Graspop Metal Meeting 2024

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Jij hebt ze overduidelijk nog nooit live gezien neem ik aan?
I didn't think their 2022 set was too bad. Not the most energetic performance (duhh, they're like 75 years old) but Klaus was pretty solid in my opinion and the production isn't too shabby either.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.175
4.318
Deze is hier al eerder gelinkt geloof ik maar voor iedereen die BMTH wilt leren kennen, of voor de mensen die twijfelen of ze een terechte south stage headliner zijn raad ik aan om onderstaande live show terug te kijken

Dat ze de status van headliner hebben, ga ik niet betwisten hoor, maar de video maakt voor mij wel duidelijk dat ik deze ga overslaan. Doet mij een beetje te veel denken aan Twenty One Pilot. De stembanden klinken alsof ze ieder moment kunnen klappen. Voor de fans hoop ik dat dit pas na Graspop gebeurt.
 
  • On fire
  • Leuk
Waarderingen: Diana en Dr. Hannibal

Jimmeh07

Randprogramma
3 jun 2023
211
286
Ik snap dan weer totaal niet wat men ziet in Judas Priest. Vind ik altijd maar saaie shows.
Is zoals antiek he, hebben zeker hun waarde maar sommige mensen hebben liever modern.
Wat wij nu soms als saai en traag bestempelen was destijds zowat het hoogtepunt van zware muziek op dat vlak.
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Avenged Sevenfold is een ziggo dome band en judas meestal 013 en nu een keertje afas. Volgens mij is dit niet eens een discussie waardig, a7x is toch vele malen groter?

Legacy status en tickets verkopen zijn twee hele andere factoren. Die vrijdag gaat als laatste uitverkopen denk ik
Ik geef het niet graag toe, maar je hebt ergens n punt

Maandelijkse luisteraars op Spotify:

* Judas Priest - 5 miljoen
* Avenged Sevenfold - 10 miljoen

Priest is een legendarische band en ik verkies deze boven A7F op iedere dag van het jaar behalve op carnaval, maar de rest van de wereld lijkt er anders over te denken
 

Nu_metal90

Randprogramma
19 sep 2021
102
294
Thank you for this list. I'll give it a try later today. Is it possible that Amo is an album and not a song?

Gotta admit.. I don't really know BMTH all that much. The fact that they are headlining, tells me they must have something going for themselves, so I'll make sure to give these songs a listen to
Sorry my bad,I messed up. I ment the song “Mantra” of the album “Amo”
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
263
407
Ik geef het niet graag toe, maar je hebtgrot ergens n punt

Maandelijkse luisteraars op Spotify:

* Judas Priest - 5 miljoen
* Avenged Sevenfold - 10 miljoen

Priest is een legendarische band en ik verkies deze boven A7F op iedere dag van het jaar behalve op carnaval, maar de rest van de wereld lijkt er anders over te denken
Zo bedoelde ik hem ook. A7X verkoopt meer kaarten. Ben zelf namelijk groot fan van NWOBHM en dus JP. JP is 1 van de namen waar ik het meest naar uitkijk deze editie. Meer dan A7X. JP heeft veel betekend voor de metal wereld en dus een hele legacy net als een deep purple. Maar A7X zal meer kaarten verkopen dan JP. Vrijdag zal (Als het al lukt) als laatste uitverkocht raken. Tuurlijk JP is een grotere naam als je het hebt over legacy, maar als je puur kijkt naar hoe veel kaarten een band verkoopt is A7X wel groter. Een DP is ook geen HL meer. Maar zeker een grotere band dan een A7X. DP heeft nu eenmaal een grotere legacy, maar zal niet meer kaarten verkopen op graspop dan A7X.
 
  • Leuk
Waarderingen: Slayyyyyer

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.533
Ik had wat research gedaan. De vorige keer toen er een echt grote band geboekt was, was in 2017 en was het aan Rammstein. Emperor -een band die ik beter in de Marquee vind passen- was toen de headliner van de tweede Main Stage op de Rammstein-dag. Emperor - Tool zou voor mij wel een 1-2'tje zijn, dus misschien dat ze Emperor opnieuw de North Stage laten headlinen?
In 2017 werd het 20-jarig jubileum van Anthems gevierd.
2024 is het jaar dat In The Nightside Eclipse 30 jaar bestaat.
Volgens mij is dat genoeg reden om Emperor op de main te plaatsen.
 
  • Leuk
Waarderingen: jasper79

Joe_Crimson

Randprogramma
6 nov 2023
135
206
In 2017 werd het 20-jarig jubileum van Anthems gevierd.
2024 is het jaar dat In The Nightside Eclipse 30 jaar bestaat.
Volgens mij is dat genoeg reden om Emperor op de main te plaatsen.
Ligt er toch echt aan om welke tijd ze beginnen. Als het nog half licht is het eerste halfuur zie ik ze liever als Marquee headliner.
 

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
270
455
I guess for Sunday:

Scorpions - Deep Purple - Pantera

Bigger bands for all days:

Megadeth, Electric Callboy, Alice Cooper, Bad Omens, Bruce Dickinson, Corey Taylor, Blind Guardian, Dimmu Borgir, Avantasia, Satyricon, Emperor, Accept, Uriah Heep, Fear Factory

Fear Factory zal er denk ik niet bij zijn.
Op mijn vraag ofdat ze op Graspop zullen staan kreeg ik als antwoord: 'I wish we were on it'
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
In 2017 werd het 20-jarig jubileum van Anthems gevierd.
2024 is het jaar dat In The Nightside Eclipse 30 jaar bestaat.
Volgens mij is dat genoeg reden om Emperor op de main te plaatsen.
Als ik zo naar Rock Imperium kijk staat Emperor daar ergens in het midden onder Doro, Uriah Heep en Accept. Een avondplek op de mainstage zou ik sowieso niet verwachten, dus of je moet willen dat die in de volle zomerzon ''I Am The Black Wizards'' staat te schreeuwen... Dan toch echt liever als afsluiter in de Marquee.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.993
2.041
Niets met BMTH maar sowieso alternatief genoeg in Dessel.
A7X ook niet helemaal mijn ding maar daar kan ik nog wel naar kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.431
642
Ik ga niet alles teruglezen. Sinds gisteravond zijn er 10 pagina's bij gekomen!
Ik denk dat ie PWD in 2018 bedoelt, tijdens Ayreon.

Edit: overigens was Sólstafir in de Metal Dome dit jaar ook een geweldig alternatief voor PWD, geen moment spijt gehad dat ik ze gemist heb ;)
Ik baal dat ik Solstafir pas op Metaldays heb leren kennen. Die zijn van het 2e podium verplaatst naar de kleine tent gezien door de regenval het originele podium onbruikbaar was geworden.
Solstafir in een tentje die nog niet eens de helft van de Metal Dome was. Hele mooie ervaring was dat.
Eerst waren ze helemaal gecanceled maar toen ineens kwam er een bericht online dat ze binnen 20 minuten speelden op de kleinste stage. Blij dat ik daarheen ben gegaan zeg!

Tevens, ik ben blij dat ze de stap hebben genomen om BMTH echt als headliner neer te zetten! In combinatie met A7X heb je echt een avondje met jonge headliners! Benieuwd wat ze ertegenover gaan zetten voor de mensen die deze bands niet aanspreken!
 

jeroooo

Playlistbediener
16 dec 2019
16
28
Beetje jammer dat niemand hier wat van het harde oudere werk van BMTH voorstelt. Buiten dat ik Sempiternal met gemak hun beste plaat vind, hebben de albums hiervoor ook heel wat goede nummers. Hoewel ze waarschijnlijk maar weinig van deze albums van zullen spelen, hoop ik toch op een wat zwaardere setlist voor de metal festivals.
Pray for Plagues, Chelsea Smile, Suicide Season en It Never Ends zijn toch allemaal top schrijven.
 

stengels

Playlistbediener
19 okt 2022
12
30
Fear Factory zal er denk ik niet bij zijn.
Op mijn vraag ofdat ze op Graspop zullen staan kreeg ik als antwoord: 'I wish we were on it'
Shoot, echt? Die had ik eigenlijk al in potlood opgeschreven, en zou ik ook graag weer zien! Deze tour kon ik niet dus het is alweer van (google, google) 2012 (wow!) dat ik ze voor het laatst zag. Echt een topshow toen nog in de paarse tent - herinner me dat het gek genoeg niet eens zo druk was toen bij FF
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.564
4.488
Beetje jammer dat niemand hier wat van het harde oudere werk van BMTH voorstelt. Buiten dat ik Sempiternal met gemak hun beste plaat vind, hebben de albums hiervoor ook heel wat goede nummers. Hoewel ze waarschijnlijk maar weinig van deze albums van zullen spelen, hoop ik toch op een wat zwaardere setlist voor de metal festivals.
Pray for Plagues, Chelsea Smile, Suicide Season en It Never Ends zijn toch allemaal top schrijven.
Ze spelen nog zeer weinig van dat oude werk, dus zou geen goed beeld geven van wat de band vandaag de dag zou spelen
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.431
642
Beetje jammer dat niemand hier wat van het harde oudere werk van BMTH voorstelt. Buiten dat ik Sempiternal met gemak hun beste plaat vind, hebben de albums hiervoor ook heel wat goede nummers. Hoewel ze waarschijnlijk maar weinig van deze albums van zullen spelen, hoop ik toch op een wat zwaardere setlist voor de metal festivals.
Pray for Plagues, Chelsea Smile, Suicide Season en It Never Ends zijn toch allemaal top schrijven.
Ik houd van het oudere werk. Maar ik zie 't niet snel gebeuren dat ze er iets van spelen. Paar jaar geleden hadden ze ineens een kleine medley van allemaal oud werk maar dat zie ik ze echt niet nog eens doen. Dit word een show met ongeveer zo'n zelfde setlist als Rock am Ring dit jaar.
There Is A Hell mogen ze van mij integraal doen. Graag zelfs. Maar dat is gewoon niet meer de BMTH van nu
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken