Graspop Metal Meeting 2024

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.329
7.749
Gezien we het hier laatst daarover hadden
Dit weekend heeft BMTH Kingslayer samen met Babymetal gedaan in Japan. Dus dat doen ze toch!
Dat zou ik wel willen zien!
Holy shit dat is vet!
Komop graspop boek die bands op dezelfde dag please
 

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
151
313
Was je wel bij die show van sabaton? Sabaton 2022 in mijn ogen één van de beste festival afsluitende shows die Graspop ooit heeft gehad, de band had een ontzettend uitgebreide show met flamenwerpers, andere pyro, vuurwerk etc etc.
Het kan je ding niet zijn, maar die editie was wel in stijl afgesloten.

Eens. Ik ben geen Sabatonfan (echt niet) maar ik vond het een heel sterke afsluiter en heb er toen oprecht van genoten. Maar ik ben nog steeds geen fan 😁
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
262
530
2023 was verre van het beste jaar. En dat is niet alleen mijn bescheiden mening.

2018 was een topjaar, 2017 niet het sterkste jaar maar Rammstein was natuurlijk uniek, 2016, 2012 waren erg sterk.
Niet alleen jouw mening misschien, maar het is wel jouw mening. Mijn mening: 2023 was top, headliners vrijdag-zaterdag waren absurd goed. Reken Pantera ook tot een headliner, vond van de 5 Slipknot de minste. En dat zegt ook wel wat.

Wat maakte 2018 dan zo bijzonder volgens jou? Stonden leuke bands hoor, maar ook veel ‘huisbands’. 2023 had Gojira, Machine Head en Pantera als bijzondere headliners (voor het eerst headliner, voor het eerst in lange tijd weer op EU festival, voor het eerst in 20 jaar weer actief). 2018 had GnR die voor het eerst weer samen waren gekomen. Wat was er nog meer uitzonderlijk aan 2018?
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.885
7.882
Niet alleen jouw mening misschien, maar het is wel jouw mening. Mijn mening: 2023 was top, headliners vrijdag-zaterdag waren absurd goed. Reken Pantera ook tot een headliner, vond van de 5 Slipknot de minste. En dat zegt ook wel wat.

Wat maakte 2018 dan zo bijzonder volgens jou? Stonden leuke bands hoor, maar ook veel ‘huisbands’. 2023 had Gojira, Machine Head en Pantera als bijzondere headliners (voor het eerst headliner, voor het eerst in lange tijd weer op EU festival, voor het eerst in 20 jaar weer actief). 2018 had GnR die voor het eerst weer samen waren gekomen. Wat was er nog meer uitzonderlijk aan 2018?

Ayreon was uitzonderlijk! Daarnaast vond ik persoonlijk The Darkness een hoogtepunt van die editie, maar als je het breed trekt waren denk ik Ayreon en A Perfect Circle uniek, en ik zag een Jonathan Davies hoog op het affiche staan? Geen idee, maar misschien ook speciaal

Sowieso, Judas Priest niet als headliner is iets waar velen hier heel gelukkig van worden, maar dat is vooral even een flauwe grap
 
  • Leuk
Waarderingen: Akephalos

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Niet alleen jouw mening misschien, maar het is wel jouw mening. Mijn mening: 2023 was top, headliners vrijdag-zaterdag waren absurd goed. Reken Pantera ook tot een headliner, vond van de 5 Slipknot de minste. En dat zegt ook wel wat.

Wat maakte 2018 dan zo bijzonder volgens jou? Stonden leuke bands hoor, maar ook veel ‘huisbands’. 2023 had Gojira, Machine Head en Pantera als bijzondere headliners (voor het eerst headliner, voor het eerst in lange tijd weer op EU festival, voor het eerst in 20 jaar weer actief). 2018 had GnR die voor het eerst weer samen waren gekomen. Wat was er nog meer uitzonderlijk aan 2018?
Ozzy was redelijk uitzonderlijk? Verder zie ik gewoon veel sterke sub-bands en goede afwisseling. Ik ga zelf niet zo goed op rollator rock en glam-boomers die op het podium "show me dem titties" staan te schreeuwen. Def Leppard deed het van wat ik hoorde redelijk, maar ik stond volgens mij bij Kreator.

Het was dit jaar niet slecht, maar ook zeker niet bijzonder. Disturbed doet elke keer hetzelfde, GnR moet gewoon instrumentaal gaan spelen, Behemoth werkt niet overdag in de zon en zo zijn er nog wel wat meer aanmerkingen. Heel veel 'net niet' voor mijn gevoel. En dan vooral de zondag was compleet ruk op mainstage.

Voor de zaterdag heb je dan wel wat leuks op de main, maar Pantera is eigenlijk maar Pan.... en de rest ontbreekt en volgens mij waren bij Slipknot er ook meerdere afwezig. Oftewel, veel 'net niet'.
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
262
530
Ayreon was uitzonderlijk! Daarnaast vond ik persoonlijk The Darkness een hoogtepunt van die editie, maar als je het breed trekt waren denk ik Ayreon en A Perfect Circle uniek, en ik zag een Jonathan Davies hoog op het affiche staan? Geen idee, maar misschien ook speciaal

Sowieso, Judas Priest niet als headliner is iets waar velen hier heel gelukkig van worden, maar dat is vooral even een flauwe grap
Uiteindelijk allemaal een kwestie van smaak natuurlijk. Vond dit jaar ook op de kleinere podia genoeg te genieten, qua headliners vond ik dus vrijdag-zaterdag uitzonderlijk, zowel qua affiche als geleverde kwaliteit. Meerdere keren omver geblazen, is me niet vaak overkomen.

Qua kleinere bands: Suicidal Angels overdag in de Marquee op zaterdag was briljant! Amity Affliction en Ice Nine Kills op Jupiler was ook erg goed. En dan nog van de grotere bands Architects op zaterdag, nog voor Pantera. Voor mij ongeëvenaard, de 2023 editie.
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr en Joslittel

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
262
530
Ozzy was redelijk uitzonderlijk? Verder zie ik gewoon veel sterke sub-bands en goede afwisseling. Ik ga zelf niet zo goed op rollator rock en glam-boomers die op het podium "show me dem titties" staan te schreeuwen. Def Leppard deed het van wat ik hoorde redelijk, maar ik stond volgens mij bij Kreator.

Het was dit jaar niet slecht, maar ook zeker niet bijzonder. Disturbed doet elke keer hetzelfde, GnR moet gewoon instrumentaal gaan spelen, Behemoth werkt niet overdag in de zon en zo zijn er nog wel wat meer aanmerkingen. Heel veel 'net niet' voor mijn gevoel. En dan vooral de zondag was compleet ruk op mainstage.

Voor de zaterdag heb je dan wel wat leuks op de main, maar Pantera is eigenlijk maar Pan.... en de rest ontbreekt en volgens mij waren bij Slipknot er ook meerdere afwezig. Oftewel, veel 'net niet'.
Vond de headliners (vooral vr-za) ook gewoon uitzonderlijk goed. Ozzy niet gezien in 2018, wel eerder op een ander festival. Ben gewoon geen Ozzy fan, uitzonderlijk qua naam misschien maar goed is het niet meer te noemen.

Eens met Disturbed hoor, dat heb ik nu ook wel gezien. Zelfs de toespraken lijken op elkaar.

Behemoth in de volle zon is een blasfemie, totaal misplaatst. Ook eens dus.

GnR niet gezien maar afgaande op de reacties kunnen ze Axl beter thuislaten, of misschien autotune gebruiken?

Pantera: Zakk en Charlie vulden het meer dan behoorlijk in. Strakke set, heeft me positief verrast!

Slipknot was wat gezapig ja, er miste duidelijk energie. Vond het de minste van de 4 keer dat ik ze nu gezien heb.
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
311
652
Wat maakte 2018 dan zo bijzonder volgens jou? Stonden leuke bands hoor, maar ook veel ‘huisbands’. 2023 had Gojira, Machine Head en Pantera als bijzondere headliners (voor het eerst headliner, voor het eerst in lange tijd weer op EU festival, voor het eerst in 20 jaar weer actief). 2018 had GnR die voor het eerst weer samen waren gekomen. Wat was er nog meer uitzonderlijk aan 2018?
Een topjaar hoeft natuurlijk niet te betekenen dat er veel unieke of originele optredens waren. Kan ook gewoon betekenen dat alle bands er misschien al 10 keer stonden, maar wel allemaal een geweldig optreden hadden.

Dat gezegd zijnde heb ik even gekeken wat er nu juist stond in 2018 en er waren dat jaar toch niet zo veel performances die me echt zijn bijgebleven. Zeal & Ardor, Batushka, Meshuggah, Ayreon,.... mja, heel veel groepen die zeker OK waren, maar die toch gewoon "gemiddelde" shows hadden.

Voor mij staan er in de top 10 van beste optredens van Graspop zelden veel headliners en in 2023 was dat wel het geval, maar dat maakt het (persoonlijk) nog niet meteen de beste editie, daarvoor gaat het over het complete plaatje.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.329
7.749
2018 was wel de meest top heavy affiche tot nu toe denk ik
vond 2023 vooral zo geweldig door de nieuwe generatie headliners, en omdat er veel bands kwamen waar ik fan van ben en nog nooit eerder live had gezien. daar komt nog bij de hoge hoeveelheid metalcore bands waar ik ook blij van werd
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr en PreFXDesigns

Gebruikers die dit onderwerp bekijken