Graspop Metal Meeting 2024

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
147
309
Als we dan even zot mogen doen: ik gok dat Iron Maiden er tussen zit en ik hoop heel hard op Nightwish. Andere headliners die ik in 2025 verwacht (al dan niet op Graspop) zijn System Of A Down, Volbeat, Aerosmith (al zouden die ook nog ineens zot kunnen doen voor 2024) en een zotte reünie (Black Sabbath met Tony Martin en op gitaar een of andere virtuoos en dat Tony Iommi enkel in de bisnummers meespeelt zoals nu bij Judas Priest of misschien rond Linkin Park ofzo)

Ik vind het bijna jammer dat ik de rest van uw post negeer, want het is een mooie post!

Het vet gedrukte gaat helaas nooit gebeuren, zolang Ozzy (Sharon) de rechten op de naam Black Sabbath behoudt. Alleen met Ozzy mag het B.S. heten.

Dat gezegd hebbende, ik hoop op een Heaven & Hell aanpak, maar dan met Martin. Headless Cross of zo zou een prima naam zijn, bijvoorbeeld 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

won666

Support act
17 mei 2019
1.174
1.237
Ik vind het bijna jammer dat ik de rest van uw post negeer, want het is een mooie post!

Het vet gedrukte gaat helaas nooit gebeuren, zolang Ozzy (Sharon) de rechten op de naam Black Sabbath behoudt. Alleen met Ozzy mag het B.S. heten.

Dat gezegd hebbende, ik hoop op een Heaven & Hell aanpak, maar dan met Martin. Headless Cross of zo zou een prima naam zijn, bijvoorbeeld 😁
Amai ja Heaven & Hell ja. Ook heerlijk. Was die band al half vergeten. In die opstelling zou ik het ook zien zitten. Al dan niet als headliner. Want dat zie ik niet gebeuren. Nooit. Heaven & Hell is niet op de zelfde manier een merknaam als Black Sabbath. Maar in 2024 of later iets met Heaven & Hell zie ik zeker zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.166
4.309
Amai ja Heaven & Hell ja. Ook heerlijk. Was die band al half vergeten. In die opstelling zou ik het ook zien zitten. Al dan niet als headliner. Want dat zie ik niet gebeuren. Nooit. Heaven & Hell is niet op de zelfde manier een merknaam als Black Sabbath. Maar in 2024 of later iets met Heaven & Hell zie ik zeker zitten.
Wordt lastig zo zonder Dio.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.174
1.237
Wordt lastig zo zonder Dio.
Of ja een andere constructie rond Black Sabbath leden. Ik wil gewoon die songs nog eens live meemaken met de muzikanten die daarvoor het best geschikt zijn. Ik heb wel ooit Dio Disciples ofzoiets gezien met een hologram maar wil eigenlijk gewoon eens heel graag Tony Martin live horen en als EddiePlaysBass dan in die zelfde post begint over Headless Cross. Ja dan wordt mijn brein zot want Headless Cross is voor mij misschien wel een van beste heavy metal platen ooit gemaakt.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en EddiePlaysBass

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
229
396
Als je én Tool én A7X én BMTH niet ziet zitten, vraag ik me eerlijk gezegd af wat dan wel.
We kunnen er met zijn allen lijstjes van een band of 100 gaan maken die ik ook liever zou zien😂 Ik heb hier ook helemaal niets mee. Echter snap ik echt wel dat dit voor veel mensen geweldige namen zijn en ook echte headliners. Dus ik hoop ook op een goede undercard en als die niet bevalt zijn er genoeg andere leuke festivals om te bezoeken. Ik vind het alleen wel een vreemde opmerking om te zeggen als je dit niet zitten wat dan wel. Niet iedereen is fan van deze bands. Niets geks aan lijkt mij?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
229
396
Ja, objectief gezien is Tool gewoon naast Rammstein de beste boeking die ze ooit hebben gehad. En misschien dat Tool zelfs op één staat met alle nieuwe bezoekers (oa @Brian en @RubenFrusciante ) met zich mee brengt. BMTH ook goed om de lijn van verjonging door te zetten. A7x vind ik verder niet heel speciaal als headliner, specialer dan Judas Priest, maar verder niet uitzonderlijk of iets dergelijks
Hier ben ik het helemaal mee eens. Voor het festival in de huidige tijd waarin er weinig headliners zijn een geweldige boeking. Ik zou met deze 3 headliners ook elders staan kijken waarschijnlijk maar voor GMM an sich gewoon een top boeking.
 

SebasPG24

Playlistbediener
3 mrt 2023
11
18
What are the chances that tomorrow they will announce almost the entire complete lineup? Because I think we're all sure that at least Tool will be announced.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.504
3.001
Graspop moet wel even iets veranderen aan hun website. De Engelse en Franse variant tonen de hashtag #GMM23 onder het logo op de website. De Nederlandse versie laat wel netjes #GMM24 zien. Jammer dat ik nu alleen dit kan ontdekken en niet ergens verborgen een update ofzo.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.634
5.070
Heb me hier wat GMM24 betreft nog niet/nauwelijks met de debatten bemoeid, deels wegens drukte (dit forum kan immers zeeën van tijd opslokken, wat logischerwijs ten koste gaat van werk- en privé-tijd), maar ik had ook niet zo'n zin om mezelf weer te kwellen met maandenlange onwetendheid.
De laatste jaren was dat toch wel frustrerend, dus ik dacht, laat ik maar eens rustig afwachten tot er iets concreets gaat gebeuren, wat nu dus het geval lijkt te zijn. :)

In de voorbije 280 pagina's zullen ongetwijfeld al vele namen de revue zijn gepasseerd, maar daar heb ik dus nauwelijks iets van gelezen (sorry.. 🤷‍♂️).
Deze week toch maar eens zelf wat research gedaan over kanshebbers, en ik kwam tot het 'afstreeplijstje' hieronder (geen herhalers, geen Alcatraz-gangers, wel enkele 'Werchter-namen', want je weet maar nooit).
Wat de geruchten over headliners betreft (Metallica, Tool, Aerosmith...): we zullen wel zien. ;)

1699964037451.png

Wishlist (uit bovenstaande namen):
Avantasia
Alestorm
Amorphis
Angus McSix
Avenged Sevenfold
Babymetal
Bad Religion
Beyond The Black
Blackbriar
Brothers Of Metal
Bruce Dickinson
Brutal Sphincter
Cradle Of Filth
Dimmu Borgir
Dropkick Murphys
Electric Callboy
Ensiferum
Extreme
Gloryhammer
Gutalax
HammerFall
Heilung
Kamelot
Kontrust
Kvelertak
Lacrimas Profundere
Nanowar Of Steel
Parasite Inc.
Rhapsody Of Fire
Rotting Christ
Septicflesh
Shores Of Null
Sonata Arctica
The Offspring
Uriah Heep
Urne
Visions Of Atlantis
Vola
Xandria
Zeal & Ardor
 
Laatst bewerkt:

won666

Support act
17 mei 2019
1.174
1.237
Geen Werchter update vandaag om 08 h. Dat zou al goed nieuws voor Graspop kunnen zijn
 

KazuyaYuza

Playlistbediener
19 okt 2023
23
22
Lichtelijk off-topic, maar toch ook weer niet:
Heeft er iemand de livestream VOD van Three Days Grace @Graspop 2023?
Heb deze in juni op YouTube gekeken om na te genieten, maar ondertussen staat ie niet meer op YouTube :(
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken