Graspop Metal Meeting 2024

De Ab ben ik niet zo mee bekend. Maar die hebben 2000 staanplaatsen lees ik?
013 heeft bijv 3000 plaatsen en is meestal wel uitverkocht of bijna uitverkocht.
Nu moet ik wel zeggen dat In Flames ook vaak een top voorprogrammapakket meeneemt.

Eerder bijvoorbed Gojira en Sonic Syndicate. Maar ook At The Gates, Imminence en Orbit Culture.

Ook While She Sleeps en Wovenwar stonden in 2014 in het voorprogramma.

While she sleeps staat vaak nog als voorprogramma naar mijn weten. Bijv bij parkway drive en architects. Maar ze zijn wel aan de weg aan het timmeren.

Ik kan daarnaast de groei en diversiteit van Inflames wel waarderen. I am Above en I the Mask vind ik een van de strakkere nummers.
Wat bedoel je precies met de groei van In Flames? Op muziekaal gebied dan? Of qua grootte? Viel namelijk wel op dit jaar dat die erg lage spots pakte op festivals door heel europa, vooral als je het vergelijkt met een paar jaar terug. Heb het idee dat die hun hoogtepunt al achter zich hebben liggen.

Heb je het voorprogramma van While She Sleeps in 013 gezien? Bury Tomorrow en Polaris, die beiden ook aan de weg aan het timmeren zijn hoor. En het is nog steeds niet uitverkocht, ondanks dit programma met drie bands die aardig aan elkaar gewaagd zijn. Hoewel ik WSS echt wel kan waarderen is een hoge spot op main stage nog te hoog gegrepen hoor. Laat in de middag hooguit, of hoge spot op Jupiler (vind ik zelfs beter bij ze passen). Maar waar ze ook staan op GMM, zou ze wel willen zien hoor, lijkt me mooi feestje!

In Flames loopt ook al wat langer mee en hebben een lange weg afgelegd naar een hoge(re) main spot. Zelfs een keer headliner geweest (op een zwak bezette dag), dit jaar wat lager op een uitzonderlijk sterk bezette dag. In Flames groeit ook niet meer, hebben met de laatste release wel weer raak geschoten maar dit gaat ze niet naar grotere hoogten katapulteren. Heb ook niet het idee dat ze al voorbij zijn gestreefd door WSS.

Heb je het voorprogramma van While She Sleeps in 013 gezien? Bury Tomorrow en Polaris, die beiden ook aan de weg aan het timmeren zijn hoor. En het is nog steeds niet uitverkocht, ondanks dit programma met drie bands die aardig aan elkaar gewaagd zijn. Hoewel ik WSS echt wel kan waarderen is een hoge spot op main stage nog te hoog gegrepen hoor. Laat in de middag hooguit, of hoge spot op Jupiler (vind ik zelfs beter bij ze passen). Maar waar ze ook staan op GMM, zou ze wel willen zien hoor, lijkt me mooi feestje!

In Flames loopt ook al wat langer mee en hebben een lange weg afgelegd naar een hoge(re) main spot. Zelfs een keer headliner geweest (op een zwak bezette dag), dit jaar wat lager op een uitzonderlijk sterk bezette dag. In Flames groeit ook niet meer, hebben met de laatste release wel weer raak geschoten maar dit gaat ze niet naar grotere hoogten katapulteren. Heb ook niet het idee dat ze al voorbij zijn gestreefd door WSS.
wie bury tomorrow nog niet gezien heeft dit jaar heeft echt wel onder een steen geleefd. denk dat de meerwaarde wel meevalt.
en trouwens in vergelijkbaar genre, beartooth + motionless in white was niet uitverkocht

wie bury tomorrow nog niet gezien heeft dit jaar heeft echt wel onder een steen geleefd. denk dat de meerwaarde wel meevalt.
en trouwens in vergelijkbaar genre, beartooth + motionless in white was niet uitverkocht
Dat is wel weer erg overdreven, Bury Tomorrow heeft dit jaar zelfs nog niet eens in Nederland gespeeld.
dus iedereen in de Benelux die dit jaar niet naar Alcatraz is geweest heeft blijkbaar onder een steen geleefd.
Inderdaad, Ik ben één van de mensen die een ticket voor die show heeft en daar vooral komt voor Bury Tomorrow, ik zal vast niet de enige zijn. al vind ik WSS ook niet verkeerd, zonder Bury Tomorow en Polaris had ik daar niet gestaan.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en mvl1980
Dat is wel weer erg overdreven, Bury Tomorrow heeft dit jaar zelfs nog niet eens in Nederland gespeeld.
dus iedereen in de Benelux die dit jaar niet naar Alcatraz is geweest heeft blijkbaar onder een steen geleefd.

Inderdaad, Ik ben één van de mensen die een ticket voor die show heeft en daar vooral komt voor Bury Tomorrow, ik zal vast niet de enige zijn. al vind ik WSS ook niet verkeerd, zonder Bury Tomorow en Polaris had ik daar niet gestaan.
bedoelde gewoon, een tour met august burns red, einde vorig jaar, alcatraz, nu met while she sleep, begin volgend jaar een headliner tour en dan volgende zomer terug. dit is een band waar je genoeg kansen krijgt om ze te zien

Hoe vet trouwens dat Polaris toegevoegd werd aan de show en de ticketprijs hetzelfde is gebleven? Vind hun nieuwe album echt een meesterwerk en kijk onderhand bijna nog meer uit naar Polaris dan Bury en WSS :D

Overigens heeft Bury Tomorrow zojuist hun januari/februari tour aangekondigd zonder een Benelux datum. Weet dat ze komende zomer 99,9% zeker op Graspop staan, maar toch opvallend.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Hoe vet trouwens dat Polaris toegevoegd werd aan de show en de ticketprijs hetzelfde is gebleven? Vind hun nieuwe album echt een meesterwerk en kijk onderhand bijna nog meer uit naar Polaris dan Bury en WSS :D

Overigens heeft Bury Tomorrow zojuist hun januari/februari tour aangekondigd zonder een Benelux datum. Weet dat ze komende zomer 99,9% zeker op Graspop staan, maar toch opvallend.
Ze gaven aan ook een show rond die periode te headlines in België. Ben alleen benieuwd waar dat over gaat.

Wat bedoel je precies met de groei van In Flames? Op muziekaal gebied dan? Of qua grootte? Viel namelijk wel op dit jaar dat die erg lage spots pakte op festivals door heel europa, vooral als je het vergelijkt met een paar jaar terug. Heb het idee dat die hun hoogtepunt al achter zich hebben liggen.
Qua muziek inderdaad. Ze stonden jaren geleden al als mainact in zalen van zo'n 3000 man, dat houden ze redelijk vol.
Het is nogsteeds in de benelux geen band voor 6000 man. Jammer want ze hebben echt wel toffe oude en nieuwe nummers.
Hetzelfde heb ik een beetje bij Bullet for My Valentine. Prima band, maar ze blijven een beetje hangen in populairteit. Terwijl ik deze bands vergelijkbaar vind met avenged sevenfold, die wel een stuk meer publiek trekt.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Rock Imperium_ Juni (Spanje)
Heeft al enkele namen bekend gemaakt.
Emperor (al op meerdere festivals)
Saxon, Accept, T.N.T., BeastinBlack.
Geen verrassende namen, maar wellicht wat kandidaten voor GMM.

Ik zag dat Vengeance ook weer tourt. Wellicht een mooie gelegenheid voor GMM.

Laatst bewerkt:
  • Leuk

Zou mooi zijn als Vengeance een plekje krijgt

Vengeance. Laat maar komen!!

Laat saxon maar doorkomen (beetje geluk kan ik mn platen laten signeren) Accept mag ook wel komen (wss niet heel goed ofzo maar kan ik wel zeggen dat ik ze heb gezien😉) ook leuke voor op m'n vest

• Leuk
Waarderingen: duck
Laat saxon maar doorkomen (beetje geluk kan ik mn platen laten signeren) Accept mag ook wel komen (wss niet heel goed ofzo maar kan ik wel zeggen dat ik ze heb gezien😉) ook leuke voor op m'n vest
Accept vond ik de laatste jaren enorm sterk! 3x gezien laatste 7 jaar, toevallig, niet als fan, maar wel steeds dik in orde.

Ik zou zelfs durven zeggen dat hun show met orkest (Symphonic Terror-tour) headline-waardig zou zijn. Origineel (reeds van 2019 geleden), goed voor de oudere garde, kwalitatief. Symphonische headliners zijn dun gezaaid uiteindelijk. Zet er een black metal band tegenover in de marquee en iedereen tevreden, niet?

Emperor kan haast niet meer missen als Marque head zou je zeggen inmiddels. Tof!

Users who are viewing this thread