Graspop Metal Meeting 2024

jbj

Dagopener
11 okt 2022
548
737
Dit korte betoog van je bevestigt toch juist dat het om persoonlijke smaak gaat?
(Zonder te ver te willen uitwijden, don't shoot me🙃)

Ik bedoel eerder: zelf zou ik Bon Jovi veel liever live zien dan bv. ZZ Top (op basis van persoonlijke smaak) maar toch zie ik ZZ Top passen op GMM en Bon Jovi niet (puur qua imago/uitstraling/stage design/...). Dat laatste weegt voor mij meer door waarom de ene band wel op GMM past en de andere niet.
Uiteraard, een mening als deze is altijd persoonlijk, maar staat wel los van persoonlijke voorkeur 🙂
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
kaiser chiefs? dat zie ik dan weer helemaal niet, die gaan toch gewoon de rock zottegem, suikerrock, lokerse feesten doen?
Dat is natuurlijk ook een zeer serieuze optie; zou niet de eerste keer zijn. Misschien dat ik Kaiser Chiefs erbij noem uit persoonlijke wens ;-) Ik heb toen ik ze iets van 10 jaar geleden zag wel echt genoten telkens dus in de middag met een pilsje in de hand en een frietje in de andere hand een beetje meezingen op I Predict A Riot zie ik heel erg zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nietje en MarcoReusel

festivalryo

Support act
9 feb 2019
834
1.619
- Today 11:00 Vainstream Festival (weekend after Graspop, Münster Germany)
- Tomorrow Roskilde Festival
- Tomorrow 19:00 Steelfest
- Thursday 14:00 Rock Am Ring / Rock Im Park full line-up
- Thursday Greenfield Festival
- Friday Nova Rock Festival Austria
- 07.11. Download UK

However, I'm expecting many more festival announcements this week.

Edit: there you go, thanks @SweetJesus
+ Rock For People, tomorrow 11:00 !
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Dr. Hannibal

saurus

Dagopener
4 feb 2019
550
653
397444444_867432915052593_5627759846745755644_n.jpg
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.790
7.642
Maar een vroege augustus festival in Tsjechië vind ik persoonlijk best relevant nog. Evil Invaders, Black Dahlia Murder en Whitechapel zie ik ook allemaal wel kanshebber zijn voor GMM.

Alcatraz is een vroeg augustus festival…

Edit: of een week na de vroege augustus festivals, afhankelijk van je blik op de wereld
 
  • Leuk
  • Thinking
Waarderingen: gerbthederp en Loek123

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Maar een vroege augustus festival in Tsjechië vind ik persoonlijk best relevant nog. Evil Invaders, Black Dahlia Murder en Whitechapel zie ik ook allemaal wel kanshebber zijn voor GMM.
whitechapel is al bevestigd voor alcatraz
 

sven.cr

Randprogramma
22 jan 2023
127
196
Ben echt benieuwd of GMM2024, GMM2023 gaat overtreffen. In my opinion was 2023 wel qua line up de beste Graspop editie
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
264
407
Ben echt benieuwd of GMM2024, GMM2023 gaat overtreffen. In my opinion was 2023 wel qua line up de beste Graspop editie
Gezien het schijnbare tekort aan headliners zou ik er niet echt vanuit gaan. Tuurlijk betekent een headliner niet dat het een slechte line up is. Maar naar mijn mening heeft een headliner toch wel grote invloed op hoe goed een line up is.

2023 was overigens (Als ik het zo van meerdere mensen hoor) het beste jaar van graspop. Dus moeilijk te overtreffen. Niet onmogelijk.
 

Dovytn

Randprogramma
9 dec 2022
140
315
Ben echt benieuwd of GMM2024, GMM2023 gaat overtreffen. In my opinion was 2023 wel qua line up de beste Graspop editie
Daar vrees ik voor. '23 was by far de beste line-up die ik ooit gezien heb op graspop, puur voor mij persoonlijk dan, er zullen zeker mensen zijn met een andere mening :)

over de Augustus affiches: Darkest Hour duikt heel veel op, ik hoop echt dat ze vroeg genoeg in Europa zijn en dat Graspop ze boekt.
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr

Inverso

Playlistbediener
11 jan 2023
47
73
Laten we gewoon stoppen met rollator rock boeken, dan moeten we tenminste niet meer discussieren over welke naam wel of niet

Had trouwens geen problemen met de boeking van Def Leppard maar het was geen geschikte boeking als afsluiter van het festival. Dat hadden ze toch even anders moeten plannen.
Ja dat blijft ook gek, nu twee editie's op rij echt een ruk afsluiter van het festival gehad op de main. Vorig jaar Sabaton volgensmij? Dat kan nog iets hebben, maar is totaal niet mijn smaak, maar idd Def Leppard is echt gewoon ruk vergeleken met de hoogtepunten die we krijgen op donderdag t/m zaterdag op de headliner spots. Ik verwacht geen eindshow a la dance festivals, maar iets meer dan wat lauwe rolatormetal/rock mag wel.

Overigens totaal eens wat betreft line-up van 2023, daar zaten zo veel pareltjes tussen!
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr en KazuyaYuza

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
484
1.535
Laten we van het positieve uitgaan.
Smaken zullen altijd blijven verschillen.
Voor mij was 2023 de eerste GMM dus gevoelsmatig (misschien) de beste.
Dat vind ik nou juist het bijzondere aan de 2023 editie, dat zoveel mensen met uiteenlopende smaken Graspop 2023 de beste line-up ooit vonden. Ook de artiesten hebben de verwachtingen waargemaakt of zelfs overtroffen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken