Graspop Metal Meeting 2024

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Ik heb dit nu heel vaak gezegd zien worden, maar dan kom ik gewoon terug op mijn mening dat GMM gewoon niet 4 dagen moet zijn. Als er 2 jaar op rij moeite is met headliners boeken, niet vanwege geld, maar omdat RW ook bestaat en dus meesnoept van het Metal genre (maar GMM niet andersom) dan is dat voor mij overduidelijk een teken dat Graspop gewoon 3 dagen zou moeten zijn.

Er is zat op tour, en bands als LoG of Megadeth als headliner zetten had ik nog meer begrepen dan 2 jaar hetzelfde.
Voor die beoordeling kijk ik niet alleen naar de headliners. Als er zo een geweldige undercard is, zou ik het erg zonde hebben gevonden als we een stuk of 30 van die bands niet op Graspop hebben kunnen zien.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
990
Wie zou je dan als headliner zetten op 3 dagen Graspop?
Voor mij zou volgend wel kunnen:
Tool - Megadeth
A7x - BMTH
Judas Priest - Scorpions
Mix tussen nieuwere headliners en classics. En de terugkeer van rollatorrockzondag ;)

Uiteindelijk zullen alle tickets wel weer uitverkopen, dus blijft het financieel gezien een betere zet om 4 dagen te organiseren. Ervan uitgaande dat ze aan elke dag wel winst maken.
 

tom moeyaert

Nieuw lid
19 okt 2022
1
1
Hey iedereen, ik ben hoofdzakelijk een lezer op dit forum maar wil toch even wat vragen. Als ik hier verkeerd zit alvast mijn excuses. Na jaaaaaaaren op de boneyard willen wij voor de eerste keer op metaltown gaan staan, wat ouder en wat rustiger geworden. Maar ik ben niet mee met hun plaats indeling. Iedere staanplaats is 4 meter breed en 8 meter diep volgens de site. Dit is, veronderstel ik voor 2 personen. Want dit staat niet echt duidelijk uitgelegd op de site. Echter zijn wij met 5 personen, die eventueel een plaats van 6 zouden boeken, wordt je plaats dan ook groter? Dus in mijn hoofd 3 maal 4 op 8. Of blijft de plaats 4 op 8 ongeacht je met 2,4 of 6 personen op die plaats staat. Alvast bedankt voor de verduidelijking.
 
  • Leuk
Waarderingen: kaviak

Jimmeh07

Randprogramma
3 jun 2023
206
277
Ben eigenlijk wel blij met MH op herhaling want er is weinig blijven hangen van vorige keer ( I blame my body :D ).

Sowieso komt er wel wat strak en hard tegenover Scorpions te staan in de marquee. Daarna is er sowieso toch al een pak volk naar huis en kan je nog lekker verder feesten vooraan bij MH 😋
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

DenZwo

Playlistbediener
8 jun 2022
27
69
Toch wel een beetje teleurgesteld in de headliners. Ik snap dat tool bijzonder is , maar daar heb ik niks mee. BMTH verdient ook een kans als headliner en ik denk dat dat heel vet gaat worden. Maar verder? Scorpions vond ik de vorige keer echt heel matig en A7x als headliner vind ik ook erg matig. Machine Fucking Head was vorig jaar heel vet. Maar hoef ik niet perse weer te zien dit jaar al.

Nu heb ik de meeste headliners wel gezien inmiddels en ga meestal.voor de andere bands ( municipal waste bijvoorbeeld was vorig jaar erg vet) maar had toch gehoopt op een beetje meer vuurwerk.kaliber ACDC SOAD RATM Metallica (?).
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en stengels

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Wie zou je dan als headliner zetten op 3 dagen Graspop?
De zondag headliners had ik gewoon niet gedaan. Maar het 'probleem' van te weinig headliners (of momenteel tourende headliners) is echt een zelf gecreerd probleem hoor. Bij de XL edition in 2018 had Graspop een goede reden om dat te doen. Met GnR, Maiden, Volbeat en Ozzy heb je 4 dikke namen, los van of het allemaal even goed is.

Nu is het gewoon 4 dagen omdat dat lekker verdiend. En mensen gaan het hier nog zitten verdedigen ook! Nogal wiedes dat het meer verdiend met meer dagen. Maar ik heb liever kwaliteit dan kwantiteit.
Door Machine Head vorig jaar te laten invallen (omdat je 4 dagen vol moet krijgen), komt de lineup nu lui over. Het is gewoon een geval van naast je schoenen lopen. De undercard zal inderdaad vast wel weer goed of degelijk zijn, maar dan ga ik voor minder geld wel naar bijna dezelfde bandjes op Alcatraz kijken. Of naar een ander festival waar de helft ook staat.

Maar GMM zit zichzelf gewoon in de weg door niet te kunnen mee-liften met bandjes van RW of Pinkpop (wat Hellfest dus in 'barre tijden' wel lijkt te kunnen) maar wil wel perse ook 4 dagen omdat dat lekker cashen is. Iets van having your cake and eating it.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.558
4.474
De zondag headliners had ik gewoon niet gedaan. Maar het 'probleem' van te weinig headliners (of momenteel tourende headliners) is echt een zelf gecreerd probleem hoor. Bij de XL edition in 2018 had Graspop een goede reden om dat te doen. Met GnR, Maiden, Volbeat en Ozzy heb je 4 dikke namen, los van of het allemaal even goed is.

Nu is het gewoon 4 dagen omdat dat lekker verdiend. En mensen gaan het hier nog zitten verdedigen ook! Nogal wiedes dat het meer verdiend met meer dagen. Maar ik heb liever kwaliteit dan kwantiteit.
Door Machine Head vorig jaar te laten invallen (omdat je 4 dagen vol moet krijgen), komt de lineup nu lui over. Het is gewoon een geval van naast je schoenen lopen. De undercard zal inderdaad vast wel weer goed of degelijk zijn, maar dan ga ik voor minder geld wel naar bijna dezelfde bandjes op Alcatraz kijken. Of naar een ander festival waar de helft ook staat.

Maar GMM zit zichzelf gewoon in de weg door niet te kunnen mee-liften met bandjes van RW of Pinkpop (wat Hellfest dus in 'barre tijden' wel lijkt te kunnen) maar wil wel perse ook 4 dagen omdat dat lekker cashen is. Iets van having your cake and eating it.
Ga dan naar Alcatraz
We verdedigen het omdat we nu 4 dagen festival met goede bands ipv 3 dagen hebben
Dat jij enkel voor headliners komt is uw ding, maar we hebben het wel gehoord nu
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Scorpions, Judas Priest, A7x, BMTH
Machine head, FFDP had ik als normale namen verwacht. De rest was voorspeld.
Jammer van het wegvallen van Aerosmith.
Tool is de enige echte verrassing voor mij, omdat hun tour pas later bekend werd.

Thank you, thank you very muts
magic hello GIF
 
  • Leuk
Waarderingen: JK79 en MarcoReusel

JK79

Dagopener
11 sep 2021
501
1.233
De zondag headliners had ik gewoon niet gedaan. Maar het 'probleem' van te weinig headliners (of momenteel tourende headliners) is echt een zelf gecreerd probleem hoor. Bij de XL edition in 2018 had Graspop een goede reden om dat te doen. Met GnR, Maiden, Volbeat en Ozzy heb je 4 dikke namen, los van of het allemaal even goed is.
Dit is toch gewoon je persoonlijke smaak voor een deel. 2018 heb ik juist geskipt omdat ik de headliners erg mager vond. GnR had ik een jaar eerder al gezien, Maiden kun je overal meerdere keren per periode in de Benelux zien, Ozzy was toen al een parodie en Volbeat is wel aardig om mee te pakken maar geen band waarvoor ik een ticket koop. Dit jaar staan er met Tool, BMTH, Avenged Sevenfold en Machine Head 4 headliners die ik wil zien dus in mijn beleving zijn dit veel betere headliners dan 2018.
Maar het gaat hier steeds meer de kant op van ik vind de headliners niet leuk dus Graspop is lui en is alleen maar op ons geld uit.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
990
De zondag headliners had ik gewoon niet gedaan. Maar het 'probleem' van te weinig headliners (of momenteel tourende headliners) is echt een zelf gecreerd probleem hoor. Bij de XL edition in 2018 had Graspop een goede reden om dat te doen. Met GnR, Maiden, Volbeat en Ozzy heb je 4 dikke namen, los van of het allemaal even goed is.

Nu is het gewoon 4 dagen omdat dat lekker verdiend. En mensen gaan het hier nog zitten verdedigen ook! Nogal wiedes dat het meer verdiend met meer dagen. Maar ik heb liever kwaliteit dan kwantiteit.
Door Machine Head vorig jaar te laten invallen (omdat je 4 dagen vol moet krijgen), komt de lineup nu lui over. Het is gewoon een geval van naast je schoenen lopen. De undercard zal inderdaad vast wel weer goed of degelijk zijn, maar dan ga ik voor minder geld wel naar bijna dezelfde bandjes op Alcatraz kijken. Of naar een ander festival waar de helft ook staat.

Maar GMM zit zichzelf gewoon in de weg door niet te kunnen mee-liften met bandjes van RW of Pinkpop (wat Hellfest dus in 'barre tijden' wel lijkt te kunnen) maar wil wel perse ook 4 dagen omdat dat lekker cashen is. Iets van having your cake and eating it.
Verkoopt toch gewoon uit dit jaar, denk niet dat de Graspop organisatie in zit met jou mening over 3-4 dagen. Ze verdienen er lekker aan dusja.
'barre tijden' lijkt me ook voorbarig. Nog geen 4 maand geleden hadden we een topaffiche en nu plots zijn het barre tijden alsof de bands verdwenen zijn.
Ik zal wss volgend jaar niet naar dessel afzakken, of slechts een dagje, maar dat is omdat de bands net wat minder mijn ding zijn op dit moment. Niet omdat de organisatie hebzuchterig is of omdat het een dag teveel is.
Plus, Alcatraz heeft ook wel al een pre-party op donderdagavond, dus is nog een klein stapje naar 3.5 of volledige 4 dagen.
Als organisatie zou het dom zijn om inkomsten te laten liggen, het blijven bedrijven die winst willen maken. Ze bestaan niet enkel om ons te plezieren.
 
  • Leuk
Waarderingen: nepticot

Alma

Campingartiest
16 nov 2023
59
96
Scorpions, Judas Priest, A7x, BMTH
Machine head, FFDP had ik als normale namen verwacht. De rest was voorspeld.
Jammer van het wegvallen van Aerosmith.
Tool is de enige echte verrassing voor mij, omdat hun tour pas later bekend werd.

Thank you, thank you very muts
magic hello GIF
Zat er dik in he.
Dat er hier mensen zijn die een totaal vervreemd beeld hebben van een festival wat al jaren te voorspellen is met een simpele formule.
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Festivals draaien niet alleen om headliners. Je kunt nu nog niet opmaken wat de kwaliteit van de volledige dagen gaat zijn.
Ik doe een kleine gok en dat is dat de helft van de 2022 poster terug komt. Megadeth, Mercyful Fate, Dropkick Murphys, Alice Cooper, Alestorm. Het zal er allemaal waarschijnlijk weer staan.

Komt er gewoon op neer dat elke 2 jaar hetzelfde liedje, voor mij de stijgende kosten het niet meer waard zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
296
80
Weet iemand wie er nu als laatste optreed op de zondag? snap niets van dat north en south stage.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.677
7.439
Ik doe een kleine gok en dat is dat de helft van de 2022 poster terug komt. Megadeth, Mercyful Fate, Dropkick Murphys, Alice Cooper, Alestorm. Het zal er allemaal waarschijnlijk weer staan.

Komt er gewoon op neer dat elke 2 jaar hetzelfde liedje, voor mij de stijgende kosten het niet meer waard zijn.

Vorig jaar was ongeveer de helft van de line up er voor het eerst. De andere helft gaat er niet letterlijk om het jaar staan.
Dat zal dit jaar vergelijkbaar zijn
 

Yyperi

Campingartiest
14 nov 2023
66
122
Four days is absolutly better than three. That gives some time to just relax and enjoy and the risk of clashes is lower. There will be like 8-10 bands that I will see everyday. So 30-40 in four days. If those were packed in three days it would be chaos.
 

Jimmeh07

Randprogramma
3 jun 2023
206
277
Zaterdag ticket verkoop, zal ook nog wel een deel namen komen ervoor.. maar op welke dag?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken