Graspop Metal Meeting 2024

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
371
754
wie zien jullie trouwens de marquee afsluiten op zaterdag? abbath of kamelot?
een vriend van mij heeft kaarten voor zaterdag gekocht voor kamelot en A7X, zou extra zuur zijn als die dan net tesamen spelen
Kamelot-achtige bands staan bijna altijd op een main stage, zou me verbazen indien dat nu anders is.
 

ReasonsRemeain

Randprogramma
18 okt 2022
123
254
zolang ze de combi's maar niet uitverkopen voor mijn loon gestort is !
Ik zou er niet te bang voor zijn, die zijn nog nooit zo rap gelopen en verwacht ook niet dat dat dit jaar zo gaat. Doorgaans minimaal een paar alerts voor het zo ver is.

Voor nu alleen Metal Town gehaald hier.
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
298
607
Zo, dat ging snel! Toch een grote trekker, blijkt maar weer. Denk dat alleen Metallica en misschien SOAD hetzelfde teweeg kan brengen. Vergeleken met een Rammstein zijn ze misschien toch wat exclusiever, komen wat minder vaak deze kant op (zeker voor een festival / stadionconcert). Scheelt misschien ook dat ze m.i. idiote bedragen vragen voor Ziggo Dome en dat het alleen zitplekken zijn. Niet dat ik een enorme pit verwacht bij Tool, maar geef toch de voorkeur aan staan bij een rock/metal concert. En voor hetzelfde bedrag als de goedkoopste tickets (en slechtste plaatsen) voor Ziggo Dome krijg je een dag met 35 andere bands, waar ook gewoon goede namen bij zitten waar ik ook zo een kaartje voor zou kopen.

Hoe dan ook, blij dat we onze tickets al veilig hebben gesteld!
 

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
147
204
En de donderdag is uitverkocht!
Op enkele VIP tickets na trouwens. Die kun je altijd nog voor 225 euro bestellen.
Ohja het staat echt op de website van Graspop. Je kan je aanmelden voor de wachtlijst. (+ bevestiging in tweet van Graspop)
----

Vraag: trekt Graspop tegenwoordig meer publiek dat eerder naar Rock Werchter ging?
Zag een comment van een jarenlange Werchter bezoeker die nu naar Graspop gaat omdat Werchter meer richting de pop en edm zoud gaan qua line-up en vroeg me af of men dit meer ziet of dat het bij een enkeling gebeurd.
 
Laatst bewerkt:

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
371
754
Doet me trouwens vermoeden dat je daar op 20 juni vele uren op voorhand zal moeten gaan staan als je een beetje vooraan wil staan, want schijnbaar komt heel veel volk enkel (of vooral) voor Tool.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
147
204
Doet me trouwens vermoeden dat je daar op 20 juni vele uren op voorhand zal moeten gaan staan als je een beetje vooraan wil staan, want schijnbaar komt heel veel volk enkel (of vooral) voor Tool.
Ik hoop dat ze daar wat op verzinnen. Vervelend voor andere acts die er voor spelen en waar de Tool fans niet zoveel mee hebben
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935
Ik weet het niet.
Succes van vorig jaar , pakketje nieuwe namen nog.
Kan veel gebeuren in 4 weken.
#soldout?
Ik vermoed dat er geen pakketjes meer komen tot volgend jaar. Maar als daar nog een paar goeie voltreffers bij zitten kan het hard gaan idd. Snap dat mensen uit persoonlijke smaak/forum bubbel twijfelen over vrijdag en zondag, maar denk toch dat wat er staat best wat tickets kan verkopen aan de gemiddelde Graspop bezoeker. Combi's, donderdag, en zaterdag gaan sws uitverkopen lijkt me, en idd met een goed pakket namen erbij hard ook. Zaterdag moet er naast de 2 headliners nog alle logo band bij krijgen bijvoorbeeld, dat worden nog dikke drops. Of dikke druppen, als je @Piebe71 tegenkomt ;)
 

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
147
204
Op zijn minst Polyphia er ergens op hetzelfde podium voor zetten, ook een act waar je vooral wat naar staat te kijken en waar er weinig interactie is.
Dat klinkt veel logischer dan die andere subheadliner (Babymetal) er voor. En Megadeth op het podium voor Alice Cooper, lijkt logisch.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken