Graspop Metal Meeting 2024

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.215
3.189
Zo, dat ging snel! Toch een grote trekker, blijkt maar weer. Denk dat alleen Metallica en misschien SOAD hetzelfde teweeg kan brengen. Vergeleken met een Rammstein zijn ze misschien toch wat exclusiever, komen wat minder vaak deze kant op (zeker voor een festival / stadionconcert). Scheelt misschien ook dat ze m.i. idiote bedragen vragen voor Ziggo Dome en dat het alleen zitplekken zijn. Niet dat ik een enorme pit verwacht bij Tool, maar geef toch de voorkeur aan staan bij een rock/metal concert. En voor hetzelfde bedrag als de goedkoopste tickets (en slechtste plaatsen) voor Ziggo Dome krijg je een dag met 35 andere bands, waar ook gewoon goede namen bij zitten waar ik ook zo een kaartje voor zou kopen.

Hoe dan ook, blij dat we onze tickets al veilig hebben gesteld!
Ik ga TOOL voor de eerste keer zien in de Ziggo. Vraag me dan wel direct af hoe een pit eruit zou zien bij TOOL? 😅
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.885
8.891
Babymetal boeken en dat op mainstage zetten, hopen dat de Tool fans afdruipen. Die tactiek passen ze al toe lijkt het. Verder weinig aan te doen idd.
zou me niet verbazen als hier nog een sub bij komt, ik verwacht wel nog 1 logo band op de donderdag
babymetal staat op de andere festivals volgens mij wel wat lager, vreemd dat die zo hoog staan
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.729
3.600
Ik vermoed dat er geen pakketjes meer komen tot volgend jaar. Maar als daar nog een paar goeie voltreffers bij zitten kan het hard gaan idd. Snap dat mensen uit persoonlijke smaak/forum bubbel twijfelen over vrijdag en zondag, maar denk toch dat wat er staat best wat tickets kan verkopen aan de gemiddelde Graspop bezoeker. Combi's, donderdag, en zaterdag gaan sws uitverkopen lijkt me, en idd met een goed pakket namen erbij hard ook. Zaterdag moet er naast de 2 headliners nog alle logo band bij krijgen bijvoorbeeld, dat worden nog dikke drops. Of dikke druppen, als je @Piebe71 tegenkomt ;)
Hahaha, je weet het! Regen of geen regen.....
 

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
147
204
Hoe zou je daar iets tegen kunnen doen als organisatie zijnde dan?
Andere acts programmeren op de dag op andere podia die Tool fans willen zien voor Polyphia (of een andere act die voor Tool speelt), zodat er niet een groot gedeelte ongein
Babymetal boeken en dat op mainstage zetten, hopen dat de Tool fans afdruipen. Die tactiek passen ze al toe lijkt het. Verder weinig aan te doen idd.
Maar als je direct voor Tool Babymetal zet zal het Tool publiek naar voren willen ivm Tool en dat deel zal minder mee doen met Babymetal.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.885
8.891
Ik zeg ook niet dat het werkt. Mn punt is juist dat je er niet veel aan kunt doen dat Tool fans daar de voorste rijen bezet gaan houden.
Dat is waar. Maar dan kan je beter een band neerzetten die Tool fans mogelijk leuk vinden waardoor die band er mogelijk nieuwe fans aan over houd.
Polyphia als marquee headliner dan maar? en die laten spelen tijdens Alice Cooper
 

MarcoReusel

Dagopener
29 okt 2022
541
941
Night Verses tourt met tool dus de kans dat die gewoon daarvoor staan lijkt me ook wel zeer waarschijnlijk.
 

General Failure

Playlistbediener
14 nov 2023
20
48
Lijkt mij ook veruit de meest logische zet. Polyphia valt hartstikke dood op de mainstage en ga je ook niet tegelijk met Tool zetten.

Lijkt me ook een serieuze cultuurshock voor de Marquee. Na death gebeuk en black gekrijs plots progressief, instrumentaal en virtuoos/zielloos (al naar gelang je fan of niet-fan bent) gitaargeneuzel?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.841
12.586
Afgaande op de huidige poster gaat Night Verses de Metaldome openen.

Wel een vette band, inderdaad!
Hele vette band! Heb ze nu ook opstaan. Ik schat ze net als jou als de metal dome opener in.

En Polyphia staat dusdanig groot op de poster dat het naar mijn idee alleen maar de Marque headliner kan zijn. Metal Dome headliner staan er nooit zo groot op en het is geen band voor de buitenpodia
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.885
8.891
Waar verwachten jullie Pendulum trouwens?
Ik neem aan dat dat als marquee/metaldome headliner beter tot zijn recht komt dan eind van de middag of begin van de avond op de mainstage?
metaldome headliner leek me het meest logisch maar hier voor staan ze te hoog op de poster denk ik. Marquee headliner dan maar?
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
493
1.570
Waar verwachten jullie Pendulum trouwens?
Ik neem aan dat dat als marquee/metaldome headliner beter tot zijn recht komt dan eind van de middag of begin van de avond op de mainstage?
metaldome headliner leek me het meest logisch maar hier voor staan ze te hoog op de poster denk ik. Marquee headliner dan maar?
Dit soort genres staan naar mijn weten nooit in de Marquee, laat staan als headliner.
Ik denk ook dat de positie op de poster weinig zeggend is voor de positie op de dagplanning wat betreft de tenten, jupiler stage en eerste uren op de main stages. Ik kan meerdere voorbeelden noemen, maar als je bijv. kijkt naar de donderdag van 2023 staat Tom Morello als logo op de poster en om 15:00 uur 's middags geprogrammeerd, daar waar zowel Cradle of Filth, As I Lay Dying en Carpenter Brut in middelgrote letters staan en de andere stages afsloten. Ik denk dat de Marquee afsluiter voor de vrijdag (2024) nog aangekondigd moet worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Hi, Het was verschrikkelijk... Wij waren met 5 vrienden aan het proberen en eerst stonden er geen huisjes op, dan stonden ze erop maar kregen we allemaal foutmeldingen,.... Na een half uur stressen is het iemand gelukt via de app van Ticketmaster. Wij zijn natuurlijk blij, maar heel eerlijk heb ik op verscheidene vlakken een enorme afgunst van Ticketmaster.
Zeker niet lullig bedoeld naar jou of wie dan ook toe, maar is dat wellicht niet ook een van de grootste oorzaken van al die errors?
Ik snap dat iedereen z'n kansen wil vergroten, en het risico om achter het net te vissen zo klein mogelijk wil maken, maar als iedereen met zoveel man en zoveel apparaten tegelijk die site gaat bezoeken, is het ook niet zo gek dat de boel daar vastloopt. Just saying.. 🫥
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken