Graspop Metal Meeting 2024

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
230
398
Omdat mensen gewoon zo ontzettend graag klagen, online en irl, lijkt me een betere conclusie. En vooral de mensen die zelden of nooit tevreden zijn voelen altijd de nood om zich heel erg luid op te stellen.

Ik snap alleszins nu helemaal wat @Jamel bedoelt met het woord 'stuiteren'!!! Na zo'n lange periode met alleen maar doemdenken hier wat betreft de mogelijke headliners, opent de schelp en zien we de parel! :love:
Maar punt is dat de mensen die niet van Tool houden. Toch prima mogen zeuren dat er maar 1 naam gedropt wordt. Ik vind het ook 10 keer niks dus voor mij zeker geen parel. Ik ben blij dat anderen er wel gelukkig mee zijn. En dat wisten we al sinds 9 uur toen Tool het zelf dropte. Dus wellicht was er de hoop dat de organisatie ook nog wat leuke bands alvast zou droppen die nog niet bekend waren. 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
258
525
Mooie krachttour van de organisatie hoor, hele grote naam én de eerste van de grote festivals in Europa die ze aankondigt. Echt een naam uit de buitencategorie, hoe mooi is dat!

Als ik de prijzen van Ziggo Dome zie én het gegeven dat er enkel zitplaatsen zijn (why? het is geen balletvoorstelling toch?), maakt het wel heel makkelijk om voor GMM te kiezen. Zelfde geld (of minder nog) voor staanplekken, en een voorprogramma van 10 uur (ervan uitgaande dat ze om 13:00 starten) met genoeg bands waarvoor je ook een kaartje zou kopen: no-brainer!
 

ReasonsRemeain

Campingartiest
18 okt 2022
82
162
Maar punt is dat de mensen die niet van Tool houden. Toch prima mogen zeuren dat er maar 1 naam gedropt wordt. Ik vind het ook 10 keer niks dus voor mij zeker geen parel. Ik ben blij dat anderen er wel gelukkig mee zijn. En dat wisten we al sinds 9 uur toen Tool het zelf dropte. Dus wellicht was er de hoop dat de organisatie ook nog wat leuke bands alvast zou droppen die nog niet bekend waren. 😉
Idem, kan zelf precies niets met Tool (haat het zelfs met een passie haha) maar snap al te goed dat dit een top boeking is voor GMM. Hoe dan ook geen reden om in te pen te klimmen en online mijn afkeer voor Tool tentoon te spreiden haha. Snap niet waar al die mensen de tijd en energie vandaan halen...
Benieuwd naar de rest van het programma iig, hopelijk snel meer :).
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.420
6.104
Maar punt is dat de mensen die niet van Tool houden. Toch prima mogen zeuren dat er maar 1 naam gedropt wordt. Ik vind het ook 10 keer niks dus voor mij zeker geen parel. Ik ben blij dat anderen er wel gelukkig mee zijn. En dat wisten we al sinds 9 uur toen Tool het zelf dropte. Dus wellicht was er de hoop dat de organisatie ook nog wat leuke bands alvast zou droppen die nog niet bekend waren. 😉
Nouja als je Graspop een beetje kent weet je dat headliners over het algemeen individueel aangekondigd worden, zeker namen van dit formaat. Dus die hoop op meer namen in deze drop voelt wat ongegegrond. En buiten dat, denk niet dat het meeste insta volk al om 9 uur op de hoogte was van Tool? Tenzij ze allemaal hier meelezen natuurlijk.

Maar dat je altijd klagers houdt, daar heb je helemaal gelijk in. Had ook niet anders verwacht.
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
230
398
Nouja als je Graspop een beetje kent weet je dat headliners over het algemeen individueel aangekondigd worden, zeker namen van dit formaat. Dus die hoop op meer namen in deze drop voelt wat ongegegrond. En buiten dat, denk niet dat het meeste insta volk al om 9 uur op de hoogte was van Tool? Tenzij ze allemaal hier meelezen natuurlijk.

Maar dat je altijd klagers houdt, daar heb je helemaal gelijk in. Had ook niet anders verwacht.
Ik weet niet meer exact hoe het vorig jaar ging maar hadden we toen niet eerste een HL en 10/12 namen en daarna om de dag of paar dagen een nieuwe HL tot die drop van 110 namen? Ik kan het me oprecht niet meer herinneren nl😂
 

Hopper

Playlistbediener
6 sep 2023
17
51
Ik zag dat Riverside ook opduikt op verschillende festivals. Nu met Tool erbij lijkt me Riverside toch wel een inkoppertje? Zouden alvast twee geweldige progbands zijn; het genre waar Graspop niet genoeg van kan boeken wat mij betreft.
Zou echt heel gaaf zijn! Maar wel wat apart ook, want ze claimen zelf altijd dat ze geen metal band zijn... maar stonden dit jaar op Hellfest en komend jaar op Rock Imperium, dus GMM zou ook gewoon kunnen! Ik ben voor!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
258
525
!!!! PROG METAL IS ECHT METAL !!!!
Gisteren ook in een discussie verwikkeld geraakt op een ander forum met iemand die Slipknot en Rammstein ook geen metal vindt. Hoe je het ook wil classificeren, denk dat we Tool, Slipknot en Rammstein toch wel onder de grote noemer metal mogen scharen? Tool is meer prog, Rammstein meer industrial en Slipknot heeft o.a. het nu-metal label aan zich kleven (maar dat dekt de lading niet).

Er zijn tig sub-genres die ook nog vaak in elkaar overvloeien. Linksom rechtsom, Tool is een klepper van jewelste die op geen enkel alt of metal festival misstaat hoor! En ja, prog metal is ook metal, anders had het wel prog pop geheten ;)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
Hadden ze niet ook een keer in de ochtend een headliner bekend gemaakt en om 16:00 een grote groep namen? Of was het Werchter die dat deed?

In ieder geval tussen nu en donderdag zullen we wel iets krijgen, aangezien Alcatraz vrijdag komt
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo en jasper79

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.420
6.104
Ik weet niet meer exact hoe het vorig jaar ging maar hadden we toen niet eerste een HL en 10/12 namen en daarna om de dag of paar dagen een nieuwe HL tot die drop van 110 namen? Ik kan het me oprecht niet meer herinneren nl😂
Alle MS headliners kregen een losse aankondiging, behalve het MC/DL duo die natuurlijk ook samen tourden
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr en jasper79

ReasonsRemeain

Campingartiest
18 okt 2022
82
162
Ik weet niet meer exact hoe het vorig jaar ging maar hadden we toen niet eerste een HL en 10/12 namen en daarna om de dag of paar dagen een nieuwe HL tot die drop van 110 namen? Ik kan het me oprecht niet meer herinneren nl😂
Eerder mooi in kaart gebracht door @Rockbeer

20 oktober: Def Leppard + Mötley Crüe
3 november: Slipknot
7 november: Parkway Drive
10 november: Ghost
17 november: Gojira
24 november: pakket van 103 namen
21 februari: Guns N' Roses
23 februari: pakket van 28 namen
31 maart: Machine Head + poster + laatste namen
21 april: timetable bekend
30 mei: laatste aanpassingen door last-minute annuleringen etc.
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
230
398
Eerder mooi in kaart gebracht door @Rockbeer

20 oktober: Def Leppard + Mötley Crüe
3 november: Slipknot
7 november: Parkway Drive
10 november: Ghost
17 november: Gojira
24 november: pakket van 103 namen
21 februari: Guns N' Roses
23 februari: pakket van 28 namen
31 maart: Machine Head + poster + laatste namen
21 april: timetable bekend
30 mei: laatste aanpassingen door last-minute annuleringen etc.
Bedankt!!! Ok dus nu nog 1,5 week tot de kaartverkoop. Dan mogen we idd iedere dag wel wat gaan verwachten denk ik. Met name dat grote pakket van namen. Dat pakket gaat bepalen wel of geen kaartje kopen( iig voor mij)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.420
6.104
Ah ja Machine Head zat als plan B headliner wel met wat andere namen in een pakketje idd, maar goed de rest allemaal eigen aankondigingen
 

ReasonsRemeain

Campingartiest
18 okt 2022
82
162
Bedankt!!! Ok dus nu nog 1,5 week tot de kaartverkoop. Dan mogen we idd iedere dag wel wat gaan verwachten denk ik. Met name dat grote pakket van namen. Dat pakket gaat bepalen wel of geen kaartje kopen( iig voor mij)
Ja dat geldt voor mij ook. Inmiddels 18 keer GMM gedaan maar twijfel dit jaar voor het eerst over Jera, de "kleinere" bands op GMM gaan voor mij de doorslag geven. Want de combi Pitfest, GMM én Jera wordt wat gortig hahaha...
 
  • Leuk
Waarderingen: jasper79

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Graspop zet zichzelf nu toch wel even mooi op de kaart met deze aankondiging. Vrijwel elk festival was elkaar aan het papegaaien en GMM trekt hier toch even een Ace of Spades. Nu vraag ik mij af, hebben ze ook een schoppen 10, boer, vrouw en heer? En zouden dat dan de veelbesproken namen zijn of gaat Graspop even iets heel bijzonders neerzetten in tegenstelling tot de concurrenten?

Edit: Zie nu trouwens dat Copenhell en Tons of Rock ook Tool hebben aangekondigd. Weet niet of dat al genoemd was hier, maar had het even gemist.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
BMTH en Avenged Sevenfold zullen voor de start van de ticketverkoop ook wel bekend zijn lijkt me
Dan nog 1 of 2 uit het rijtje Scorpions, Deep Purple, Judas Priest om de oudere doelgroep tevreden te stellen
Wie de rest van de 8 headliners zullen zijn, durf ik nog steeds niet zo goed te zeggen

Verder natuurlijk een hele zooi aan kleinere bands die al bekend gemaakt kunnen worden. We zullen vast wel weer met 100+ bands de ticketverkoop in gaan lijkt me toch?
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.751
2.442
Graspop zet zichzelf nu toch wel even mooi op de kaart met deze aankondiging. Vrijwel elk festival was elkaar aan het papegaaien en GMM trekt hier toch even een Ace of Spades. Nu vraag ik mij af, hebben ze ook een schoppen 10, boer, vrouw en heer? En zouden dat dan de veelbesproken namen zijn of gaat Graspop even iets heel bijzonders neerzetten in tegenstelling tot de concurrenten?
Tgoh. Ze zetten wel meteen een serieuze toon, idd. Maar Tool staat evenwel op Copenhell en Tons of Rock, dus zo'n Ace Of Spades is dat toch ook niet?
Btw, Tons Of Rock heeft dus Tool als headliner (duh) maar dus ook een Greta Van Fleet als headliner... 🤔 toch ook 2 serieus verschillende maten en gewichten..
 

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
420
725
Voelde kreator een beetje als lekker rustig an tot sluiting zondag. Voelt deze tool nu al van woensdag ook dessel slapen.
Opzich niet verkeerd..😝🤟
Op de fiets naar tool..echt krankzinnig.
#gmm24
#tool
 
  • Leuk
Waarderingen: ReasonsRemeain

Gebruikers die dit onderwerp bekijken