Graspop Metal Meeting 2024

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Voor mij zijn de rollatorbands dit jaar:
Alice Cooper, Megadeth, Heart, Judas Priest, Uriah Heep, Glenn Hughes, Scorpions, Deep Purple, Body Count. Met op de gedeelde eerste plek Megadeth en Scorpions.
Megadeth (opgericht 1983) kun je er bijrekenen, maar gedeelde eerste plek tussen al die bands en artiesten die al actief zijn sinds eind jaren '60/begin jaren '70?
En Body Count..?
  • Alice Cooper: actief sinds 1964, band opgericht 1968
  • Scorpions: opgericht 1965
  • Brian Downey: actief sinds 1967, in Thin Lizzy vanaf 1969
  • Glenn Hughes: actief sinds 1967, in Deep Purple van 1973 tot 1976
  • Deep Purple: opgericht 1968
  • Judas Priest: opgericht 1969
  • Uriah Heep: opgericht 1969
  • Heart: opgericht 1973
  • Def Leppard: opgericht 1976
  • Bruce Dickinson: actief sinds 1976, in Iron Maiden vanaf 1981
  • Mötley Crüe: opgericht 1981
  • Megadeth: opgericht 1983
  • Body Count: opgericht 1990
Maar ik heb het gevoel dat het veel minder is dan andere jaren. Zo'n combinatie van Def Leppard / Motley Crue is er dit jaar niet.
De combinatie Scorpions / Deep Purple op zondag is toch wel degelijk een stuk ouder dan de combinatie Def Leppard / Motley Crue.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.513
3.006
Kom op mensen, we moeten nog even wat ouwehoeren met elkaar om in het paasweekend aan de 666 pagina’s te komen.

Misschien maar meteen even een vraag stellen waarom er dit jaar minder acts dan normaal optreden. Wordt er later begonnen? Stopt men eerder? Krijgen meer acts een lange speeltijd van 1 uur of langer? Of is het een ordinaire bezuiniging onder het mom van krimpflatie?
 

Thorinson

Playlistbediener
11 jan 2024
10
22
Kommt schon Leute, wir müssen noch ein wenig miteinander streiten, um am Osterwochenende auf 666 Seiten zu kommen.

Vielleicht sollten Sie sich gleich fragen, warum in diesem Jahr weniger Acts auftreten als sonst. Geht es später los? Hören die Leute früher auf? Erhalten mehr Acts eine lange Spielzeit von 1 Stunde oder länger? Oder handelt es sich um eine gewöhnliche Kürzung unter dem Deckmantel der Schrumpfungsflation?
If Tool is only allowed to play for 90 Minutes, they can perform only 6-7 full Songs.... maybe they get much more time?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.667
7.429
If Tool is only allowed to play for 90 Minutes, they can perform only 6-7 full Songs.... maybe they get much more time?

Denk niet dat dat de reden is, want het is niet zo dat alleen donderdag minder namen staan. Ik dacht dat donderdag en zondag even veel hebben staan en vrijdag en zaterdag maar een naam meer.

Lijkt me voornamelijk wat men eerder zei een kwestie van overlap tussen metaldome en jupiler zo veel mogelijk vermijden of iets dergelijks
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.513
3.006
Is er ergens een lijst te vinden van de Zwaarste Lijst? Desnoods alleen met de nummers die tot nu zijn gedraaid.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.174
1.237
Op Metallica na zullen het wel allemaal bands zijn die de organisatie al eens heeft geboekt voor dit jaar of een jaar in het verleden. Zelfs Ac/Dc hebben ze al eens geboekt voor in 2015 en 2024.
Oeps, en Linkin Park
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
976
1.013
Zouden we vandaag nog pagina 666 halen? Heb het vorig jaar niet gehaald. Tot nu toe een intressante zwaarste lijst. Jammer dat het niet de top 666 is. Fijn dat lorna shore nieuw is. Vreemd genoeg niet met to the hellfire. Ben benieuwd wanneer slaughter to prevail er nieuw inkomt om het graspop gerelateerd te houden.
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
304
633
Het is een leuke lijst, maar er staan weinig verrassingen in. Naar mijn gevoel is die lijst 5 keer Metallica, Maiden, Tool, Slipknot, Rammstein en SOAD, aangevuld met 15/20 Belgische nummers en dan nog een evident nummer van Pantera, Slayer, Priest, Sabbath, AC/DC, Gojira, etc...

En zelfs Lorna Shore voelde je aankomen, aangezien ze al weken bezig waren om er een extreem nummer in te krijgen en ze steeds Lorna Shore naar voren schoven zodat iedereen voor dezelfde koos.

Nu eindigen dit soort lijsten altijd met de evidente namen aangezien ze niet door het meest metal-minded publiek worden gekozen, maar de zwaarste lijst vind ik toch jaarlijks een van de aller-voorspelbaarste die er zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken