Graspop Metal Meeting 2024

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
229
396
kanshebbers is nog zacht uitgedrukt, je kunt er vergif op in nemen dat die er staan
geloof niet dat ik ooit op Graspop ben geweest zonder dat Slash er stond met één van zijn bands
Hebben alleen data in het voorjaar in Europa. Ik weet niet of ze terugkomen alleen voor Graspop?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.619
7.336
Hebben alleen data in het voorjaar in Europa. Ik weet niet of ze terugkomen alleen voor Graspop?

Slash heeft eigenlijk altijd 2 Europese legs in zijn tour, een voor zaalshows en een voor festivals.

Dacht in eerste instantie dat die 2 delen in verschillende jaren plaatsvonden, maar dat is niet zo, dus zeker een kanshebber
 
  • Leuk
Waarderingen: Virp

Metal_Mika

Playlistbediener
26 mei 2022
25
39
Dit is een gedachte klinkt misschien heel dom maar ik denk wat betreft headliner RAR, Download en graspop iets groot hebben wat ik denk dat het geen foo fighters zijn anders denk ik dat all die festivals toch deze week all bekend zouden worden nu hellfest ook all wat bekend heeft gemaakt lijkt mij dat je als festival zo snel mogelijk je headliners bekend wil hebben of ben ik nu gek?
 
  • Leuk
Waarderingen: Gebruikersnaam

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.379
Dit is een gedachte klinkt misschien heel dom maar ik denk wat betreft headliner RAR, Download en graspop iets groot hebben wat ik denk dat het geen foo fighters zijn anders denk ik dat all die festivals toch deze week all bekend zouden worden nu hellfest ook all wat bekend heeft gemaakt lijkt mij dat je als festival zo snel mogelijk je headliners bekend wil hebben of ben ik nu gek?
Foo Fighters gaat zeker meer festivals bekend maken als alleen Hellfest.
Hellfest had gewoon de primeur gekocht waarschijnlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Virp

sven.cr

Randprogramma
22 jan 2023
122
194
Mystic festival in juni Poland:

Bring Me The Horizon, Bruce Dickinson, Accept, Satyricon, Biohazard, Thy Art Is Murder, Life Of Agony, Leprous, Suffocation, Lord Of The Lost, High On Fire, Orange Goblin, Ithaka, Asphyx, Blackgold, Endseeker, Humanity’s Last Breath i Sanguisugabogg.
Laat Accept, Biohazard, Thy Art Is Murder en vooral LEPROUS maar komen!!!! LEPROUS lijkt me fantastisch voor in de Metal Dome .
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
264
539
Ik verwacht trouwens morgen een nieuwe Lay-out en Font. En waarschijnlijk vrijdag de eerste naam (ik gok Judas Priest).
Niet heel spannend maar dat zal het inderdaad wel worden. Ben wel heel benieuwd naar de positie (headliner of sub-headliner). En liefst ook meteen een naam die verder nog nergens is aangekondigd (A7X ofzo). Tot nu toe lijkt elk festival namelijk met een eigen primeur te komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en sven.cr

sven.cr

Randprogramma
22 jan 2023
122
194
Niet heel spannend maar dat zal het inderdaad wel worden. Ben wel heel benieuwd naar de positie (headliner of sub-headliner). En liefst ook meteen een naam die verder nog nergens is aangekondigd (A7X ofzo). Tot nu toe lijkt elk festival namelijk met een eigen primeur te komen.
Ik ben bang dat ik echt eventjes helemaal gek word als A7X word aangekondigd voor Graspop.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
I don't want to kill the mood, but would it be possible for some people here to skim over the previous posts before posting the same thing for the tenth time?

This thread is pretty quick when it comes to discussing new announcements, so posting major festival announcements hours or even days after their initial reveal is usually something that's already been taken care of.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.169
1.230
Unleash The Archers uit Canada doet een Australische tour van 5 tot 14 juni. Zo een bands hebben meestal meerdere weken vrij tussen 2 continenten maar toch hoop ik dat ze de week erna richting Europa komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
147
309
Goedemorgen mensen van de groene weide,

Ik lees toch best vaak het argument dat bepaalde bands misschien niet "metal-waardig" zijn voor festivals als GMM e.d., maar wel als ze een "metal-set" spelen: dus een set met harder materiaal.
Maar zijn er eigenlijk bands die dit hebben gedaan in het verleden?

Dream Theater. Heb via de fanclub er nog een cd van liggen, ergens.


De beenplasser was op Werchter geloof ik, daar komt sws meer vervelend volk in mijn ervaring.

God ja, soms denk ik dat eikels daar korting krijgen op de tickets of zo.

Maar Graspop is wel een stuk commerciëler geworden.

100% Ik vind oprecht dat de sfeer de laatste jaren veranderd is, en niet ten goede. Alsof meer Werchter-mensen hun weg naar Graspop gevonden hebben 😁
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
264
539
Was vandaag in de Ronda bij Sonata Arctica, wat een show weer! Die mannen lijken meer dan ooit in vorm.
Ze gaven aan het einde aan dat ze volgend jaar opnieuw zullen touren met dan het nieuwe album op zak. Zeer welkome band in de Marquee!
Ze staan al op Wacken en hebben weleens vaker op GMM gestaan dus die verwacht ik 100%. Samen met Avantasia en Blind Guardian zou dat al redelijk wat zijn voor de melodieuze/power achtige richting.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer en Virp

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.528
Ik zie net dat Agalloch vorige maand voor de eerste keer sinds 2015 terug concerten heeft gegeven, das nu toch wel een band dat ik ooit eens zou wille zien.
Ik heb Agalloch vorige maand in Duitsland gezien bij hun reünieconcert. Zoals zij zelf hebben aangegeven zullen zij enkel op voor hen speciale locaties of gelegenheden spelen. Ik zou Agalloch dus niet op een (mainstream) massafestival zoals Graspop verwachten, maar wie weet dat zij in de toekomst van gedachten veranderen. Ik verwacht wel dat zij meer concerten zullen plannen in 2024, want ik heb nooit eerder een band zo luid onthaald zien worden als bij dat concert en dat zal hen toch ook aan het denken hebben gezet.
 

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
355
504
This is a thought that may sound very stupid, but I think that when it comes to headliner RAR, Download and Graspop, they have something big that I don't think they are Foo Fighters, otherwise I think that all those festivals would be announced this week anyway, now that Hellfest is also all that It seems to me that as a festival you want your headliners announced as quickly as possible, or am I crazy?
Download: A7X - QOTSA - Fall Out Boy
RAR/RIP: Green Day

So nothing big my friend
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
826
2.379
Oké Festileaks redactie. Doe je naam eer aan en maak eens een mooi artikel dat het forum al drie leaks heeft gespot. Mooie reclame voor de site en het forum en tenminste echte nieuwswaarde ten opzichte van aankondigingen kopiëren!
Een verdiend artikel! Goed bezig allemaal, in het bijzonder @MarcoReusel en @Piebe71
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
989
Dit is een gedachte klinkt misschien heel dom maar ik denk wat betreft headliner RAR, Download en graspop iets groot hebben wat ik denk dat het geen foo fighters zijn anders denk ik dat all die festivals toch deze week all bekend zouden worden nu hellfest ook all wat bekend heeft gemaakt lijkt mij dat je als festival zo snel mogelijk je headliners bekend wil hebben of ben ik nu gek?
FF onmogelijk voor Graspop, hebben een tour dan in UK, al vaak hier eerder aangegeven.
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
692
630
Oké Festileaks redactie. Doe je naam eer aan en maak eens een mooi artikel dat het forum al drie leaks heeft gespot. Mooie reclame voor de site en het forum en tenminste echte nieuwswaarde ten opzichte van aankondigingen kopiëren!
Niet vergeten dat een groot deel van de redactie vrijwilligers zijn (en studenten). Soms is geduld een mooie deugd.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken