Graspop Metal Meeting 2024

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.716
3.539
Precies, dat is een groter risico dan dat BMTH zelf niet wil (waarom zouden ze niet willen?). BMTH behoort tot het contingent van metalbands die ook de stap naar grote mainstream festivals kan maken. Of BMTH headliner kan zijn op Werchter is wel de vraag hoor. In 2019 stonden ze om 19:30 geprogrammeerd, zouden ze de sprong naar Werchter headliner kunnen maken? Dat zou de kans op GMM nog vergroten aangezien ze daar toch wel zeker zijn van een headline spot. Als Werchter een te lage spot geeft maakt GMM nog wel een kans.
Volgens mij zegt niemand hier dat BMTH zelf niet zou willen. En je geeft hier in je verdere uitleg net aan waarom de kans voor Graspop zo groot is.
Want nee, headlinerspot krijgen ze op werchter echt niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo en Joslittel

reaper

Support act
26 okt 2015
1.185
984
Volgens mij zegt niemand hier dat BMTH zelf niet zou willen. En je geeft hier in je verdere uitleg net aan waarom de kans voor Graspop zo groot is.
Want nee, headlinerspot krijgen ze op werchter echt niet.
zo net voor een foo fighters zie ik wel gebeuren en dat kan wel denk ik hoor
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.480
8.127
Precies, dat is een groter risico dan dat BMTH zelf niet wil (waarom zouden ze niet willen?). BMTH behoort tot het contingent van metalbands die ook de stap naar grote mainstream festivals kan maken. Of BMTH headliner kan zijn op Werchter is wel de vraag hoor. In 2019 stonden ze om 19:30 geprogrammeerd, zouden ze de sprong naar Werchter headliner kunnen maken? Dat zou de kans op GMM nog vergroten aangezien ze daar toch wel zeker zijn van een headline spot. Als Werchter een te lage spot geeft maakt GMM nog wel een kans.
niemand zegt dat BMTH werchter zou headlinen toch
dat gaat inderdaad niet gebeuren, tweede of derde band van de dag wel
 
  • Leuk
Waarderingen: mvl1980

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
282
587
Volgens mij zegt niemand hier dat BMTH zelf niet zou willen. En je geeft hier in je verdere uitleg net aan waarom de kans voor Graspop zo groot is.
Want nee, headlinerspot krijgen ze op werchter echt niet.
Ik citeerde Loek: "Wellicht dat de band ook graag op Werchter speelt."

En denk niet dat ze een headliner spot op Werchter krijgen, maar een sub zou best kunnen, dus zouden ze dat best willen overwegen tegenover een GMM headline spot.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.716
3.539
Dat kan inderdaad, maar dat kan elk jaar wel voor enkele van de graspop headliners.
En behalve bij Iron Maiden moeten we ervan uitgaan dat elke band wel graag op Werchter speelt ;)
Aangezien de Werchter-organisatie (lees: livenation) er ook alle belang bij heeft om graspop een degelijke affiche te gunnen, we hier duidelijk een beetje vast zitten qua mogelijke namen én de poule voor Werchter door de breedheid van genres een stuk groter is, lijkt het me gewoon een reële kanshebber te zijn. Het is een van de weinige grote namen die al shows in de buurt heeft aangekondigd, al maakt de aankondiging van Hurricane / Southside de kansen iets kleiner door overlap van data.

Zoals eerder gezegd, van mij mogen ze alvast verrassen met leukere namen, want ik heb na die show op Werchter weinig behoefte om BMTH nog eens aan het werk te zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en duck

saurus

Dagopener
4 feb 2019
614
754
Als die er volgend jaar niet staan, is het een teken dat ze de band bij GMM écht niet willen en dat zou me erg verbazen.
Zeker gezien de nieuwe strategie met 2 headliners, wat de mogelijkheid geeft om bovenaan 8 namen uit te spelen, voelt dit als een heel logische boeking.
Edit; en we krijgen dan Emperor in de marquee tegelijkertijd toch?! Kwestie dat ik ook iets te doen heb op dat moment.
idd Emperor als marquee headliner zie ik ook wel zitten
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
911
1.000
Belangrijker, op wat voor plaats zouden jullie zo'n Avril neerzetten?
Ergens tussen 15 en 19u lijkt me dat wel grappig, maar een hogere plaats mag dat toch niet worden met haar 2-3 hits van 20 jaar geleden?
Plaats van The Offspring enkele jaren geleden, lijkt me. Rond 20u was dat? Verkoopt relatief vlot vorst nationaal uit.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
484
530
Dat kan inderdaad, maar dat kan elk jaar wel voor enkele van de graspop headliners.
En behalve bij Iron Maiden moeten we ervan uitgaan dat elke band wel graag op Werchter speelt
Hetzelfde geldt voor Judas Priest en Ozzy. De typische heavy metalheadliners.
idd Emperor als marquee headliner zie ik ook wel zitten
Ze hebben eerder al de main2 afgesloten. Maar de Marquee past idd beter.
Plaats van The Offspring enkele jaren geleden, lijkt me. Rond 20u was dat? Verkoopt relatief vlot vorst nationaal uit.
The Offspring waren in 2008 nog headliner van Download. Toentertijd een aanzienlijk groter festival dan GMM.
The Offspring hebben veel aanzien ingeleverd volgens mij.
 
Laatst bewerkt:

RubenJS

Support act
18 feb 2023
878
2.593
Hetzelfde geldt voor Judas Priest en Ozzy. De typische heavy metalheadliners.

Ze hebben eerder al de main2 afgesloten. Maar de Marquee past idd beter.

The Offspring waren in 2008 nog headliner van Download. Toentertijd een aanzienlijk groter festival dan GMM.
The Offspring hebben veel aanzien ingeleverd volgens mij.
The Offspring zijn in de VS nog altijd gigantisch op de een of andere manier. Nemen op huidige Tour Sum 41 mee als voorprogramma, geen co headline constructie oid. Sum 41 was dit jaar nog een headliner op Hellfest
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.480
8.127
The Offspring zijn in de VS nog altijd gigantisch op de een of andere manier. Nemen op huidige Tour Sum 41 mee als voorprogramma, geen co headline constructie oid. Sum 41 was dit jaar nog een headliner op Hellfest
Zo vreemd vind ik het ook weer niet, Offspring was op Graspop ook rete strak en is gewoon goed live
daarna hebben ze veel meer mainstream hits dan een band als sum 41
ik denk dat hier offspring ook wel groter is eerlijk gezegd
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en RubenJS

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.716
3.539
Hetzelfde geldt voor Judas Priest en Ozzy. De typische heavy metalheadliners.
Ja uiteraard. Zij ook, maar hebben volgens mij ook nooit op werchter gespeeld, dus rekende ik niet onder de graspop headliners die voor werchter kunnen.
The Offspring waren in 2008 nog headliner van Download. Toentertijd een aanzienlijk groter festival dan GMM.
The Offspring hebben veel aanzien ingeleverd
Nu ga je wel erg ver terug. De laatste keer dat the offspring op graspop stond was in 2022 en toen stonden zij van 19u15 - 20u15, dus ik denk dat daar naar gerefereerd werd voor dat gekke Avril idee 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.459
11.429
Belangrijker, op wat voor plaats zouden jullie zo'n Avril neerzetten?
Ergens tussen 15 en 19u lijkt me dat wel grappig, maar een hogere plaats mag dat toch niet worden met haar 2-3 hits van 20 jaar geleden?
Ja eens. In dat tijdslot staan ook bands als Ugly Kid Joe, POD en Papa Roach. Zie niet in waarom Avril veel hoger dan die namen zou moeten staan
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
484
530
Belangrijker, op wat voor plaats zouden jullie zo'n Avril neerzetten?
Ergens tussen 15 en 19u lijkt me dat wel grappig, maar een hogere plaats mag dat toch niet worden met haar 2-3 hits van 20 jaar geleden?
Speculeren is altijd leuk.
Maar Avril op GMM zou wel puur hypothetisch zijn, want dat gaat in de praktijk nooit gebeuren. Avril stond het laatst in zowel Afas Live (6000) en Vorst (8400), waar bands staan die op Graspop gewoon headlinen (Machinehead, Gojira) of hoog staan (Amon Amarth, Powerwolf, Pantera en Disturbed). Dat is dus één reden waarom het nooit zal gebeuren. De 2e reden..en is gewoon een poppunkbandje. Het hoort niet op een metalfestival thuis en zal eerder op Pinkpop/Werchter staan als ze uberhaupt op een festival in de benelux staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en EddiePlaysBass

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.563
3.271
Speculeren is altijd leuk.
Maar Avril op GMM zou wel puur hypothetisch zijn, want dat gaat in de praktijk nooit gebeuren. Avril stond het laatst in zowel Afas Live (6000) en Vorst (8400), waar bands staan die op Graspop gewoon headlinen (Machinehead, Gojira) of hoog staan (Amon Amarth, Powerwolf, Pantera en Disturbed). Dat is dus één reden waarom het nooit zal gebeuren. De 2e reden..en is gewoon een poppunkbandje. Het hoort niet op een metalfestival thuis en zal eerder op Pinkpop/Werchter staan als ze uberhaupt op een festival in de benelux staat.
Waarom niet Piet? The Offspring is ook gewoon een poppunkband en stond er toch ook. Mooi feestje trouwens. En Machine Head en Gojira waren wel headliners, maar wel voor het eerst. En Machine Head was uiteindelijk gewoon een noodgreep. Wel een die trouwens perfect uitpakte!!
Maar ik zou Avril wel gaan zien hoor. Laat ze dan "Fuel" van Metallica ook maar even weer doen.🤘
 
  • Leuk
Waarderingen: Inverso en RubenJS

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.480
8.127
The Offspring is toch meer punkrock? vind het toch wel een tikkeltje meer de rock kant op gaan dan een Avril Lavigne
Ik denk ook niet dat ze zal komen voor minder dan een sub spot. zie haar niet lager staan dan 3e of 4e naam van de dag.
positie van The Offspring im 2022 lijkt me een prima spot voor haar.
wat mij betreft geen probleem, zou het een leuke boeking vinden. maar begrijp ook wel dat de meeste mensen het niet zien zitten
is verder inderdaad een beetje een zinloze discussie want gaat toch niet gebeuren op Graspop
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken