Graspop Metal Meeting 2024

Ceeweb

Campingartiest
1 jun 2023
87
165
Bedankt!!! Ok dus nu nog 1,5 week tot de kaartverkoop. Dan mogen we idd iedere dag wel wat gaan verwachten denk ik. Met name dat grote pakket van namen. Dat pakket gaat bepalen wel of geen kaartje kopen( iig voor mij)
Als ze het gelijkaardig aan vorig jaar houden, kunnen we inderdaad in de komende week nog wat HL namen verwachten.
Vorig jaar de grote lijst met namen op donderdag en dan 2 dagen later de ticket sale.
Dus als ze dat doortrekken, is het volgende week donderdag 23/11 de grote drop dag. (al was er hier eerder in het topic toch al een gerucht dat we het deze week nog zouden mogen verwachten, de spanning blijft...)
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Tgoh. Ze zetten wel meteen een serieuze toon, idd. Maar Tool staat evenwel op Copenhell en Tons of Rock, dus zo'n Ace Of Spades is dat toch ook niet?
Btw, Tons Of Rock heeft dus Tool als headliner (duh) maar dus ook een Greta Van Fleet als headliner... 🤔 toch ook 2 serieuze maten en gewichten..
Greta Van Fleet is voor mij wel iets wat ik graag een keer zou zien. Weet dat sommigen het verschrikkelijk vinden maar dat is dan voor mij een guilty pleasure. Maar ik had inderdaad even gemist dat Copenhell en Tons hetzelfde deden. Dacht even dat GMM de enige was vandaag.
 

Nutellica

Campingartiest
3 apr 2023
93
269
… het gegeven dat er enkel zitplaatsen zijn (why? het is geen balletvoorstelling toch?)
Zitconcerten zijn toch meestal wat stiller (qua publiek). Tool in het algemeen en zeker ook Fear Inoculum heeft best veel rustigere, technisch virtuoze passages. Kan me voorstellen dat het irritant is voor de band als daar veel doorheen geluhld wordt. Snap wel dat de band dan kiest voor stoelen.

Ik hoop dan ook vooral dat de setlist op GMM wat harder is dan de setlist van de zaalconcerten. Gelukkig heeft Tool een flink repertoire om uit te putten! 🤘

Geweldige boeking van GMM! Ik ben erbij. (En heel misschien trakteer ik mezelf nog wel op de zaalshow in de ziggo, ook al vind ik hem ook wel erg prijzig.)
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
464
352
Zitconcerten zijn toch meestal wat stiller (qua publiek). Tool in het algemeen en zeker ook Fear Inoculum heeft best veel rustigere, technisch virtuoze passages. Kan me voorstellen dat het irritant is voor de band als daar veel doorheen geluhld wordt. Snap wel dat de band dan kiest voor stoelen.

Ik hoop dan ook vooral dat de setlist op GMM wat harder is dan de setlist van de zaalconcerten. Gelukkig heeft Tool een flink repertoire om uit te putten! 🤘

Geweldige boeking van GMM! Ik ben erbij. (En heel misschien trakteer ik mezelf nog wel op de zaalshow in de ziggo, ook al vind ik hem ook wel erg prijzig.)
Live spelen ze in zalen trouwens ook met een intermission, waarna ze vaak Chocolate Chip Trip, Culling Voices naast elkaar vooraan het podium en daarna nog Invincible spelen.

Op festivals uiteraard niet natuurlijk. De setlist verandert ook wel wat dan. De sfeer is ook anders. Leuk om ze zo twee keer te zien dan!
 
  • Leuk
Waarderingen: Nutellica

Nutellica

Campingartiest
3 apr 2023
93
269
Een band waarbij je verplicht zitplaatsen moet kopen mag dan de naam metal hebben. Maar kom op zeg zitten bij een metalconcert😂😂. Dan is het geen metalconcert😝.
Luister eerst even naar nummers als Stinkfist, Parabol en Rosetta Stoned en kom dan nog maar eens terug. 😌
 
  • Geweldig
Waarderingen: nikita

knalboon

Campingartiest
1 okt 2022
74
195
Doorsnede van hun werk

Sober
Stinkfist
Forty Six & 2
Aenema
Schism
Parabola
Jambi
The Pot
Invincible
7empest

In die volgorde
Qua grote naam geweldige boeking ik heb er op voorhand nog niet veel mee. Ik weet dat ik een slechte smaak heb daarom mag ik het ook delen haha. Maar heb ook nooit echt goed de tijd genomen voor ze dus daarom maar eens aan dit lijstje begonnen samen met de andere aanraders in dit topic . ben heel benieuwd. !!
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Piet

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Tot nu toe zijn Copenhell en Graspop de enige festivals op de tourlijst van Tool?
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
229
396
Luister eerst even naar nummers als Stinkfist, Parabol en Rosetta Stoned en kom dan nog maar eens terug. 😌
Dat hoef ik niet want ik ken de nummers. Lees nog eens wat ik schrijf en kom dan nog maar eens terug😉. Ik zeg niet over de muziek an sich😝
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
229
396
Ahja Dream Theater heeft ook weleens een theater tour gedaan, is ook absoluut geen metal band...
Ik zie wel dat jullie allemaal heel veel moeite hebben met begrijpend lezen. Dus ik zal het wat beter uitleggen. Nergens zeg ik dat ze geen MetalBAND zijn. Ik zeg dat ik een concert waarbij je verplicht moet zitten geen MetalCONCERT vind. En uiteraar telt dan de corona periode even niet mee want toen was het tijdelijk een noodzakelijk kwaad.
 
  • Thinking
Waarderingen: festivalryo

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
229
396
toch zou ik heel blij zijn met deze niet-metalband op Graspop. Laat maar op main stage spelen rond een uur 16.00
Dream theater is gewoon een prog metalband of ze groot genoeg zijn om af te sluiten weet ik niet maar ik denk dat dit leuker als afsluiter is dan ergens in de middag? Wellicht dan de vernieuwde jupiler of Marquee afsluiten?
 

Nu_metal90

Randprogramma
19 sep 2021
102
294
Ik vind de sfeer hier nog behoorlijk gelaten. Ik kan zelfs rustig werken en als ik terug ben zitten de comments nog op dezelfde pagina. Doe daar wat aan mensen. TOOL KOMT NAAR GRASPOP!!!
Tja ieder zijn ding toch? Ik vind het knap dat Graspop toch weer een redelijk uitzonderlijke boeking heeft. Daarentegen heb ik weinig met de muziek van Tool. Ik ga alleen niet klagen, omdat 2023 fantastisch was qua headliners voor mij persoonlijk en ik wist dat het dit jaar niet te overtreffen ging zijn.
 

n13k

Playlistbediener
10 feb 2023
7
22
De aankondiging van Tool maakt mij enorm blij, JUIST omdat ik geen fan ben. Een kaartje voor een los concert zal ik dus nooit kopen (zeker niet met deze prijzen), maar als onderdeel van een weekend Graspop kan ik ze dus alsnog eens live zien. Een deel van mijn motivatie om naar een festival ga is om bands te zien waar ik niet van naar losse concerten zou gaan of die ik nog niet goed genoeg ken. Als er een headliner in die categorie valt is dat helemaal mooi, zolang het maar niet alle headliners zijn (maar zoals het er nu uit ziet zal dat niet het geval worden denk ik). Enige slag om de arm houden: als Sum 41 de Jupiler stage afsluit terwijl Tool speelt dan zal ik Tool dus alsnog niet volledig live zien.
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
229
396
Als een symphonieorkest Beethoven’s derde symphonie speelt met staanplaatsen ipv zitplaatsen, is het dan geen klassieke muziek meer?
Speciaal voor jou verwijs ik nogmaals naar mijn eerdere tekst. Ik zeg niets over de muziek. Maar als je dat niet snapt kan ik je verder niet helpen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken