Graspop Metal Meeting 2024

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.437
2.995
Hopenlijk voor ons allen nu op naar een week met goed nieuws en een fijne line up.
Voor iedereen hoop ik op genoeg bands om een heel weekend door te komen. Of het nu Glam, Death, Trash, Doom, Nu, Speed, Classic en alle andere metalen smaken zijn.
Op naar een announce week!!!!!
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.065
2.722
Dat zegt waarschijnlijk meer over de mensen in uw groep, dan de editie met Rammstein.
De dag van Rammstein was binnen no-time uitverkocht.
Het probleem van zo'n grote headliner, is dat iedere cent maar één keer kan worden uitgegeven. Dus niet iedereen liep warm voor Deep Purple en Evanescene als headliners. Scorpions en Sabaton erbij zetten als headliners op zondag was toen een redelijk goede zet.
Alle dagen waren ook uitverkocht, maar de dag van Rammstein ver voor de andere dagen.
Dat dagen vrijwel altijd uitverkopen op graspop is eigenlijk al een reden waarom Metallica, AC/DC, Greenday, of (op herhaling) Rammstein niet (snel) gaat gebeuren.
Ik weet niet wanneer de dag met Rammstein uitverkocht was, maar ik denk niet dat dat zo snel ging.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.787
7.628
Ik weet niet wanneer de dag met Rammstein uitverkocht was, maar ik denk niet dat dat zo snel ging.

Die vrijdag was blijkbaar pas een week vooraf uitverkocht.

"Met nog nét iets minder dan een week te gaan tot Graspop Metal Meeting komt er groot nieuws, en voor sommige mensen misschien ook minder goed nieuws, uit het kamp van het festival. De organisatie van GMM laat weten dat vrijdag 16 juni volledig uitverkocht is."
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Dat zegt waarschijnlijk meer over de mensen in uw groep, dan de editie met Rammstein.
De dag van Rammstein was binnen no-time uitverkocht.
Het probleem van zo'n grote headliner, is dat iedere cent maar één keer kan worden uitgegeven. Dus niet iedereen liep warm voor Deep Purple en Evanescene als headliners. Scorpions en Sabaton erbij zetten als headliners op zondag was toen een redelijk goede zet.
Alle dagen waren ook uitverkocht, maar de dag van Rammstein ver voor de andere dagen.
Dat dagen vrijwel altijd uitverkopen op graspop is eigenlijk al een reden waarom Metallica, AC/DC, Greenday, of (op herhaling) Rammstein niet (snel) gaat gebeuren.
Rare diss maar oke, ja duh de mensen in mijn groep zijn metal fans en niet perse Rammstein fans.

Dat is wat ik bedoelde te zeggen: Festival mensen zijn niet "flavour of the week" types. Tenminste niet op GMM.

Graspop kan ook besluiten meer weekend tickets beschikbaar te stellen he. Mensen doen hier net alsof zo'n fesrival organisatie niet fluide kan zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
149
311
Dat is wat ik bedoelde te zeggen: Festival mensen zijn niet "flavour of the week" types. Tenminste niet op GMM.

Ik weet het niet, ik heb net de indruk dat GMM de laatste jaren ook festival-liefhebbers aantrekt. Het soort dat "voor de festivalsfeer" komt en het amper boeit welke bands er zijn. Als daar bovenop dan fans komen van 1 specifieke band (zoals bij Pinkpop gebeurde toen de Stones er speelden, om es een dwarsstraat te noemen) krijg je gewoon een heel andere festivalbeleving.
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr en PreFXDesigns

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
258
525
Ah dat had ik gemist. Ik ben er ook haha. Ben het met je eens, was een goede show van powerwolf, terwijl ik laatste keer op Graspop ook minder interessant vond (want het was hetzelfde als de vorige keer). Ben heel benieuwd naar electric callboy. Hoop dat die als ze op Graspop staan ook een goede positie krijgen
Kom net thuis van Rock Circus, kan jullie vertellen dat Electric Callboy het aankan om headliner te zijn. Was één groot feest, de hele zaal ging er in mee. Heerlijke show gezien! Ook Epica was goed. Geen headliner denk ik maar vind ze persoonlijk sterker dan genregenoten Within Temptation. Imminence mag ook komen van mij. Lorna Shore stond er dit jaar ook al maar zou ook nog een keertje mogen komen, heel goed ook!
 

Nutellica

Campingartiest
3 apr 2023
96
274
Kom net thuis van Rock Circus, kan jullie vertellen dat Electric Callboy het aankan om headliner te zijn. Was één groot feest, de hele zaal ging er in mee. Heerlijke show gezien! Ook Epica was goed. Geen headliner denk ik maar vind ze persoonlijk sterker dan genregenoten Within Temptation. Imminence mag ook komen van mij. Lorna Shore stond er dit jaar ook al maar zou ook nog een keertje mogen komen, heel goed ook!
Hear hear!
Lorna shore heeft mij omver geblazen! Wat een energie, emotie en virtuositeit.
Epica was inderdaad veel minder k¥t dan within temptation.
Callboy was n feest! De perfecte mix tussen foute muziek en goede metal. Zie ze graag afsluiten op GMM24.
 

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
361
519
Just got home from Rock Circus and can tell you that Electric Callboy can handle being a headliner. It was one big party, the whole room went along with it. Saw a wonderful show! Epica was also good. I don't think they are a headliner, but personally I think they are stronger than their peers Within Temptation. Imminence can also come from me. Lorna Shore was also there this year but could come again, very good indeed!
Electric Callboy are great live band, but not yet a headliner, especially not for Graspop.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.665
Electric Callboy are great live band, but not yet a headliner, especially not for Graspop.
Ja ik ben er inmiddels mee gestopt om er wat van te zeggen dus fijn dat jij het wel doet. EC is leuk bezig maar met de korte trackrecord absoluut nog geen headliner op Graspop, kom op mensen. Alestorm heeft een veel groter bereik en heeft dat ook nog niet gered. En band die een leuk feestje kan bouwen is niet direct een headliner
 

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
276
463
Ja ik ben er inmiddels mee gestopt om er wat van te zeggen dus fijn dat jij het wel doet. EC is leuk bezig maar met de korte trackrecord absoluut nog geen headliner op Graspop, kom op mensen. Alestorm heeft een veel groter bereik en heeft dat ook nog niet gered. En band die een leuk feestje kan bouwen is niet direct een headliner

Op Alcatraz hebben ze alvast bewezen dat ze zeker nog niet klaar zijn voor een headliner spot...
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
264
407
Electric Callboy are great live band, but not yet a headliner, especially not for Graspop.
Persoonlijk vind ik ze inderdaad nu nog geen headliner. Als ze niet ja elk nummer 2 minuten praten zou dat de show beter maken (mijn persoonlijke mening). Als ze 2 of 3 nummers en dan wat praten zou dat beter zijn. Als ze dat beter doen zie ik ze echt wel als de south stage headliner volgend jaar.
Bij rock circus was het in elk geval een hele gave band en een hele goeie show (op dat ene puntje na😉)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.665
Ik waardeer jullie enthousiasme voor EC echt maar ik kan er echt met mijn pet niet bij hoe die band omhoog wordt gepraat richting headliner dit jaar/volgend jaar. Er zijn zoveel betere bands met veel breder aansprekend materiaal die we hier massaal afserveren als headliner. Denk bijvoorbeeld aan Bullet for My Valentine, In Flames, Alestorm, Kreator, Lamb of God. Bands die al decennia bezig zijn en waar de hele wei enkele nummers van mee kan zingen. Maar godbetert EC mag na 1,5 leuk nummer wel headliner zijn. Een feesttent met 10k publiek laten feesten is echt iets heel anders dan een wei met 55k mensen vermaken. 15k op Alcatraz luktte ze al niet.

En nu houd ik op..
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
Ik waardeer jullie enthousiasme voor EC echt maar ik kan er echt met mijn pet niet bij hoe die band omhoog wordt gepraat richting headliner dit jaar/volgend jaar. Er zijn zoveel betere bands met veel breder aansprekend materiaal die we hier massaal afserveren als headliner. Denk bijvoorbeeld aan Bullet for My Valentine, In Flames, Alestorm, Kreator, Lamb of God. Bands die al decennia bezig zijn en waar de hele wei enkele nummers van mee kan zingen. Maar godbetert EC mag na 1,5 leuk nummer wel headliner zijn. Een feesttent met 10k publiek laten feesten is echt iets heel anders dan een wei met 55k mensen vermaken. 15k op Alcatraz luktte ze al niet.

En nu houd ik op..
Je kunt er wel een subjectief verhaaltje van maken maar feit is dat Electric Callboy meer tickets verkoopt dan alle bands in je lijstje, dat lijkt me uiteindelijk toch datgene dat telt?
Puur qua ticketverkoop zijn ze gewoon even groot als Ghost, Parwkay Drive, Gojira daar kun je gewoon niet omheen. Ze zijn gewoon een Afas band.
Bands als BFMV, In Flames, Lamb of god verkopen met moeite de helft daarvan
ze hebben inderdaad niet de legacy status daar heb je gelijk in
al zie ik ze ook wel gewoon als sub staan, lijkt me ook prima.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.665
Je kunt er wel een subjectief verhaaltje van maken maar feit is dat Electric Callboy meer tickets verkoopt dan alle bands in je lijstje, dat lijkt me uiteindelijk toch datgene dat telt?
Puur qua ticketverkoop zijn ze gewoon even groot als Ghost, Parwkay Drive, Gojira daar kun je gewoon niet omheen. Ze zijn gewoon een Afas band.
Bands als BFMV, In Flames, Lamb of god verkopen met moeite de helft daarvan
ze hebben inderdaad niet de legacy status daar heb je gelijk in
al zie ik ze ook wel gewoon als sub staan, lijkt me ook prima.
Je kan het een subjectief verhaal noemen, ik vind de enthousiaste meningen over EC juist subjectief. We hebben hier al vaker vastgesteld dat verkoop van zaalshows geen absolute graadmeter is voor verkoop van festivaltickets. En Graspop is bij uitstek een festival dat niet meegaat in hypes qua positie op de poster en het festival, legacy is meer bepalend dan (tijdelijke) hype om hoog te staan. Judas Priest, Alice Cooper of Rob Zombie verkopen ook geen Ziggo maar staan wel hoog. Dus juist op Graspop vind ik legacy een objectief argument om mee te wegen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken