Graspop Metal Meeting 2024

festivalryo

Support act
9 feb 2019
836
1.633
Mijn wensenlijst voor 2024 zou iig zijn:
Electric Callboy
Emperor
Archspire
Signs of the Swarm
Shadow of Intend
Testament
Dark Tranquility
Carach Angren
Graceless
Falling in Reverse
Slaughter to Prevail
Lamb of God
Windrose
Cannibal Corpse
Blind Guardian
Helloween
Gloryhammer

Voor iedereen wel wat wils. Het wordt nu wel tijd om met de echte bejaarden te stoppen. Na x maiden en priest mag het wel wat frisser. Vorig jaar bewees dat nieuwe HL een geweldig succes waren. MH, PWD en Gojira waren geweldig. Megadeth was zo slecht op Dynamo, die mag van mij ook wel wegblijvenšŸ˜‚
I don't condone the Megadeth slander but there's some great stuff on that list - Archspire would be awesome!
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
230
398
I don't condone the Megadeth slander but there's some great stuff on that list - Archspire would be awesome!
Which Slander? I presume it is only slander if it is not true? Were you at that show as well? Because Dave was uninterested, second to none crowd interaction and uninspired play by the guys. I have seen a bunch of MD shows and this 1 was by far the worst.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
899
996
Eventjes mijn mening over poppunk in uw strot duwen, ik vind dat het moet kunnen.

Jera boemt met hun mix van pop punk en metalcore. Ook Brackrock begin augustus doet het niet slecht, mix van pop punk en hardcore.
Dus een pop punk dagje op Jupiler moet kunnen, al is het maar enkel uit winstbejag en concurrentie tegenover Jera.
Ik zie het wel enkel werken op Jupiler stage. Er zijn al genoeg bands gepasseerd die bewijzen dat het kan.
Avril...tja nostalgie, maar dat is het ook. Zou ook puur uit commercieel en marketing oogpunt zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kneuzer

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.496
4.672
Eventjes mijn mening over poppunk in uw strot duwen, ik vind dat het moet kunnen.

Jera boemt met hun mix van pop punk en metalcore. Ook Brackrock begin augustus doet het niet slecht, mix van pop punk en hardcore.
Dus een pop punk dagje op Jupiler moet kunnen, al is het maar enkel uit winstbejag en concurrentie tegenover Jera.
Ik zie het wel enkel werken op Jupiler stage. Er zijn al genoeg bands gepasseerd die bewijzen dat het kan.
Avril...tja nostalgie, maar dat is het ook. Zou ook puur uit commercieel en marketing oogpunt zijn.
avril lavigne zou wel een heel leuke jupilerstage headliner kunnen worden en op die stage en de metaldome kan er precies wel wat meer dan op de mainstages, dat hebben we al gezien in het verleden (zie bloody beetroots, perturbator, carpenter brut, enter shikari, palaye royale, the chats, the menzingers, ...), vraag is natuurlijk als de entourage rond die band dat zelf wil.
zet dat tegenover een judas priest op main ofzo en niemand klaagt nog
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
485
1.539
Which Slander? I presume it is only slander if it is not true? Were you at that show as well? Because Dave was uninterested, second to none crowd interaction and uninspired play by the guys. I have seen a bunch of MD shows and this 1 was by far the worst.
Ik vond Megadeth op Dynamo wederom een goed optreden bezorgen. Gave setlist met o.a. Tornado of Souls en In my Darkest Hour. Volgens mij had Dave er ook zin in en was er genoeg interactie met de crowd. Niet hun beste show daar ben ik het mee eens (en dat had m.i. voornamelijk met het geluid te maken), de show op GMM22 vond ik bijvoorbeeld beter. Als ik dit lees dan vraag ik mij echt af hoe jouw beleving zo verschillend kan zijn geweest.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.857
7.827
avril lavigne zou wel een heel leuke jupilerstage headliner kunnen worden en op die stage en de metaldome kan er precies wel wat meer dan op de mainstages, dat hebben we al gezien in het verleden (zie bloody beetroots, perturbator, carpenter brut, enter shikari, palaye royale, the chats, the menzingers, ...), vraag is natuurlijk als de entourage rond die band dat zelf wil.
zet dat tegenover een judas priest op main ofzo en niemand klaagt nog

Er zullen hier genoeg mensen klagen als Judas Priest er staat :LOL:
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
836
1.633
Which Slander? I presume it is only slander if it is not true? Were you at that show as well? Because Dave was uninterested, second to none crowd interaction and uninspired play by the guys. I have seen a bunch of MD shows and this 1 was by far the worst.
No I wasn't at this show, so you might be right about this one. I was just joking around a little, we don't take things that seriously in this thread šŸ˜‰
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
482
523
Ik vond Megadeth op Dynamo wederom een goed optreden bezorgen. Gave setlist met o.a. Tornado of Souls en In my Darkest Hour. Volgens mij had Dave er ook zin in en was er genoeg interactie met de crowd. Niet hun beste show daar ben ik het mee eens (en dat had m.i. voornamelijk met het geluid te maken), de show op GMM22 vond ik bijvoorbeeld beter. Als ik dit lees dan vraag ik mij echt af hoe jouw beleving zo verschillend kan zijn geweest.
Het management van Megadeth kan wel moeilijk doen. Ik kan mij nog herinneren dat de t-shirtprijzen van de 'officieel merch' zo duur waren, dat het niet liep. Toen werd er geƫist dat de merch op de metalmarkt zich moest aanpassen aan de prijzen van de officiƫle merch. Toen hebben ze dit gedaan, met de beschrijving in het Nederlands 'je mag ook afdingen tot...de oude prijs'.

Kookdoos:
Er zullen hier genoeg mensen klagen als Judas Priest er staat :LOL:
Dat denk ik ook. Terwijl Priest van zijn passages erg vaak heeft geheadlined:

2022 Headliner samen met Korn (met daaronder FFDP en Saxon)
2018 Geen headliner onder A Perfect Circle (Dit was ook een van de meest controversiƫle jaren, met bijv. PWD boven A7x, Ghost voor het eerst headliner en veel grote namen)
2015 Headliner samen met Slipknot
2011 Geen headliner, ze waren special guest van headliner Ozzy)
2008 (met daaronder Def Leppard en Whitesnake (Beide inmiddels headliners geweest)
2004 Headliner
2001 Headliner met daaronder Motorhead, within Temptation (Beide inmiddels headliner geweest)
 

Bijlagen

  • oj.jpg
    oj.jpg
    10,6 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.307
7.677
Blijkbaar is het weer tijd voor wensenlijstjes, dus ik zal er ook maar Ć©Ć©n maken. Denk dat het allemaal ook prima realistisch is, behalve SOAD misschien.

Grote headliner, maar kleine kans: System of a down
Overige headliners/subs: Avenged Sevenfold, BMTH, Lamb of God, Electric Callboy, Korn, Evanescence, Limp Bizkit
Overige bands: Trivium, Fit for a king, Bury Tomorrow, Jinjer, Amaranthe, Dragonforce, While she sleeps, Killswitch Engage, Falling in reverse, Trivium, Devildriver, Godsmack, Soulfly, Babymetal, Beartooth, Saltatio Mortis, August Burns Red, Blind Guardian, Ad infinitum

Waarschijnlijk vergeet ik nog een hoop bands die ook nog wel wil zien maar houd het hier even bij.
 

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
175
208
Eventjes mijn mening over poppunk in uw strot duwen, ik vind dat het moet kunnen.

Jera boemt met hun mix van pop punk en metalcore. Ook Brackrock begin augustus doet het niet slecht, mix van pop punk en hardcore.
Dus een pop punk dagje op Jupiler moet kunnen, al is het maar enkel uit winstbejag en concurrentie tegenover Jera.
Ik zie het wel enkel werken op Jupiler stage. Er zijn al genoeg bands gepasseerd die bewijzen dat het kan.
Avril...tja nostalgie, maar dat is het ook. Zou ook puur uit commercieel en marketing oogpunt zijn.
Ik deel je mening over de Jupiler stage. Maak er maar poduim voor punk/hardcore/metalcore van en nog buitenbeentjes die niet op de andere poduims zie passen. Het zou zalig zijn om het gemis van oude groez goed te maken (ik vond persoonlijk al een aanzet wat ze dit jaar hebben gedaan.) . Ik denk dat het voor zowel Gras als Jera zou zorgen dat ze mooi namen zouden kunnen toevoegen. Ah als Avril op gras past het wel op dat poduim als er geen belangrijke clash is zou ik met plezier gaan mee zingen
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.496
4.672
zal mijn wenslijstje kort houden met enkel must sees als ze op graspop staan:

SOAD
BMTH
electric callboy
avril lavigne
bad omens
while she sleeps
falling in reverse
slaughter to prevail
memphis may fire
 
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: PreFXDesigns en Koekdoos

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
485
1.539
Het management van Megadeth kan wel moeilijk doen. Ik kan mij nog herinneren dat de t-shirtprijzen van de 'officieel merch' zo duur waren, dat het niet liep. Toen werd er geƫist dat de merch op de metalmarkt zich moest aanpassen aan de prijzen van de officiƫle merch. Toen hebben ze dit gedaan, met de beschrijving in het Nederlands 'je mag ook afdingen tot...de oude prijs'.
Dit heeft niks met de laatste live optredens te maken.
En was dit op Graspop? Want ik kan mij dit niet herinneren. Zover ik weet verkoopt de metal markt geen (onofficiƫle) merch van bands die op het affiche staan, laat staan dat het management van Megadeth invloed zou kunnen uitoefenen op de prijzen van onofficiƫle merch. Sorry Piet, maar het klinkt als een gefabriceerd verhaal.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
482
523
Dit heeft niks met de laatste live optredens te maken.
En was dit op Graspop? Want ik kan mij dit niet herinneren. Zover ik weet verkoopt de metal markt geen (onofficiƫle) merch van bands die op het affiche staan, laat staan dat het management van Megadeth invloed zou kunnen uitoefenen op de prijzen van onofficiƫle merch. Sorry Piet, maar het klinkt als een gefabriceerd verhaal.
Dat mag u vinden. Het is sowieso echt gebeurd en heeft idd niks te maken met de babd zelf. Ik was toen nog vrij jong, ik denk dat het in de tijd is geweest van Fields of Rock?
Ik weet niet of we er nog foto's van hebben, maar het stond letterlijk bij het verkooppunt. Wellicht staat het nog ergens op het internet?
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
716
649
Laten we Avril Lavinge gewoon op Werchter Boutique zetten, iedereen blij...

Ik begin vooral te twijfelen over 4 dagen headliners. Gaan ze bands als Electric Callboy en Alestorm North laten afsluiten?
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
865
2.534
Blijkbaar is het weer tijd voor wensenlijstjes, dus ik zal er ook maar Ć©Ć©n maken. Denk dat het allemaal ook prima realistisch is, behalve SOAD misschien.

Grote headliner, maar kleine kans: System of a down
Overige headliners/subs: Avenged Sevenfold, BMTH, Lamb of God, Electric Callboy, Korn, Evanescence, Limp Bizkit
Overige bands: Trivium, Fit for a king, Bury Tomorrow, Jinjer, Amaranthe, Dragonforce, While she sleeps, Killswitch Engage, Falling in reverse, Trivium, Devildriver, Godsmack, Soulfly, Babymetal, Beartooth, Saltatio Mortis, August Burns Red, Blind Guardian, Ad infinitum

Waarschijnlijk vergeet ik nog een hoop bands die ook nog wel wil zien maar houd het hier even bij.
Helaas gaat Trivium waarschijnlijk niet gebeuren, houden momenteel een break.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.307
7.677
Laten we Avril Lavinge gewoon op Werchter Boutique zetten, iedereen blij...

Ik begin vooral te twijfelen over 4 dagen headliners. Gaan ze bands als Electric Callboy en Alestorm North laten afsluiten?
Electric Callboy verkoopt even veel of meer tickets als veel andere North stage headliners die ze de afgelopen jaren hebben gehad dus ik zie niet in waarom niet
Alestorm gezien die lucht foto's van vorig jaar lijkt me ook wel een logische zet.
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
258
525
Electric Callboy verkoopt even veel of meer tickets als veel andere North stage headliners die ze de afgelopen jaren hebben gehad dus ik zie niet in waarom niet
Alestorm gezien die lucht foto's van vorig jaar lijkt me ook wel een logische zet.
Zeker in combinatie zie ik dit wel gebeuren. Zondag is de laatste jaren vaak een glam/hair metal dag, waarom niet een feestmetal dag? Dropkick Murphys en Flogigng Molly erbij. Trek dit door naar minder zware/extreme fantasy metalbands, dan kan je er makkelijk een dag mee vullen. Kan weleens plezant worden!
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
899
996
Laten we Avril Lavinge gewoon op Werchter Boutique zetten, iedereen blij...

Ik begin vooral te twijfelen over 4 dagen headliners. Gaan ze bands als Electric Callboy en Alestorm North laten afsluiten?
Waarschijnlijk niet, dat is het korte antwoord.
Voor een positief antwoord of een langere uitleg, verwijs ik je graag door naar andere reacties.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken