Graspop Metal Meeting 2024

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.190
8.339
Ik vermoed dat er geen pakketjes meer komen tot volgend jaar. Maar als daar nog een paar goeie voltreffers bij zitten kan het hard gaan idd. Snap dat mensen uit persoonlijke smaak/forum bubbel twijfelen over vrijdag en zondag, maar denk toch dat wat er staat best wat tickets kan verkopen aan de gemiddelde Graspop bezoeker. Combi's, donderdag, en zaterdag gaan sws uitverkopen lijkt me, en idd met een goed pakket namen erbij hard ook. Zaterdag moet er naast de 2 headliners nog alle logo band bij krijgen bijvoorbeeld, dat worden nog dikke drops. Of dikke druppen, als je @Piebe71 tegenkomt ;)

Zou het juist logisch vinden als er gewoon nog een klein pakketje namen komt. Gewoon een pakketje van een stuk of 15 namen net voor de feestdagen. Graspop heeft eigenlijk vrijwel altijd wel een pakketje gelost in december rond of sinterklaas of kerst. Dus lijkt me logisch dat ze dat nu ook weer doen. Dan nog in het voorjaar twee keer een pakketje van +-15 namen erbij?
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
391
880
zou me niet verbazen als hier nog een sub bij komt, ik verwacht wel nog 1 logo band op de donderdag
babymetal staat op de andere festivals volgens mij wel wat lager, vreemd dat die zo hoog staan
Kan Baymetal ook niet als Marquee Headliner gezet worden? Of Metal dome headliner? Of verwachten we hen sowiso mainstage?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.833
5.546
Lorna Shore komt zeker niet of mag ik nog hopen?
Inferno booked maar was niet vanzelfsprekend, vorig jaar kon je toch geen plaats kiezen?
Zeker niet zou ik nooit zeggen, maar de kans is niet groot, aangezien ze er dit jaar al stonden.
Maar goed, dat geldt natuurlijk ook voor Machine Head en Ice Nine Kills.

Geen idee wat hun plannen voor volgend jaar zijn, ze zijn nu nog in Europa t/m 8 december (Oberhausen, heel goed te doen vanuit Nederland), daarna doen ze nog een paar speciale kerstshows in Amerika. Voor 2024 staat tot nu toe alleen een festival in Las Vegas eind april op hun programma.
 

Lars.

Randprogramma
20 nov 2023
168
186
Wat zijn voor jullie de grootste missers op de line up tot nu toe? er moet natuurlijk nog een hoop toegevoegd worden, maar er zijn een hoop bands die al lang en breed een tour hebben staan en waar ik wel van had verwacht dat ze er stonden.

De grootste verrassing voor mij tot nu toe is het ontbreken van Bad Omens. Die staan letterlijk op ieder festival tot nu toe? Met hoe hard Graspop inzet op de metalcore scene is het wel random dat die er nog niet staan. Wellicht dat ze nog toegevoegd worden.

Verder had ik er wel vergif op durven in te nemen dat Slash er weer stond, ik geloof niet dat ik ooit naar Graspop geweest ben zonder dat Slash of Myles Kennedy er stond met 1 van hun projecten (meestal 2 zelfs). Ik en mijn vrienden maakten altijd grapjes dat ze die wel als combo deal bij een andere band zullen krijgen want ze staan er toch ieder jaar

bovenstaande is geen wensenlijstje trouwens, slash etc kan me gestolen worden, ben vooral verbaasd.

als ik kijk naar mijn persoonlijke smaak hoop ik vooral nog op Sum 41, Imminence, Limp Bizkit, Amaranthe
Bad Omens mis ik zeker nog, The Offspring en Beartooth zou nog mooi meegenomen zijn.
Metallica blijf ik een gemis vinden (nu met Tool uiteraard niet denkbaar). Zal nooit verstaan dat Werchter die wel kan halen en GMM niet.

Edit: Rockville in Florida is misschien niet bij de deur, maar hier staan toch wel wat bands die al aangekondigd zijn op GMM ook, Laat oa Skillet en Breaking Benjamin dan ook maar de oversteek maken 😁
 
Laatst bewerkt:

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.590
6.586
Hoop trouwens op een gastoptreden van Oli Sykes bij While She Sleeps. Zou een mooi moment zijn om samen Silence Speaks te doen.
Altijd leuk om over te fantaseren natuurlijk, maar we weten allemaal dat die dingen nauwelijks voorkomen in de regel. Of is dit er eentje die ze vaker samen doen op dit soort gelegenheden? Want tenzij er precedent voor is ben ik altijd geneigd dit soort wensen als onrealistisch te zien eerlijk gezegd.

Wat niet wil zeggen dat ik je de hoop wil ontnemen natuurlijk, zou het iedereen gunnen dat soort dingen wél te zien gebeuren natuurlijk. Maar het zal wel makkelijker bedacht dan gedaan zijn denk ik dan?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.569
8.331
Altijd leuk om over te fantaseren natuurlijk, maar we weten allemaal dat die dingen nauwelijks voorkomen in de regel. Of is dit er eentje die ze vaker samen doen op dit soort gelegenheden? Want tenzij er precedent voor is ben ik altijd geneigd dit soort wensen als onrealistisch te zien eerlijk gezegd.

Wat niet wil zeggen dat ik je de hoop wil ontnemen natuurlijk, zou het iedereen gunnen dat soort dingen wél te zien gebeuren natuurlijk. Maar het zal wel makkelijker bedacht dan gedaan zijn denk ik dan?
Wel grappig, de dag voor dat Graspop begon zei ik tegen mijn vrienden dat ik het jammer vond dat artiesten vrijwel nooit gastoptredens doen. vervolgens op de eerste dag waren er al 2.

Zou wel leuk zijn een lijstje te maken van alle gastoptredens die er de vorige editie plaats vonden. Ik weet er alleen 3. (spiritbox, tom morello, architects) geen idee of het er meer waren dan dat.

Het komt inderdaad jammer genoeg niet vaak voor, maar ik weet toevallig wel dat BMTH groot fan is van gastoptredens. ze hebben er bijna altijd wel 1tje voor mijn gevoel. daarnaast zijn BMTH en WSS beiden britse bands die volgens mij wel goede vrienden van elkaar zijn, dus ik zie het nog wel gebeuren.

EDIT: Als aanvulling nog, ik heb 2 maanden geleden WSS gezien in de 013 en ze hadden toen de zanger van Polaris als gastzanger bij datzelfde nummer, hij vulde de rol in van Oli Sykes. Bij andere shows in diezelfde tour deed de zanger van Bury Tomorrow dat. Ze hebben dus ook wel duidelijk graag een gast zanger die de rol van Oli invult bij dat nummer. Dan zou ik zeggen, wie beter dan Oli zelf? :)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.590
6.586
Wel grappig, de dag voor dat Graspop begon zei ik tegen mijn vrienden dat ik het jammer vond dat artiesten vrijwel nooit gastoptredens doen. vervolgens op de eerste dag waren er al 2.

Zou wel leuk zijn een lijstje te maken van alle gastoptredens die er de vorige editie plaats vonden. Ik weet er alleen 3. (spiritbox, tom morello, architects) geen idee of het er meer waren dan dat.

Het komt inderdaad jammer genoeg niet vaak voor, maar ik weet toevallig wel dat BMTH groot fan is van gastoptredens. ze hebben er bijna altijd wel 1tje voor mijn gevoel. daarnaast zijn BMTH en WSS beiden britse bands die volgens mij wel goede vrienden van elkaar zijn, dus ik zie het nog wel gebeuren.

EDIT: Als aanvulling nog, ik heb 2 maanden geleden WSS gezien in de 013 en ze hadden toen de zanger van Polaris als gastzanger bij datzelfde nummer, hij vulde de rol in van Oli Sykes. Bij andere shows in diezelfde tour deed de zanger van Bury Tomorrow dat. Ze hebben dus ook wel duidelijk graag een gast zanger die de rol van Oli invult bij dat nummer. Dan zou ik zeggen, wie beter dan Oli zelf? :)
Okay okay dat klinkt wel degelijk realistisch dan. Ik duim voor je!
 
  • Geweldig
Waarderingen: Loek123

PreFXDesigns

Randprogramma
10 sep 2021
125
412
Hoe zit dat trouwens met combi tickets? Zit daar een limiet op van pakweg 30 000 tickets en heb je dan bijvoorbeeld maximum nog 25 000 dag tickets voor die dag? Las op Wikipedia dat 55k de maximum capaciteit is.

Wil liefst wachten tot er nog meerdere namen bekend gemaakt worden tot combi neem of toch dag tickets (vrijdag & zaterdag voorlopig).

Hoop nog vooral op Limp bizkit, Bad Omens, Sum41, Mudvayne, Beartooth, Hoobastank (stonden op download)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.569
8.331
Hoe zit dat trouwens met combi tickets? Zit daar een limiet op van pakweg 30 000 tickets en heb je dan bijvoorbeeld maximum nog 25 000 dag tickets voor die dag? Las op Wikipedia dat 55k de maximum capaciteit is.

Wil liefst wachten tot er nog meerdere namen bekend gemaakt worden tot combi neem of toch dag tickets (vrijdag & zaterdag voorlopig).

Hoop nog vooral op Limp bizkit, Bad Omens, Sum41, Mudvayne, Beartooth, Hoobastank (stonden op download)
voor zover bekend is de verdeling 40k combi en 12.5k dagticket
waar die 2.5 extra capaciteit is bij gekomen is niet bekend
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

ArneD

Nieuw lid
16 mei 2022
2
0
Het komt inderdaad jammer genoeg niet vaak voor, maar ik weet toevallig wel dat BMTH groot fan is van gastoptredens. ze hebben er bijna altijd wel 1tje voor mijn gevoel. daarnaast zijn BMTH en WSS beiden britse bands die volgens mij wel goede vrienden van elkaar zijn, dus ik zie het nog wel gebeuren.
BMTH, kan nog eventjes Babymetal meebrengen die spelen de donderdag, en hebben dat weekend verder niets gepland op hun tour :)
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.244
3.108
Hoe zit dat trouwens met combi tickets? Zit daar een limiet op van pakweg 30 000 tickets en heb je dan bijvoorbeeld maximum nog 25 000 dag tickets voor die dag? Las op Wikipedia dat 55k de maximum capaciteit is.

Wil liefst wachten tot er nog meerdere namen bekend gemaakt worden tot combi neem of toch dag tickets (vrijdag & zaterdag voorlopig).

Hoop nog vooral op Limp bizkit, Bad Omens, Sum41, Mudvayne, Beartooth, Hoobastank (stonden op download)
Ik denk dat de verdeling eerder 40k-15k is, of misschien zelfs 45k-10k.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en PreFXDesigns

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.569
8.331
Ik lees net een bijzonder verhaal over Until I wake
Zelf nooit van die band gehoord maar ze staan wel op de line up voor 2024
Ze begonnen gisteren aan hun amerikaanse tour, en ineens hebben ze een andere zanger blijkbaar
was niets over aangekondigd op hun socials
1 van hun fans vraagt op facebook hier over, en wordt gewoon geblocked door de band:ROFLMAO:
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.598
11.924
Waar verwachten jullie Pendulum trouwens?
Ik neem aan dat dat als marquee/metaldome headliner beter tot zijn recht komt dan eind van de middag of begin van de avond op de mainstage?
metaldome headliner leek me het meest logisch maar hier voor staan ze te hoog op de poster denk ik. Marquee headliner dan maar?
Zat ik me ook al af te vragen. Ik denk dat ze Marque headliner zijn om twee redenen. Ten eerste staat er tot nu toe nog geen beter alternatief voor die positie. Ten tweede staan de dance acts tot nu toe altijd in de tenten. Pendulum is de grootste dance acts die ze ooit geboekt hebben en kan daarom best een upgraden krijgen qua podium. Vermoed dat de tent dan aardig vol staat
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
331
678
Zat ik me ook al af te vragen. Ik denk dat ze Marque headliner zijn om twee redenen. Ten eerste staat er tot nu toe nog geen beter alternatief voor die positie. Ten tweede staan de dance acts tot nu toe altijd in de tenten. Pendulum is de grootste dance acts die ze ooit geboekt hebben en kan daarom best een upgraden krijgen qua podium. Vermoed dat de tent dan aardig vol staat

Hoop eerlijk gezegd dat die daar ver weg blijven.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken