Graspop Metal Meeting 2024

Yyperi

Campingartiest
14 nov 2023
66
122
Okay. Nice that those two are at the same day. Leaves room for Sunday...
But now I need help with BMTH. Our groups oldest members are 57 years old next Summer (youngest are 26yo). Which five songs gives them easy access to BMTH?
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Alma

Campingartiest
16 nov 2023
59
96
Als allereerste post op dit forum ooit kan deze tellen. Nagel op de kop my friend. Over smaken en kleuren valt niet te discussiëren en iedereen luistert naar wat hij of zij zelf wilt, maar ik krijg simultaan diarree, teenschimmel en een dubbele koortsblaas van slechts enkele seconden Maneskin te horen. Ik sta open voor showbands als Greta Van Fleet op GMM, maar ga veel medicatie nodig hebben indien Maneskin op dat podium staat rond te huppelen..
Ik denk dat sommige forumgangers hier ook een alternatieve realiteit er op na houden. Moet men zelf weten natuurlijk.
 
  • Haha
Waarderingen: Slayyyyyer

madeira

Campingartiest
22 dec 2022
71
185
Voor de resterende headliners…

- Onrealistisch tot ronduit onmogelijk: Metallica – AC/DC - SOAD – Aerosmith - RATM - Ozzy - Manowar

- Hoeft voor mij niet: Scorpions – Within Temptation – Sabaton - Evanescence

- Mag van mij op herhaling: Machine Head – Parkway Drive – Pantera
Zou me met alle 3 (opnieuw) zwaar amuseren,. Zwaktebod enzo kan me niet echt schelen

- Mag ook altijd, maar touren mogelijks niet? KoRn – Iron Maiden

- En desnoods moeten ze het maar ‘kleiner’ gaan zoeken: Mastodon - LOG - Megadeth - Deep Purple - Alice Cooper – Anthrax – EC – Sum41 - Greta van Fleet

- Of verrassen: Slayer reunie - The Who - QOTSA
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07

Alma

Campingartiest
16 nov 2023
59
96
Je weet wel dat Lamb of God de laatste doorkomst de north stage headliner was?
Dat zegt niet altijd iets. Op andere festivals zijn LOG, Machine Head, marilyn manson, a perfect circle enz. reguliere namen.
Als je op een dag bijvoorbeeld Iron Maiden en Volbeat kunt krijgen staat LOG (en de bovengenoemde namen) gewoon lager hoor.
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Voor mij zijn north en south headliner beiden gewoon headliners en geen subs. Ze krijgen over het algemeen beiden genoeg tijd voor een volledige headline set in het donker en dus vind ik de term sub zelf niet helemaal terecht

De 2 bands die vlak voor de headliners spelen zijn subs in mijn ogen, dus heeft iedere dag 2 headliners en 2 subs

Volgens jouw definitie zijn dus Judas priest en Avenged Sevenfold subs dit jaar en vorig jaar was Motley Crue, Gojira, pwd, Ghost allemaal sub? Vind ik persoonlijk dat je ze dan te kort doet.

Lamb of god speelde om 22:35 tot 23:50 trouwens dus komt niet echt in de buurt van 18 uur

Verder wel mee eens dat LoG een hele kleine headliner zou zijn en dat ze prima kunnen subben ook hoor.
Oke dan zijn we vooral over de terminologie aan het vallen. Het ligt vooral aan de dag denk ik wat voor mij over komt als sub of gewoon headliner. Ik heb de poster van 2019 er ook maar even bijgehaald, en daar staat LoG ook ergens klein onder Slash, Rob Zombie en Whitesnake. In ieder geval is LoG voor mij vooral geen absolute headliner omdat het gewoon lekkere beuk muziek is en niet zo zeer een show of decor heeft wat echt headline waardig is.

Maar iedereen ervaart de shows anders.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Okay. Nice that those two are at the same day. Leaves room for Sunday...
But now I need help with BMTH. Our groups oldest members are 57 years old next Summer (youngest are 26yo). Which five songs gives them easy access to BMTH?
Teardrops
Happy Song
Shadow Moses

but pretty much all of their stuff is rather ready to get into.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Yyperi

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Voor de resterende headliners…

- Onrealistisch tot ronduit onmogelijk: Metallica – AC/DC - SOAD – Aerosmith - RATM - Ozzy - Manowar

- Hoeft voor mij niet: Scorpions – Within Temptation – Sabaton - Evanescence

- Mag van mij op herhaling: Machine Head – Parkway Drive – Pantera
Zou me met alle 3 (opnieuw) zwaar amuseren,. Zwaktebod enzo kan me niet echt schelen

- Mag ook altijd, maar touren mogelijks niet? KoRn – Iron Maiden

- En desnoods moeten ze het maar ‘kleiner’ gaan zoeken: Mastodon - LOG - Megadeth - Deep Purple - Alice Cooper – Anthrax – EC – Sum41 - Greta van Fleet

- Of verrassen: Slayer reunie - The Who - QOTSA

Waarom is Aerosmith onmogelijk? Ik dacht dat die band een tournee ging aankondigen?

Ik volg je verlanglijst (en hoeft-niet-lijst) hierboven trouwens voor de volle 100%
 

Yyperi

Campingartiest
14 nov 2023
66
122
Although Tool is really big and popular, it still divides opinions. That's why I believe that the second main performer on Thursday will be a safe and more mainstream alternative that also appeals to older listeners. Like, for example, Scorpions.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Oke dan zijn we vooral over de terminologie aan het vallen. Het ligt vooral aan de dag denk ik wat voor mij over komt als sub of gewoon headliner. Ik heb de poster van 2019 er ook maar even bijgehaald, en daar staat LoG ook ergens klein onder Slash, Rob Zombie en Whitesnake. In ieder geval is LoG voor mij vooral geen absolute headliner omdat het gewoon lekkere beuk muziek is en niet zo zeer een show of decor heeft wat echt headline waardig is.

Maar iedereen ervaart de shows anders.
Ik ben het met je eens dat ze eerder als 3e of 4e band van de dag zullen staan dan als headliner hoor

Maar goed ik hoop vooral dat ze er gewoon staan volgend jaar. Had ze de afgelopen editie eigenlijk al verwacht
 

Alma

Campingartiest
16 nov 2023
59
96
Voor de resterende headliners…

- Onrealistisch tot ronduit onmogelijk: Metallica – AC/DC - SOAD – Aerosmith - RATM - Ozzy - Manowar

- Hoeft voor mij niet: Scorpions – Within Temptation – Sabaton - Evanescence

- Mag van mij op herhaling: Machine Head – Parkway Drive – Pantera
Zou me met alle 3 (opnieuw) zwaar amuseren,. Zwaktebod enzo kan me niet echt schelen

- Mag ook altijd, maar touren mogelijks niet? KoRn – Iron Maiden

- En desnoods moeten ze het maar ‘kleiner’ gaan zoeken: Mastodon - LOG - Megadeth - Deep Purple - Alice Cooper – Anthrax – EC – Sum41 - Greta van Fleet

- Of verrassen: Slayer reunie - The Who - QOTSA
Hoe is Deep Purple kleiner dan bijv Machine head en PWD?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Hoe is Deep Purple kleiner dan bijv Machine head en PWD?
Laatste doorkomst van Deep Purple speelden ze voor deftones en sabaton, en dus lager als dat parkway drive en Machine Head stonden dit jaar
Als je alle 3 die shows hebt gezien dan zie je ook wel snel waarom
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Als allereerste post op dit forum ooit kan deze tellen. Nagel op de kop my friend. Over smaken en kleuren valt niet te discussiëren en iedereen luistert naar wat hij of zij zelf wilt, maar ik krijg simultaan diarree, teenschimmel en een dubbele koortsblaas van slechts enkele seconden Maneskin te horen. Ik sta open voor showbands als Greta Van Fleet op GMM, maar ga veel medicatie nodig hebben indien Maneskin op dat podium staat rond te huppelen..
Maneskin is gewoon een pop band, klaar. Dat op Graspop neerzetten zou heel dom zijn.

Greta Van Fleet is raar en alternatief genoeg om wel op Graspop te zetten. Net zoals Blues Pills ook regelmatig tevoorschijn komt op rock/metal festivals. Kan iedereen een beetje ervaren hoe het in de 70s geweest moet zijn. En een mooi moment voor de rollators en de fopspeentjes om bij elkaar te komen.
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
254
519
Ben ik de enige die de discussie headliner/sub (ofwel north stage/south stage) niet zo interessant vindt?

Zijn gewoon de laatste twee MainStage artiesten van de dag, in het donker met een lekker lang slot.

Wie van beide eerst speelt hangt eerder af van het type muziek, dan hoe ‘groot’ de band is. De eerste band trekt mogelijk iets meer publiek (omdat niet iedereen het volhoudt tot middernacht) en de laatste band mag afsluiten. Sommige bands zijn geschikter om af te sluiten omdat het anders inkakt.

Zo zou ik PWD sneller laten afsluiten dan bv Scorpions en Lamb of God liever dan Deep Purple.

Ik zal Electric Callboy maar even uit m’n betoog laten….
Klopt wel ja. Afsluiten met Scorpions is toch anders dan met Slayer of PwD. Ook een keer Marilyn Manson gezien als afsluiter, alsof je een ballon langzaam leeg laat lopen in plaats van laat knallen.
 
  • Haha
Waarderingen: Nutellica en Slayyyyyer

Nu_metal90

Randprogramma
19 sep 2021
102
294
Okay. Nice that those two are at the same day. Leaves room for Sunday...
But now I need help with BMTH. Our groups oldest members are 57 years old next Summer (youngest are 26yo). Which five songs gives them easy access to BMTH?
Based on last three albums:

- Happy Song
- Throne
- Dear Diary
- Mantra
- Obey

Btw in my opinion their best album is “That’s the Spirit”

Edit: accidentally said amo (album) instead is mantra (song)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Reislustig en Yyperi

saurus

Dagopener
4 feb 2019
541
640
Waarom is Aerosmith onmogelijk? Ik dacht dat die band een tournee ging aankondigen?

Ik volg je verlanglijst (en hoeft-niet-lijst) hierboven trouwens voor de volle 100%
Aerosmith heeft een tijdje terug weer concerten moeten cancelen in Amerika en voorlopig zien we die niet de overstap richting Europa maken en zeker niet voor enkele festivalshows
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken