Graspop Metal Meeting 2024

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.433
650
Ongepaste opmerkingen hebben verder dan natuurlijk niks te maken met nieuw publiek dat komt aapjes kijken. Dat soort mensen lopen er jammer genoeg altijd wel tussen, al dan niet door de alcohol consumptie. Dat is niet de schuld van de meerderheid van fans van “normale bands”

Edit: of ongepast gedrag, neem afgelopen editie de beenplasser of die ene die Ruben een klap in het gezicht gaf
Heb wel de handplasser meegekregen
GNR 2018 stond ik nog voor 't podium van Ghost, waar ik goed zicht had op de andere main.
Ging er voor me iemand in z'n hand pissen in de hoop dat 't niet zo opviel. Maar dat spetterde daardoor alle kanten op, en gezien bijna iedereen in korte broek stond voelde iedereen eromheen dus allemaal spetters.

Ja die heeft wel genoeg scheldende mensen op zich gehad hoor 😅
 
  • Haha
Waarderingen: Jamel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.368
5.959
Mystic festival in juni Poland:

Bring Me The Horizon, Bruce Dickinson, Accept, Satyricon, Biohazard, Thy Art Is Murder, Life Of Agony, Leprous, Suffocation, Lord Of The Lost, High On Fire, Orange Goblin, Ithaka, Asphyx, Blackgold, Endseeker, Humanity’s Last Breath i Sanguisugabogg.
Kom maar door met Leprous en High on Fire aub!
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr en Jamel

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
En afgelopen editie had nou niet echt bands die een nieuw soort publiek meebrachten, denk ik. Of Helmut Lotti moet zijn fanbase hebben meegenomen
Wat ik van wat 'gekleurde' vrienden hoorde was dat ze bij Pantera (op zaterdag) zich iets minder prettig voelde dan de andere dagen. Of dat ook daadwerkelijk een bepaald publiek naar Dessel heeft gebracht weet ik niet, maar het leek mij die dag ook wel een wat ruiger randje te hebben.

En met Helmut Lotti heeft er zeker wel voor gezorgd dat er iets meer niet-metalheads die dag zijn geweest.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.414
6.722
En afgelopen editie had nou niet echt bands die een nieuw soort publiek meebrachten, denk ik. Of Helmut Lotti moet zijn fanbase hebben meegenomen
Maar Graspop is wel een stuk commerciëler geworden. Ook met de koerswijziging dat er verhoudingsgewijs veel meer metalcore geprogrammeerd wordt. Ik heb al van best veel bezoekers van voorheen gehoord dat ze sinds een aantal jaren Alcatraz prefereren. En afgelopen Alcatraz (ja ik val in herhaling) heb ik mogen ervaren waarom dat is.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.433
650
Gooi die allemaal maar door hoor!
Endseeker dit jaar op Metaldays gezien, die zijn ook wel onwijs dik hoor!
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Ik zit even te kijken naar aankondigingen van Durbuy Rock Festival (ook België) in mei.
Soilwork, Suicidal Angels, Insanity Alert, Baraka, Feuerschwanz en Equilibrium. Mogen we die allemaal afschrijven?
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.716
7.514
Maar Graspop is wel een stuk commerciëler geworden. Ook met de koerswijziging dat er verhoudingsgewijs veel meer metalcore geprogrammeerd wordt. Ik heb al van best veel bezoekers van voorheen gehoord dat ze sinds een aantal jaren Alcatraz prefereren. En afgelopen Alcatraz (ja ik val in herhaling) heb ik mogen ervaren waarom dat is.

Ik wacht nog even een extra worp of dagindeling af, maar hoop er komend jaar ook weer eens naar toe te kunnen
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Dr. Hannibal en Jamel

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
257
523
Ik zit even te kijken naar aankondigingen van Durbuy Rock Festival (ook België) in mei.
Soilwork, Suicidal Angels, Insanity Alert, Baraka, Feuerschwanz en Equilibrium. Mogen we die allemaal afschrijven?
Suicidal Angels stonden er dit jaar, die kan je normaliter afschrijven.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.716
7.514
Ik zit even te kijken naar aankondigingen van Durbuy Rock Festival (ook België) in mei.
Soilwork, Suicidal Angels, Insanity Alert, Baraka, Feuerschwanz en Equilibrium. Mogen we die allemaal afschrijven?

Feuerschwanz sowieso, die staan op Alcatraz in augustus weer
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
257
523
Wat ik van wat 'gekleurde' vrienden hoorde was dat ze bij Pantera (op zaterdag) zich iets minder prettig voelde dan de andere dagen. Of dat ook daadwerkelijk een bepaald publiek naar Dessel heeft gebracht weet ik niet, maar het leek mij die dag ook wel een wat ruiger randje te hebben.

En met Helmut Lotti heeft er zeker wel voor gezorgd dat er iets meer niet-metalheads die dag zijn geweest.
Bij Pantera was het wat meer opgefokt dan ik gewend ben van GMM / metal. Vooral wat oudere fans dan gemiddeld, jaartje of 50 schat ik. Die maakten een pit voor zichzelf zonder oog voor elkaar en omgeving, heel agressief. Het waren maar 10 man(nen), maar was wel beetje een sfeerbederver.

Bij Iron Maiden in Ziggo Dome, jaren terug al, vond ik de iets oudere fans ook niet heel sympathiek. Beetje gatekeeper gedrag en gewoon asociaal. Expres in de weg gaan staan als je je handen vol hebt met drankjes/bier, expres aanstoten, dat soort dingen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.220
7.480
Slash gaat ook touren, met Myles Kennedy & The Conspirators. Ook kanshebber denk ik. Geen headliner, hooguit laat in de middag / vroeg in de avond op mainstage.
kanshebbers is nog zacht uitgedrukt, je kunt er vergif op in nemen dat die er staan
geloof niet dat ik ooit op Graspop ben geweest zonder dat Slash er stond met één van zijn bands
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
505
1.242
De beenplasser was op Werchter geloof ik, daar komt sws meer vervelend volk in mijn ervaring. Waardoor ik toch statistisch gezien helaas zelf ook de link leg tussen meer mainstream publiek en asociaal gedrag. Ook op basis van concert bezoeken: hoe obscuurder de band, hoe beter de sfeer, meestal. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen op de regel en kom je in grote groepen altijd op een gegeven moment wel nare lui tegen, maar er zijn wel degelijk verbanden te leggen en algemene uitspraken te doen over hoe verschillende groepen mensen zich gedragen imo.
Naast hoe obsuurder de band ook hoe kleiner de zaal. Ik ga liever niet meer naar Ziggo en Afas omdat daar toch een ander sfeertje hangt dan zeg maar de Effenaar en Doornroosje.
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
257
523
kanshebbers is nog zacht uitgedrukt, je kunt er vergif op in nemen dat die er staan
geloof niet dat ik ooit op Graspop ben geweest zonder dat Slash er stond met één van zijn bands
Haha, denk ook dat we een zekerheidje te pakken hebben!

Heb hem ook ooit in Velvet Revolver gezien, dat was echt briljant! Ook met Myles Kennedy & The Conspirators, 2017 of 2018 geloof ik. Hij speelt gewoon heel graag denk ik, altijd op tournee!
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Gebruikers die dit onderwerp bekijken