Graspop Metal Meeting 2024

381222666_888844685944270_3510755890603495629_n.jpg

ok ok
Kan natuurlijk na ieder album veranderen,
Of werkt dat niet zo.?
M'n gevoel zegt dat ze met dit album aardig omhoog gaan in de lijsten en qua status. We gaan het zien volgend jaar.
Nah. Cannibal Corpse zit in een eigen hokje death metal en ik zie het niet gebeuren dat die opeens doorbreken naar het grotere podium. Maar wie weet, ken het nieuwe album niet. Vond het vorig jaar op Alcatraz wel een aardige show maar voor een uur wel heel eentonig.

Die kunnen we hiermee zo goed als uitsluiten voor 2024 denk ik… Lijkt me dat alles in het beste geval voor Steven een jaar opschuift.
We hebben nog heel wat maanden te gaan, dus het kan dat herstel mogelijk is voor die tijd en dat ze toch op Graspop staan.

Graspop duurt nog 9 maanden, en in de post geeft de band aan dat ze wel verwachten te kunnen spelen in 2024. Als hun juni tour in Europa al vast ligt met contracten en dergelijke zie ik ze wel gewoon die tour door zetten en in het najaar naar de VS gaan.

Al blijft dit wel een band die vorig jaar al aangaf om geen zin te hebben om naar Europa te gaan, en hun Europese tour cancelden om in dezelfde periode lekker in de VS op te treden.

Vind het een moeilijke om in te schatten, ben benieuwd.

Wie weet is de organisatie vandaag al Sabaton gaan bellen om Aerosmith opnieuw te vervangen...

Persoonlijk zou ik het als organisatie niet aandurven om Aerosmith te boeken. Net zoals ik nooit zou durven Ozzy te boeken. Veel te veel onzekerheden.

Zijn er nog meer namen als Machine Head in de zin van "spelen geen festivals, want ...", die Graspop exclusief zou kunnen boeken?

Aankondiging zal toch niet voor Graspop zijn, dat had gekund als er al headliners waren aangekondigd. Heb nog nooit een jaar meegemaakt waarin de eerste aankondiging geen headliner was
Nee, hint eerder naar zaaltour inderdaad. Stond op de schermen boven de uitgang, geen enkele hint naar festivalshow of dergelijke. Zelfde publiek als WSS, dus gewoon al wat warm maken.

Nee, hint eerder naar zaaltour inderdaad. Stond op de schermen boven de uitgang, geen enkele hint naar festivalshow of dergelijke. Zelfde publiek als WSS, dus gewoon al wat warm maken.
Had dit ook al in het Hardrock & metal topic gegooid maar het gaat om een zaalshow rond Oktober/November 2024

Ik raad iedereen aan om naast het graspop topic ook even het concert aankondigingen topic te volgen, daar post @wenteldave al het concert nieuws :)

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Joslittel
Had dit ook al in het Hardrock & metal topic gegooid maar het gaat om een zaalshow rond Oktober/November 2024

Ik raad iedereen aan om naast het graspop topic ook even het concert aankondigingen topic te volgen, daar post @wenteldave al het concert nieuws :)
Meer reclame! En tegelijkertijd ook de maandelijkse concertagenda (die wekelijks wordt geüpdatet om absoluut niks te missen)! :)

Graspop
Persoonlijk zou ik het als organisatie niet aandurven om Aerosmith te boeken. Net zoals ik nooit zou durven Ozzy te boeken. Veel te veel onzekerheden.
Dat zijn 2 headliners minder in het al zo kleine vijvertje. Ik ben benieuwd wie je zou plaatsen

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Graspop

Dat zijn 2 headliners minder in het al zo kleine vijvertje. Ik ben benieuwd wie je zou plaatsen
Hangt af van beschikbaarheid

Als ik naar volgend jaar onbeperkt budget had en iedereen stond aan te schuiven bij mij:

Donderdag: Bring Me The Horizon en Sabaton met een 25ste verjaardagsshow met show zoals op Wacken
Vrijdag: Savatage met een show zoals op Wacken en Metallica
Zaterdag: Iron Maiden en combo Helloween met Judas Priest
Zondag: Linkin Park & Friends (geen idee wie op vocals naast Mike) en Metallica

Ik wou eigenlijk nog Avenged Sevenfold er tussen rammen. Maar ben niet echt fan van die band dus wou het puur commercieel doen (van alle andere genoemde bands ben ik wel fan behalve Linkin Park das meer enkel nostalgie). Maar toen bedacht ik dat Avenged Sevenfold ook al enkele keren haar fans had genaaid dus moest het ook niet meer voor mij.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Hangt af van beschikbaarheid

Als ik naar volgend jaar onbeperkt budget had en iedereen stond aan te schuiven bij mij:

Donderdag: Bring Me The Horizon en Sabaton met een 25ste verjaardagsshow met show zoals op Wacken
Vrijdag: Savatage met een show zoals op Wacken en Metallica
Zaterdag: Iron Maiden en combo Helloween met Judas Priest
Zondag: Linkin Park & Friends (geen idee wie op vocals naast Mike) en Metallica

Ik wou eigenlijk nog Avenged Sevenfold er tussen rammen. Maar ben niet echt fan van die band dus wou het puur commercieel doen (van alle andere genoemde bands ben ik wel fan behalve Linkin Park das meer enkel nostalgie). Maar toen bedacht ik dat Avenged Sevenfold ook al enkele keren haar fans had genaaid dus moest het ook niet meer voor mij.
Ik denk dat de mainstage 2 headliners voortaan wel gezien kunnen worden als de Mainstage 's-Hertogenbosch of Afas Live namen.
Bands die staan in zalen van ongeveer 6000 man. Dus Powerwolf, Amon Amarth, Pantera, Epica, Arch Enemy, Kamelot, Behemoth en Alestorm.
Het zou niet allemaal mijn voorkeur hebben, maar als ik de ontwikkelingen zo zie, kan dit best de mindset zijn. Dan kan het niet meer snel tegenvallen denk ik. Gojira staat daar ook, dus wellicht dat bovenstaande namen komende jaren er ook zullen staan. Ik vind Amon Amarth of Pantera daar ook niet misstaan..de rest zou ik niet zo snel daar plaatsen..maar kennelijk trekken ze voldoende publiek.

Ik denk dat de mainstage 2 headliners voortaan wel gezien kunnen worden als de Mainstage 's-Hertogenbosch of Afas Live namen.
Bands die staan in zalen van ongeveer 6000 man. Dus Powerwolf, Amon Amarth, Pantera, Epica, Arch Enemy, Kamelot, Behemoth en Alestorm.
Het zou niet allemaal mijn voorkeur hebben, maar als ik de ontwikkelingen zo zie, kan dit best de mindset zijn. Dan kan het niet meer snel tegenvallen denk ik. Gojira staat daar ook, dus wellicht dat bovenstaande namen komende jaren er ook zullen staan. Ik vind Amon Amarth of Pantera daar ook niet misstaan..de rest zou ik niet zo snel daar plaatsen..maar kennelijk trekken ze voldoende publiek.
Uit pure nieuwsgierigheid; wat is je aversie tegen Gojira Piet? Je benoemd ze steeds als de band die er ook stond. Die headline positie is voor Gojira toch totaal verdiend?

Uit pure nieuwsgierigheid; wat is je aversie tegen Gojira Piet? Je benoemd ze steeds als de band die er ook stond. Die headline positie is voor Gojira toch totaal verdiend?
Hij doet dat gewoon om reacties uit te lokken, heeft hij eerder ook al toegegeven.

• Leuk
Waarderingen: RubenJS

Users who are viewing this thread