Graspop Metal Meeting 2024

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.621
7.342
Eisbrecher is een leuke naam.
Maar qua Duitstalige bands gaat na Rammstein mijn voorkeur Oomph!, Saltatio Mortis en Megahertz.

Van Oomph! ken ik denk ik maar 1 nummer (al klinkt ie anders dan ik me kan herinneren, dus misschien was t iets anders) en Megahertz ken ik niet eens van naam.

Saltatio Mortis heb ik vorig jaar (?) wel wat ingeluisterd, maar dat trok me helemaal niet…

Voor mij staan dArtagnan en Feuerschwanz bovenaan het lijstje Duitstalige bands

Edit: In Extremo in 2022 denk ik trok me ook niet helemaal, dacht dat ik de stem niet goed kon hebben daar
 

Thorinson

Playlistbediener
11 jan 2024
10
22
Can someone tell me, if it is possible to get wristbands already on wednesday? I assume thursday there will be long lines?
 

talos654

Nieuw lid
21 mrt 2024
1
5
Hi everyone!
just got into this forum, i really liked the discussions and information going on:)
can't wait for this year's Graspop!!

submitting my top 3 for each day:

Thursday:
1. Underoath
2. Alice Cooper
3. Asinhell
(HM- Bury tomorrow, heart, Megadeth)

Friday:
1. Electric Callboy
2. Pendulum
3. Judas Priest
(HM- Bruce Dickinson, P.O.D, Fit for a king)

Saturday:
1. Ice nine kills
2. Bring me the horizon
3. Avenged sevenfold
(HM- Limp Bizkit, Steel panther, While she sleeps)

Sunday:
1. Body count
2. Scorpions
3. The black dahlia murder
(HM- Of mice & men, Slaughter to prevail)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.328
5.834
Can someone tell me, if it is possible to get wristbands already on wednesday? I assume thursday there will be long lines?
Yeah, you can get them wednesday afternoon on the Boneyard already. I advise being early if you want to avoid lines, there were very long lines on wednesday evening already last year. Afternoon it was still kinda fine.
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
332
599
Voor degene die smeken om een TIMETABLE

vorig jaar was die er in de 3e week van April
en het jaar ervoor de 2e week in Mei

Ik wil nu wel eens weten wanneer de SKULLIES in de voorverkoop gaan en hoe we het gaan doen met bekers !

Hebben we nog wel of niet de Ducks of Trash ? en gaan ze er wat anders voor verzinnen ?
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.424
629
Yeah, you can get them wednesday afternoon on the Boneyard already. I advise being early if you want to avoid lines, there were very long lines on wednesday evening already last year. Afternoon it was still kinda fine.
I'd say Wednesday when your tent is pitched.
I put my tent up and went to get my wristband straight away. There was just 1 guy already, no waiting.

Ik wil nu wel eens weten wanneer de SKULLIES in de voorverkoop gaan en hoe we het gaan doen met bekers !

Hebben we nog wel of niet de Ducks of Trash ? en gaan ze er wat anders voor verzinnen ?
Normaal kwamen de Skullies samen met de normale verkoop, dus verwacht niet dat ze dat dit jaar nog doen. Hoop gewoon dat ze overgaan op gewoon geld op de bandjes zetten ipv skullies. Is alles veel overzichtelijker in mijn ogen. Maar helaas dan geen kortingen meer op consumpties :(
Denk dat ze die vorig jaar wel nog hebben gehad gezien ze al in de verkoop waren gegaan voor ze echt waren overgegaan op dat systeem. Dat ze nog van plan waren het te doen met fysieke tokens in eerste instantie
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en talos654

MandyRose

Nieuw lid
17 mrt 2024
4
11
I'd say Wednesday when your tent is pitched.
I put my tent up and went to get my wristband straight away. There was just 1 guy already, no waiting.


