Graspop Metal Meeting 2024

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
305
633
Het vermakelijkste aan Steel Panther is hun Crazy Train cover en bijhorende erg geslaagde Ozzy-imitatie. Voor de rest zijn het ook steeds weer diezelfde ingestudeerde grapjes die ze al jaren maken.
 
  • Winning
Waarderingen: Koekdoos

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Ik had ook wel wat plaatsvervangende schaamte de laatste keer toen ze die Aziatisch dame op het podium riepen terwijl ze Asian Hooker zongen.
Aan de ene kant....je weet wat voor reputatie zo'n band heeft.
aan de andere kant: Aziatische hoer is wel een erg banaal en ordinair nummer.
Maarja...het is een tribute op het glamgenre.
Je kunt het shockerend, schaamteloos of racistisch vinden...het feit is dat sommige acts hierbij floreren...voornamelijk bij puberaal publiek. Kijk naar Hans Teeuwen...die vond ik toen ik 16 was ook een stuk leuker.
Men kan de pet gaan opzetten van de pedagoog, maar een motto van het genre is "sex drugs and rocknroll".
Het vindt zijn oorsprong in rebeliteit, verzet en alles doen wat het burgerschap/god verboden heeft. Liederen over seks, drank, gokken, satanisme, moorden, verkrachten, stervende feutus, verbranden van heilige boeken, zelfverminking..het komt allemaal voor.
Dus....misschien zitten er verwerpelijke onderwerpen voor je bij...maar dat is het festival waar je naar toe gaat. Niemand zegt dat je niet naar pinkpop mag gaan.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.404
6.693
Aan de ene kant....je weet wat voor reputatie zo'n band heeft.
aan de andere kant: Aziatische hoer is wel een erg banaal en ordinair nummer.
Maarja...het is een tribute op het glamgenre.
Je kunt het shockerend, schaamteloos of racistisch vinden...het feit is dat sommige acts hierbij floreren...voornamelijk bij puberaal publiek. Kijk naar Hans Teeuwen...die vond ik toen ik 16 was ook een stuk leuker.
Men kan de pet gaan opzetten van de pedagoog, maar een motto van het genre is "sex drugs and rocknroll".
Het vindt zijn oorsprong in rebeliteit, verzet en alles doen wat het burgerschap/god verboden heeft. Liederen over seks, drank, gokken, satanisme, moorden, verkrachten, stervende feutus, verbranden van heilige boeken, zelfverminking..het komt allemaal voor.
Dus....misschien zitten er verwerpelijke onderwerpen voor je bij...maar dat is het festival waar je naar toe gaat. Niemand zegt dat je niet naar pinkpop mag gaan.
Wat is dit voor flauwekul? Er zit een groot verschil tussen artistieke controverse en een jonge vrouw ten overstaan van tienduizenden mensen uitmaken voor 'Aziatische hoer'. Dat sommige acts in de metalscene voor het schokeffect gaan, betekent niet dat alles dan maar geoorloofd is.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.456
4.618
Weet iemand eigenlijk waarom Blind Guardian vrijwel nooit te zien is op GMM?
Ik denk dat ze gewoon nooit het juni major circuit aandoen. Het kan geen toeval zijn dat ze de andere grote festivals in de buurt ook niet aandoen, denk dat het niet met Graspop specifiek te maken heeft
 

SneakyDevill

Playlistbediener
6 okt 2017
35
65
Wat is dit voor flauwekul? Er zit een groot verschil tussen artistieke controverse en een jonge vrouw ten overstaan van tienduizenden mensen uitmaken voor 'Aziatische hoer'. Dat sommige acts in de metalscene voor het schokeffect gaan, betekent niet dat alles dan maar geoorloofd is.
Ja precies, zo komt Graspop over als een racistisch en vrouwonvriendelijk festival 🤔 is nou ook niet het vooroordeel dat we als metalheads willen hebben nee.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Wat is dit voor flauwekul? Er zit een groot verschil tussen artistieke controverse en een jonge vrouw ten overstaan van tienduizenden mensen uitmaken voor 'Aziatische hoer'. Dat sommige acts in de metalscene voor het schokeffect gaan, betekent niet dat alles dan maar geoorloofd is.
Noem het flauwekul. Ik noem het onsmaakvol. Maar het werkt wel degelijk. We hebben het er weer over. Aandacht is aandacht.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.404
6.693
Noem het flauwekul. Ik noem het onsmaakvol. Maar het werkt wel degelijk. We hebben het er weer over. Aandacht is aandacht.
Nou, het werkt... Met alle respect, maar je moet wel een ontzettende kronkel in je kop hebben als je nu denkt 'goh, dat Steel Panther! Die discrimineren Aziatische vrouwen. Daar ga ik volgende keer dus mooi vooraan staan!'.
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Vrouwonvriendelijke of racistische shit heeft nooit "echt" gewerkt. Steel Panther werkt als 'grap & grol' band voor een paar jaar en is daarna afgeschreven. Wat jammer is, want het zijn wel goede muzikanten.

Op de manier van Motley Crue ga ik vooral slecht omdat die het echt nodig vinden tiddies en bitches te vragen voor vermaak. Steel Panther kan zonder.

In ander nieuws: Rock Circus heeft al voor volgend jaar 3 namen. Sepultura, Jinjer en Obituary. Waar blijft GMM toch?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Vrouwonvriendelijke of racistische shit heeft nooit "echt" gewerkt. Steel Panther werkt als 'grap & grol' band voor een paar jaar en is daarna afgeschreven. Wat jammer is, want het zijn wel goede muzikanten.

Op de manier van Motley Crue ga ik vooral slecht omdat die het echt nodig vinden tiddies en bitches te vragen voor vermaak. Steel Panther kan zonder.

In ander nieuws: Rock Circus heeft al voor volgend jaar 3 namen. Sepultura, Jinjer en Obituary. Waar blijft GMM toch?
is dat volgend jaar weer in november?
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Nou, het werkt... Met alle respect, maar je moet wel een ontzettende kronkel in je kop hebben als je nu denkt 'goh, dat Steel Panther! Die discrimineren Aziatische vrouwen. Daar ga ik volgende keer dus mooi vooraan staan!'.
Dat is te simpel. No offence.
Het gaat helemaal niet over de boodschap. Het gaat om de aandacht.
Je kunt het vergelijken met Trump, Israel o.i.d. Hoe vaker een gedoetje, hoe meer naamsbekendheid. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, de "zuivering" van de naam komt daarna. Het gaat om.schreeuwen en "gezien worden".
 
Laatst bewerkt:

won666

Support act
17 mei 2019
1.176
1.237
Nou, het werkt... Met alle respect, maar je moet wel een ontzettende kronkel in je kop hebben als je nu denkt 'goh, dat Steel Panther! Die discrimineren Aziatische vrouwen. Daar ga ik volgende keer dus mooi vooraan staan!'.
Ik ben zelf geen Nederlander of Belg van oorsprong (wat dan wel gaat nu even niemand iets aan). En ja ik was gekwetst door de uitspraken van Phil Anselmo. Maar ben toch dit jaar naar Pantera gaan kijken. En ervoor naar zijn andere Pantera projecten. De eerste keer met The Illegals die 100 percent pure kracht van het display (of hoe die naam ook al weer was) spelen was de eerste keer sinds zijn uitspraken dat ik nog eens Pantera hoorde. Ik had het er moeilijk maar feit is dat ik Pantera al graag hoorde nog voor Phil's uitval.

Daarom zou ik het van mezelf raar vinden nu ook geen Steel Panther te gaan zien als blijkt dat "ook zij" racisten blijken te zijn. Tenslotte luisterde ik die muziek al in 2006. Toen die denk ik zelfs nog nooit in Europa hadden gespeeld en YouTube nog niet bestond. Trouwens het is een band die zoinzo niet serieus genomen moet worden. Het is en blijft een parodie die zelfs met Motley Crue ambras maakt. Hun haar is zelfs vals bij drie van de vier! Slechts een bandlid draagt geen pruik. Over fake gesproken.

Dat verhaal over Manowar had ik nooit eerder gehoord. Wel een verhaal over dat een van de leden niet kon spelen of zoiets en vervangen werd. En ze wilden dat uitleggen aan het publiek en iemand van de organisatie moest het vertalen naar Nederlands omdat Manowar wou dat iedereen het goed verstond. En daarbij werd "he can still fuck like a beast" vertaald als "en ij kan nog goe poepe!". En daarmee lag ik strijk. Maar ik was er zelf niet bij, ik zat toen waarschijnlijk wiskunde oefeningetjes te maken in de klas bij meester Stefaan of ik was rustig Tik Tak aan het kijken ofzo. Of ik sliep al met mijn donsdeken van Pokémon over mij.
Maar dat verhaal dat ik nu lees over dat verplichten van die blote borsten valt me tegen. Al een geluk dat ze niet deden in Oberhausen toen ik ze daar ben gaan zien. Als ik dat op voorhand had geweten had ik er nooit een ticket apart voor gekocht denk ik. Net als dat ik nooit een ticket zou kopen apart voor Pantera. En net als dat ik mijn ticket voor Lindemann (in december in de Lotto Arena) zou hebben verkocht als de beschuldigingen waar bleken te zijn.
Of ik nog een ticket apart voor Steel Panther zou kopen nu ik weet over die ene vrouw en dergelijke? Feit is dat Steel Panther zich zelf niet eens serieus neemt. Iets wat Manowar en Pantera wel heel hard doen. En dat ik nog altijd niet weet wat er juist gebeurd is. Ik stond er waarschijnlijk wel bij maar heb tijdens SP hun gelul tussen door vaak meer aandacht voor mijn gsm dan voor het podium. Want zoals iemand hier zegt: ze maken al 20 jaar lang steeds dezelfde flauwe moppen inderdaad en ik had ze voor m'n eerste keer Graspop met hun ook al meerdere keren gezien.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Daarom zou ik het van mezelf raar vinden nu ook geen Steel Panther te gaan zien als blijkt dat "ook zij" racisten blijken te zijn.
Tja. We leven in een tijd dat er geen streamingdienst meer een gemiddelde vriendengroep kan tonen zonder racistisch te zijn. Voortaan moet er in een vriendengroep minstens een homostel zijn met een donkere en aziatische partner en een lesbisch stel met arabische en blanke vrouw met dwerggroei, een genderneutraal zoon en een roodharige dochter met autisme en hoogbegaafdheid. Wat ja.. we willen niemand buitensluiten.
Maar wat is nu racistischer? Dwangmatig alle minderheden afkruisen, of een gemiddelde vriendengroep tonen...

Maar goed ik dwaal af.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.533
Tja. We leven in een tijd dat er geen streamingdienst meer een gemiddelde vriendengroep kan tonen zonder racistisch te zijn. Voortaan moet er in een vriendengroep minstens een homostel zijn met een donkere en aziatische partner en een lesbisch stel met arabische en blanke vrouw met dwerggroei, een genderneutraal zoon en een roodharige dochter met autisme en hoogbegaafdheid. Wat ja.. we willen niemand buitensluiten.
Maar wat is nu racistischer? Dwangmatig alle minderheden afkruisen, of een gemiddelde vriendengroep tonen...

Maar goed ik dwaal af.
Een pakket namen kan niet snel genoeg komen.
 

Wardibal

Randprogramma
16 feb 2022
212
401
Wanneer je andere beperkt in hun grenzen dan ga je te ver...

Maar laat ons een kat een kat noemen. Steel panther is een comedyshow op glamrock. Platvloer: Ja - leuk: zeker - erover: bij momenten ....
Ben ik dan een vrouwdenegrerende persoon, nee. Ik ben Ward een metalfan die wacht op namen?
 

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
358
516
I think the biggest issue is that many of the mainstream festivals won't book them because of Ronnie's political views (which we don't need to debate here).
For example Rock Am Ring Fans didn't take too kindly to this year's Pantera or 5FDP announcements.

I think an EU festival tour isn't really a top priority for the band right now. Which is a shame because I'd really like to see them.
Fans and festival didn't have a problem with Pantera. The problem was Die Toten Hosen, because of them Pantera was cancelled
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.431
642
Oké ik spring heel even laat op de bus, maar hier moest ik nog even op reageren.



Vooral over de Samson & Gert: ‘k heb onlangs een nummer gehoord en ik dacht meteen, zo klinkt het als Samson beslist om in de metal-scene te gaan. Geniet en enjoy:

Eerste keer dat ik dit nummer hoorde, moest ik gelijk aan Samson denken, heel mooi dat ik niet de enige ben 😂
 
  • Geweldig
Waarderingen: jonasvh

Gebruikers die dit onderwerp bekijken