Graspop Metal Meeting 2024

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
Ik denk dat de mainstage 2 headliners voortaan wel gezien kunnen worden als de Mainstage 's-Hertogenbosch of Afas Live namen.
Het zou niet allemaal mijn voorkeur hebben, maar als ik de ontwikkelingen zo zie, kan dit best de mindset zijn. Dan kan het niet meer snel tegenvallen denk ik.
Dit is geen ontwikkeling, dit is gewoon altijd zo geweest.

2015: Marilyn Manson, Judas Priest, Faith No More
2016: King Diamond, Nightwish, Twisted Sister
2017: Emperor, In Flames, Sabaton
2018: Parkway Drive, Marilyn Manson, A perfect circle
2019: Lamb of god, Sabaton

In al deze jaren was er geen enkele mainstage 2 headliner groter dan een afaslive act, hoe kom je erbij dat dit nieuw is?
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
507
1.243
Dit is geen ontwikkeling, dit is gewoon altijd zo geweest.

2015: Marilyn Manson, Judas Priest, Faith No More
2016: King Diamond, Nightwish, Twisted Sister
2017: Emperor, In Flames, Sabaton
2018: Parkway Drive, Marilyn Manson, A perfect circle
2019: Lamb of god, Sabaton

In al deze jaren was er geen enkele mainstage 2 headliner groter dan een afaslive act, hoe kom je erbij dat dit nieuw is?
Sterker nog op een enkeling na zouden ze in dat jaar in hun eentje de Afaslive nog geeneens uitverkopen.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.439
2.999
Hij doet dat gewoon om reacties uit te lokken, heeft hij eerder ook al toegegeven.
Dan zal ik niet weer reageren. Als dat een reden is om op dit forum aanwezig te zijn, dan zal ik die reden niet verder aanmoedigen. Persoonlijk vindt ik dat gedrag maar een zielige vertoning. Maar ieder zijn eigen denk ik dan maar.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
481
522
Uit pure nieuwsgierigheid; wat is je aversie tegen Gojira Piet? Je benoemd ze steeds als de band die er ook stond. Die headline positie is voor Gojira toch totaal verdiend?
Aversie is een groot woord. Het is niet mijn band. Ik heb niks tegen Gojira, maar ik heb er ook niks mee. In tegenstelling tot de meeste headliners.
Dat ik Gojira noem is puur omdat het een band is die nu in een 6000 man zaal staat. Maar ik had ook PWD, Behemoth of Machinehead kunnen noemen...die tevens in dezelfde zalen staan en main2 headliner zijn geweest.
Dat de main2 headliners in de afas of kleiner staan is overigens niks nieuws. De bands die op deze podia staan wel.
 
Laatst bewerkt:

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
481
522
Dan zal ik niet weer reageren. Als dat een reden is om op dit forum aanwezig te zijn, dan zal ik die reden niet verder aanmoedigen. Persoonlijk vindt ik dat gedrag maar een zielige vertoning. Maar ieder zijn eigen denk ik dan maar.
Iemand negatief noemen, betweterig noemen of reacties zielig noemen is vele malen negatiever dan ik ooit over iemand heb gepost.
Wellicht zint het niet iedereen, dat mag. Maar dat soort benamingen zegt naar mijn mening meer over degene die ze bezigt.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
Na Bury Tomorrow gisteren opnieuw aan het werk gezien te hebben kan ik zeggen dat dit wel een mooie eerste leak is om alvast te hebben, want wat een fantastische live band is dit. voor mij wel één van mijn favoriete bands en één van de live bands van het genre.
Mocht ik gaan heb ik alvast 1 obsolute must see op mijn lijstje.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.803
7.675
Na Bury Tomorrow gisteren opnieuw aan het werk gezien te hebben kan ik zeggen dat dit wel een mooie eerste leak is om alvast te hebben, want wat een fantastische live band is dit. voor mij wel één van mijn favoriete bands en één van de live bands van het genre.
Mocht ik gaan heb ik alvast 1 obsolute must see op mijn lijstje.

Hopelijk geen clash dan met een andere must :LOL:
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.236
10.674
Na Bury Tomorrow gisteren opnieuw aan het werk gezien te hebben kan ik zeggen dat dit wel een mooie eerste leak is om alvast te hebben, want wat een fantastische live band is dit. voor mij wel één van mijn favoriete bands en één van de live bands van het genre.
Mocht ik gaan heb ik alvast 1 obsolute must see op mijn lijstje.
Vltimas was de eerste leuk hè;)

Maar eens. Hoop in de avond op de Jupiler stage. Wordt een knalshow
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
Vltimas was de eerste leuk hè;)

Maar eens. Hoop in de avond op de Jupiler stage. Wordt een knalshow
ah had niet door dat Vtimas eerst was
maar ja een mooie spot op de jupiler stage klinkt perfect. al zie ik een middag spot op de mainstage ook wel werken. ben benieuwd in ieder geval
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
Vorig seizoen:

20 oktober: Def Leppard + Mötley Crüe
3 november: Slipknot
7 november: Parkway Drive
10 november: Ghost
17 november: Gojira
24 november: pakket van 103 namen
21 februari: Guns N' Roses
23 februari: pakket van 28 namen
31 maart: Machine Head + poster + laatste namen
21 april: timetable bekend
30 mei: laatste aanpassingen door last-minute annuleringen etc.

Dus als we dit aanhouden hebben we nog twee rustige weken te gaan. Ben benieuwd!
 

Jimmeh07

Randprogramma
3 jun 2023
216
296
Sowieso willen ze ook nog een paar dagen op voorhand al gaan teasen.
Dus nu is het eigenlijk uitkijken naar de teaser 🤠
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
481
522
Vorig seizoen:

20 oktober: Def Leppard + Mötley Crüe
3 november: Slipknot
7 november: Parkway Drive
10 november: Ghost
17 november: Gojira
24 november: pakket van 103 namen
21 februari: Guns N' Roses
23 februari: pakket van 28 namen
31 maart: Machine Head + poster + laatste namen
21 april: timetable bekend
30 mei: laatste aanpassingen door last-minute annuleringen etc.

Dus als we dit aanhouden hebben we nog twee rustige weken te gaan. Ben benieuwd!
Goed bezig.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
Kanshebbers voor Graspop

384243428_867438578281661_7624259894453834121_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Virp

Playlistbediener
21 nov 2014
46
55
Ik ben benieuwd of de volgende bands nog kans maken om op Graspop te staan:
- Accept
- Quiet Riot
- Manowar
- Helloween
- Rainbow
- Dream Theater
- Ayreon
- Epic Symphonic Rock (orchestra)

Wat denken jullie? Welk van deze groepen zouden aanwezig kunnen zijn, en welke zijn erg onwaarschijnlijk?
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
149
311
Ik zou Mastodon wel weer es willen zien. Heb ze een paar keer live gezien en vaak was da echt ... meh, maar de laatste keer Graspop was echt goed.

Dream Theater mag ook wel es terugkomen, wat mij betreft.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
481
522
Ik ben benieuwd of de volgende bands nog kans maken om op Graspop te staan:
- Accept
- Quiet Riot
- Manowar
- Helloween
- Rainbow
- Dream Theater
- Ayreon
- Epic Symphonic Rock (orchestra)

Wat denken jullie? Welk van deze groepen zouden aanwezig kunnen zijn, en welke zijn erg onwaarschijnlijk?
Ayreon is vrij zeldzaam, maar you never know.
Rainbow als in Ritchie Blackmore? Geen idee of die gaan touren eigelijk.
Helloween zou kunnen, een duitse band.
Manowar lijkt mij niet reeel. Veel onzinnige eisen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Virp

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
146
287
Rainbow als in Ritchie Blackmore? Geen idee of die gaan touren eigelijk.

Ik volg Rainbow (en Ritchie) redelijk goed en ik denk inderdaad niet dat zij touren.
Het laatste optreden dateert al van 2019. De zanger toen was trouwens Ronnie Romero, die dit jaar wel op Graspop stond met Elegant Weapons.

Ronnie heeft ook eens in een interview gezegd dat een nieuwe tour met Rainbow er waarschijnlijk niet meer in zit. Alles hangt af van Blackmore en die is bezig met andere projecten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.236
10.674
Ik volg Rainbow (en Ritchie) redelijk goed en ik denk inderdaad niet dat zij touren.
Het laatste optreden dateert al van 2019. De zanger toen was trouwens Ronnie Romero, die dit jaar wel op Graspop stond met Elegant Weapons.

Ronnie heeft ook eens in een interview gezegd dat een nieuwe tour met Rainbow er waarschijnlijk niet meer in zit. Alles hangt af van Blackmore en die is bezig met andere projecten.
Toch wel jammer. Qua classic rock acts zou ik dat een hele toffe boeking vinden. Zullen veel mensen niet gezien hebben, iconosche gitarist, paar ijzersterke nummers.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken