Graspop Metal Meeting 2024

Piet

Dagopener
24 mrt 2022
517
559
Nee. Als ze er staan, staan ze waarschijnlijk als Feesttent afsluiter. Bloodstock is niet echt vergelijkbaar met GMM, eerder vergelijkbaar met Into The Grave, Dynamo Metalfest of Alcatraz. Graspop is naar mijn weten sowieso niet van de 'exclusieve acts', met afgelopen jaar met Machinehead als uitzondering.
Dit heeft de organisatie ook een keer bevestigd een paar jaar geleden in een interview. Pin mij er niet op vast (dat deed men met Christus al), maar het kwam er op neer dat ze niet onnodige kosten willen maken met 'exclusieve acts'. Daarbij lieten ze weten dat ze wel veel kleine extra's doen voor de acts om memorable te zijn (Belgische chocolade o.i.d.). Nu laat geen enkele organisatie nooit het achterste van zijn tong zien, maar het zag er wel uit als een geloofwaardig artikel.

Maar terug naar de Opeth (sub)headliner....... (daar komt de grappig bedoelde maar vaak provocerende opmerking weer)...Gojira heeft ook de main 2 afgesloten..dus je weet maar nooit.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
986
1.069
Nee. Als ze er staan, staan ze waarschijnlijk als Feesttent afsluiter. Bloodstock is niet echt vergelijkbaar met GMM, eerder vergelijkbaar met Into The Grave, Dynamo Metalfest of Alcatraz. Graspop is naar mijn weten sowieso niet van de 'exclusieve acts', met afgelopen jaar met Machinehead als uitzondering.
Dit heeft de organisatie ook een keer bevestigd een paar jaar geleden in een interview. Pin mij er niet op vast (dat deed men met Christus al), maar het kwam er op neer dat ze niet onnodige kosten willen maken met 'exclusieve acts'. Daarbij lieten ze weten dat ze wel veel kleine extra's doen voor de acts om memorable te zijn (Belgische chocolade o.i.d.). Nu laat geen enkele organisatie nooit het achterste van zijn tong zien, maar het zag er wel uit als een geloofwaardig artikel.

Maar terug naar de Opeth (sub)headliner....... (daar komt de grappig bedoelde maar vaak provocerende opmerking weer)...Gojira heeft ook de main 2 afgesloten..dus je weet maar nooit.
Onnodig, Alcatraz heeft ze min of meer al aangekondigd in een podcast.
 
  • On fire
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Piet

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.812
12.543
Nah. Los van het feit dat Opeth al zo als zeker door Alcatraz bevestigd is, is Opeth geen band dat lekker gaat werken op zo'n grote wei als Graspop. De Marque is perfect voor dit soort bands en ze komen daar volledig tot hun recht. De enige uitzondering hierop is als ze de afsluiter zijn van de mainstages zodat een selectief publiek ze midden in de nacht in het donker kan aanschouwen.
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
393
697
Deze kunnen we vast schrappen en als ik de oude topic lees dan zullen sommige rustiger slapen.

"I want to do one more album and then go back on the road."

@OzzyOsbourne has expressed optimism about the future following his recent successful surgery.


Dus eerst nog een albummeke en dan pas een tour
 

Piet

Dagopener
24 mrt 2022
517
559
Once his legal issues are sorted out, I'd be happy to see him play Graspop again.
But it might be a while until then.
I think he only got 20 hours of community service. The associated fine will have already been paid.
Let's stay realistic. You can find something on almost every singer/artist.
I find a Hitler salute and shouting "white power" (Phil Anselmo of Down and Pantera, among others) worse.
It's interesting to see what you think is a NO-GO (on GMM or in general with a metal band).
What does a band member have to do to be banned from the festival in your eyes?
Metal of course has many controversial aspects (Satanism, biting off the head of a bat (Ozzy), piercing real goat heads on poles (Gorgorgoth), burning Bibles (Marilyn Manson and others)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.916
5.341
I think he only got 20 hours of community service. The associated fine will have already been paid.
Let's stay realistic. You can find something on almost every singer/artist.
I find a Hitler salute and shouting "white power" (Phil Anselmo of Down and Pantera, among others) worse.
It's interesting to see what you think is a NO-GO (on GMM or in general with a metal band).
What does a band member have to do to be banned from the festival in your eyes?
Metal of course has many controversial aspects (Satanism, biting off the head of a bat (Ozzy), piercing real goat heads on poles (Gorgorgoth), burning Bibles (Marilyn Manson and others)
dat is voor een ander incident. de grote rechtzaak moet nog komen. en denk ook gewoon dat marilyn manson te veel kost en te lastig is backstage voor wat je er voor terug krijgt. moest hij live nu nog eens goed zijn maar dat zelfs ook al niet meer
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.916
5.341
zou coal chamber trouwens terug europa aan doen? is toch al weer lang geleden en dit jaar hebben ze een aantal amerikaanse shows gespeeld
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.812
12.543
dat is voor een ander incident. de grote rechtzaak moet nog komen. en denk ook gewoon dat marilyn manson te veel kost en te lastig is backstage voor wat je er voor terug krijgt. moest hij live nu nog eens goed zijn maar dat zelfs ook al niet meer
Ik heb 'm één keer live gezien en dat was de laatste doorkomst op GRaspop. Ik vond dat een hele prima show als mainafsluiter. Scheen één van zijn betere shows te zijn van de afgelopen jaren.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

festivalryo

Support act
9 feb 2019
883
1.742
I think he only got 20 hours of community service. The associated fine will have already been paid.
Let's stay realistic. You can find something on almost every singer/artist.
I find a Hitler salute and shouting "white power" (Phil Anselmo of Down and Pantera, among others) worse.
It's interesting to see what you think is a NO-GO (on GMM or in general with a metal band).
What does a band member have to do to be banned from the festival in your eyes?
Metal of course has many controversial aspects (Satanism, biting off the head of a bat (Ozzy), piercing real goat heads on poles (Gorgorgoth), burning Bibles (Marilyn Manson and others)
Oh I'm referring to the sexual assault charges. I'm interested in seeing him tour again once this goes away (which I'm fairly optimistic it will) 👍🏻

Agree with the rest of your comment.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.816
8.800
zou coal chamber trouwens terug europa aan doen? is toch al weer lang geleden en dit jaar hebben ze een aantal amerikaanse shows gespeeld
Graag! Zou die band ook wel eens zien. Ook wacht ik al een tijdje tot Devildriver weer eens naar Europa komt.
Ze zouden naar Europa komen voor de augustus festivals dit jaar (bloodstock onder andere) maar moesten dit annuleren omdat Dez niet mocht vliegen vanwege hartproblemen. Het is afwachten of dit volgend jaar anders gaat zijn anders zullen we Coal Chamber en Devildriver opnieuw niet moeten verwachten in Europa volgend jaar.

Zie hier de statement van de band voor degene die het willen lezen:
 

Piet

Dagopener
24 mrt 2022
517
559
zou coal chamber trouwens terug europa aan doen? is toch al weer lang geleden en dit jaar hebben ze een aantal amerikaanse shows gespeeld
Coal Chamber zou gaaf zijn. Al kwamen ze in 013 helemaal niet tot hun recht. Niet eens de helft (1500 man) kregen ze verkocht.
De voorprogramma's waren toen beter dan Coal Chamber zelf. Hopelijk als ze op herkansing komen, doen ze het dan beter.
Ik heb 'm één keer live gezien en dat was de laatste doorkomst op GRaspop. Ik vond dat een hele prima show als mainafsluiter. Scheen één van zijn betere shows te zijn van de afgelopen jaren.
Klopt. De laatste keer was hij veeeeeeeeeeeel beter dan de eerste headlineshow op GMM in 2009. Toen werden er zelfs flessen urine naar het podium gegooid (stond ook beschreven in een review).
Dat men dan verontwaardigd ging doen dat hij er vroegtijdig mee stopte, ging er dan bij mij weer niet in.
De band heeft genoeg hits, is pionier in het shockrockgenre, maar is denk ik niet de sterkste afsluiter.
Als de band een goede dag heeft, is het echter geen verkeerde act. Jammer blijft dat de showelementen, niet meer meekomen. Hetzelfde had ik met Rob Zombie. Hij staat bekend om zijn erg gave shows, maar neemt dit zelden mee naar Europa.
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
229
370
Ik heb 'm één keer live gezien en dat was de laatste doorkomst op GRaspop. Ik vond dat een hele prima show als mainafsluiter. Scheen één van zijn betere shows te zijn van de afgelopen jaren.
Echt? Dat is ook de enige keer dat ik hem heb gezien en toen ben ik halverwege weggelopen omdat ik het echt niet om aan te horen vond. Als zn show nou nog een beetje interessant was geweest had ik het een kans willen geven, maar het enige wat ik me nog kan herinneren was dat ie ranzig een banaan aan het opeten was...
 

Piet

Dagopener
24 mrt 2022
517
559
Echt? Dat is ook de enige keer dat ik hem heb gezien en toen ben ik halverwege weggelopen omdat ik het echt niet om aan te horen vond. Als zn show nou nog een beetje interessant was geweest had ik het een kans willen geven, maar het enige wat ik me nog kan herinneren was dat ie ranzig een banaan aan het opeten was...
Zo heeft iedereen een andere beleving van een optreden. Motley Crue vond ik in 2009 ronduit slecht en afgelopen jaar beter, maar nog steeds vals (geen hater overigens, ik kan de muziek goed hebben). Toch hoor ik veel gemengde reacties over Motley Crue. Sommige mensen vonden het oprecht een goed optreden, terwijl we vooraan dit niet echt meekregen
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.665
9.017
Zo heeft iedereen een andere beleving van een optreden. Motley Crue vond ik in 2009 ronduit slecht en afgelopen jaar beter, maar nog steeds vals (geen hater overigens, ik kan de muziek goed hebben). Toch hoor ik veel gemengde reacties over Motley Crue. Sommige mensen vonden het oprecht een goed optreden, terwijl we vooraan dit niet echt meekregen

Voor iedereen is elk optreden inderdaad anders, vond Motley vanaf vooraan ook erg goed weer. Maar dat kan dan weer voor de persoon naast me volledig anders zijn. Hoe je je op dat moment voelt, speelt ook al mee natuurlijk. Na een slechte GNR en dan twee dagen niks, dan sta je meteen meer te genieten bij een beter optreden van Motley.
 

Kneuzer

Campingartiest
7 nov 2022
82
112
Ik heb vanvoor ook erg genoten van Motley Crue, ik had ook verwacht dat ze minder goed gingen zijn, maar ze hebben zelf hun tegendeel bewezen aan mij. En ik kwam er ook nog goed vanaf met een plectrum. :D
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Rockbeer

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
295
604
Echt? Dat is ook de enige keer dat ik hem heb gezien en toen ben ik halverwege weggelopen omdat ik het echt niet om aan te horen vond. Als zn show nou nog een beetje interessant was geweest had ik het een kans willen geven, maar het enige wat ik me nog kan herinneren was dat ie ranzig een banaan aan het opeten was...
Heb ze twee keer gezien, één keer in 2003 (Fields of Rock) en bij de laatste GMM passage in 2018. 2003 was misschien wel op hun hoogtepunt? Hoe dan ook, was heel strak en hebben me toen weggeblazen. 15 jaar later vond ik de glans er wel af, vond het heel gezapig en plichtmatig. Beetje rochelend einde van de dag toen. Weet niet of ik nog een keer zou kijken eigenlijk of gewoon wat vroeger ga slapen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken