Hoezo is Avril uberhaupt een topic Een popartiest met een rocksausje, is niet hetzelfde als een punkband.Waarom niet Piet? The Offspring is ook gewoon een poppunkband en stond er toch ook. Mooi feestje trouwens. En Machine Head en Gojira waren wel headliners, maar wel voor het eerst. En Machine Head was uiteindelijk gewoon een noodgreep. Wel een die trouwens perfect uitpakte!!
Maar ik zou Avril wel gaan zien hoor. Laat ze dan "Fuel" van Metallica ook maar even weer doen.
Een popartiest met wat punkachtige nummers zet je op een metalfestival. Dan staan Anouk en Pink er volgend jaar ook.
En het jaar daarop robbie williams en direct. Het einde is dan zoek.
Degene die daar op staan te springen, hebben gewoon verkeerde tickets gekocht.
Niks mis mee, maar een andere formule zoals Pinkpop, Paaspop, Werchter.
De rode draad van Avril Lavine naar Machinehead mis ik even denk ik? Omdat Avril er nooit stond..en Machine
head voor het eerst headlined? Machine head is altijd een grote Thrashmetalband geweest en hoort op een festival als GMM thuis. Of dat als headliner zou moeten? Ik vind Machinehead een leuke Thrashband net als Kreator en Destruction. Sinds Slayer is gestopt, zijn andere thrashers voordehandliggend om het stokje over te nemen.
Kreator kan ik ook wel waarderen als afsluiter, al zal dat ook niet gebeuren.
Thrash is niet meest toegankelijke genre, waardoor je kunt afvragen of het de beste keuze is voor een afsluiter.
Andere extreme genre headliners waren Emperor en King Diamond (Blackmetal) en In Flames (Medolic Death Metal). Het zijn allemaal pioniers in hun genre, maar niet de grootste namen. Er werden toen ook veel vraagtekens gezet bij hun headlineposities, als ik het lichtjes mag uitdrukken.
Maar ze hebben het toch maar geflikt. De wereld eindigt niet he.
Alles heeft uiteindelijk te maken met de beschikbaarheid van bands en de onderhandelingen. Wie doen festivals aan? Wie kan er op tijd zijn? Welke andere festivals willen de band.
Een band kan wel willen afsluiten, maar als ze niet tijdig aanwezig kunnen zijn. Dit komt niet veel voor, maar bands worden wel eens in het tijdschema verplaatst door logistieke omstandigheden.
Ik zal wel een betwetertje genoemd worden, maar er is een verschil tussen 'unlimited wishful thinking' en 'realistisch speculeren'.