Amai, ik ben eindelijk weer bijgelezen. Hierbij heb ik wat meldingen, gedachtes en "levens"vragen die ik graag met jullie wil delen deze avond
1. Ik start met een "levensvraag". Wat ik me namelijk afvraag is hoe het dan zal zijn, als Tool komt, met de voorverkoop. Wetende dat ze eigenlijk ook hun eigen presale hebben, waarvoor fans nog eens dik betalen ook.
2. Die aankondiging van Pantera die vandaag ging gebeuren (iemand had het hier gisteren gepost) is ook effectief gebeurd maar lijkt weinig relevants voor Graspop te zijn. Is gewoon de aankondiging van een Amerikaanse tournee in februari 2024.
3. Ik vind dat eigenlijk wel leuk, als Tool zou komen. Geen mega fan van de band. Heb ze wel gezien op Rock Werchter enkele jaren geleden maar Sportpaleis heb ik aan me voorbij laten gaan. Vroeger best wel veel nar die band geluisterd eigenlijk, en op Werchter was het te lang geleden dat ik deftig had geluisterd om volledig er in te komen. Als Tool naar Graspop komt en niet overlapt met pakweg Sum 41 op de Jupiler stage (zo'n gedachten heb ik hier al gelezen dus) , dan ga ik mezelf dit keer veel beter inluisteren voor Tool
4. Even iedereen wat temperen. Het is NIET zeker dat Graspop morgen al met een aankondiging komt. Kan even goed woensdag zijn. Vorig jaar paste ze hun logo aan op dinsdag geloof ik en Motley Crue + Def Leppard werden aangekondigd geloof ik op donderdag. Nog één volledige volle dag er tussen dus. Als ik me goed herinneren kan. Of dat nu ook zo zal zijn dat weet ik natuurlijk niet.
5. In 2024 ben ik voor de eerste keer in vele jaren niet van plan een Graspop t-shirt of trui te kopen. Een eerlijke oprechte mening: ik vind de huisstijl dit jaar spuuglelijk. Maar als Tool en/of Metallica (of op zijn minst 4 andere bands van mijn wishlist) komen , dan vergeef ik het Graspop.
6. Hoe hard sommigen ook vinden dat er hier te hard gezeverd wordt (waaraan ik nu zelf aan het bijdragen ben, mijn excuses daarvoor), vorig jaar bereikte we pagina 279 reeds op 10 november! Dit jaar pas op 13 november. Het gaat dus veel minderer hard dan vorig jaar op dit moment, al heeft er een paar dagen hier echt wel een slechte sfeer gehangen (sorry dat ik het zeg maar het is gewoon zo) doordat iedereen gefrusteerd geraakte over het lange wachten van Graspop, daar waar we vorig jaar over vanalles en nog wat omtrent Graspop konden babbelen dankzij de "snelle" aankondigingen.
7. Nog een klein statistiekje om dit topic met vorig jaar te vergelijken: op 13 november vorig jaar bereikten we reeds pagina 293. Ik zal af en toe nog wat statistieken (zoals dit en punt 6) posten in dit forum maar enkele in combinatie met nuttige Graspop info
8. Beetje offtopic. Ik las een tijdje terug hier ook over levensvragen van mensen die zich afvragen hoelang op voorhand bands worden vast gelegd. Ik kan u zeggen dat ik zojuist een artikel gelezen heb dat Andy Copping (directeur van het Download festival) bijna de twee eerste headliners vast heeft voor de editie van 2025. Als we dan even zot mogen doen: ik gok dat Iron Maiden er tussen zit en ik hoop heel hard op Nightwish. Andere headliners die ik in 2025 verwacht (al dan niet op Graspop) zijn System Of A Down, Volbeat, Aerosmith (al zouden die ook nog ineens zot kunnen doen voor 2024) en een zotte reünie (Black Sabbath met Tony Martin en op gitaar een of andere virtuoos en dat Tony Iommi enkel in de bisnummers meespeelt zoals nu bij Judas Priest of misschien rond Linkin Park ofzo)