Graspop Metal Meeting 2024

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
484
529
Nieuwe namen voor Wacken: onder andere Dragonforce, April Art, Zebrahead en Insomnium. Wel iets dichter bij Alcatraz, maar veel Europese bands dus kan alle kanten uit. Bv Testament is er ook bij maar Amerikaanse band en staat al op Alcatraz dus lijkt me niet echt nog een kanshebber voor Graspop
Wacken heeft qua line-up inderdaad vaak weinig met graspop te maken. Veel bands touren een gedeelte van het zomerseizoen.
Dus of vanaf mei/juni of vanaf juli/Augustus.
Wacken concentreert zich ook voormamelijk op het Europese aanbod, wat de USA in principe ook andersom vaak doet. De europese namen op metalfestivals zijn meestal op 1 hand te tellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

jbj

Dagopener
11 okt 2022
569
776
bijna elk rock/metal festival heeft avantasia, nu wij nog !!
en ja hoor KISS heeft bij hun laatste show gisteren gezegd verder te gaan als AVATARS !!! :(
Damn net gezien haha!
Dat gaat heel wat discussie openen denk ik 🤣 nu, als ze waarlijks live spelen van thuis (lees: studio) uit, why not? Alleen wat moeten ze dan vragen van gage/inkomprijs? Wordt interessant, alhoewel ik persoonlijk geen voorstander ben en hoop dat dit geen trend wordt. Word ik nu oud? 😅😅😅
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Joslittel en Wardibal

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.438
11.366
Damn net gezien haha!
Dat gaat heel wat discussie openen denk ik 🤣 nu, als ze waarlijks live spelen van thuis (lees: studio) uit, why not? Alleen wat moeten ze dan vragen van gage/inkomprijs? Wordt interessant, alhoewel ik persoonlijk geen voorstander ben en hoop dat dit geen trend wordt. Word ik nu oud? 😅😅😅
Ik hoop dat de major festivals zich nooit maar dan ook echt nooit aan hologram concerten gaan wagen. Een grotere middelvinger naar andere bands die jaren ploeteren om headliner te worden kan je toch niet maken? En als bezoeker zit ik er ook echt niet op te wachten.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.055
8.162
Ik neem aan dat al die hologram dingen gewoon losse concerten worden. Hoeft van mij op een festival niet.

Lijkt me sowieso qua hoeveelheid licht in de open lucht niet te werken
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Jimmeh07

Gouden Tip
3 jun 2023
260
369
Zie dat eigenlijk nog wel best goed werken hoor maar niet op een stage.
Voor de classic rock cafe zou dat wel echt een extra dimensie brengen denk ik...

Besef me ook zomaar dat ik daar echt nog nooit binnen ben geweest :ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek en MarcoReusel

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.285
4.450
Damn net gezien haha!
Dat gaat heel wat discussie openen denk ik 🤣 nu, als ze waarlijks live spelen van thuis (lees: studio) uit, why not? Alleen wat moeten ze dan vragen van gage/inkomprijs? Wordt interessant, alhoewel ik persoonlijk geen voorstander ben en hoop dat dit geen trend wordt. Word ik nu oud? 😅😅😅
Jij denkt dat ze dan waarlijk live spelen? Wordt gewoon een bandje gedraaid dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Loek123

jbj

Dagopener
11 okt 2022
569
776
Jij denkt dat ze dan waarlijk live spelen? Wordt gewoon een bandje gedraaid dan.
Ik niet nee. Vandaar de als 😉

Ik bedoel gewoon dat het concept kan werken voor bands die niet -meer- kunnen touren (bv. Ozzy, al ben ikzelf -en Ozzy ook vermoedelijk- geen fan). Hopelijk doen bands het dan op zn minst 'live', want zonder interactie kan je evengoed naar een dvd-opname kijken dus dat zou ik dan ook het absoluut minimum vinden.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.556
3.258
Zie dat eigenlijk nog wel best goed werken hoor maar niet op een stage.
Voor de classic rock cafe zou dat wel echt een extra dimensie brengen denk ik...

Besef me ook zomaar dat ik daar echt nog nooit binnen ben geweest :ROFLMAO:
Ik wel! Laat die onzin daar dus ook maar achterwege. Als ik naar de film wil dan ga ik wel naar Pathe. Dit heeft toch niks met concertbeleving te maken. Waar is dan de interactie tussen band en publiek?
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.556
3.258
Ik niet nee. Vandaar de als 😉

Ik bedoel gewoon dat het concept kan werken voor bands die niet -meer- kunnen touren (bv. Ozzy, al ben ikzelf -en Ozzy ook vermoedelijk- geen fan). Hopelijk doen bands het dan op zn minst 'live', want zonder interactie kan je evengoed naar een dvd-opname kijken dus dat zou ik dan ook het absoluut minimum vinden.
Ook het concept werkt niet. Wat een flessentrekkerij is dit. Vond ik van het hologram van Dio ook al. Als een artiest niet meer kan optreden of overleden is dan is het toch gewoon klaar?
Mijn werkgever wil ook geen hologram van mij als ik er niet meer ben🤣🤣
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
569
776
Ook het concept werkt niet. Wat een flessentrekkerij is dit. Vond ik van het hologram van Dio ook al. Als een artiest niet meer kan optreden of overleden is dan is het toch gewoon klaar?
Mijn werkgever wil ook geen hologram van mij als ik er niet meer ben🤣🤣
Goh niet mee eens.
Ten eerste is niemand verplicht om te gaan kijken maar er zullen wel degelijk mensen aanwezig zijn (zie Japan bv, waar dit wel werkt). Ten tweede kan dit artiesten helpen die niet meer kunnen verplaatsen of financieel niet rond geraken met touren. Van overleden artiesten is er geen sprake uiteraard omdat de ervan uitgaan dat er op zn minst vanuit een studio gespeeld wordt (bv. ABBA's concert)

Ten derde, moest uw hologram geld opbrengen zou je werkgever dit maar al te graag gebruiken 🤣
 

Jimmeh07

Gouden Tip
3 jun 2023
260
369
Ik wel! Laat die onzin daar dus ook maar achterwege. Als ik naar de film wil dan ga ik wel naar Pathe. Dit heeft toch niks met concertbeleving te maken. Waar is dan de interactie tussen band en publiek?
Spelen er dan ook live bands daar?
 

Alma

Campingartiest
16 nov 2023
65
120
Ik hoop dat de major festivals zich nooit maar dan ook echt nooit aan hologram concerten gaan wagen. Een grotere middelvinger naar andere bands die jaren ploeteren om headliner te worden kan je toch niet maken? En als bezoeker zit ik er ook echt niet op te wachten.
Ik weet het niet. Een headliner zal het niet snel worden, maar een "fallen hero's memorial" als eindshow?
Ik denk dan aan Iron Maiden/als echte fysieke headliner en daarna een projectieshow met Lemmy/R.J. Dio/Chris Cornell etc. en ik zal wel een traantje wegpinken.
Nostalgie doet het altijd goed, kijk bijv naar de filmindustrie.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
484
529
Ik weet het niet. Een headliner zal het niet snel worden, maar een "fallen hero's memorial" als eindshow?
Ik denk dan aan Iron Maiden/als echte fysieke headliner en daarna een projectieshow met Lemmy/R.J. Dio/Chris Cornell etc. en ik zal wel een traantje wegpinken.
Nostalgie doet het altijd goed, kijk bijv naar de filmindustrie.
Ik vind het van bijv Hellfest een goede zet om dat Lemmy standbeeld te plaatsen met een expositie.
Ik weet niet of een hologram dan veel toevoegd. Het is een dure grap, dus ik verwacht dan eerder een eerbetoon met bijv tributebands en een groot kunstwerk/filmfragment met de artiesten.
Of zoals je ook wel eens ziet: noem de mainstage noord de Lemmy Stage en mainstage South de DIO stage.
 
  • Leuk
Waarderingen: Alma

wess

Randprogramma
30 jun 2021
145
139
De meeste favoriete headliner volgens metalfan (Poll)

1. Tool (36,2%)
2. Judas Priest (20,2%)
3. Machine Head (15,0%)
4. Alice Cooper (7,2%)
5. Avenged Sevenfold (6,2%)
6. Scorpions (5,6%)
7. Five Finger Death Punch (5,1%)
8. Bring Me The Horizon (4,5%)

Toch nog veel animo voor Judas Priest...
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
273
423
De meeste favoriete headliner volgens metalfan (Poll)

1. Tool (36,2%)
2. Judas Priest (20,2%)
3. Machine Head (15,0%)
4. Alice Cooper (7,2%)
5. Avenged Sevenfold (6,2%)
6. Scorpions (5,6%)
7. Five Finger Death Punch (5,1%)
8. Bring Me The Horizon (4,5%)

Toch nog veel animo voor Judas Priest...
BMTH best laag imo. Had die wel op 4 verwacht eigenlijk. Tool is te begrijpen. JP is natuurlijk wel een bekende naam.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken