Graspop Metal Meeting 2024

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Er komen hier dan ook heel veel festivals langs, dan lijkt het idd heel veel.
Maar ook bij ieder ander festival is het vaak heel lang akelig stil.

We hebben net een dikke 90 namen gekregen, ik denk dat we niets te klagen hebben. ;)
Of had je liever elke dag één naam gehad ofzo? 😁
Meer namen = meer kaartverkoop = meer money. Mensen gaan nu toch keuzes maken op basis van de line-up en als er nu nog namen missen die wel op andere festivals rond die periode staan (Jera, Pinkpop, Copenhell) dan zou je die best nog kunnen aankodigen. Als je bijvoorbeeld naar de zondag van Pinkpop kijkt met Limp Bizkit, Greta Van Fleet en Jane's Addiction denk ik dat er genoeg mensen een zondagticket in overweging zouden nemen. Al helemaal sinds Scorpions toch volgens mij niet de populariteitsprijs wint op de poster van GMM.

En de zaterdag is nog redelijk leeg nu. verwacht daar dus eigenlijk wel minimaal Limp Bizkit.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.533
Meer namen = meer kaartverkoop = meer money. Mensen gaan nu toch keuzes maken op basis van de line-up en als er nu nog namen missen die wel op andere festivals rond die periode staan (Jera, Pinkpop, Copenhell) dan zou je die best nog kunnen aankodigen. Als je bijvoorbeeld naar de zondag van Pinkpop kijkt met Limp Bizkit, Greta Van Fleet en Jane's Addiction denk ik dat er genoeg mensen een zondagticket in overweging zouden nemen. Al helemaal sinds Scorpions toch volgens mij niet de populariteitsprijs wint op de poster van GMM.

En de zaterdag is nog redelijk leeg nu. verwacht daar dus eigenlijk wel minimaal Limp Bizkit.
Ja en vrijdag al Måneskin en Avril Lavigne! Ik denk dat al die mensen nu hele sterke twijfels hebben tussen Graspop en Pinkpop! Als Graspop niet snel een pakket namen lost dan gaan ze heeeel veel bezoekers mislopen!!
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Ja en vrijdag al Måneskin en Avril Lavigne! Ik denk dat al die mensen nu hele sterke twijfels hebben tussen Graspop en Pinkpop! Als Graspop niet snel een pakket namen lost dan gaan ze heeeel veel bezoekers mislopen!!
Heb die namen toch vaak zat voorbij zien komen...

Maar ik had het specifiek over de zondag. En ik ken die mensen ook niet persoonlijk, maar er zijn vast genoeg mensen die de overweging maken. En mensen die een zondagticket voor een ander festival kopen, kopen in ieder geval geen weekendticket meer voor GMM.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.993
2.043
Ja en vrijdag al Måneskin en Avril Lavigne! Ik denk dat al die mensen nu hele sterke twijfels hebben tussen Graspop en Pinkpop! Als Graspop niet snel een pakket namen lost dan gaan ze heeeel veel bezoekers mislopen!!
Wat hebben Avril en Maneskin met graspop te maken?

Aan die Pinkpop affiche gaan ze heus niet veel volk verliezen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.658
5.130
Heb die namen toch vaak zat voorbij zien komen...

Maar ik had het specifiek over de zondag. En ik ken die mensen ook niet persoonlijk, maar er zijn vast genoeg mensen die de overweging maken. En mensen die een zondagticket voor een ander festival kopen, kopen in ieder geval geen weekendticket meer voor GMM.
Ik denk dat dat allemaal best wel los zal lopen.
Natuurlijk denken wij hier alles veel beter te weten, maar ik ga ervanuit dat GMM genoeg competente mensen met veel ervaring in huis heeft om een voor hen zo gunstig mogelijk marketingplan op te stellen, dat doen ze de laatste jaren immers meer dan uitstekend gezien de resultaten.
Als GMM wil en kan aankondigen, dan doen ze dat wel. ;)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Simoni

madeira

Campingartiest
22 dec 2022
73
191
Nu Limp Bizkit op wat meer posters terechtkomt, heb ik goede hoop dat deze band ook bij een volgende worp namen van GMM zit! Ze stonden eerst maar op 1 a 2 festivals, beginnen er nu al wat meer te worden. Ik kijk er naar uit!
Perfecte aanvulling voor de zaterdag, zeker? Laat idd maar komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Lars.

Randprogramma
20 nov 2023
162
176
Voor mijn gevoel heeft Graspop vaak gewoon niet een eigen identiteit. Als je ook de buitenlandse bezoekers spreekt dan is Wacken bijvoorbeeld de plek waar je als Viking kan voelen met entertainment, sfeer/aankleding en ontzettend veel keus in activiteiten, drinken, eten en winkeltjes. Dat je auto naast je tent staat zorgt er ook voor dat je sneller flink gaat shoppen op de metalmarket. Ook als er dus even niets te zien is qua bands, dan is er altijd wat anders te doen. Karaoke, potje drummen, even op een gitaar raggen, echt heerlijk die vrijheid die je daar hebt.

Hellfest heeft volgens mij nog meer aankleding en al die bijzondere plekken als het Lemmy standbeeld, het museum en die kerk geven het al een ''must-see'' vibe zonder dat er uberhaupt bands aangekondigd zijn.

Wat heeft Graspop naast de line-up? Het is letterlijk alleen (redelijk) kale podia + een reuzenrad. Er is een metalmarket maar die is niet veel groter dan die bij Rock Circus was. Maar er is 0 aankleding. Efficiënt is het wel natuurlijk, maar als je de tafelplek achter de tribune op GMM vergelijkt met de biergartens op Wacken, dan weet ik wel waar ik liever zit. Daarom verkopen die andere festivals al meteen uit. Zelfs al is de line-up crap, je weet 100% zeker dat je daar op andere manieren ook vermaakt kan worden. Dat mist Graspop gewoon een beetje. En ik ga ook redelijk trouw toch altijd weer naar 'mijn' festival inderdaad. Maar toch voelt het soms alsof de organisatie het niet zo boeit ofzo? Het is niet zo, maar zo komt het gewoon over.
Klopt wel idd. Alcatraz is voor mij te zwaar, maar ben echt al jaren ik het oog aan het houden of er een dag is die ik ga kunnen overleve, gewoon om de aankleding daar eens te kunnen zien, die me op foto wel top lijkt.

Als er idd nog 1 ding is dat ze kunnen doen op gmm, is het dat wel. Mi zouden ze met de kosten van dat reuzerad veel kunnen voorzien 😄 Al ben ik al heel content als de metalmoose zou terugkomen 🙏
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.532
3.040
Keep rolling rolling rolling. Zal in elk geval sneller gaan dan dat aanschuiven van gewoonlijk.
 

Jimmeh07

Randprogramma
3 jun 2023
213
291
Keep rolling rolling rolling. Zal in elk geval sneller gaan dan dat aanschuiven van gewoonlijk.
Hoe zit dat eigenlijk? ben nog nooit echt vroeg daar geweest, sta meestal met mn tentje ergens achteraan de camping.

Duurt dat echt uren als je op het drukste moment toekomt?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.532
3.040
Hoe zit dat eigenlijk? ben nog nooit echt vroeg daar geweest, sta meestal met mn tentje ergens achteraan de camping.

Duurt dat echt uren als je op het drukste moment toekomt?
Op zich valt het allemaal wel mee. Op de XL-editie van 2018 na. Toen stond ik echt zo'n 3 uur in de wachtrij voor het festival terwijl ik niet eens ging kamperen. Andere jaren op drukke momenten hooguit 30-60minuten. Dat is nog wel te doen vind ik.

Al leek het dit jaar (2023) ook wel best druk op dag 1 voor de loketten van de weekend-tickets. Stond ik toch ook wel zeker een uur in de hitte. Toen ik er eindelijk doorheen was, bleken de digitale tokens niet te werken waardoor ik pas in totaal na 2 uur wat drinken kon bestellen. Daardoor met een valse start het festival begonnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.364
5.954
Sonic Temple komt met namen!
Benieuwd of er nog meer de overstap gaan maken naar Europa gezien veel namen in juni al hier staan!
Bekijk bijlage 7316
Damn, Sleep Token al tussen de headliners daar. Gaat hard met ze. En Machine Head dan juist weer op het kleinste podium, ook apart.

Qua wat er de oversteek mag maken valt mijn oog in eerste instantie alleen op Baroness, maar dat zou gelijk wel een hele mooie zijn!
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.532
3.040
Eindelijk zit de eerste schifting erop na het eerste inluisteren. Op dit moment zijn er veel en veel te veel acts die ik graag wil zien. Hieronder het overzicht, op dag gesorteerd. En binnen een bepaalde categorie (must see / want to see) op alfabet.

Donderdag 20 juni

Must see:
All Them Witches
Babymetal
Kvelertak
Textures
Tool

Want to see:
Asinhell
Brothers Of Metal
Erra
Night Verses

Vrijdag 21 juni

Must see:
Bruce Dickinson
Kadavar
Tarja

Want to see:
Borknagar
Graveyard
Judas Priest
Svartsot
The Vintage Caravan

Zaterdag 22 juni

Must see:
Abbath (performs Immortal)
Avenged Sevenfold
Blind Guardian
Bring Me The Horizon
Brutus
Kampfar
Pain
Rotting Christ
Vola

Want to see:
Iron Allies
Kamelot
While She Sleeps

Zondag 23 juni

Must see:
Corey Taylor
Emperor
Ereb Altor
Igorrr
Ihsahn
Karnivool
Machine Head

Want to see:
Dark Funeral
Deep Purple
Scorpions
The Black Dahlia Murder

Ik voorzie nu al gigantische clashes. En dan moet er nog 1/3e van het affiche worden aangekondigd. Dit moet voor mij de beste affiche ooit zijn. Heb het gevoel dat er veel meer prog/black-achtige groepen staan dan anders. Of ik was er vroeger nooit zo van, waardoor ze nooit opvielen. Dat kan ook natuurlijk.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.364
5.954
Dit moet voor mij de beste affiche ooit zijn. Heb het gevoel dat er veel meer prog/black-achtige groepen staan dan anders. Of ik was er vroeger nooit zo van, waardoor ze nooit opvielen. Dat kan ook natuurlijk,
Voor mij is het absoluut dat laatste. Als ik nu de undercard in duik van edities waar ik vroeger heen ben geweest kijk ik mijn ogen uit wat voor pareltjes er soms stonden, waar ik toen absoluut geen weet van had. Gelukkig ook nog wel een paar mooie ontdekkingen opgedaan op die manier hoor, zoals Batushka en Dool, om maar even in het black- en prog-hoekje te blijven :)

Maar mooi om te lezen! Ik hou natuurlijk voor een groot deel van dezelfde muziek, en merk dat ik ook steeds enthousiaster word over de undercard. Er staat echt al veel moois inderdaad. Bij de grotere namen heb jij duidelijk meer om naar uit te kijken dan ik, dus daarin is mijn hoop nog gevestigd op wat mooie kanshebbers bij de volgende worpen, maar als ik jouw lijstje zie snap ik wel dat dit richting het beste affiche ooit gaat voor jou!
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.658
5.130
Toen ik er eindelijk doorheen was, bleken de digitale tokens niet te werken waardoor ik pas in totaal na 2 uur wat drinken kon bestellen. Daardoor met een valse start het festival begonnen.
Daar had ik toch wel behoorlijk geluk mee, achteraf gezien. Na de eerste frustraties van niet kunnen betalen met mijn bandje, en het zien van de rij bij de infostand, hebben we gelukkig eerst het bandje van mijn vrouw geprobeerd, en dat deed het wel gewoon.
Toen ik aan die bar nog eens vroeg om mijn saldo te checken, kwam dat ook ineens tevoorschijn.
Blijkbaar was dat de simpele truc om het op te lossen, waar ze bij de infostand pas na een uur ofzo achter zijn gekomen, en toen binnen no-time de lange rij weggewerkt hadden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken