Graspop Metal Meeting 2024

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.735
5.089
Kanshebbers voor Graspop

384243428_867438578281661_7624259894453834121_n.jpg
je afbeelding werkt niet
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.569
8.331
ik denk dat hier eerder een overlap met ieperfest zal zijn
tja maar Graspop boekt ook altijd wel een paar van dit soort bands
Hatebreed zal het niet zijn want die stonden er dit jaar al, maar Sick Of It All zie ik wel op Graspop staan. zou hun tiende keer Graspop worden zelfs
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.762
3.686
Is Iron Maiden 100% Sure?
Nee, er is niet eens zekerheid dat zij touren, dus daar is helemaal niets sure.
Is Amorphis Possible?
stonden in 22 op graspop en dit jaar op alcatraz, dus dat maakt de kans iets kleiner lijkt me.
Maar ze zijn al wel aangekondigd voor Tuska, dus ze 'touren' wel die periode (het is natuurlijk een thuismatch).
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
559
681
rod smallwood (manager iron maiden )had gezegd: 'The Future Past Tour' will continue into 2024 and who knows where it will go… ..so stay tuned!!"

en nog een wensenlijstje : blind guardian, accept, saxon, queensryche, megadeth, amorphis, vandenberg, godsmack, ad infinitum, temperance, gotthard, axel rudi pell, raven age, hammerfall, battle beast, beyond the black.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.762
3.686
Die stonden er vorig jaar nog toch?
Ja Timmetje, net zoals Pearl Jam na 2 jaar al opnieuw op Werchter kan staan, kan Iron Maiden ook na 2 jaar weer op graspop staan.
Hoezo ben je daar nog verbaasd over eigenlijk :ROFLMAO:

Ter aanvulling: Maiden stond er reeds in 22 (20) 18 16 13 08 07 05 03 00 96. Het is dus bijna meer regel dan uitzondering dat ze binnen de 2 jaar terugkeren.
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
331
678
Ja Timmetje, net zoals Pearl Jam na 2 jaar al opnieuw op Werchter kan staan, kan Iron Maiden ook na 2 jaar weer op graspop staan.
Hoezo ben je daar nog verbaasd over eigenlijk :ROFLMAO:

Pearl Jam speelt natuurlijk nooit 2 keer dezelfde show en kan je 5 dagen achter elkaar zien waarbij het elke keer toch erg anders is.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.762
3.686
Het vaatje met graspop headliners die voldoende tickets schuiven is gewoon niet erg groot.
Iron Maiden is een classic act die nog steeds voldoende nieuwe, jonge fans bij krijgt en die tenminste kwaliteit leveren (wat helaas niet van alle acts gezegd kan worden die al sinds de jaren '70 bestaan). Ze zorgen, zoals gezegd, voor voldoende ticketverkoop en spelen van 21-23u wat de setting ideaal maakt voor een andere band die zo ineens een nachtspot toebedeeld krijgt.

Pearl Jam speelt natuurlijk nooit 2 keer dezelfde show en kan je 5 dagen achter elkaar zien waarbij het elk keer toch erg anders is.
Dat klopt helemaal, maar toch is Timmetje ook daarover verbaasd dus ja...
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.602
3.350
De poule voor Werchter is groot genoeg om niet zo snel acts op herhaling te laten komen lijkt me.

Speelt mijn eigen smaak ook mee hoor, dat geef ik eerlijk toe.

Dat van Maiden wist ik niet. Die zijn dan bijna huisband van Graspop haha.
Het is inderdaad precies zoals Nikita zegt. Ook in mijn eigen omgeving zie ik dat Maiden één van de weinige acts is die op deze leeftijd nog steeds nieuwe fans aantrekt. En je weet dat ze over het algemeen altijd kwaliteit leveren. Al vond ik de laatste passage in '22 wel wat aan de tamme kant. Maar dat zal aan mij hebben gelegen
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.762
3.686
Dat van Maiden wist ik niet. Die zijn dan bijna huisband van Graspop haha.
Zo kan je hen wel noemen ja. Ze hebben een keer op Werchter gespeeld maar daar waren ze toen niet over te spreken, dus wilden ze daarna niet meer naartoe (beweerden ze toen) en op Pukkelpop heb ik hen ook eens geweten, maar verder wisselen ze eigenlijk het sportpaleis en Graspop af.
Ik weet dat ze enkele jaren geleden in een interview ook eens zeiden dat ze vooral willen spelen omdat ze graag live optreden, en dus bewust hun venues kiezen naar wat ze zelf fijn vinden.

(Eigenlijk niet voor dit forum maar: Pearl Jam doet het iets beter trouwens, met 22 18 14 12 10 07 - maar moet je vooral in het achterhoofd houden dat Pearl Jam pas in 2006(!!!!) voor het eerst op Belgische bodem speelde. Eerdere optredens gingen om verschillende redenen niet door, dus Belgen hebben eigenlijk nog niet gigantisch veel kansen gehad om Pearl Jam in eigen land te zien als je bekijkt hoe lang de band al meedraait. En behalve die eerste show (sportpaleis) hebben ze dus enkel nog maar op Werchter gestaan.)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken