Graspop Metal Meeting 2024

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
911
1.000
Over de discussie In Flames, While She sleeps. Is het ook niet afhankelijk van de eisen van de band, hoe ze zich zelf willen profileren, en alles er rond.
Heb While She Sleeps in juni gezien tijdens hun tour door Frankrijk. Inderdaad tour door frankrijk, wie dat nu ( buiten een hoop wielrenners dan).
Af en toe heb ik het gevoel dat WSS net teveel blijft steken in hun diy stijl en daardoor in het 'kleinere' circuit blijft steken. AB is geen kleine zaal natuurlijk, maar generatie en genre genoten Architects, PWD, BMTH zijn allemaal dat stadium al ver voorbij.
Ik dacht dat WSS een onafhankelijke band is, dus niet gebonden aan labels en dergelijke. Kan ook zijn dat ze daardoor wat slagkracht missen.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
484
529
Ik zit ook te denken welke showelementen we inmiddels op gmm hebben gezien.
Rammstein: vuurwerk, Vlammenwerper, vuurspuwers, bandleden in de fik, rubberboot crowfsurfen
Slipknot: draaiende drummer
Kiss: kabelbaan naar een podium in het publiek
Sabaton: Tank op het podium
Iron Maiden en Airbourne: Vliegtuig op het podium
Static x: stripster met tape
Cradle of Filth: breakdancer
Monster Magnet: opblaaspak
Rob Zombie en Iron Maiden: mascotte op het podium
Helloween: opblaaspompoen
Judas Priest: motor het podium op

Ik zal vast veel vegeten..ik ben benieuwd wat jullie is bij gebleven.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Inverso

prins

Dagopener
9 nov 2019
558
678
bruce dickinson komt begin 2024 met een solo album en een aantal shows in brazilie en mexico in april/mei. vraag ik me toch af of iron maiden dan wel gaat touren in het voorjaar (graspop) :unsure: :cry:
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Inverso

Playlistbediener
11 jan 2023
47
73
Ik zit ook te denken welke showelementen we inmiddels op gmm hebben gezien.
Rammstein: vuurwerk, Vlammenwerper, vuurspuwers, bandleden in de fik, rubberboot crowfsurfen
Slipknot: draaiende drummer
Kiss: kabelbaan naar een podium in het publiek
Sabaton: Tank op het podium
Iron Maiden en Airbourne: Vliegtuig op het podium
Static x: stripster met tape
Cradle of Filth: breakdancer
Monster Magnet: opblaaspak
Rob Zombie en Iron Maiden: mascotte op het podium
Helloween: opblaaspompoen
Judas Priest: motor het podium op

Ik zal vast veel vegeten..ik ben benieuwd wat jullie is bij gebleven.
De enorme badeend van Alestorm!
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: jbj en La Hormiga 93

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
484
529
bruce dickinson komt begin 2024 met een solo album en een aantal shows in brazilie en mexico in april/mei. vraag ik me toch af of iron maiden dan wel gaat touren in het voorjaar (graspop) :unsure: :cry:
Ik vraag mij ook af of sommige zangers niet zelfstabdig kunnen headlinen. Als je kijkt naar Ozzy, los van BS.
Zouden Till Lindemann, Bruce Dickinson of Corey Taylor dit niet ook op eigen kracht kunnen?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.556
3.258
Ik zit ook te denken welke showelementen we inmiddels op gmm hebben gezien.
Rammstein: vuurwerk, Vlammenwerper, vuurspuwers, bandleden in de fik, rubberboot crowfsurfen
Slipknot: draaiende drummer
Kiss: kabelbaan naar een podium in het publiek
Sabaton: Tank op het podium
Iron Maiden en Airbourne: Vliegtuig op het podium
Static x: stripster met tape
Cradle of Filth: breakdancer
Monster Magnet: opblaaspak
Rob Zombie en Iron Maiden: mascotte op het podium
Helloween: opblaaspompoen
Judas Priest: motor het podium op

Ik zal vast veel vegeten..ik ben benieuwd wat jullie is bij gebleven.
Parkway Drive. Gigantische vuurshow en een gigantische rotklap bij start van Glitch
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.448
11.403
Ik vraag mij ook af of sommige zangers niet zelfstabdig kunnen headlinen. Als je kijkt naar Ozzy, los van BS.
Zouden Till Lindemann, Brace Dickinson of Corey Taylor dit niet ook op eigen kracht kunnen?
Goede vraag maar voor mij een duidelijk antwoord: nee. Ozzy heeft ook een redelijk grote solocarrière opgebouwd en dat is van de anderen niet te zeggen. Hooguit Till. Maar ook dat maakt hem geen headliner.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
bruce dickinson komt begin 2024 met een solo album en een aantal shows in brazilie en mexico in april/mei. vraag ik me toch af of iron maiden dan wel gaat touren in het voorjaar (graspop) :unsure: :cry:
Doet Bruce wel vaker. Die tour van Maiden komt er, ben ik vrijwel van overtuigd
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.556
3.258
Doet Bruce wel vaker. Die tour van Maiden komt er, ben ik vrijwel van overtuigd
Eens! Denk ik ook. British Lion doet begin 2024 ook een tour. Bruce waarschijnlijk dan april en mei om dan volledig los te gaan met Maiden voor het vervolg van Future Past
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.072
8.184
Goede vraag maar voor mij een duidelijk antwoord: nee. Ozzy heeft ook een redelijk grote solocarrière opgebouwd en dat is van de anderen niet te zeggen. Hooguit Till. Maar ook dat maakt hem geen headliner.

Zou wel vet zijn een Bruce show met al zijn solo werk, want daar zitten pareltjes tussen.

Edit: en dat kan in theorie ook wel, zie Iron Maiden en British Lion op dezelfde Graspop editie, Sabaton en Majestica hetzelfde en volgens mij Floor en Nightwish op Pinkpop op dezelfde dag.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Eens! Denk ik ook. British Lion doet begin 2024 ook een tour. Bruce waarschijnlijk dan april en mei om dan volledig los te gaan met Maiden voor het vervolg van Future Past
sterker nog, de kans dat British Lion op hetzelfde festival staat al Maiden is imo ook vrij groot voor de zomer. Dagje er voor, of de dag na Iron Maiden...
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Ik zit ook te denken welke showelementen we inmiddels op gmm hebben gezien.
Rammstein: vuurwerk, Vlammenwerper, vuurspuwers, bandleden in de fik, rubberboot crowfsurfen
Slipknot: draaiende drummer
Kiss: kabelbaan naar een podium in het publiek
Sabaton: Tank op het podium
Iron Maiden en Airbourne: Vliegtuig op het podium
Static x: stripster met tape
Cradle of Filth: breakdancer
Monster Magnet: opblaaspak
Rob Zombie en Iron Maiden: mascotte op het podium
Helloween: opblaaspompoen
Judas Priest: motor het podium op

Ik zal vast veel vegeten..ik ben benieuwd wat jullie is bij gebleven.
Amon Amarth : Vikinghelm
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
324
664
Dickinson heeft gezegd dat hij zoveel mogelijk wil touren met zijn solowerk en dat (de rest van) Maiden al langer vraagt om het wat kalmer aan te gaan doen. Mogen best eens een zomer overslaan.

Hij moet voor mij niet noodzakelijk op Graspop staan (misschien een leuke headliner voor Alcatraz), maar zou wel liever een Europese tour van hem zien dan van Iron Maiden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken