Graspop Metal Meeting 2024

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.567
3.275
Los van het feit dat dit in het Hardrock en Metal topic hoort; het heeft namelijk niets met GMM te maken. Dit soort zaken ( bij gebrek aan een andere omschrijving) blijven walgelijk en hebben niets met wat voor muziekbeleving dan ook te maken. Maakt dus niet uit of het over metal, dance of hardcore gaat. Je hebt elkaar gewoon te respecteren. Seksuele intimidatie is nooit en dan ook nooit acceptabel. 30 jaar geleden al niet en nu ook niet. Dit staat echt totaal los van welke boodschap een band ook op het podium doet! Wij als fans/metalheads/lotgenoten moeten ook altijd zorgen dat dit soort uitwassen van de maatschappij een halt toe worden geroepen.
Vrijheid is een groot goed. Dus bands met een bepaalde boodschap/uitstraling kunnen we niet gelijk veroordelen. Maar een ding is duidelijk!! We behandelen elkaar met respect. Of het nu blank, zwart ho of he is. Gewoon normaal tegen elkaar doen. Maar ook af en toe tong in cheek van elkaar accepteren. Niet alles is een aanval op elkaar of op elkaars afwijkingen/gedachtengoed. Juist de metalcommunity was altijd goed in elkaar accepteren.
Heel lang verhaal, maar dat is mijn gedachtengang over dit soort onderwerpen
Have fun! Metal up your ass and live on.!!!!💥🤘💪
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.591
4.335
Ze maken het iig niet zo bont als Manowar op Dynamo in 1999, die opzichtelijk dames op het podium dwongen dingen te doen die ze niet wilde doen. Aardschok schreef daar een terecht negatief verslag over en weken later werd de Aardschok editie met het betreffende verslag door Manowar leden op het podium van GMM kapotgescheurd met valse opmerkingen erbij. Wat een bende onmensen.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.567
3.275
En voor wat het waard is. Graag nu weer in topic. Dit soort discussies kan ook in het Hardrock en Metal topic. We hebben het hier toch over Graspop!!!! Of niet.
@wenteldave. Thnx. Je weet waar ik het over heb
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.097
8.215
Los van dat is het nummer 1987 van hun nieuwste album wel gewoon een tof nummer en spelen ze die hopelijk live komende zomer op de weide. Op hun eigen manier een mooie ode aan dat tijdperk aan muziek :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni

SebasPG24

Playlistbediener
3 mrt 2023
11
18
Last year I watched BMTH on Nova Rock and it was the best show of the festival.

Right now I finished their show from RAR this year and I see production is better and I think from next year to the end of their careers, they are headliners. I think they won’t accept lower positions.

So GMM bring those assholes to main stage next year!!!


Bekijk bijlage 6808
They are headliners or nothing. If they are at Graspop next year, this assholes are gonna be the best headliners ;)
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.591
4.335
En voor wat het waard is. Graag nu weer in topic. Dit soort discussies kan ook in het Hardrock en Metal topic. We hebben het hier toch over Graspop!!!! Of niet.
@wenteldave. Thnx. Je weet waar ik het over heb

On topic dan: overlap met Copenhell is ieder jaar zeer groot, dus daar zie je al een deel vd line-up terug. GMM was met Machine Head al voor 2024 bezig en vorig jaar was een exclusive. Zou zomaar een herhaling kunnen worden. Avenged Sevenfold 100% headliner. Hopelijk Cult Of Luna hoge spot in de Marquee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.097
8.215
Genoeg moois voor iedereen te vinden op de verschillende festivals; doe mij maar onder andere Pretty Maids, Bruce Dickinson en HammerFall van CopenHell dan
 
  • Leuk
Waarderingen: Piet en MarcoReusel

prins

Dagopener
9 nov 2019
559
681
(wat je er ook van vind) een band die ik wel mis en toch had verwacht in alle aankondigingen van afgelopen week is within tempation, een band die vaak ook wel op diverse festivals staat.
 
  • Thinking
Waarderingen: redbaron

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
130
202
Ze maken het iig niet zo bont als Manowar op Dynamo in 1999, die opzichtelijk dames op het podium dwongen dingen te doen die ze niet wilde doen. Aardschok schreef daar een terecht negatief verslag over en weken later werd de Aardschok editie met het betreffende verslag door Manowar leden op het podium van GMM kapotgescheurd met valse opmerkingen erbij. Wat een bende onmensen.
Dit is ook de enige reden waarom ik afgehaakt ben van Manowar. Nooit vergeten, was 1998, in de Vooruit te Gent, constant werd het optreden stil gelegd om vrouwen te ronselen backstage. Enorm degoutant!!! Laatste keer dat ik ze gezien heb, pijnlijk, was fan van het eerste uur, heb hun 1ste Europese optreden in zaal Maekeblyde te Poperinge nog gezien met Alcatrazz in het voorprogramma.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.482
8.135
(wat je er ook van vind) een band die ik wel mis en toch had verwacht in alle aankondigingen van afgelopen week is within tempation, een band die vaak ook wel op diverse festivals staat
Verwachting was denk ik juist dat die in 2024 in het najaar hun eigen zaal tour doen en in 2025 de festivals af gaan?
 
  • Leuk
Waarderingen: Reislustig

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.482
8.135
Bands waar ik het meest op hoop dat die nog tourplannen bekendmaken voor volgende zomer zijn Lamb of God en Falling in reverse

Lamb of god
zou ik heel graag weer eens op Graspop zien, had ze eigenlijk in 2023 wel verwacht.

Falling in reverse staan bovenaan mijn lijstje van bands die ik nog niet live heb gezien en graag eens wil zien. Zijn ook verdomd populair momenteel door Tiktok geloof ik dus als ze eens de festivals afgaan zie ik die wel hoge spots pakken.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.789
2.515
Oké ik spring heel even laat op de bus, maar hier moest ik nog even op reageren.

VERS VAN DE PERS

Omdat de organisator vernieuwend wil zijn en alle "bekende headlinende metal / rock artiesten of op andere festivals zijn
of omdat de verzorgers en rollator / rolstoel reparateurs geen vrij krijgen van thuis slaat GMM een nieuwe weg in.

"Na het succes van HELLmut vorig jaar trekken we dit jaar door en zullen de mainstages laten bezetten door metal en rock zingende sterren uit de Benelux"

Donderdag zullen Samson en Gert "Motorhead" en K3 "babymetal" het Fesitval afsluiten
Vrijdag Frans Bauer "Rammstein en Bart Peters "Sabaton"
Zaterdag (primeur) een AI hologram van Bobbejaan Schoepen die Slayer doet en Clouseau "Iron Maiden"

Zondag sluiten HellMut en de Toppers "Bon Jovi/Europe/Whitesnake medley" het festival af

Vooral over de Samson & Gert: ‘k heb onlangs een nummer gehoord en ik dacht meteen, zo klinkt het als Samson beslist om in de metal-scene te gaan. Geniet en enjoy:

 
  • Leuk
Waarderingen: Wardibal en SulpherSouls

festivalryo

Support act
9 feb 2019
861
1.711
Falling in reverse staan bovenaan mijn lijstje van bands die ik nog niet live heb gezien en graag eens wil zien. Zijn ook verdomd populair momenteel door Tiktok geloof ik dus als ze eens de festivals afgaan zie ik die wel hoge spots pakken.
I think the biggest issue is that many of the mainstream festivals won't book them because of Ronnie's political views (which we don't need to debate here).
For example Rock Am Ring Fans didn't take too kindly to this year's Pantera or 5FDP announcements.

I think a EU festival tour isn't really a top priority for the band right now. Which is a shame because I'd really like to see them.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Loek123

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.721
3.545
Graag nu weer in topic. Dit soort discussies kan ook in het Hardrock en Metal topic. We hebben het hier toch over Graspop!!!! Of niet.
Als praten over een mogelijke graspop-band waarbij forumleden hun meningen geven over de vorige performance OP GRASPOP (en hen naar aanleiding daarvan wel of niet willen op het festival) niet meer on topic is, dan kan je beter elk festivaltopic sluiten tot aan de eerste aankondiging lijkt me...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.462
11.433
Verschrikkelijk dat Steel Panther.. gaat ook een veel te hoge spot opeisen op de mainstage waar veel meer waardige acts konden staan. Ik wil die band erg graag negeren maar wordt moeilijk zo
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr en Jamel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.097
8.215
Verschrikkelijk dat Steel Panther.. gaat ook een veel te hoge spot opeisen op de mainstage waar veel meer waardige acts konden staan. Ik wil die band erg graag negeren maar wordt moeilijk zo

In 2022 stonden ze om 14:45 op de mainstage; dat is toch niet zo hoog?
 

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
314
785
Bands waar ik het meest op hoop dat die nog tourplannen bekendmaken voor volgende zomer zijn Lamb of God en Falling in reverse

Lamb of god
zou ik heel graag weer eens op Graspop zien, had ze eigenlijk in 2023 wel verwacht.

Falling in reverse staan bovenaan mijn lijstje van bands die ik nog niet live heb gezien en graag eens wil zien. Zijn ook verdomd populair momenteel door Tiktok geloof ik dus als ze eens de festivals afgaan zie ik die wel hoge spots pakken.
FiR zou ik echt een moord voor doen! Maar die gaan net zo'n commentaar krijgen als FFDP, het is geen geliefde band. Zonde, want het is een enorm getalenteerde band met een waslijst aan topnummers. Ik verwacht ze voorlopig niet in Europa eigenlijk

Als ik dan een wens mag uitspreken; We Butter The Bread With Butter
Geen idee of ze touren, maar lijkt me hilarisch on live te zien.
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
325
668
I think the biggest issue is that many of the mainstream festivals won't book them because of Ronnie's political views (which we don't need to debate here).
For example Rock Am Ring Fans didn't take too kindly to this year's Pantera or 5FDP announcements.
In case of Pantera or 5FDP, booking those bands is probably worth antogonizing some people, since the bands are still huge and popular. I don't think Falling in Reverse is big enough to merit that risk for a festival. And Radke seems to be even more unpleasant than Anselmo or Moody, which is quite an achievement in itself.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.482
8.135
Toch heb ik de indruk dat Graspop niet zo snel een band niet boekt om dat soort redenen
As I lay dying en Pantera stonden er ten slotte dit jaar nog
tenzij ze geen tour rond krijgen omdat andere festivals daar moeilijker om doen inderdaad
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Gebruikers die dit onderwerp bekijken