagar - Dying Fetus - Vltimas - Avantasia - Electric Callboy - Pendulum.

Zaterdag: Suffocation - Ice Nine Kills - Frog Leap - Rotting Christ - Kampfar - Blind Guardian - Kamelot.

Zondag: Sanguissuggabog - Make them suffer - Ereb Altor - The Black Dahlia Murder - Slaughter to Prevail - Emperor - Machine head laatste uur en 10 minuten want ik ga sowieso de hele show van Emperor meepakken.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666 en Loek123

copoli

Playlistbediener
16 mei 2024
7
28
I have been a silent reader for some months now and I really enjoy the nerding and hyping that goes on here in the forum but since I'm from Germany and and don't speak Dutch I was always hesitant to post here but I hope that it's fine that I post my schedule as well.

So far it looks like this, fat are my must see bands:

Thursday: Night Verses - Bleed From Within - Shadow Of Intent - Babymetal - Kerry King - Heart - Megadeth - Alice Cooper - Tool

Friday: Brand of Sacrifice -The Vintage Caravan - HammerFall - Kadavar - Electric Callboy - Judas Priest - Five Finger Death Punch

Saturday: DeathByRomy (wife wants to see her) - Ice Nine Kills - Frog Leap/Steel Panther - Glenn Hughes - While She Sleeps - Architects/Brutus - Limp
Bizkit
- Avenged Sevenfold - Bring Me The Horizon

Sunday: Wargasm - Black Stone Cherry/Ihsahn - Rival Sons - Crownshift - Corey Taylor - Deep Purple - Scorpions/Igorrr - Machine Head
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.391
7.884
I have been a silent reader for some months now and I really enjoy the nerding and hyping that goes on here in the forum but since I'm from Germany and and don't speak Dutch I was always hesitant to post here but I hope that it's fine that I post my schedule as well.
No worries, english speakers are welcome here as well. You are not the only one, there are more germans as well here.
Most will respond in Dutch, but that should be fine since you're probably translating everything anyway
Glad you decided to join us, you can tell us how Deathbyromy was later ;)
Welcome to the forum!

you might enjoy Fit For A King, they would fit nicely into your schedule as well.
 
  • Leuk
Waarderingen: copoli

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
372
685
No worries, english speakers are welcome here as well. You are not the only one, there are more germans as well here.
Most will respond in Dutch, but that should be fine since you're probably translating everything anyway
Glad you decided to join us, you can tell us how Deathbyromy was later ;)
Welcome to the forum!

you might enjoy Fit For A King, they would fit nicely into your schedule as well.
\
Welcome to all new cummers

And Absolutely go to Fit For !!!! you are going to love them
 
  • Wow
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Loek123

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
372
685
Zo,...

Effe bijkomen. Net het album van Kerry King geluisterd en dat gaat wel leuk worden denk ik zo.

Trouwens niet allemaal gaan mopperen over terugkomers als Kerry er volgend jaar weer is he
(maar dan met dat andere bandje van hem,....kom ff niet op de naam,... iemand ?? )
 
  • Haha
Waarderingen: Piebe71

gmm033

Campingartiest
20 nov 2018
96
179
Mijn planning voor het weekend. Kan onder invloed (vooral van vrienden, maar ik sluit bier ook niet uit) op punten af gaan wijken van er daadwerkelijk gebeuren gaat.

Donderdag
Bleed from Within
Shadow of Intent/Alien Weaponry
Asinhell
Textures
Heart (excl laatste deel)
NeO
Megadeth (laatste deel)
Alice Cooper (excl laatste deel)
Max&Igor
Tool

Vrijdag
Svartshot
Khemmis
Borknagar

The Acacia Strain
High on Fire/Fear Factory
Vltimas
Kadavar (laatste deel)
Nile
Fu Manchu
Judas Priest

Zaterdag
Pest Control
Fleddy
Suffocation (laatste deel)
Flotsam and Jetsam (laatste deel)
Clash van het weekend 1: Pestilence vs VOLA (wordt waarschijnlijk @Koekdoos -methode al vind ik het bij deze best een lastige om te bepalen wie er eerder weer terugkomt)
Frog Leap
Batushka (fake of niet, lekker blijft het)
Glenn Huges (eerste deel)
Rotting Christ
Kampfar (excl laatste deel)
Brutus
I Am Morbid
Abbath

Zondag
John Coffey
Zulu
Skynd (sorry Sanguisugabogg)
Make them Suffer
Ihsahn
Malevolence
Ereb Altor
Body Count (laatste deel)
The Black Dahlia Murder
Deep Purple (eerste deel)
Clash van het weekend 2: Dark Funeral vs Slaughter to Prevail
stukje Scorpions
Emperor
 
Laatst bewerkt:

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.975
8.036
Ik ben alle lijstjes aan het verwerken in een excel bestandje om te kijken wat het meestbezochte programma door het weekend heen wordt. Alle lijstjes zijn hier welkom, meer is beter!

Voor de donderdag momenteel logischerwijs Tool als meest bezocht :p

To be continued!
 

copoli

Playlistbediener
16 mei 2024
7
28
No worries, English speakers are welcome here as well. You are not the only one, there are more Germans as well here.
Most will respond in Dutch, but that should be fine since you're probably translating everything anyway
Glad you decided to join us, you can tell us how Deathbyromy was later;)
Welcome to the forum!

you might enjoy Fit For A King, they would fit nicely into your schedule as well.
Ok nice, than I could have posted earlier as well :)

Yeah, I'm curious how Deathbyromy will be live since she seems to perform with a band instead of electric backing tracks, that could make it a really interesting combination.

I'll give Fit For A King a try, I'm trying to plug the holes in my schedule anyway :)
 

Skut10

Playlistbediener
26 jan 2024
43
64
Ik ben alle lijstjes aan het verwerken in een excel bestandje om te kijken wat het meestbezochte programma door het weekend heen wordt. Alle lijstjes zijn hier welkom, meer is beter!

Voor de donderdag momenteel logischerwijs Tool als meest bezocht :p

To be continued!
Goed bezig, ik zal later vandaag wat delen :)
 

Yyperi

Campingartiest
14 nov 2023
86
196
After a week of thinking I tried to be more realistic which bands to see. I know that 10 is about the maximum per day and a little rest at Inferno (food, shadow, feet up for a while) during the afternoon will help. And this is how it looks now:

Thursday:
1715932296831.jpeg
Friday:
1715932362786.jpeg
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.975
8.036
After a week of thinking I tried to be more realistic which bands to see. I know that 10 is about the maximum per day and a little rest at Inferno (food, shadow, feet up for a while) during the afternoon will help. And this is how it looks now:

Thursday:
Bekijk bijlage 8919
Friday:
Bekijk bijlage 8920

Judas Priest versus Pendulum ga je op het moment zelf kiezen?

En blauw is twijfel of dat je het deels meepakt?
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.469
714
Mijn spoorboekje ziet er voor alsnog zo uit:
Do:
Brothers of Metal
Bleed From Within
Alien Weaponry
Health *
Doro (laatste deel)
Textures
Hanabie (laatste deel)
Heart *
NeO * (laatste half uur)
Underoath
Alice Cooper
Tool *

Vr:
Dynazty *
Brand of Sacrifice
P.O.D. * (Hammerfall vanuit South)
Fear Factory (Bruce Dickinson vanuit South)
Avantasia (Frontrow, vandaar die andere 2 vanuit south)
Electric Callboy
Tarja
Pendulum *
FFDP

Za:
Fleddy Melculy (Spoil Engine vanuit South)
Ice Nine Kills (Flotsam vanuit South)
Frogleap *
(Mr Bungle * of Rotting Christ, nog beslissen)
Uriah Heep *
Blind Guardian
Kamelot
BMTH


Zo:
John Coffey
(De 4 uur hierna wil ik alles buiten de Metal Dome zien, dus ik heb echt nog geen idee wat ik ga doen)
Body Count (Corey Taylor vanuit North)
Deep Purple
Igorrr
Thy Art Is Murder
Machine Head *

Donderdag of Zondag worden mijn drukste dagen dus!
(* = eerste keer)
(Dik gedrukt = Hyped)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.391
7.884
Vr:
P.O.D. * (Hammerfall vanuit South)
Fear Factory (Bruce Dickinson vanuit South)
Avantasia (Frontrow, vandaar die andere 2 vanuit south)
Jij moet vast een hele sterke blaas hebben, om daar 5 uur lang te kunnen staan :eek: ik ben jaloers

Verder, als je bleed from within vet vind zou ik bij bury tomorrow ook wel even gaan kijken, zeker aangezien je op dat moment niets te doen hebt in je tijdschema :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

Gebruikers die dit onderwerp bekijken