Normaal kwamen de Skullies samen met de normale verkoop, dus verwacht niet dat ze dat dit jaar nog doen. Hoop gewoon dat ze overgaan op gewoon geld op de bandjes zetten ipv skullies. Is alles veel overzichtelijker in mijn ogen. Maar helaas dan geen kortingen meer op consumpties :(
Denk dat ze die vorig jaar wel nog hebben gehad gezien ze al in de verkoop waren gegaan voor ze echt waren overgegaan op dat systeem. Dat ze nog van plan waren het te doen met fysieke tokens in eerste instantie
Op de site staat wel dat ze nog met skullies werken:

"Vanaf dit jaar maken we niet langer gebruik van muntenvouchers voor de aanschaf van Skullies. De aankoop van Skullies zal rechtstreeks via je onlineaccount verlopen. De voorverkoop start binnenkort. Meer info volgt snel."

Ik zou ook al graag skullies kopen dus ik hoop dat er idd snel meer info volgt 🙃
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.376
2.867
Op de site staat wel dat ze nog met skullies werken:

"Vanaf dit jaar maken we niet langer gebruik van muntenvouchers voor de aanschaf van Skullies. De aankoop van Skullies zal rechtstreeks via je onlineaccount verlopen. De voorverkoop start binnenkort. Meer info volgt snel."

Ik zou ook al graag skullies kopen dus ik hoop dat er idd snel meer info volgt 🙃
Dat van de voorverkoop staat er al vanaf start verkoop tickets. En het is vanaf dit jaar toch verplicht dat ook de euro's vermeld worden op de prijslijsten bij de horeca?
@nikita, misschien weet jij hier wat meer vanaf? Meen het op één van de forumpagina's gelezen te hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Reislustig en MandyRose

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.633
3.256
Ik heb absoluut geen idee wie dat vermeld heeft, ik was het niet...
Ik heb zelfs geen weet van die verplichting om euro's te vermelden. Geldt dat ook voor België?
Dan gaan er toch nog veel festivals zich moeten aanpassen die allemaal gewoon tokens / munten als prijs vermelden.

En wat betekent dat dan, moet je dan specifiek zetten "frieten 2 tokens / 8 euro, hamburger 3 tokens / 12 euro" of is het voldoende van ergens te vermelden '1 token = 4 euro' en de prijzen verder gewoon in tokens te zetten?

Naar mijn gevoel betekent die tekst dat we binnenkort nog wel munten in voorverkoop kunnen kopen en dat je die dan aan het bandje kan koppelen via de app tijdens het festival?
 

MandyRose

Nieuw lid
17 mrt 2024
4
11
Ik heb absoluut geen idee wie dat vermeld heeft, ik was het niet...
Ik heb zelfs geen weet van die verplichting om euro's te vermelden. Geldt dat ook voor België?
Dan gaan er toch nog veel festivals zich moeten aanpassen die allemaal gewoon tokens / munten als prijs vermelden.

En wat betekent dat dan, moet je dan specifiek zetten "frieten 2 tokens / 8 euro, hamburger 3 tokens / 12 euro" of is het voldoende van ergens te vermelden '1 token = 4 euro' en de prijzen verder gewoon in tokens te zetten?

Naar mijn gevoel betekent die tekst dat we binnenkort nog wel munten in voorverkoop kunnen kopen en dat je die dan aan het bandje kan koppelen via de app tijdens het festival?
Dat is idd ook hoe ik het had begrepen. Dus gewoon hetzelfde als vorig jaar, maar dan zonder die voucher en gewoon met de app alleen.
 

Yyperi

Campingartiest
14 nov 2023
63
120
Ik wil nu wel eens weten wanneer de SKULLIES in de voorverkoop gaan en hoe we het gaan doen met bekers !
I wish they would remove the Skullies and work with Euros now that everything is digital. There's no need for a special currency with absurd prices.

The cup thing worries me a lot. It will kill the mood someway or the other when you have to worry about a cup all the time. Would be helpfull if there's at least some info so we could plan ahead.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.610
5.011
I wish they would remove the Skullies and work with Euros now that everything is digital. There's no need for a special currency with absurd prices.

