Graspop Metal Meeting 2024

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.361
5.947
Over Wacken helemaal mee eens, die kunnen qua line up niet tippen aan Hellfest en Graspop en zetten volledig in op dingen als randvermaak/beleving. Ik ga ook vooral voor de line up naar een festival dus zal niet snel richting Wacken gaan.

Hellfest/Graspop qua line up kan je eeuwige discussies over voeren, wat mij betreft zijn ze perfect aan elkaar gewaagd. Ze hebben vaak aardig wat overlap maar maken duidelijk andere keuzes, vooral dit jaar valt dit op. Hun budget voor de bovenkant van de lineup is duidelijk grotendeels opgegaan aan de twee stadionheadliners, dat is een keuze die ze hebben gemaakt en ik kan die keuze ook goed begrijpen. Hierdoor zijn de overige headliners inderdaad een stukje kleiner. Verder zie je op de zondag dat ze full on rock werchter zijn gegaan. Genoeg mensen zullen hier het argument maken dat graspop of hellfest de sterkere line up heeft, wat eigenlijk ook wel laat zien dat ze aan elkaar gewaagd zijn.
Inderdaad, Hellfest heeft altijd wel wat namen waar ik erg jaloers op ben, maar als ik me dan afvraag of ik qua line up dan liever naar Hellfest zou gaan (los van de praktische zaken) missen ze toch ook altijd weer wat Graspop namen die ik niet zou willen opgeven. En dan kijk ik met name naar de undercard. Ook al heeft Hellfest een extra Marquee (waar ik wel jaloers op ben) gaan de lijstjes namen wat mij betreft heel gelijk op.

Het valt me overigens nu pas op dat Pain of Salvation daar een van die Marquee's headlined, dat zou toch wel een heerlijke toevoeging voor Graspop zijn zeg... maar dat zal wel weer precies zo'n pareltje zijn waar Hellfest mee gaat lopen terwijl Graspop achter het net vist. Zo zijn er elk jaar een paar namen, vaak de iets exclusievere, waarin Hellfest net wat scherper boekt dan Graspop in mijn ogen. Om nog maar niet te beginnen over wie welke Batushka geboekt heeft 😅
 

guillaume

Playlistbediener
25 nov 2019
24
47
Mensen met goede zondagvoorstellen? Scorpions schijnt al jaren niet veel soeps meer te zijn…kan er hetzelfde gezegd worden over Deep Purple? Of zijn deze het zeker wel nog waardig om te gaan kijken? Heb ze nog nooit gezien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
263
407
Mensen met goede zondagvoorstellen? Scorpions schijnt al jaren niet veel soeps meer te zijn…kan er hetzelfde gezegd worden over Deep Purple? Of zijn deze het zeker wel nog waardig om te gaan kijken? Heb ze nog nooit gezien.
DP was vorig jaar wel leuk, ik zeg niks over de show zelf, want de zang valt mij meestal niet snel op (behalve bij motley crue en generation sex) maar weet wel dat het leuk was ze gezien te hebben. Miss is mijn mening niet de belangrijksts want was m'n 2e x graspop ooit (1dag) en was t 1e x Deep Purple😂 maar ga ze zeker dit jaar weer zien!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en guillaume

dogsoldierspoon

Playlistbediener
23 jun 2022
21
51
Mensen met goede zondagvoorstellen? Scorpions schijnt al jaren niet veel soeps meer te zijn…kan er hetzelfde gezegd worden over Deep Purple? Of zijn deze het zeker wel nog waardig om te gaan kijken? Heb ze nog nooit gezien.

Goh, ik moet zeggen dat ik anders altijd wel genoten heb van de Scorpions optredens op Graspop. Best nog wat energie voor hun leeftijd en altijd leuke meezingers, maar ieder zijn eigen ding natuurlijk.

Ik vond Deep Purple de vorige keer eigenlijk helemaal niet zo memorabel.

Black Stone Cherry vond ik vorige keren ook altijd goed. Body Count was wel oké, maar de meeste andere zondagsbands zullen voor mij vrij nieuw zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: guillaume

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.205
7.459
Mensen met goede zondagvoorstellen? Scorpions schijnt al jaren niet veel soeps meer te zijn…kan er hetzelfde gezegd worden over Deep Purple? Of zijn deze het zeker wel nog waardig om te gaan kijken? Heb ze nog nooit gezien.
Zou er niet te veel van verwachten, is niet zo indrukwekkend meer zoals vroeger. nummers met hoge noten kan de zanger niet meer halen en worden om die reden niet meer gespeeld (Child in time bijvoorbeeld). Legendarische band uiteraard en wel leuk om even te gaan kijken als je ze nog nooit gezien hebt, maar gewoon niet gaan met te hoge verwachtingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: guillaume

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.406
6.698
Mensen met goede zondagvoorstellen? Scorpions schijnt al jaren niet veel soeps meer te zijn…kan er hetzelfde gezegd worden over Deep Purple? Of zijn deze het zeker wel nog waardig om te gaan kijken? Heb ze nog nooit gezien.
Even naar je postgeschiedenis gekeken om een beetje een beeld te krijgen van dingen waar je naar luistert. Ik zie dat je met name actief bent geweest in het Rock Werchter topic. Dat plus je vraag over Scorpions en Deep Purple en ik schat in dat je niet heel blij wordt van keiharde grunts en blastbeats. Maar corrigeer me vooral als ik er helemaal naast zit. ;) Als ik wel goed zit, zou ik zeker The Last Internationale en Karnivool gaan luisteren.
 
  • Leuk
Waarderingen: guillaume en Joslittel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.205
7.459
Qua zondagbands zonder screams/grunts zou ik Corey Taylor ook wel mee pakken, en wellicht Rival Sons al kregen die laatste niet al te beste feedback bij hun laatste doorkomst

Puur qua showelementen verdiend Machine Head wel een shout, als dat niet te hard is. Zal in ieder geval de meest indrukwekkende show van de dag worden dat lijkt me wel een zekerheid (op visueel gebied dus)
 

guillaume

Playlistbediener
25 nov 2019
24
47
Even naar je postgeschiedenis gekeken om een beetje een beeld te krijgen van dingen waar je naar luistert. Ik zie dat je met name actief bent geweest in het Rock Werchter topic. Dat plus je vraag over Scorpions en Deep Purple en ik schat in dat je niet heel blij wordt van keiharde grunts en blastbeats. Maar corrigeer me vooral als ik er helemaal naast zit. ;) Als ik wel goed zit, zou ik zeker The Last Internationale en Karnivool gaan luisteren.
Je hebt een logische gedachtegang maar ik ga je toch corrigeren :D Ik heb gewoon een nogal brede muzieksmaak...ik ben zeker niet vies van keiharde grunts en blastbeats. Sta in het onderwijs en kan dus helaas nooit donderdag/vrijdag gaan. Heb nu al een ticket voor zaterdag en ben zondag aan het overwegen omdat ik Machine Head graag nog eens wil zien (was er bij in Vorst) en verder wil ik mezelf graag overtuigen hehe.
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
840
2.458
Je hebt een logische gedachtegang maar ik ga je toch corrigeren :D Ik heb gewoon een nogal brede muzieksmaak...ik ben zeker niet vies van keiharde grunts en blastbeats. Sta in het onderwijs en kan dus helaas nooit donderdag/vrijdag gaan. Heb nu al een ticket voor zaterdag en ben zondag aan het overwegen omdat ik Machine Head graag nog eens wil zien (was er bij in Vorst) en verder wil ik mezelf graag overtuigen hehe.
Wellicht kunnen Emperor, Thy Art Is Murder, Igorrr, Slaughter To Prevail, Of Mice & Men, The Black Dahlia Murder, Atreyu, Ihsahn en Malevolence je dan overhalen om de zondag mee te pakken! Naast Machine Head uiteraard.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: MetalLimbo en guillaume

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.406
6.698
Je hebt een logische gedachtegang maar ik ga je toch corrigeren :D Ik heb gewoon een nogal brede muzieksmaak...ik ben zeker niet vies van keiharde grunts en blastbeats. Sta in het onderwijs en kan dus helaas nooit donderdag/vrijdag gaan. Heb nu al een ticket voor zaterdag en ben zondag aan het overwegen omdat ik Machine Head graag nog eens wil zien (was er bij in Vorst) en verder wil ik mezelf graag overtuigen hehe.
In dat geval sluit ik me grotendeels aan bij Ruben hierboven. En met speciale aandacht voor Ihsahn. Zijn nieuwste plaat is echt ongelooflijk goed. Mijn grootste mustsee op de zondag.
 

HaaEll

Campingartiest
21 nov 2023
52
37
Je hebt een logische gedachtegang maar ik ga je toch corrigeren :D Ik heb gewoon een nogal brede muzieksmaak...ik ben zeker niet vies van keiharde grunts en blastbeats. Sta in het onderwijs en kan dus helaas nooit donderdag/vrijdag gaan. Heb nu al een ticket voor zaterdag en ben zondag aan het overwegen omdat ik Machine Head graag nog eens wil zien (was er bij in Vorst) en verder wil ik mezelf graag overtuigen hehe.
Vervelend he dat onderwijs. Heb hetzelfde probleem en baal.daarom.dat steeds meer festivals ook.donderdag programmeren.
Voor Machine head kun je ook naar 013 of groningen Oosterpoort.
 
  • Leuk
Waarderingen: guillaume en Nightrage

won666

Support act
17 mei 2019
1.179
1.239
I
weet niet of t al bekend was , maar ik zie dat made in purple op graspop speelt
20 tot 24 juni 2024 staat op hun site. Moeten ze maandag 24 juni nog wat campinggangers entertainen bij het ontbijt? 😜


Wel raar. 2 keer op rij terwijl dit jaar de originele band er staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage

Nightrage

Randprogramma
13 nov 2022
111
221
Je hebt een logische gedachtegang maar ik ga je toch corrigeren :D Ik heb gewoon een nogal brede muzieksmaak...ik ben zeker niet vies van keiharde grunts en blastbeats. Sta in het onderwijs en kan dus helaas nooit donderdag/vrijdag gaan. Heb nu al een ticket voor zaterdag en ben zondag aan het overwegen omdat ik Machine Head graag nog eens wil zien (was er bij in Vorst) en verder wil ik mezelf graag overtuigen hehe.
Als je echt een keer wat unieks mee wil maken zou ik sowieso Igorr aanraden
 
  • Leuk
Waarderingen: guillaume

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.459
4.624
weet niet of t al bekend was , maar ik zie dat made in purple op graspop speelt
Met deep purple gewoon op de affiche? Is toch nog nooit gebeurd dat er een coverband op de afterparty stond die dat zelfde jaar speelde?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken