Graspop Metal Meeting 2024

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.185
10.541
BMTH lijkt me een 100% zekerheid voor komend jaar. Ongeveer 10 jaar geleden dat ik ze gezien heb (RaR 2014 denk ik) en ben daarom erg nieuwsgierig naar hun huidige show.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.698
7.491
BMTH lijkt me een 100% zekerheid voor komend jaar. Ongeveer 10 jaar geleden dat ik ze gezien heb (RaR 2014 denk ik) en ben daarom erg nieuwsgierig naar hun huidige show.

Ja, zie nu ook dat ze in hun Amerikaanse tour regelmatig 3x achter elkaar spelen en ook een keer zelfs 4 dagen achter elkaar in vier verschillende staten. Dus 2x Duitsland, Graspop en Pinkpop achter elkaar moet lukken.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

1880

Randprogramma
2 jul 2022
106
108
Op nostalgie (zender die speelt op mijn werk, jammer genoeg) ging het over one hit wonders. En Aerosmith was een one hit wonder. Bij deze kan iedereen headlinen op graspop.
Wil maar zeggen: een artiest kan door bepaald publiek/land hoog staan en ander publiek/land een niemendalletje.

Ik hoop dat de verjonging door gezet wordt en dat er meer subgenres komen.
Ik wil op Graspop ontdekken
Ik ben nu totaal geen Aerosmith fan, maar Aerosmith is totaal geen one hit wonder. Vind dit zelfs vrij respectloos naar de band toe van dat radiostation.
 

1880

Randprogramma
2 jul 2022
106
108
avril lavigne zou wel een heel leuke jupilerstage headliner kunnen worden en op die stage en de metaldome kan er precies wel wat meer dan op de mainstages, dat hebben we al gezien in het verleden (zie bloody beetroots, perturbator, carpenter brut, enter shikari, palaye royale, the chats, the menzingers, ...), vraag is natuurlijk als de entourage rond die band dat zelf wil.
zet dat tegenover een judas priest op main ofzo en niemand klaagt nog
En Taylor Swift de andere dag? 😂 Laat zulke tienerbands maar op werchter of pukkelpop, aub.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.185
10.541
Ik ben nu totaal geen Aerosmith fan, maar Aerosmith is totaal geen one hit wonder. Vind dit zelfs vrij respectloos naar de band toe van dat radiostation.
Ja eens, daar wordt Aerosmith echt mee tekort gedaan. Soad een one hit wonder noemen met Chop Suey! kan ik nog wel verdedigen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 1880

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.432
643
Zo, toch maar weer eens terug op 't forum!
BMTH verwacht ik inderdaad op z'n minst als een MS2 headliner. Die stap moet GMM gewoon eens nemen, gezien in de Ziggo Dome vorig jaar en qua show zijn ze er echt klaar voor!
Combinatie met Electric Callboy als sub op die stage heb je een sterke avond op die stage
Ook verwacht ik Avenged Sevenfold. Die moeten nog wat inhalen! Maar twijfel of ik die nu nog als headliner neer zou zetten.

Wat denken we van Mr Bungle?
Die hebben nu een korte US tour, die staan echt al jaren op mijn lijst! Super naam voor begin van de avond.
Anders zou ik ook absoluut geen problemen hebben om Faith No More ook weer op de bill te hebben!
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.432
643
Bloodstock komt ook met namen!
Misschien iets te ver in de zomer. Maar zullen vast bands zijn die gewoon in Europa blijven hele zomer!
FB_IMG_1695726899329.jpg
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.205
7.461
Zo, toch maar weer eens terug op 't forum!
BMTH verwacht ik inderdaad op z'n minst als een MS2 headliner. Die stap moet GMM gewoon eens nemen, gezien in de Ziggo Dome vorig jaar en qua show zijn ze er echt klaar voor!
Combinatie met Electric Callboy als sub op die stage heb je een sterke avond op die stage
Ook verwacht ik Avenged Sevenfold. Die moeten nog wat inhalen! Maar twijfel of ik die nu nog als headliner neer zou zetten.
welkom terug!
Avenged Sevenfold zal niet komen voor minder dan headliner, zullen waarschijnlijk ook wel een aardige productie mee nemen. ze hebben ten slotte 6 jaar de tijd gehad om die show ready te maken voor de tour. Heel misschien als North stage headliner maar ik verwacht ze gewoon als south headliner.
Bloodstock komt ook met namen!
Misschien iets te ver in de zomer. Maar zullen vast bands zijn die gewoon in Europa blijven hele zomer!
Deze kun je beter in het Alcatraz topic gooien ipv hier
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
576
423
Hier toevallig nog ideeën over wie de grote headliner zou kunnen zijn waarop Jera on Air doelt voor hun jubileumseditie?
Zouden Limp Bizkit, The Offspring (wel weer snel), Sum 41 (afscheidstour lijkt geen festivals te doen), NOFX (doet ook al een afscheidstour in venues) realistische opties zijn?

Of zouden ze een nog grotere vis hebben kunnen strikken met bijvoorbeeld Blink-182 of zelfs BMTH?

Of toch een metal georiënteerde artiest?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.205
7.461
Hier toevallig nog ideeën over wie de grote headliner zou kunnen zijn waarop Jera on Air doelt voor hun jubileumseditie?
Zouden Limp Bizkit, The Offspring (wel weer snel), Sum 41 (afscheidstour lijkt geen festivals te doen), NOFX (doet ook al een afscheidstour in venues) realistische opties zijn?

Of zouden ze een nog grotere vis hebben kunnen strikken met bijvoorbeeld Blink-182 of zelfs BMTH?

Of toch een metal georiënteerde artiest?
Iets van BMTH lijkt me wel een grote headliner voor dat festival ja. misschien iets te groot, maar ben benieuwd.
Blink 182 zou in principe ook kunnen, hebben vaker van die punkrock headliners.
lijken me beiden in principe een beetje te groot voor Jera, maar wellicht als ze uitpakken met de jubileumseditie dat het kan
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

won666

Support act
17 mei 2019
1.179
1.239
Iets van BMTH lijkt me wel een grote headliner voor dat festival ja. misschien iets te groot, maar ben benieuwd.
Blink 182 zou in principe ook kunnen, hebben vaker van die punkrock headliners.
lijken me beiden in principe een beetje te groot voor Jera, maar wellicht als ze uitpakken met de jubileumseditie dat het kan
Vergeet niet dat ze dit jaar Parkway Drive hadden, die hebben toch ook een redelijk grote productie
Blink 182 gezien in het Sportpaleis en die hun productie was gelijkwaardig qua grootte aan die van Parkway Drive.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.205
7.461
Vergeet niet dat ze dit jaar Parkway Drive hadden, die hebben toch ook een redelijk grote productie
Blink 182 gezien in het Sportpaleis en die hun productie was gelijkwaardig qua grootte aan die van Parkway Drive.
ja maar het gaat meer om de prijs/grootte van de band dan om de productie.
Parkway Drive heeft een flinke show maar verkoopt niet eens de helft van de tickets van een BMTH/Blink in hun zaalshows
Parkway Drive speelt in Afas en verkoopt die niet uit
BMTH/Blink vullen 2 keer zo grote ziggo dome zonder enige moeite.
we gaan weer redelijk off topic trouwens aangezien het over Jera gaat, had beter in het Hardrock/Metal topic gekund.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.462
4.624
Vergeet niet dat ze dit jaar Parkway Drive hadden, die hebben toch ook een redelijk grote productie
Blink 182 gezien in het Sportpaleis en die hun productie was gelijkwaardig qua grootte aan die van Parkway Drive.
parkway was eigenlijk ook al te groot voor dat festival, ze hebben de helft van hun productie laten vallen dan
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.179
1.239
parkway was eigenlijk ook al te groot voor dat festival, ze hebben de helft van hun productie laten vallen dan
Ah dat wist ik niet. Ik heb een stukje gezien, moest toen naar het toilet, hoorde leuke muziek uit een andere tent, ging kijken, bleek Nofx (maar een streep door de o) te zijn, dat is een band waarvan ik eigenlijk ook de zanger persoonlijk ken, dat klonk daar eigenlijk echt goed en was een goed feestje, dus ik ben daar blijven plakken. Had PWD toch al vaak genoeg gezien.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.432
643
Deze kun je beter in het Alcatraz topic gooien ipv hier
Aan de ene kant ja.
Maar aan de andere kant deelden ze dit jaar In Flames, Meshuggah, Crowbar en misschien nog wat die ik even over het hoofd zie.
Zijn niet de kleine namen.
Ik zie ze komend jaar Rotting Christ wel delen eigenlijk.
Die heb ik vorig jaar ook in begin juni in Maastricht gezien en dan eind juli op Metaldays.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Ja eens, daar wordt Aerosmith echt mee tekort gedaan. Soad een one hit wonder noemen met Chop Suey! kan ik nog wel verdedigen.
Ik denk dat het meer de makke is van de persoon/radiostation zelf.
Er zijn genoeg mensen die van een band maar 1 tot 3 nummers kennen.
Kijkend naar Kiss, waar I was Made for Loving You veruit het bekendste nummer is. Maar Detroit Rock City en Rock n Roll All Night zijn ook hits geweest.
Scorpions wordt ook wel eens een one-hit-wonder genoemd met Rock You Like a Hurricane. Terwijl Still Loving You, Wind of Change, Send me An Angel stuk voor stuk hits zijn die ook het mainstreampubliek kent.
Bij Aerosmith heb ik zelfs minder het 'one-hit-wonder' gevoel dan bij Kiss. Want welk nummer is dan de hit? Love in the Elevator, Craying, Crazy, Dream on, Walk this Way, Pink?
SOAD heeft toch ook wel meer hits dan alleen Chop Suey? Toxicity, Bring Your own Bombs en Lonely Day... en ik weet zeker dat er meer zijn waar ik nu niet op kom. Wel is bij SOAD Chop Suey veruit het bekendst.
Avenged Sevenfold zal niet komen voor minder dan headliner, zullen waarschijnlijk ook wel een aardige productie mee nemen
Mij lijkt het ook een zekerheid als headliner. Maar ze stonden al eerder als sub(2018 (onder Maiden en PWD), nadat ze geheadlined hebben (2014). Al denk ik dat hun positie in 2018 puur gebaseerd was op beschikbaarheid/logistiek of gewoonweg het aantonen van een 'nieuwe' weg, namelijk zoveel mogelijk nieuwe headliners. PWD, A Perfect Circle en Ghost stonden toen voor het eerst als afsluiters, terwijl er genoeg andere grote namen waren die eerder de headlinepositie hadden bekleed.
BMTH verwacht ik inderdaad op z'n minst als een MS2 headliner. Combinatie met Electric Callboy als sub op die stage heb je een sterke avond op die stage
Ook verwacht ik Avenged Sevenfold. Die moeten nog wat inhalen! Maar twijfel of ik die nu nog als headliner neer zou zetten.
Electric Callboy en BMTH zou kunnen, al zou ik ze zelf niet op dezelfde dag zetten. Ik vraag mij ook af of ze EC al gelijk de main laten afsluiten, dus eerder Sub zoals je al zegt, of de Marquee. FFDP laten ze dit bijvoorbeeld ook nog niet doen, wat ik ergens wel een geruststelling vind. Ik denk dat als beide bands komen, dat BMTH op het zuidpodium staat en EC eerst een 'testvlucht' krijgt om 2 jaar later af te sluiten?

En iets heel anders:
Ik vraag mij nog altijd af of ze Lordi ooit nog gaan plaatsen. Het is lange tijd beweerd dat de organisatie het niet wilde? Maar sinds Gwar er wel heeft gestaan? Bij GWAR hebben we kunnen zien dat de Metaldome veel te klein was. Ik vind Lordi muzikaal een betere band dan GWAR, maar dat is een kwestie van smaak. Bij een passage van Lordi zou ik niet rauwig zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken