Graspop Metal Meeting 2024

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.168
4.314
Dat Tool een ‘acquired taste’ zou zijn, ben ik het overigens niet mee eens. Nummers als Aenima, Schism, Parabola vind ik vrij catchy riffs hebben.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Djeezes man als Tool al niet goed zou zijn voor Graspop. Waar ben je dan over aan het klagen eigenlijk. Die gaan misschien 2/3 festivals doen en is een gigantische metalact die overal ter wereld headlined of arena’s uitverkoopt. I mean…
Dat het een grote naam is zal niemand ontkennen. Maar het kan dat het niet je band is. Qua orginaliteit vind ik het bijvoorbeeld wel gaaf, het is een nieuwe grote naam. Zal ik vooraan staan? Nee, grote kans dat ik in een van de tenten sta, als ze komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Piebe71

Elf

Campingartiest
3 mrt 2023
83
104
En toch zijn er heel veel mensen die niet verder komen dan een 4/4 maatsoort. Wel eens het ritmegevoel van de gemiddelde festivalbezoeker gehoord met het mee klappen?
Tja Rammstein is veel moeilijkere muziek dan Tool, dat is duidelijk :ROFLMAO: . Nu ik nog eens naar Tool luister, vind ik dat Gojira en Tool wel wat van elkaar weghebben.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.403
6.687
Dat het een grote naam is zal niemand ontkennen. Maar het kan dat het niet je band is. Qua orginaliteit vind ik het bijvoorbeeld wel gaaf, het is een nieuwe grote naam. Zal ik vooraan staan? Nee, grote kans dat ik in een van de tenten sta, als ze komen.
Maar dat is echt helemaal prima, toch. Dat is iets anders dan mensen die zeggen dat het geen headliner is, ingegeven door het feit dat ze er zelf niets mee hebben.

Dat een band de één meer aanspreekt dan de ander, is inherent aan een festival. Maar laten we aub wel een klein beetje objectief blijven kijken naar de aankondigingen van de headliners.
 

sven.cr

Randprogramma
22 jan 2023
122
194
Dan zou ik denken dat er toch albums van A7X zijn die je kan waarderen, die pikken hun sound van zo veel verschillende bands dat er wel iets moet tussen zitten wat je leuk vindt. Vooral bij Hail to the King was de "invloed" van Metallica nogal flagrant.
en natuurlijk het nummer Coming Home op Hail To The King, wat echt zeker wel Iron Maiden invloeden heeft
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.176
1.237
Amai, ik ben eindelijk weer bijgelezen. Hierbij heb ik wat meldingen, gedachtes en "levens"vragen die ik graag met jullie wil delen deze avond

1. Ik start met een "levensvraag". Wat ik me namelijk afvraag is hoe het dan zal zijn, als Tool komt, met de voorverkoop. Wetende dat ze eigenlijk ook hun eigen presale hebben, waarvoor fans nog eens dik betalen ook.

2. Die aankondiging van Pantera die vandaag ging gebeuren (iemand had het hier gisteren gepost) is ook effectief gebeurd maar lijkt weinig relevants voor Graspop te zijn. Is gewoon de aankondiging van een Amerikaanse tournee in februari 2024.

3. Ik vind dat eigenlijk wel leuk, als Tool zou komen. Geen mega fan van de band. Heb ze wel gezien op Rock Werchter enkele jaren geleden maar Sportpaleis heb ik aan me voorbij laten gaan. Vroeger best wel veel nar die band geluisterd eigenlijk, en op Werchter was het te lang geleden dat ik deftig had geluisterd om volledig er in te komen. Als Tool naar Graspop komt en niet overlapt met pakweg Sum 41 op de Jupiler stage (zo'n gedachten heb ik hier al gelezen dus) , dan ga ik mezelf dit keer veel beter inluisteren voor Tool

4. Even iedereen wat temperen. Het is NIET zeker dat Graspop morgen al met een aankondiging komt. Kan even goed woensdag zijn. Vorig jaar paste ze hun logo aan op dinsdag geloof ik en Motley Crue + Def Leppard werden aangekondigd geloof ik op donderdag. Nog één volledige volle dag er tussen dus. Als ik me goed herinneren kan. Of dat nu ook zo zal zijn dat weet ik natuurlijk niet.

5. In 2024 ben ik voor de eerste keer in vele jaren niet van plan een Graspop t-shirt of trui te kopen. Een eerlijke oprechte mening: ik vind de huisstijl dit jaar spuuglelijk. Maar als Tool en/of Metallica (of op zijn minst 4 andere bands van mijn wishlist) komen , dan vergeef ik het Graspop.

6. Hoe hard sommigen ook vinden dat er hier te hard gezeverd wordt (waaraan ik nu zelf aan het bijdragen ben, mijn excuses daarvoor), vorig jaar bereikte we pagina 279 reeds op 10 november! Dit jaar pas op 13 november. Het gaat dus veel minderer hard dan vorig jaar op dit moment, al heeft er een paar dagen hier echt wel een slechte sfeer gehangen (sorry dat ik het zeg maar het is gewoon zo) doordat iedereen gefrusteerd geraakte over het lange wachten van Graspop, daar waar we vorig jaar over vanalles en nog wat omtrent Graspop konden babbelen dankzij de "snelle" aankondigingen.

7. Nog een klein statistiekje om dit topic met vorig jaar te vergelijken: op 13 november vorig jaar bereikten we reeds pagina 293. Ik zal af en toe nog wat statistieken (zoals dit en punt 6) posten in dit forum maar enkele in combinatie met nuttige Graspop info

8. Beetje offtopic. Ik las een tijdje terug hier ook over levensvragen van mensen die zich afvragen hoelang op voorhand bands worden vast gelegd. Ik kan u zeggen dat ik zojuist een artikel gelezen heb dat Andy Copping (directeur van het Download festival) bijna de twee eerste headliners vast heeft voor de editie van 2025. Als we dan even zot mogen doen: ik gok dat Iron Maiden er tussen zit en ik hoop heel hard op Nightwish. Andere headliners die ik in 2025 verwacht (al dan niet op Graspop) zijn System Of A Down, Volbeat, Aerosmith (al zouden die ook nog ineens zot kunnen doen voor 2024) en een zotte reünie (Black Sabbath met Tony Martin en op gitaar een of andere virtuoos en dat Tony Iommi enkel in de bisnummers meespeelt zoals nu bij Judas Priest of misschien rond Linkin Park ofzo)
 

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
126
187
I'm ready for tomorrow 🤘

Headliners 2024;
Thursday headliner South stage: TOOL - North stage: MACHINE HEAD
Friday headliner South stage: A7X - North stage: FIVE FINGER DEATH PUNCH
Saturday headliner South stage: QUEENS OF THE STONE AGE - North stage: BRING ME THE HORIZON
Sunday headliner South stage: JUDAS PRIEST - North stage: SABATON
 

Bijlagen

  • Tool Powertrip 2023.jpg
    Tool Powertrip 2023.jpg
    238,7 KB · Weergaven: 17

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.677
7.439
6. Hoe hard sommigen ook vinden dat er hier te hard gezeverd wordt (waaraan ik nu zelf aan het bijdragen ben, mijn excuses daarvoor), vorig jaar bereikte we pagina 279 reeds op 10 november! Dit jaar pas op 13 november. Het gaat dus veel minderer hard dan vorig jaar op dit moment, al heeft er een paar dagen hier echt wel een slechte sfeer gehangen (sorry dat ik het zeg maar het is gewoon zo) doordat iedereen gefrusteerd geraakte over het lange wachten van Graspop, daar waar we vorig jaar over vanalles en nog wat omtrent Graspop konden babbelen dankzij de "snelle" aankondigingen.

Sinds dat Tool met hun aankondiging kwam, was iedereen weer vrolijk. Viel mij ook op! :LOL:

Een van je andere punten; kan me niet voorstellen dat ze niet morgen mee gaan als ze Tool hebben. Als het woensdag was misschien, aangezien dat vaak een Werchter dag is. Maar Werchter heeft afgelopen vrijdag en maandag al twee knallers van formaat aan weten te kondigen, dus neem aan dat het nu gewoon direct aan Graspop is om te komen met de derde knaller in Belgisch festivalland
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en won666

Gebruikers die dit onderwerp bekijken