Graspop Metal Meeting 2024

won666

Support act
17 mei 2019
1.176
1.237
Sonic Temple komt met namen!
Benieuwd of er nog meer de overstap gaan maken naar Europa gezien veel namen in juni al hier staan!
Bekijk bijlage 7316
Drowning Pool, Nita Straus, Kerry King, The Chats, Miss May I, Black Veil brides, Kittie, Apocalyptica, Bad Religion, Wage War (die heb ik in 2020 of 2021 nog leren kennen door Graspop en toen werd de editie geanuleerd) en All That Remains zie ik heel graag naar Graspop nog komen!


Altijd opvallend hoe Amerikaans zo'n affiches altijd zijn. Ik zie enkel Judas Priest, Electric Callboy, Enter Shikari, In Flames, Apocayptica en While She Sleeps precies qua Europese bands. Ook wel enkele kleinere bands die ik niet ken maar die zullen meestal wel Amerikaans zijn vermoed ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Nu Limp Bizkit op wat meer posters terechtkomt, heb ik goede hoop dat deze band ook bij een volgende worp namen van GMM zit! Ze stonden eerst maar op 1 a 2 festivals, beginnen er nu al wat meer te worden. Ik kijk er naar uit!
WIkipedia. Heavy metal 2023/2024 (albums expected) minus de bands van alcatraz/werchter/die niet in europa touren/ in 2023 op gmm stonden = 90% van het Graspop affiche.
Limp Bizkit zit er dus dik in. Deftones was ook een gerucht, maar die touren niet komende zomer in europa.
 

Alma

Campingartiest
16 nov 2023
59
96
Sonic Temple komt met namen!
Benieuwd of er nog meer de overstap gaan maken naar Europa gezien veel namen in juni al hier staan!
Bekijk bijlage 7316
Dit affiche zegt niks over eu dates. Omdat er genoeg bands gewoon niet touren in de EU die zomer. De meeste namen DIE daadwerkelijk touren zullen al ver bekend zijn.
Als ik een usa festival bekijk realiseer ik mij vaak hoe verwend we eigenlijk zijn in Europa. Er staan wel wat deftige namen, maar ik heb dan liever graspop/Hellfest/Wacken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
305
633
Als ik een usa festival bekijk realiseer ik mij vaak hoe verwend we eigenlijk zijn in Europa. Er staan wel wat deftige namen, maar ik heb dan liever graspop/Hellfest/Wacken.

Er is vooral weinig variatie, het is toch vooral brave middle-of-the-road metal/hard rock, allemaal groepen die je (vermoedelijk) ook nog wel op de radio hoort. Behapbare metalcore, de nu-metal die iedereen zich nog wel herinnert, zelfs nauwelijks thrash en dan alleen maar het toegankelijke geluid van Anthrax. Een metalfestival waarvan alle scherpe kantjes voorzichtig zijn afgevijld. Typisch Amerikaans eigenlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Dr. Hannibal

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
208
455
WIkipedia. Heavy metal 2023/2024 (albums expected) minus de bands van alcatraz/werchter/die niet in europa touren/ in 2023 op gmm stonden = 90% van het Graspop affiche.
Limp Bizkit zit er dus dik in. Deftones was ook een gerucht, maar die touren niet komende zomer in europa.
Deftones staat wel op Primavera in Barcelona een paar weken eerder. is nog hun enige show, dus ik hoop dat die nog bij de laatste pakketten namen zit van een aantal festivals
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Weet niet of het al aangehaald is, maar velen weten waarschijnlijk dat pinkpop ieder jaar een paar namen deelt met graspop. Dit jaar pendulum en polyphia. Stel je voor dat limp bizkit nog een ontbrekende logo band is...
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.519
3.018
Wanneer worden er trouwens eens band bio’s toegevoegd op de website van GMM? Ik vind deze altijd leuk om te lezen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
408
695
Amon amarth komt straks met een nieuwe tour. Verwacht ze zelf niet op gras maar pakketje wel lekker.
#vandaag
#frozensoul
 

Bijlagen

  • Screenshot_20231205_005216_Chrome.jpg
    Screenshot_20231205_005216_Chrome.jpg
    41,7 KB · Weergaven: 47
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr en festivalryo

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Deftones staat wel op Primavera in Barcelona een paar weken eerder. is nog hun enige show, dus ik hoop dat die nog bij de laatste pakketten namen zit van een aantal festivals
Oh dat festival heb ik gemist idd.
Deftones hoeft van mij niet hoor. Een van de minst intressante headliners die ik heb gezien op GMM.
Dan zie ik liever Limp Bizkit.
 

Dovytn

Randprogramma
9 dec 2022
139
314
Weet je wie ook erg laat is met aankondigen? Resurrection Fest. Die hebben toch ook altijd een heel grote overlap met Graspop dus ik had wel gehoopt dat er uit die richting ook al wat bekend zou zijn, maar die hebben nog niets bekend gemaakt van namen.

Vorig jaar hebben ze hun poster gedropt op 30/11
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
Dit affiche zegt niks over eu dates. Omdat er genoeg bands gewoon niet touren in de EU die zomer. De meeste namen DIE daadwerkelijk touren zullen al ver bekend zijn.
Als ik een usa festival bekijk realiseer ik mij vaak hoe verwend we eigenlijk zijn in Europa. Er staan wel wat deftige namen, maar ik heb dan liever graspop/Hellfest/Wacken.
Klopt, zegt niks over EU dates. Maar je hebt hierdoor wel een idee wat voor bands nog meer touren. Kan later in het jaar zijn. Maar Sonic Temple is meestal wel een mooie indicatie van wat mogelijk nog kan komen gezien GMM en ST toch vaker redelijk wat namen delen, wat je nu ook weer ziet.
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
254
519
Goedkoopste ticket voor 89 euro.
Dan ga ik ze liever vermijden op het GMM terrein dan de Ziggo Dome voor bijna dezelfde prijs 😂
Serieus, die prijzen van concerten tegenwoordig... Wil niet als een opa overkomen die vertelt dat vroeger alles beter was hoor. Maar Tool voor 120,- (goedkoopste), Judas Priest voor 84,- (Afas) en Scorpions voor 89,- (goedkoopste). Even normaal doen hoor! Weet niet wat er gebeurd is afgelopen jaar dat deze prijzen ineens exploderen, maar dit gaat nergens meer over toch? Dan jaag je mensen vanzelf naar festivals.
 

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
408
695
Daarom lekker waar voor je geld.
Heb zelf ook geen band meer gelukkig die ik perse wil zien nog dat scheelt ook wel.
Een soad in ahoy zou ik wellicht nog max 150 euro voor betalen meer niet denk.
Verwacht vandaag nog wel pakketje eigenlijk van Graspop?
#sinterklaas
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
254
519
Daarom lekker waar voor je geld.
Heb zelf ook geen band meer gelukkig die ik perse wil zien nog dat scheelt ook wel.
Een soad in ahoy zou ik wellicht nog max 150 euro voor betalen meer niet denk.
Verwacht vandaag nog wel pakketje eigenlijk van Graspop?
#sinterklaas
Zou mooi zijn! Wat hoop jij dan cadeau te krijgen? Hoop nog wel op Fear Factory, Therapy?, Mercyful Fate, Currents, Invent Animate (al lijken de laatste 2 niks te gaan doen in Europa deze zomer).
 

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
408
695
Zou mooi zijn! Wat hoop jij dan cadeau te krijgen? Hoop nog wel op Fear Factory, Therapy?, Mercyful Fate, Currents, Invent Animate (al lijken de laatste 2 niks te gaan doen in Europa deze zomer).
Verschilt een beetje per dag.
Therapy lijkt me ook wel weer keer leuk.
Mercyful Fate hoeft van mij niet.
Currents en invent animate op jupiler prima lijkt me.
Fear factory nog niet echt in verdiept.
Ken het wel vaag.
Wil seether wel keer op festival zien en wellicht silent planet.
Verder urne voor een meet en greet..die komen vast wel..😊
Blackbraid ..wayfarer wellicht.🤟
#DINSDAG
 
  • Leuk
Waarderingen: mvl1980

Gebruikers die dit onderwerp bekijken