The cup thing worries me a lot. It will kill the mood someway or the other when you have to worry about a cup all the time. Would be helpfull if there's at least some info so we could plan ahead.
De stemming doden? Ik denk dat een mooi, schoon veld de sfeer juist enorm verbetert!
Meerdere festivals in binnen- en buitenland zijn allang op hardcups overgestapt, en dat is echt een verademing, zeker als je aan het eind van een dag van het terrein loopt, en niet iedere 3 meter op een colaflesje of andere enkelbreker stapt.

En waarom zou je je zorgen maken over cups? Je bent daar razendsnel aan gewend.
Draag gewoon een cargo pants, en stop die bekers in de zijvakken, nergens last van.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.640
Ik stond ook niet te springen om hardcups en het idee dat je daar dan de hele tijd mee in je hand loopt. Maar viel me afgelopen jaar op Alcatraz echt alles mee. Je raakt er inderdaad zo aan gewend. Bij mij pasten de bekers in mijn broekzak, dus had er geen omkijken naar. Maar als dat niet lukt, kun je ook voor een paar euro een bekerhouder kopen. Er staan er zat op internet.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en Dr. Hannibal

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.540
4.435
Ik heb absoluut geen idee wie dat vermeld heeft, ik was het niet...
Ik heb zelfs geen weet van die verplichting om euro's te vermelden. Geldt dat ook voor België?
Dan gaan er toch nog veel festivals zich moeten aanpassen die allemaal gewoon tokens / munten als prijs vermelden.

En wat betekent dat dan, moet je dan specifiek zetten "frieten 2 tokens / 8 euro, hamburger 3 tokens / 12 euro" of is het voldoende van ergens te vermelden '1 token = 4 euro' en de prijzen verder gewoon in tokens te zetten?
Ik denk juist enkel in België. Ik denk dat het door Graspop kwam en het feit dat ze daar van die 0,8 enz. gebruikten (of door de eerste dag van Rock Werchter, maar ik denk Graspop).
Ze moesten er idd de prijzen naastzetten op RW. Dus hamburger was dan 2bonnen/€7 enz.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.633
3.256
Ik denk juist enkel in België. Ik denk dat het door Graspop kwam en het feit dat ze daar van die 0,8 enz. gebruikten (of door de eerste dag van Rock Werchter, maar ik denk Graspop).
Ze moesten er idd de prijzen naastzetten op RW. Dus hamburger was dan 2bonnen/€7 enz.
Heb je daar toevallig ergens een artikel van, want ik vind er echt niks over terug.
Kan het dat Werchter dat gewoon gedaan heeft omdat er te veel kritiek op kwam?

Het enige dat ik weet (en ook kan terug vinden) is dat de economische inspectie onderzocht of het rechtmatig is dat er zoveel geld gevraagd wordt om je overblijvende bedrag terugbetaald te krijgen.
 

Ceeweb

Campingartiest
1 jun 2023
83
154
Van die prijzen kan ik mij niks herinneren en ik ben na Werchter nog op genoeg feestjes/festivals/events/... geweest waar de prijslijst gewoon bestond uit: 1 bon, 1,5 bon, 2 bonnen, ... bijna nergens iets van Euro's te vinden behalve aan de kassa. Dus een wet is het zeker niet, volgens mij.

Over de bekers is er nog een hoop gedoe. Paar weken geleden was er in de media nog een heel artikel dat alle grote festivals (GMM, Tomorrowland, Werchter, Pukkelpop, ...) af willen van de herbruikbare beker omwille van het milieu. Tomorrowland kwam zelfs met cijfermateriaal om aan te tonen dat voor hun festival hardcups ongeveer 4x meer milieu-impact hadden dan recycleerbare wegwerpbekers.
Ook worden er vragen gesteld bij de hoeveelheid bekers die nodig zijn, op tomorrowland wordt gesproken van 1,5 tot 2 miljoen hardcups per dag. Met als extra moeilijkheid dat wijn een andere beker heeft dan cocktails wat dan weer anders is dan champagne en weer anders dan pils of frisdrank.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Gebruikers die dit onderwerp bekijken