Graspop Metal Meeting 2024

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.480
8.127
Dickinson heeft gezegd dat hij zoveel mogelijk wil touren met zijn solowerk en dat (de rest van) Maiden al langer vraagt om het wat kalmer aan te gaan doen. Mogen best eens een zomer overslaan.

Hij moet voor mij niet noodzakelijk op Graspop staan (misschien een leuke headliner voor Alcatraz), maar zou wel liever een Europese tour van hem zien dan van Iron Maiden.
Is veel te groot en te duur voor Alcatraz
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.581
4.327
De zalen in Mexico en Brazilië waar Bruce gaat optreden zijn vergelijkbaar met Afas qua grootte.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
911
1.000
Is Bruce solo groter dan een 013/Afas act? Dat is de poule waar Alcatraz uit vist. Kan het mezelf niet echt voorstellen eigenlijk
Hij is niet te groot, wel te duur denk ik. Kaartjes voor zn lezing waren €80+. Kan me voorstellen dat zijn gage ook wel de moeite zal zijn.
Alcatraz let heel hard op ROI.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

himeteva

Playlistbediener
26 okt 2022
6
28
Sorry ik lees niet alles en misschien is dit onderwerp al voorbij gekomen, maar; hoe groot achten jullie de kans dat bmth op gmm staat dit jaar? Mits ze dezelfde strategie als vorig jaar doorzetten qua headliners.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.641
4.949
BMTH is de consensus dat het vrij waarschijnlijk is dat ze er zullen staan, Main 2 headliner of Main 1 met een heel sterke undercard
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.716
3.539
Als die er volgend jaar niet staan, is het een teken dat ze de band bij GMM écht niet willen en dat zou me erg verbazen.
Zeker gezien de nieuwe strategie met 2 headliners, wat de mogelijkheid geeft om bovenaan 8 namen uit te spelen, voelt dit als een heel logische boeking.
Edit; en we krijgen dan Emperor in de marquee tegelijkertijd toch?! Kwestie dat ik ook iets te doen heb op dat moment.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.641
4.949
Als die er volgend jaar niet staan, is het een teken dat ze de band bij GMM écht niet willen en dat zou me erg verbazen.
Zeker gezien de nieuwe strategie met 2 headliners, wat de mogelijkheid geeft om bovenaan 8 namen uit te spelen, voelt dit als een heel logische boeking.
Edit; en we krijgen dan Emperor in de marquee tegelijkertijd toch?! Kwestie dat ik ook iets te doen heb op dat moment.
emperor is ook in augustus aan het touren.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.716
3.539
emperor is ook in augustus aan het touren.
Fine, op Alcatraz mogen ze evengoed staan van mij.
Zolang er ook maar iets moois in de marquee komt tijdens de niet zo boeiende headliners op Graspop :D (en behalve Aerosmith bedenk ik voor mij voor het komende jaar vooral niet zo boeiende headliners met BMTH, A7x, Sabaton). Maar ik hoop op mooie, interessante verrassingen want ik kom ook niet veel verder dan deze namen - tenzij dan een categorie 'nog erger' met Kiss of Scorpions met de 75e afscheidstour, Within Temptation, Evanescence,... Na ons dit jaar zo'n fris pakket te geven met Gojira, Parkway Drive, Machine Head heb ik vertrouwen in de organisatie.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en duck

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.480
8.127
BMTH is de consensus dat het vrij waarschijnlijk is dat ze er zullen staan, Main 2 headliner of Main 1 met een heel sterke undercard
Als die er volgend jaar niet staan, is het een teken dat ze de band bij GMM écht niet willen en dat zou me erg verbazen.
Zeker gezien de nieuwe strategie met 2 headliners, wat de mogelijkheid geeft om bovenaan 8 namen uit te spelen, voelt dit als een heel logische boeking.
Edit; en we krijgen dan Emperor in de marquee tegelijkertijd toch?! Kwestie dat ik ook iets te doen heb op dat moment.
Ik zou niet zeggen dat de zaak zo zeker is, al hoop ik wel dat jullie gelijk hebben.
Werchter heeft die band graag, dat is duidelijk. Wellicht dat de band ook graag op Werchter speelt. kan best een spelbreker gaan zijn nog.
voor mij blijft het toch een beetje een 50/50, maar hoop dat ik ernaast zit.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.663
3.387
Dan is de kans toch best aannemelijk dat Bring Me The Horizon op de donderdag Graspop komt inpakken?
Vrijdag en zondag de Duitse zusjes af en dan de donderdag voorafgaand Graspop. Klinkt voor mij alleszins heel logisch en met Bring Me The Horizon is een van de acht headliners in elk geval al 'nieuw'.
 
Laatst bewerkt:

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.274
1.348
Dan is de kans toch best aannemelijk dat Bring Me The Horizon op de donderdag Graspop komt inpakken?
Vrijdag en zondag de Duitse zusjes af en dan de donderdag voorafgaand Graspop. Klinkt voor mij alleszins heel logisch en met Bring Me The Horizon is een van de acht headliners in elk geval al 'nieuw'.
Niet vergeten dat er ook nog Copenhell en Pinkpop zijn.


Als BMTH bv op vrijdag en zaterdag zou spelen (of zit er daar altijd een dag tussen?) dan kunnen ze bv wel op donderdag Copenhell doen en op zondag Graspop.

Copenhell, Pinkpop en Graspop. Kunnen ze max 2 van de 3 combineren met Hurricane/Southside
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.480
8.127
Dan is de kans toch best aannemelijk dat Bring Me The Horizon op de donderdag Graspop komt inpakken?
Vrijdag en zondag de Duitse zusjes af en dan de donderdag voorafgaand Graspop. Klinkt voor mij alleszins heel logisch en met Bring Me The Horizon is een van de acht headliners in elk geval al 'nieuw'.
de donderdag is wel een moeilijke dag om uit te verkopen geloof ik dus zie ze niet BMTH boeken als South Stage headliner van de donderdag. North stage zou wel kunnen.
Niet vergeten dat er ook nog Copenhell en Pinkpop zijn.


Als BMTH bv op vrijdag en zaterdag zou spelen (of zit er daar altijd een dag tussen?) dan kunnen ze bv wel op donderdag Copenhell doen en op zondag Graspop.

Copenhell, Pinkpop en Graspop. Kunnen ze max 2 van de 3 combineren met Hurricane/Southside
Copenhell begint op woensdag zelfs al, dus kunnen ze 5 dagen 5 festivals doen zelfs.
Al gaat dat natuurlijk niet gebeuren, zeker niet met die productie die ze mee nemen.
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.274
1.348
de donderdag is wel een moeilijke dag om uit te verkopen geloof ik dus zie ze niet BMTH boeken als South Stage headliner van de donderdag. North stage zou wel kunnen.

Copenhell begint op woensdag zelfs al, dus kunnen ze 5 dagen 5 festivals doen zelfs.
Al gaat dat natuurlijk niet gebeuren, zeker niet met die productie die ze mee nemen.
Dus blijft de vraag inderdaad: welke festivals nemen ze er nog bij?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.480
8.127
Dus blijft de vraag inderdaad: welke festivals nemen ze er nog bij?
Ja inderdaad
de vraag is ook of Jera genoeg geld heeft om BMTH te kunnen betalen. Normaal gesproken heeft dat festival niet zulke grote headliners.
Als BMTH op Jera zou staan staan ze niet op Pinkpop en wordt de kans op Graspop groter.
Ik denkt dat het er vooral aan ligt of de band liever metalfestivals wilt headlinen of op de grote majors wilt subben.
Ze kunnen prima Jera en Graspop doen maar ook net zo goed gewoon Pinkpop en Werchter.
tot nu toe kondigen ze zowel majors als metalfestivals aan dus er is nog niet echt veel over te zeggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.274
1.348
Niemand die Avril Lavigne op Graspop wil? 🤣
Zou wel lachen zijn en wss ook wel goed feestje.
Zal wel niet gebeuren
Die zie ik eerder op Rock Werchter eindigen
En eerlijk: ik was vroeger wel fan van haar dus zou daar voor misschien wel een dagje naar Werchter durven gaan. Al overweeg ik ook Metallica in Warschau het zelfde weekend
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
282
587
Ik zou niet zeggen dat de zaak zo zeker is, al hoop ik wel dat jullie gelijk hebben.
Werchter heeft die band graag, dat is duidelijk. Wellicht dat de band ook graag op Werchter speelt. kan best een spelbreker gaan zijn nog.
voor mij blijft het toch een beetje een 50/50, maar hoop dat ik ernaast zit.

Precies, dat is een groter risico dan dat BMTH zelf niet wil (waarom zouden ze niet willen?). BMTH behoort tot het contingent van metalbands die ook de stap naar grote mainstream festivals kan maken. Of BMTH headliner kan zijn op Werchter is wel de vraag hoor. In 2019 stonden ze om 19:30 geprogrammeerd, zouden ze de sprong naar Werchter headliner kunnen maken? Dat zou de kans op GMM nog vergroten aangezien ze daar toch wel zeker zijn van een headline spot. Als Werchter een te lage spot geeft maakt GMM nog wel een kans.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken